טראמפ יוצא אידיוט בגוגל, איזו השפעה היתה לעדכון המהירות ומה גרם למניה של טוויטר להתרסק?

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל הוסיפה תמיכה בסכמה של חיפושים קוליים לאתרי חדשות

במדריך על אופטימיזציה לחיפוש קולי הדגשנו שלשימוש בסכמה אין כמעט השפעה על אתרים שמופיעים בתוצאות הקוליות של גוגל, אך ייתכן שעכשיו גוגל מנסה לשנות את המצב. על פי ההכרזה של גוגל, אתרי חדשות יוכלו להשתמש במאפיין סכמה חדש בשם Speakable שבאמצעותו ניתן יהיה לסמן אילו חלקים לקרוא בקול. עם זאת, ההחלטה אילו חלקים לקרוא בפועל תתקבל על ידי האלגוריתם.

ההכרזה של גוגל מגיעה יחסית מוקדם, ולמעשה עוד לפני שהמבנה של הסימון אושר באופן סופי על ידי schema.org, שכרגע נמצא בסטטוס של Pending (“מחכה לאישור”).

באתר הסכמה יש שתי המלצות חשובות:

1.עדיף לא לסמן טקסט שעשוי להישמע מבלבל כמו המקום בו התקבל הדיווח, כותרות של תמונות וכמובן חלקים של קוד האתר.

2.כאמור, אין לסמן את כל הטקסט, והמטרה היא לסמן רק את עיקרי הדברים. רצוי שתקציר שלהם יופיע גם בחלק העליון של המאמר.

3.רצוי שהזמן שמוקדש לקריאה של כל חלק חשוב יהיה בין 20 ל-30 שניות, או שניים עד שלושה משפטים.

בלי קשר ישיר להכרזה של גוגל, על פי MOZ, חלה לפני כשבוע קפיצה גדולה באחוז השאילתות שמציגות שאלות נפוצות שהגולשים שואלים (בארץ המקרים האלו פחות נפוצים, אך עדיין קיימים).

טוויטר ממשיכה לפעול נגד חשבונות מזויפים וסופגת ירידה במניה

בשבועות האחרונים טוויטר פעלה באופן נחרץ נגד חשבונות מזויפים וחשבונות ספאם תוך כדי שהיא מוחקת כ-70 מיליון מהם בחודש יוני ובחודש הנוכחי המשיכה במחיקה של כמיליון חשבונות נוספים בכל יום. המספרים האלה ממשיכים מגמה שנתית של ירידה במספר המשתמשים שמשתמשים בטוויטר לפחות פעם בחודש (MAU – Monthly Active Users), כאשר ברבעון השני חלה ירידה כללית של מיליון משתמשים במדד הזה.

על פי התחזית של טוויטר עצמה, המספרים ימשיכו לרדת במספר חד ספרתי של מיליונים, אך האפקט יהיה בסופו של דבר מוגבל מכיוון שהרבה מהחשבונות שהוסרו היו גם כך לא פעילים או חדשים יחסית. בתגובה לדברים הללו, ירדה המנייה של החברה ב-21% ביום שישי, אם כי היא עדיין יותר מהכפילה את עצמה בשנה האחרונה.

עם זאת, טוויטר גם ניסתה להרגיע את השוק והמנהל הכלכלי שלה מסר שהפעולות האלה לא ישפיעו על הרווחים שלה בטווח הארוך.

מלבד ירידה במספר המשתמשים הפעילים (בעיקר בארה”ב), הייתה למהלך השפעה גם על מספר העוקבים של חשבונות פופולאריים.

מהצד השני של הרחוב, גם פייסבוק לא בדיוק מלקקת דבש ואיבדה כ-100 מיליארד דולר מערכה בשבוע שעבר לאחר דיווחים על הפסדים. גם היא מנסה להילחם בדיס-אינפורמציה ופייק ניוז, וכחלק מן המאמצים האלו, היא משקיעה לא מעט כסף במערכת לניטור ומעקב אחרי מידע בעייתי שמופץ אצלה.

ניתוח של PowerSuite: לעדכון מהירות המובייל של גוגל לא הייתה השפעה על התוצאות

עדכון המהירות במובייל של גוגל שהחל לרוץ ב-9 לחודש נועד לאזן מחדש את התוצאות על פי מהירות בהם אתרים עולים במובייל, בדגש על אתרים איטיים יחסית, וזאת מתוך כוונה לספק לגולשים קודם כל את התוצאות המהירות ביותר.

אבל האם הייתה לעדכון הזה השפעה של ממש? על פי SEO Powersite, התשובה היא לא. החברה השתמשה בכלים שלה פעם אחת בחודש אפריל השנה ופעם שנייה בין ה-14 ל-16 לחודש. במהלך הדגימה נבדקו שלושים המיקומים הראשונים ב- 33,500 שאילתות, סך הכול כמיליון תוצאות (כתובות) פחות או יותר. במהלך הבדיקות נבדק החציונים של ה-FCP (First Paint Content, הזמן שבו לקח לתוכן עצמו להופיע) וה-DCL (DOM Content Loaded, הזמן בו העמוד נטען ללא אלמנטים כגון קבצי עיצוב ותמונות).

על פי החברה, אלו הן שלושת המסקנות העיקריות:

  • במשך שלושה חדשים, חל שיפור כללי בציון האופטימיזציה המשוקלל של אתרי אינטרנט במובייל (עלייה של 0.83).
  • הקורלציה בין המיקום בתוצאות לבין ציון האופטימיזציה נשארה זהה, והיא עדיין גבוהה (0.97). במילים אחרות, כדאי להשקיע בשיפור המהירות של האתר שלכם במובייל בכל מקרה.
  • עדיין לא נראית קורלציה בין המיקום בתוצאות לבין מדדי ה-FCL וה-DCL החציונים, אך גם השיפור בזמן היה מינורי (0.030 ו-0.028 שניות בממוצע). בהתאם לזאת, לא הייתה לכך כמעט השפעה על תוצאות החיפוש.

עדכון המהירות במובייל

גוגל משפרת את יכולת המעקב אחרי פרמטרים תחת המיתוג החדש של אדוורדס, Google Ads

מלבד שינויים קלים בעיצוב הממשק, מערכת Google Ads מביאה עמה גם מספר שינויים. אחד מהם מתבטא ביכולת לעקוב אחר עד שמונה משתנים הקשורים לעמוד הנחיתה באופן מקביל: במקום שכל הפרמטרים האלה יועברו דרך הכתובת, הם עוברים בנפרד. המשמעות היא שעמודי הנחיתה עצמם יעלו מהר יותר.

בכך גוגל משלימה את המעבר הזה גם עבור מי שמשתמש במערכות צד ג’. הדד ליין מבחינת המפרסמים הוא ה-30 לאוקטובר, ולאחר מכן לא יהיה ניתן להשתמש בפתרונות צד ג’ שלא יתמכו במעקב מקביל.

הפרדת פרמטרים בגוגל אדס

גוגל עדכנה את הקווים המנחים לבוחנים האנושיים

גוגל עדכנה את הוראות הדירוג שלה לבוחנים האנושיים ומספר אנשים בתעשייה כמו ג’ניפר סלג כבר בחנו את השינויים לעומק. הפוסט של סלג הוא ארוך מאוד, אך הנה המסקנות העיקריות שלה עליהן דיברה בכנס SMX  Advanced (ההערות בקו נטוי הן שלנו).

1.גוגל בודקת לא רק את איכות התוכן והמוניטין של האתר, אלא גם את הביוגרפיה של הכותב, כך שחשוב לדאוג גם לכותבים בעלי מוניטין טוב. לכן, גם לכותבים כדאי לצחצח את האופן בו הם מציגים את עצמם. יש לשים לב שלא מדובר רק בתוכן כתוב, אלא בכלל סוגי המדיה כגון תמונות וסרטונים. הוראה זו עולה בקנה אחד עם הסברה שגוגל לא זנחה לחלוטין את מדד האוטוריטה של הכותבים.

2.גוגל מבקשת להילחם במגמות מתגברות של ספאם, במיוחד Fake News וקליק בייט. בין היתר, היא מבקשת מהסוקרים לבדוק האם הכותרת סנסציונית מדי והאם באמת יש קשר בין הכותרת לבין התוכן לדף.

3.לא חדש, אבל עדיין חשוב – גוגל מעוניינת למצוא האם התוכן היה יעיל עבור הגולש ולא רק נכתב על מנת להתברג גבוה או להשיג הקלקות על מודעות או המרות.

הפצצת טראמפ

בעבר הרחוק היה קל יחסית לגרום לגוגל לדרג ביטוי מסוים רק באמצעות קישורים ולכן לא תמיד היה קשר אמיתי בין מה שהוקלד לבין התוצאה עליה רצו הספאמרים להתמקד. אחת ההפצצות הידועות ביותר היא של הביטוי “כישלון אומלל” שהוביל לנשיא ארה”ב בוש הבן ומייקל מור.

היום אולי מדובר במשימה קשה יותר, אבל מסתבר שממש לא בלתי אפשרית, לפחות בחלק מהחיפושים הממוקדים של גוגל (הורטיקלים). שרשור Reddit שהכיל תמונות של דולאנד טראמפ עם הביטוי “אידיוט” באנגלית זכה להרבה הצבעות, ולכן הופיע בחיפוש של גוגל במקומות הראשונים. החלק המעניין פה הוא אולי לא עצם ההפצצה עצמה, אלא העובדה שהאלגוריתם של גוגל כנראה משתמש באתרי מדיה חברתית אף על פי שגורמים בחברה מנסים להתנער מכך.

בכל אופן, נכון להיום האפקט של ההפצצה הזו הוחלש, וישנן “רק” שתי תמונות של טראמפ בשורות הראשונות של חיפוש התמונות.

אגב, אם תחפשו “אידיוט” בעברית תקבלו תמונות של מגוון פוליטיקאים מהכנסת שלנו, אם כי במקרים האלו נראה שלא מדובר בהפצצה, אלא פשוט בציטוטים או עמודי ספאם שמשום מה גוגל החליט לדרג גבוה.

הפצצת גוגל - טראמפ

עדכונים קצרים:

  • גוגל חסמה את האפשרות לשלוח כתובות אתרים באופן ציבורי, ומעכשיו רק מי שהאתר שלו מאומת, יוכל לשלוח לאינדקס עמודים ממנו.
  • המעבר מאדוורדס לגוגל אדס חל באופן רשמי ב-24 לחודש, אך נכון להיום הממשק עצמו נותר כשהיה (למעט הלוגו). ניתן יהיה לראות את כל העדכונים החשובים שגוגל מבטיחה תחת סימן הפעמון.
  • גוגל שחררה את גרסה 1.0 של הסיפורים בעמודי AMP עם תמיכה במוניטיזציה.
  • על פי RankRanger, חלה עליה תלולה של 45% במספר התוצאות במובייל שמוצגות לצדן גם תמונות החל מאמצע החודש הנוכחי.
  • פייסבוק הוסיפה פילטרים חדשים למנהל המודעות שלה עבור מי שמצלם או מעלה תמונות מהסמארטפון עבור המודעות.
  • על פי ג’ון מולר, אין בהכרח קשר בין אורך הטקסט לדירוג של העמוד, ולכן אין צורך לחסום מהאינדקס עמודים קצרים.
  • טוויטר נמצאת במגעים אינטנסיבים לחידוש הפעילות המסחרית בישראל עם משרד יח”צ מקומי. כרגע אין פרטים נוספים, אבל יש כמה ניחושים מושכלים.
תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.