מטא אוסרת על שימוש בבינה מלאכותית במודעות פוליטיות

עומר לייבנזון
לאחר שהתגלה פוטנציאל רב לשימוש לרעה בכלי הבינה המלאכותית במודעות של מטא, חלק מהפיצ'רים עכשיו נאסרים לשימוש עבור חלק נרחב של תחומים.

בחודש מאי השנה, מטא הציגה פיצ’רים חדשים מבוססי בינה מלאכותית למודעות אינסטגרם ופייסבוק. בין היתר, הפיצ’רים החדשים כוללים אפשרויות ממש שימושיות במקרים מסוימים כמו: אפשרות לייצר גרסאות נוספות של מודעות לאותו המוצר ולנסות לבצע A/B טסטינג ביניהן, יצירת רקעים לתמונות שיכולים לתת להן מראה יותר טוב (וגם יותר ממיר) וחיתוך תמונות מדויק. אבל למרות שמדובר בכלים אפקטיביים ביותר, שיש להם פוטנציאל לשפר קמפיינים בעשרות אחוזים מבלי להשקיע עוד זמן בכתיבת מודעות חדשות – כמו בכל דבר, יש גם את הצד השני. וכרגע, לפחות לפי בחינה של מטא ואנליסטים שונים ברחבי העולם, נראה שעבור חלק גדול מהעסקים הסכנה פשוט גדולה מהתועלת.

לאחר שבחלק מהפיצ’רים האלה נעשה שימוש לרעה שלא עולה בקנה אחד עם הערכים של חברת מטא, החליטו על איסור השימוש בפיצ’רים אלה בתחומים מסוימים. זאת על מנת למנוע הפצה של מידע מוטעה והתפשטות של התופעה לאזורים שבהם המסרים עלולים לתפוס תפנית מאוד בעייתית.

למשל, קמפיין פוליטי שהעלה המועמד לנשיאות ארה”ב רון דסנטיס, שבו נראה דונלד טראמפ מחובק עם אנתוני פאוצ’י, כאשר הדמיית קול של דונלד טראמפ נשמעת ברקע (מבוססת בינה מלאכותית) – הוא רק חלק ממה שגרם לדאגות לעלות.

באילו תחומים השימוש ב-AI אסור?

אלו התחומים שכרגע השימוש באפשרויות ה-Generative AI כרגע נאסר עליהם מבחינת מדיניות הפרסום לקמפיינים בפייסבוק:

  • דיור / נדל”ן
  • תעסוקה
  • אשראי / הלוואות
  • סוגיות חברתיות
  • בחירות / פוליטיקה
  • בריאות / תרופות
  • שירותים פיננסיים

היא אפילו הוסיפה חלק מיוחד על זה במדריכים שלה במרכז העזרה (Help Center) כדי לעזור למפרסמים לדעת מה מותר ומה אסור, וכך כתוב:

“מפרסמים שמפעילים קמפיינים שנחשבים למודעות לדיור, תעסוקה או אשראי או סוגיות חברתיות, בחירות או פוליטיקה, או הקשורים לבריאות, תרופות או שירותים פיננסיים, אינם מורשים בשלב זה להשתמש בתכונות אלה של Generative AI. אנו מאמינים שגישה זו תאפשר לנו להבין טוב יותר סיכונים פוטנציאליים ולבנות את אמצעי ההגנה הנכונים לשימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית בפרסומות הקשורות לנושאים רגישים פוטנציאליים בתעשיות מפוקחות”.

לקריאת הידיעה המקורית בבלוג SocialMediaToday

תגיות רלוונטיות: בינה מלאכותית
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
31
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
72
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
69
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
44
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105169
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
100008
מדיה חברתית
בן אורן
87845
קידום אתרים
דנה רוזן
82496
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.