פייסבוק קונה את Giphy, איקומרס בעלייה, הקורונה מחבלת ב-AI ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

פייסבוק קנתה את Giphy ב-400 מיליון דולר

הרשת החברתית קנתה את אחד ממנועי החיפוש הגדולים בעולם לאנימציות Gif, תמורת כ-400 מיליון דולר – כך פורסם באתר פורבס. זו הפעם השנייה שפייסבוק מנסה לרכוש את גיפי מאז 2015, אבל בעלי החברה סירבו להצעה. נכון להיום חצי מהטראפיק של גיפי מגיע מאפליקציות כגון פייסבוק ואינסטגרם, והכוונה היא לשלב את השירות באינסטגרם ובשאר אפליקציות-פייסבוק בצורה יותר מהודקת.

הרחבה: איך מקדמים תמונות גיף >

האם מגמות החיפוש בזמן הקורונה “דופקות” את ה-AI של גוגל?

במאמר שפורסם ב- MIT Technology Review נטען שמגמות החיפוש במשבר הקורונה, משבשות את דפוסי החיפוש הרגילים עליהם מבוססות בינות מלאכותיות. הדבר מתבטא בכך שמנועים מבוססי AI התחילו לאחזר ולספק תוצאות חיפוש גרועות. זה כולל גם מערכות אוטומציה באופן כללי, כך לפי סוכנות ייעוץ בנושא AI המצוטטת במאמר.

שינויים בהתנהגות האנושית משפיעים על ה-AI, וזו בתורה משפיעה על ההתנהגות האנושית באמצעות התוצרים שהיא מפיקה – וחוזר חלילה. “זו טעות לחשוב שאפשר להפעיל מערכת AI ופשוט ללכת”, אומר מומחה המצוטט בכתבה.

לאור האפשרות שעדכון הליבה האחרון בגוגל, שהתחיל ב-4 למאי, בוצע כתגובה לשינויים בדפוסי החיפוש – אולי יש קורלציה למצב המתואר על ידי MIT: “מודלים של למידת מכונה מתוכננים להגיב לשינויים. אך רבים מהם גם שבריריים; הביצועים שלהם גרועים כאשר המידע הנכנס שונה משמעותית מהמידע עליו הם מבוססים”.

למאמר (המרתק) המלא >
(קרדיט לידיעה: לימור ברנהולץ, מנהלת תחום SEO ביוניברסל מקאן)

עוד בפייסבוק: טרגוט-אזורי עבור סרטוני פרימיום

פייסבוק מציגה אפשרות חדשה לטרגוט גיאוגרפי-אזורי, עבור סרטוני וידאו פרימיום ב-Facebook Reserve (שירות ייחודי לשריון מיקומי מודעות ב- Facebook Watch). פייסבוק רזרב הוא שירות בעל טווח הגעה רחב בקרב צעירים, אפילו בהשוואה לטלוויזיה. בני 18 ומעלה בארה”ב צופים ב-124 מיליון סרטוני רזרב מדי חודש, כאשר חלק ניכר מהם לא עובר את גיל 34.

אפשרויות הטרגוט החדשות והמורחבות יכללו את יכולות הנייטיב של פייסבוק (תחומי עניין, קהלים מותאמים), לצד אמצעי מדידה ייחודיים של חברת נילסן, עבור מפרסמים בטלוויזיה. המטרה של פייסבוק היא למשוך אליה יותר תקציבים של מפרסמי TV, שמתחרים איתה על נתחי קהל יעד בגילאים שונים (26 דקות צפייה בחודש אפריל בסרטוני פייסבוק watch, לעומת 229 דקות צפייה מדי יום בטלוויזיה במהלך 2020).

לידיעה בביזנס אינסיידר >

איקומרס בעלייה דרסטית

נתונים שפורסמו על ידי אדובי, שופיפיי ופייפאל מראים עלייה משמעותית בקניות אונליין בחודש אפריל, ברמה של בלאק פריידיי. זאת לעומת נתוני הקמעונאות בארה”ב, שירדו ירידה דרסטית של 8.7% בחודש מרץ; הצניחה הכי גדולה שאי פעם תועדה בתחום.

לפי נתוני שלושת החברות, מדובר בהכפלה ואף בשילוש של המכירות אונליין. המידע נגזר מטריליוני עסקאות, עשרות מיליוני מוצרים ואלפי קמעונאים. לדוגמה, רכישת מוצרי אלקטרוניקה עלתה ב-58%; רכישה יומית של מוצרי מזון עלתה ב-110%; רכישות אונליין ואיסוף עצמי בחנות עלו ב-200% לעומת אפריל אשתקד.

פייפאל הצהירה שב-1 למאי 2020 החברה חוותה התפוצצות בכמות עסקאות, הגדולה ביותר אי פעם, שעקפה את בלאק פריידי וסייבר מאנדיי של 2019. הביקוש לשירותי החברה הגיע לשיאים חדשים: רבע מיליון חשבונות פעילים חדשים מדי יום; 7.4 מיליון לקוחות חדשים באפריל; עלייה של 35% בהכנסות באפריל וצפי ל-15 עד 20 מיליון חשבונות חדשים ברבעון השני.

תרומות וכרטיסי מתנה לעסקים ב-GMB

בגוגל לעסק שלי פצחו בשיתוף פעולה עם חברת GoFundMe, וכעת ניתן לשלב בפרופילי העסק גם קישורים לתרומה כספית וכרטיסי מתנה (גיפט קארד); זאת בעקבות מהלך דומה שבוצע בבינג לפני כמה שבועות, עם אותו ספק בדיוק. המטרה היא לאפשר לעסקים לקבל תמיכה מלקוחות, באמצעות רכישת גיפט קארד או על ידי תרומה ישירה.

השירות זמין כרגע רק במספר מדינות דוברות אנגלית, ויש גם תנאי זכאות לקבלת הקישורים: העסק חייב להיות מאומת לפני ה-1 למרץ 2020, והוא חייב להיות בעל חנות פיזית. למעוניינים לבדוק את זכאותם וכיצד להוסיף את הקישורים, הנה הנחיות בעברית באתר התמיכה של גוגל.

80% מהצרכנים ימשיכו לצמצם הוצאות גם אחרי הקורונה

לעסקים רבים צפויה כנראה התמודדות לא פשוטה גם לאחר סיום המשבר. 8 מתוך 10 צרכנים ימשיכו בצמצום הוצאות גם לאחר הקורונה, כך לפי סקר של eMarketer בארה”ב. לאחר מכן, במקומות הבאים:

  • הימנעות מנסיעות לא נחוצות.
  • שימוש ברכב לנסיעות ארוכות במקום טיסות.
  • הזמנת משלוחי מצרכים אונליין.
  • לימודים ביתיים לילדים.
  • מעבר לאזורי הכפר.

מכיוון שמדובר בהתנהלות שלאחר סיום המשבר, הממצאים מחזקים את הסברה שהמשבר אינו כה זמני כפי שחשבו. יש להניח שהתנהגות צרכנים דומה תתקיים גם אצלנו בישראל.

התנהגות צרכנים חזויה לאחר משבר הקורונה

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104687
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100123
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99005
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.