מטא מסירה אופציות הקשורות לטרגוט מתקדם במודעות שלה

עומר לייבנזון
מטא הודיעה כי תסיר אופציות מתקדמות לטרגוט קהל היעד בפרסום הקשורות לתחומים רגישים כמו בריאות, גזע או מוצא אתני.
הסרת אפשרויות פילוח במטא

בתקופה האחרונה, ובמיוחד לאור תחילת עידן ה-AI ושילוב המודלים במסגרת טרגוט המודעות, ניתן לשים לב למגמה אצל מטא – הסרת יותר ויותר קטגוריות מיקוד לקהלי יעד במודעות, והסתמכות על טרגוט אוטומטי. למרות החששות שעלו בצד המשתמשים, מטא, כך נראה נוהגת בשקיפות עם המפרסמים והמשתמשים ודואגת לחשוף את דרכי הפעולה וההגבלות של מערכות הפרסום. מטא הודיעה שהחל מה-15 בינואר, היא תסיר או תאחד חלק ממסנני קהל היעד, משום שהם אינם נמצאים בשימוש נרחב, מפורטים מדי, או שאנשים עלולים לקשר אותם לנושאים רגישים מדי.

מה זה אומר, והאם הקמפיין שלכם הושפע?

משמעות השינוי, היא שיש נושאים מסוימים שאנשים עשויים לתפוס אותם כנושאים רגישים. רק לשם הדוגמה, נניח שביקרתם באתר שאליו הגעתם בעקבות בעיה רפואית כלשהי שיש לכם, עליה חיפשתם בגוגל – איך תרגישו אם כמה דקות לאחר מכן תופיע לכם בפיד מודעה שקשורה לאותה בעיה? זו רק דוגמה אחת לשימוש בלתי רגיש בפילוח קהל היעד, ומטא פועלת כדי למנוע מצבים שבהם משתמשים מרגישים לא בנוח בעקבות דרכי הטרגוט.

כפי שנכתב על ידי מטא:

“החל מ-15 בינואר 2024, אנחנו מבטלים או מאחדים חלק מהאפשרויות של מיקוד מפורט הקשורות לנושאים שעשויים להיתפס כנושאים רגישים.”

כדי לדעת האם הקמפיין שלכם הושפע מכך, במטא אומרים לנו שתקבלו הודעה על כך באמצעות באנר אזהרה בדף הקמפיינים ב’מנהל המודעות’. סדרות מודעות שהושפעו מהשינוי, כך לפי מטא, ימשיכו לפעול כרגיל עד 18 במרץ 2024 – החל מתאריך זה, המודעות לא יוצגו לקהל היעד על פי הפילוח שנבחר.

המגמה המסתמנת

קשה לאמוד את היקף ההשפעה של השינוי הנכחי, מכיוון שמטא לא סיפקה הסבר לגבי התחומים העיקריים שהושפעו. המגמה העיקרית שנראית לעין, אם לוקחים בחשבון גם עדכונים נוספים מהשנים האחרונות כמו הסרת אלפי אפשרויות לטרגוט (עדכון מתחילת 2022) על ידי מנהל הקמפיינים; על זה, מוסיפים את ההמלצה של מטא להשתמש בכלים שמסתמכים על טרגוט מבוסס אלגוריתם (כמו Advantage+) – העובדות הללו עשויות להצביע על כך שמטא מעדיפה, שנסתמך יותר על טרגוט המבוסס על האלגוריתם ופחות על פילוח ידני.

פילוח שנעשה על ידי האלגוריתם, עשוי להביא לביצועים טובים יותר פעמים רבות, על ידי הצגת מודעות לקהל יעד נרחב יותר ובשל יותר לביצוע הפעולה הרצויה. לעומת זאת, פילוח על ידי המפרסם עלול להוביל למיקוד שמפלה חלק מהמשתמשים ולפגוע בטווח הארוך במוניטין של הרשת החברתית – הן מול המפרסמים, והן מול המשתמשים.

לקריאת העדכון הרשמי במטא

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
20
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
113
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105078
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100714
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99814
מדיה חברתית
בן אורן
87812
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.