מודל קנוני בסרצ’ קונסול, עסקים בפייסבוק יקבלו גישה לקבוצות וכיצד גוגל נערכת לבחירות בישראל

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל תתאים את דוח הביצועים של קונסולות החיפוש לעמודים עם תגי קנוניקל

גוגל הודיעה שהיא תתחיל לרכז את הנתונים בדוח הביצועים של קונסולת החיפוש על סמך כל העמודים באתר שהוגדרו כבעלי תוכן דומה או דומה מאוד באמצעות תגי הקנוניקל בקוד. זאת לעומת המצב כיום, בו היא מתייחסת רק אל הכתובת הספציפית אותה הגולש רואה בחיפוש.

לצעד הזה יהיו יותר השלכות מכפי שנדמה: לדוגמה, כבר לא יהיה צריך לאמת הן את הגרסה הניידת והגרסה הרגילה של האתרים בהם קיימת הפרדה באמצעות סאב דומיינים. כנ”ל לגבי אתרים עם עמודים שעושים שימוש בתקן ה-AMP. למעשה, אם אימתם את גרסת ה-AMP של האתר בנפרד, סביר להניח שהתנועה בה תהיה אפסית או כמעט אפסית מכיוון שהיא תעבור אל הדוח המאוחד. (אף על פי שעדיין יהיה ניתן לפלח אותו).

המעבר המלא יתבצע עד ה-10 באפריל, אך במהלכו ניתן יהיה לחזור אל הנתונים הישנים ולהשוות ביניהם.

בדוגמאות שגוגל צירפה לפוסט, אפשר לראות שבדוחות החדשים התנועה הכוללת גדלה על חשבון הגרסאות “האלטרנטיביות” ובמקרים מסוימים מספר הלחיצות כמעט והכפיל את עצמו. בפוסט המלא של גוגל יש עוד כמה דוגמאות ואם יש לכם הרבה תגי קנוניקל באתר או כמה גרסאות שלו, שווה לקרוא את כולו.

תגי קנוניקל והסרצ' קונסול

Moz מעדכנת את מדד “אוטוריטת הדומיין” (DA) ולא כולם מרוצים…

האתר הפופולארי לאנליזה של SEO, הודיע כי הוא עדכן את מדד ה-Domain Autority  המזוהה איתו כל כך. באופן מסורתי, האלגוריתם של החברה היה “מתאמן” כנגד רשימה של תוצאות חיפוש שלא עברו מניפולציה, אך המודל החדש הוא שונה ולכן יכול לנתח אתרים שאיבדו את כל הדירוגים שלהם באופן טוב יותר. המודל החדש מתבסס על רשת מלאכותית של נוירונים והוא לא לינארי, כך שהוא יכול לזהות מניפולציות על קישורים בצורה הרבה יותר טובה.

גם הגורמים שמשפיעים על הציון שופרו והם לא מתבססים רק על מספר הקישורים, אלא גם על הטמעת “ציון הספאם“, איכות הקישורים, התנועה שמגיעה אליהם וגרף התפוצה שלהם (distributions).

כאשר המודל החדש יוטמע בחמישה במרץ, ייתכן שייראו שינויים מסוימים, אך בחברה מבטיחים שבטווח הארוך המדד יהיה הרבה יותר נקי מספאם, ישפר את הקורלציה ויסתגל לשינויים של גוגל במהירות רבה יותר.

כשברי שוורץ (מ – Search Engine Land) שאל בטוויטר מה אנשים חושבים על השינוי התגובות נעו בין “DA הוא סתם מדד שהמציאו” לבין “הוא בסדר, אבל מציין פופולאריות ולא איכות”. בתגובה לציוצים האלו, רוס ג’ונס מ-MOZ (שכתבה את הפוסט המקורי) הגיבה לחלק מהטענות האלו בבלוג האישי שלה. אחת מהתשובות היותר מעניינות בנוגע למכירת אתרים בעלי DA גבוה היא שהשינוי החדש יכול לטפל ספציפית במי שמנפח את ציון ה-DA של אתרים מסוימים באמצעות שיטות שנויות במחלוקת כמו קניית קישורים במטרה למכור אותם לאחר מכן עבור רווח מהיר.

פייסבוק נותנת לבעלי עמודים אפשרות להשתתף בקבוצות ולקבל הודעות מאינסטגרם

אחד הקווים המנחים של פייסבוק עד כה היה הפרדה כמעט מוחלטת בין עמודים עסקיים לבין קבוצות. לאחרונה אמנם נוספה אפשרות לקשר קבוצה אל דף מסוים, אך מנהלי הדפים עדיין לא יכלו להגיב בתוך קבוצות דרך פרופיל הדף, אלא רק דרך הפרופיל האישי שלהם.

ולמרות שפייסבוק טענה בזמן שינויי העבר בפיד החדשות כי המשתמשים רוצים יותר קשר עם הקהילות ופחות קשר עם גורמים עסקיים, נראה שהיא דווקא תבצע שינוי משמעותי מאוד ותאפשר לדפים וקבוצות “לשוחח” זה עם זה ישירות. בנוסף לכך, משתמשים מאינסטגרם יוכלו לשלוח הודעות ישירות (Direct Messages) אל עמודים שיקבלו אותן אל תוך תיבת הדואר הנכנס שלהם, אך תכונה זו תעבוד בינתיים רק בארה”ב וברזיל. מעבר לשני השינויים האלו, פייסבוק ממשיכה בפיילוט של קבוצות מנוי המאפשרות למנהלים לקבל תגמול כספי על ניהול הקהילות שלהם.

פייסבוק תאפשר יותר שקיפות לגולשים בנוגע למודעות המכוונות אליהם

פייסבוק מגבירה את השקיפות לגולשים בנוגע למודעות המכוונות אליהם באמצעות רשימות לקוח (חלק מהקהלים המותאמים אישית): משתמשים יוכלו לראות מידע נוסף תחת הקישור של “למה אני רואה את המודעה הזו?”. לדוגמה, הם יוכלו לראות מי המקור שהעלה את הקובץ (לעיתים המקור מנהל כמה חשבונות פרסום  בשם הלקוחות שלו או משתתף בתוכנית שותפים של פייסבוק) ולאיזו קבוצת מיקוד הוא שייך (בני יותר מ-18 שמתגוררים בארה”ב או התגוררו בה עד לאחרונה).

מה המפרסמים בפייסבוק יודעים עלי

יש לציין כי כבר כיום המשתמשים יכולים לראות לאיזו קטגוריה פייסבוק שייכה אותם דרך עמוד הפרופיל שלהם, אך מחקר של Pew מלפני חודש חשף כי רובם לא מודעים לכך.

יו-טיוב מוסיפה מודלים חדשים של תשלום למודעות “הראש” (masthead) ומקסום המרות למודעות קריאה לפעולה בסרטונים

יו-טיוב הודיעה שתחל מודל של תשלום לאלף חשיפות (CPM) עבור מודעות “הראש” (masthead) בדף הבית שלה. עד כה רק מפרסם אחד בלעדי היה יכול לקנות את שטח הפרסום הזה בכל מדינה עבור סכום יומי. במודל החדש, המפרסמים יוכלו לקנות את אפשרות הפרסום הזו לפי 1,000 חשיפות ולמקד אותה רק לקהלים מסוימים. הפרסום יוכל לרוץ עד כשבוע. מידע נוסף לגבי הדרישות הטכניות ניתן למצוא בעמוד העזרה עבור “קמפיינים בהזמנה“.

שינוי נוסף יאפשר למקסם מודעות שמציגות קריאה לפעולה על גבי שכבות על בסרטונים (Trueview for action) עבור המרות. המיקוד הנ”ל מתבסס על מערכת לימוד המכונה של גוגל.

לינקדין מציגה נתונים מעודדים וגוגל מאפשרת לפרסם מודעות דרושים לעבודה מרחוק

שני עדכונים מעניינים עבור מי שמשתתף בקהילות עסקיות או מגייס עובדים דרך הרשת.

הראשון, גוגל הודיעה על אפשרות להציג מידע מובנה בתוצאות החיפוש גם באתרים בהם יש מודעות דרושים ספציפיות עבור עובדים מרחוק. הדרישה היא שיהיה מדובר במשרה מלאה מרחוק ולא במשרה עם עבודה מחולקת או הסכמים מגבילים אחרים.

למרות שמדובר בעבודה מרוחק, גוגל תקבל גם מודעות עם קריטריונים בנוגע לאזורי העבודה הרלוונטים. לדוגמה, ברמת מדינות בארה”ב. אם המפרסם לא יציין את הקריטריון הזה, האלגוריתם יכלול את כל מחפשי העבודה הנמצאים באותה המדינה שצוינה תחת ערך “מיקום העבודה” שלמעשה מתייחס אל מיקום העבודה הפיזי.

ואם אתם דווקא מנהלים את רוב הפעילות העסקית שלכם בלינקדין, כדאי לכם להציץ במדריך עבור מנהלי מדיה חברתית שהחברה פרסמה. במדריך ניתן למצוא כמה נתונים סטטיסטים מעניינים על הרשת עצמה, לדוגמה:

  • 40% מן המשתמשים מבקרים באתר כל יום
  • מעורבות המשתמשים גדלה ב-60% משנה לשנה
  • אנשים בתפקידי ניהול מכל החברות ברשימת “פורצ’ן 500 ” חברים ברשת

נתונים על לינקדין 2019

אגב, המדריך עצמו קצר למדי (בן 27 עמודים בלבד ורוב תמונות), כך שאם יש לכם זמן שווה להתעמק בו על מנת לקבל נקודת מבט קצת אחרת על המדיה החברתית.

DuckDuckGo ממשיך לתקוף את האתרים הגדולים, והפעם בנוגע למעקב אחרי הגולשים

אתר DuckDuckGo, שממשיך לצמוח ועיבד כמיליארד חיפושים בחודש ינואר, מזהיר את הגולשים שהאתרים הגדולים כמו טוויטר, פייסבוק וכמובן גוגל לא מכבדים את האפשרות “אל תעקוב אחרי” (Do Not Track) של הדפדפן. (שימו לב שלא מדובר במצב גלישה בטוחה שלא שומר נתונים בהיסטורית החיפוש).

ובכן, על פי מחקר שהאתר ערך, אתרים יכולים לבחור האם לכבד או לא לכבד את ההגדרה הזו. למרות שלא מדובר בהגדרה שמופעלת כברירת מחדל, נראה כי 23.1% מן הגולשים (עם טעות דגימה של 3.7%) עושים בה שימוש. השימוש הנרחב ביותר (32.3%) הוא בקרב משתמשי פיירפוקס והמצומצם ביותר הוא באינטרנט אקספלורר (פחות מ-3%…).

מעקב של אתרי אינטרנט

הנתון היותר מעניין הוא ש-41.4% מן המשתמשים שעושים שימוש בהגדרה לא מודעים לכך שהיא למעשה על תקן וולונטרי בלבד. בסך הכול, יותר מ-75% מן האמריקאים שנשאלו בסקר לא היו מודעים לכך שהחברות הגדולות לא מכבדות את הבקשה הזו למרות שההיגיון הפשוט אומר שהן אמורות לעשות זאת.

וויקס הזכירה את “SEO Wiz” בפרסומת הסופרבול שלה, “ולא תאמינו מה קרה אחר כך…”

פרסומת של חברת וויקס ששודרה במשחק הסופרבול הצליחה לעורר את זעמה של קהילת ה-SEO ברשת. בפרסומת עצמה נטען באופן כזה או אחר שהכלי של החברה, “SEO Wiz” (הנועד בעיקר ל-On Page) מסוגל להביא את האתרים שבה לראש רשימת התוצאות.

כאמור, לא מעט מקדמי אתרים “התהפכו” על WIX והפכו אותה לבדיחת היום, כולל כמה כאן בארץ (הצילום מסך מקבוצה סגורה…) :

תגובות לפרסומת WIX בסופרבל

אבל האם זה באמת מגיע לה? בעבר כתבנו פוסט מפורט על הנושא (“כל האמת על קידום אתרי WIX שחלקכם לא יאהבו לשמוע“) והמסקנות שלנו היו קצת שונות. יחד עם זאת, וכפי שרובינו יודעים, ב-SEO אין קיצורי דרך, אפילו אם את אחת החברות הגדולות ביותר בעולם לבניית אתרים.

על פי גלובס, גוגל תעצור פרסום מותאם אישית בזמן הבחירות בישראל

על פי עיתון גלובס, מפרסמים הקשורים לקמפיינים פוליטיים ברשת הישראלית קיבלו הודעה כי עד לאחר הבחירות לא יוכלו להשתמש בפרסום מותאם אישית. העיתון לא צרף צילום מסך של המכתב, אך ניתן להבין כי הכוונה היא למיקוד על פי קהלים מפולחים, שיווק מחדש ופרסום על פי רשימת שמות (לדוגמה, מתפקדים למפלגות).

המהלך הנ”ל מתווסף לצעד דומה של פייסבוק, שהחל מחודש מרץ אמורה לחסום את היכולת של גורמים מחוץ למדינות היעד לרכוש מודעות בעלות אופי פוליטי. נראה כי הפרסום ביו-טיוב הוא היחיד שבו ניתן יהיה עדיין לבצע פילוח, אך לא על פי רשימת שמות.

יש לציין כי מדובר כמובן רק על פרסום גלוי, אך כבר ברור שהאיום מצד בוטים שינסו להשפיע על דעת הקהל הוא אמיתי לחלוטין, כולל כזה מצד בוטים מאיראן.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
89
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
45
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105060
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99610
מדיה חברתית
בן אורן
87793
קידום אתרים
דנה רוזן
82472
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.