גוגל מוחקת כוכביות, תקלה בפייסבוק פיקסל, יעילות תעשיית החיפוש ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מסירה כוכביות-ביקורת מתוצאות החיפוש

מאז בואו לעולם של קוד ה-Schema, המאפשר למנועי חיפוש להבין טוב יותר את האינטרנט, החל ריבוי לא פרופורציונלי של כוכביות-ביקורת בתוצאות החיפוש (Reviews). בתחילת השבוע שעבר גוגל הודיעה שנגמרה החגיגה.

גוגל לא תציג יותר כוכביות-ביקורת שמנהלי אתרים הציבו בעצמם באתר, מכיוון שזה נחשב בחזקת “מעיד על עצמו”. הכוונה היא להטמעת סכמות שכל תכליתן היא להציג ביקורות; כאלו שבהן אפשר גם לזייף את הביקורות המוצגות (לדוגמה: schema.org/AggregateRating ואחרים דומים לו כגון schema.org/Review וכן הלאה).

כל מי שרוצה להציג כוכביות ביקורת בתוצאות החיפוש של גוגל – יצטרך לעשות זאת באמצעות סכמות ספציפיות, שעברו אישור (הרשימה המלאה בבלוג של גוגל למנהלי אתרים). הביקורות צריכות להינתן על ידי המשתמשים עצמם, ולא להיאסף מאתרים אחרים.

כמו כן גוגל לא תאפשר הצבת כוכביות-ביקורת המעידות על עצמן, באתרים שתייגו את עצמם בסכמות מסוג Local Business ו/או Organization. חידוש נוסף הוא שכל הסכמות הללו יחויבו בהוספת אלמנט מסוג name, שבעצם מצהיר מהי הישות שאותה מדרגים.

ההשפעה העיקרית של השינוי היא ירידה באחוזי ההקלקה האורגניים, ולמעשה כבר יש דיווחים על ירידה משמעותית בהצגת כוכביות בתוצאות (בחו”ל קוראים לזה Starmageddon). סניפטים עשירים נוטים למשוך את העין ואת תשומת הלב, והאתרים הנושאים אותם זוכים ליותר קליקים. כעת, לאור השינויים האחרונים, כוכביות-ביקורת לא מוצדקות ייעלמו מהסניפטים – דבר שיוריד בהכרח את ה-CTR האורגני. מעתה והלאה יש להיצמד אך ורק לביקורות אונליין שקיבלו אישור מגוגל.

כעת נשאלת השאלה האם גוגל תפעיל את אותו שיקול דעת גם לגבי סכמות אחרות, שמשתלטות על תוצאות החיפוש. לדוגמה – גם סכמות FAQ שולטות כעת בתוצאות גוגל חו”ל, וכמעט לא ניתן לקבל תוצאות בלי הפיצ’ר הזה (בישראל, כרגיל, הוא בקושי קיים). השאלה היא האם גוגל תטפל גם בריבוי הסכמות הללו? או שמא הפעם, מכיוון שזה משרת את מטרתה (לדחוק את התוצאות האורגניות) – השאלות והתשובות יישארו במקומן?

פייסבוק: תקלה בפיקסל עיוותה ביצועי קמפיינים

אם לאחרונה חוויתם שינויים בלתי צפויים בביצועי הפרסום בפייסבוק, כגון ירידה בהמרות או תזוזות לא מוסברות בביצועי קהלים מותאמים – מדובר בתקלה בפיקסל. פייסבוק הודיעה שהתקלה השפיעה על אחוז קטן מחשבונות הפרסום, בין ה-16 וה-17 לספטמבר – והפיקסלים הפסיקו לתעד אירועים עבור מפרסמים מסוימים.

עיקר ההשפעה התרחש בהמרות, בקהלים מותאמים אישית ובמודעות דינמיות. למרות שנציגי פייסבוק טוענים שהתקלה טופלה, חלק מהמפרסמים עדיין ממתינים לראות האם הדוחות יתמלאו רטרואקטיבית בכל המידע החסר. כמו כן, חלק מהמפרסמים טוענים שההשפעות חרגו מעבר להצהרה הרשמית של פייסבוק, וכוללות גם את דוחות הפרפורמנס.

מחקר: חיפוש מייצר את רוב הטראפיק וההכנסות בעסקים

מחקר חדש של Bright Edge מצא כי חיפושים מביאים הכי הרבה תועלת לעסקים – חיפוש אורגני מייצר 53% מהטראפיק, וחיפוש ממומן 15% מהטראפיק. כמו כן, שני התחומים מייצרים 72% מההכנסות עבור עסקי B2B. נתונים אלו עוקפים כל מקור תנועה אחר (ללא תנועה ישירה), כגון מדיה חברתית ודיספליי.

אלו הן בהחלט חדשות משמחות, במיוחד לאור הגידול המתמשך בחיפושים ללא קליקים. המחקר ממשיך וטוען שהטראפיק מחיפושים אורגניים וממומנים גדל בין 2014 ו-2019. המידע נשען על בדיקה של אלפי דומיינים ועשרות מיליארדי כניסות לאתרים.

לדוח המלא (PDF בחלון חדש) >>>

אפיקי השיווק היעילים ביותר לעסקים 2019

לינקדאין מאפשרת וידוא של יכולות מקצועיות

אם אתם חברים פעילים בלינקדאין, ודאי מוכרת לכם האפשרות להעיד על היכולות המקצועיות של חבריכם (והם יכולים להעיד על היכולות שלכם בתמורה). כנראה במטרה להילחם ב”תן קח” הזה, לינקדאין מציעה כעת אפשרות לבצע וריפיקציה של יכולותיכם המקצועיות.

כדי לקבל את תג ה- Verified Skill ולהציג אותו בפרופיל, יש לעבור מבחן קצר בכל תחום. בהתחלה יתאפשרו מבחנים רק בתחומים מבוקשים – כגון שפות קוד, תוכנה וכישורים עסקיים – ובהמשך יתווספו גם מבחנים בכישורים נוספים. התג יוצג רק אם עברתם את המבחן בציון של לפחות 70% (אם לא עברתם, לא יוצג דבר, כדי שתוכלו ללמוד ולעשות את המבחן שוב עד שתצליחו).

כדי לעשות מבחן יש לנווט בפרופיל שלכם, ולהגיע לחלק הנוגע לכישורים מקצועיים. הקליקו לקבלת הסבר מונפש >>> (GIF בחלון חדש)

ידיעות בקטנה

  • קונסולת החיפוש של גוגל תתחיל להציג מידע בנוגע לסכמות של פירורי לחם באתרים.
  • כתבה בוול סטריט ג’ורנל מאשימה את אמזון בהעדפת מוצריה שלה; זאת לאחר האשמה דומה על ידי בלומברג.
  • לראיה כמה חמור נושא הביקורות המזויפות, בהמשך לידיעה אודות גוגל – טריפ אדוויזר טוענת שחסמה ומחקה 1.5 מיליון ביקורות מזויפות ב-2018.

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות קידום אתרים
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104687
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100123
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99005
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.