חדשות קידום אתרים

עדכון ליבה רשמי בגוגל, קניות בוואטסאפ, המרה חדש בשופינג ועוד

אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. 

עדכון אלגוריתם רשמי בוצע בגוגל

עדכון ליבה – השני במספר לשנת 2020 – בוצע ב-4 למאי, וקיומו אושר על ידי גורמים רשמיים בגוגל. כמו בכל עדכון ליבה בסדר גודל שכזה, מומלץ להמתין שבועיים לפחות עד שהדברים מתייצבים ומגיעים לכל מנועי גוגל ברחבי בעולם.

למרות זאת, כמה מומחים שפועלים בזירה הבינלאומית וראו שינויים משמעותיים – מעידים כי מדובר ככל הנראה בעדכון שמיועד לקישורים; אחרים ראו השפעות בתחום הלוקאל וכן גם בנושא סכמות FAQ (ככל הנראה בעקבות שימוש מוגזם בפיצ’ר הזה). דיווחים נוספים מחו”ל מעידים על צניחות משמעותיות בטראפיק ובמיקומים. נותר רק להמתין עוד כשבועיים, עד לסיום פרישת העדכון במלואו, כדי להסיק מסקנות.

חדש בפייסבוק: קניות דרך וואטסאפ

בניסוי שמבוצע בימים אלה על ידי פייסבוק בהודו, ניתן להזמין מוצרים ישירות דרך וואטסאפ עסקי. המשתמשים עוברים לאתר הקניות JioMart דרך הדפדפן הפנימי של האפליקציה, ויכולים לבחור ולהזמין מוצרים.

בשלב זה מדובר במוצרי מכולת בלבד – כגון חטיפים, משקאות, מוצרי היגיינה ועוד. כמו כן לא ניתן לבצע תשלום מקוון ישירות בוואטסאפ, אלא אך ורק את ההזמנה עצמה. התשלום מתבצע באחת מ-1,200 נקודות איסוף הפזורות ברחבי מומבאי (רובן חנויות שכונתיות).

בדיוק כפי שגוגל מגיבה להתרחבות המסיבית של אמזון, כך קורה גם בגזרת פייסבוק. בהנחה שהפיילוט יעבור בשלום לשביעות רצון כל הצדדים, יש להניח שמתישהו נתחיל לראות דברים דומים בוואטסאפ בכל העולם.

המרה חדשה בגוגל שופינג: השגת לקוחות חדשים

פיצ’ר הקמפיינים החכמים בגוגל שופינג, נמצא כעת בשלב ביתא לבדיקת המרה מסוג חדש: NCA – New Customer Acquisition. ההמרה תאפשר למפרסם לבצע אופטימיזציה להשגת לקוחות חדשים, שעד כה לא נחשפו לקמפיין/ים. בשלב זה, הפעלת הפיצ’ר החדש מחייבת פנייה לנציג גוגל.

עד כה פעלו הקמפיינים החכמים בגוגל שופינג בעיקר בתחום הרימרקטינג, כאשר הבאת לקוחות חדשים הייתה במוקד משני. כעת, עם ההמרה החדשה, המפרסמים יכולים להשתמש ביתרונות הקמפיינים החכמים גם לרכישת לקוחות חדשים באותה רמת יעילות.

כדי לדעת האם מדובר בלקוח חדש, ההמרה החדשה פועלת על בסיס 3 אלמנטים עיקריים – חלון של 540 יום לאחור על בסיס מידע קיים בגוגל, תיוג לקוחות חדשים על ידי המפרסם (באמצעות התג הגלובלי), וכן העלאת רשימת לקוחות לגוגל אדס. גוגל ממליצה להשתמש בכל 3 האלמנטים, לקבלת התועלת המרבית.

מיהם המוצרים המבוקשים ביותר בחיפוש? גוגל מגלה

נניח שאתם רוצים לדעת מהן קטגוריות המוצרים המבוקשות ביותר בגוגל; כיצד תבררו זאת?

כלים כמו גוגל טרנדס או מתכנן מילות המפתח אכן מספקים מידע שכזה, אבל רק בתגובה לחיפוש שאתם מבצעים. ואם אינכם יודעים מראש מה לחפש? הרי לא תוכלו לנחש מה המוצרים המבוקשים ביותר, כדי לקבל אודותם מידע נוסף.

כלי חדש של גוגל בשם Rising Retail Categories, מספק לראשונה מידע בנושא. הכלי מציג מראש את קטגוריות המוצרים המבוקשות ביותר בחיפוש, ומייתר את הצורך בניחוש מושכל כדי לקבל נתונים. לפי בדיקה שעשינו נכון לעכשיו, הכלי מספק מידע אודות מספר מצומצם של תחומים אך ורק בארה”ב, בריטניה ואוסטרליה. יש להניח שעם הזמן המידע יורחב וייגע גם בתחומים רלוונטיים לישראל.

ידיעות בקטנה

  • חברת Wordfence הודיעה על פרצת אבטחה בשני פיצ’רים של אלמנטור פרו, המאפשרת השתלטות על אתרים. באלמנטור פעלו במהירות והוציאו תיקון לשתי הפרצות כבר ב-7 למאי. יש לעדכן את אלמנטור פרו ואת Ultimate Addons לגרסה האחרונה ביותר.
  • ועוד בחזית פרצות האבטחה – גם בחברת גו דאדי הייתה פרצת אחסון במשך 6 חודשים מבלי שאיש שם לכך לב. מלבד הודעות מייל לבעלי חשבונות, החברה מסרבת לחשוף פרטים נוספים.
  • שופיפיי מאפשרת למוכרים ובעלי אתרים להעלות את קטלוג המוצרים ישירות לפינטרסט, ולאפשר מכירה ישירה מהאפליקציה.

 

אודות עמית אדלר

עמית אדלר
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.

3 תגובות

  1. עדכון גוגל הצליח לערבב את האתרים השונים שמשתמשים בסכמות FAQ, יש אתרים שעלו ואחרים שירדו.
    לא מובן מה גוגל מנסים לעשות האם לתעדף אתרים שמשתמשים בסכמות או שאולי בעזרת נתונים שאספו להקפיץ אתרים שבהם הסכמה משעותית ושימושית עבור הגולשים.

  2. יש כבר הבנה לגבי מי נפגע או הרוויח מהעדכון הזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *