עדכון ליבה רשמי בגוגל, קניות בוואטסאפ, המרה חדש בשופינג ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

עדכון אלגוריתם רשמי בוצע בגוגל

עדכון ליבה – השני במספר לשנת 2020 – בוצע ב-4 למאי, וקיומו אושר על ידי גורמים רשמיים בגוגל. כמו בכל עדכון ליבה בסדר גודל שכזה, מומלץ להמתין שבועיים לפחות עד שהדברים מתייצבים ומגיעים לכל מנועי גוגל ברחבי בעולם.

למרות זאת, כמה מומחים שפועלים בזירה הבינלאומית וראו שינויים משמעותיים – מעידים כי מדובר ככל הנראה בעדכון שמיועד לקישורים; אחרים ראו השפעות בתחום הלוקאל וכן גם בנושא סכמות FAQ (ככל הנראה בעקבות שימוש מוגזם בפיצ’ר הזה). דיווחים נוספים מחו”ל מעידים על צניחות משמעותיות בטראפיק ובמיקומים. נותר רק להמתין עוד כשבועיים, עד לסיום פרישת העדכון במלואו, כדי להסיק מסקנות.

חדש בפייסבוק: קניות דרך וואטסאפ

בניסוי שמבוצע בימים אלה על ידי פייסבוק בהודו, ניתן להזמין מוצרים ישירות דרך וואטסאפ עסקי. המשתמשים עוברים לאתר הקניות JioMart דרך הדפדפן הפנימי של האפליקציה, ויכולים לבחור ולהזמין מוצרים.

בשלב זה מדובר במוצרי מכולת בלבד – כגון חטיפים, משקאות, מוצרי היגיינה ועוד. כמו כן לא ניתן לבצע תשלום מקוון ישירות בוואטסאפ, אלא אך ורק את ההזמנה עצמה. התשלום מתבצע באחת מ-1,200 נקודות איסוף הפזורות ברחבי מומבאי (רובן חנויות שכונתיות).

בדיוק כפי שגוגל מגיבה להתרחבות המסיבית של אמזון, כך קורה גם בגזרת פייסבוק. בהנחה שהפיילוט יעבור בשלום לשביעות רצון כל הצדדים, יש להניח שמתישהו נתחיל לראות דברים דומים בוואטסאפ בכל העולם.

המרה חדשה בגוגל שופינג: השגת לקוחות חדשים

פיצ’ר הקמפיינים החכמים בגוגל שופינג, נמצא כעת בשלב ביתא לבדיקת המרה מסוג חדש: NCA – New Customer Acquisition. ההמרה תאפשר למפרסם לבצע אופטימיזציה להשגת לקוחות חדשים, שעד כה לא נחשפו לקמפיין/ים. בשלב זה, הפעלת הפיצ’ר החדש מחייבת פנייה לנציג גוגל.

עד כה פעלו הקמפיינים החכמים בגוגל שופינג בעיקר בתחום הרימרקטינג, כאשר הבאת לקוחות חדשים הייתה במוקד משני. כעת, עם ההמרה החדשה, המפרסמים יכולים להשתמש ביתרונות הקמפיינים החכמים גם לרכישת לקוחות חדשים באותה רמת יעילות.

כדי לדעת האם מדובר בלקוח חדש, ההמרה החדשה פועלת על בסיס 3 אלמנטים עיקריים – חלון של 540 יום לאחור על בסיס מידע קיים בגוגל, תיוג לקוחות חדשים על ידי המפרסם (באמצעות התג הגלובלי), וכן העלאת רשימת לקוחות לגוגל אדס. גוגל ממליצה להשתמש בכל 3 האלמנטים, לקבלת התועלת המרבית.

מיהם המוצרים המבוקשים ביותר בחיפוש? גוגל מגלה

נניח שאתם רוצים לדעת מהן קטגוריות המוצרים המבוקשות ביותר בגוגל; כיצד תבררו זאת?

כלים כמו גוגל טרנדס או מתכנן מילות המפתח אכן מספקים מידע שכזה, אבל רק בתגובה לחיפוש שאתם מבצעים. ואם אינכם יודעים מראש מה לחפש? הרי לא תוכלו לנחש מה המוצרים המבוקשים ביותר, כדי לקבל אודותם מידע נוסף.

כלי חדש של גוגל בשם Rising Retail Categories, מספק לראשונה מידע בנושא. הכלי מציג מראש את קטגוריות המוצרים המבוקשות ביותר בחיפוש, ומייתר את הצורך בניחוש מושכל כדי לקבל נתונים. לפי בדיקה שעשינו נכון לעכשיו, הכלי מספק מידע אודות מספר מצומצם של תחומים אך ורק בארה”ב, בריטניה ואוסטרליה. יש להניח שעם הזמן המידע יורחב וייגע גם בתחומים רלוונטיים לישראל.

ידיעות בקטנה

  • חברת Wordfence הודיעה על פרצת אבטחה בשני פיצ’רים של אלמנטור פרו, המאפשרת השתלטות על אתרים. באלמנטור פעלו במהירות והוציאו תיקון לשתי הפרצות כבר ב-7 למאי. יש לעדכן את אלמנטור פרו ואת Ultimate Addons לגרסה האחרונה ביותר.
  • ועוד בחזית פרצות האבטחה – גם בחברת גו דאדי הייתה פרצת אחסון במשך 6 חודשים מבלי שאיש שם לכך לב. מלבד הודעות מייל לבעלי חשבונות, החברה מסרבת לחשוף פרטים נוספים.
  • שופיפיי מאפשרת למוכרים ובעלי אתרים להעלות את קטלוג המוצרים ישירות לפינטרסט, ולאפשר מכירה ישירה מהאפליקציה.

 

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89826
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88776
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88265
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66900
קידום אתרים
ירון אחר
65096
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
23
קידום אתרים
מיטל אור
24
קידום אתרים
מיטל אור
58
קידום אתרים
מיטל אור
63
מדיה חברתית
מיטל אור
53
קידום אתרים
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x