מדדים חדשים ב- Majestic SEO ישנו את הדרך בה מנתחים קישורים | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » מדדים חדשים ב- Majestic SEO ישנו את הדרך בה מנתחים קישורים

מדדים חדשים ב- Majestic SEO ישנו את הדרך בה מנתחים קישורים

Majestic SEO הכריזו על שני מדדים חדשים להערכת קישורים לאתרי אינטרנט, מדובר במדד האמון (Trust Rank) ומדד הציטוט (Citation Rank). המדדים האלו מעריכים למעשה מהו החוזק של קישור מסוים בהתבסס על הכוח של העמוד ממנו הוא יוצא.

  • מדד הציטוט – מדד משופר ל- ACRank הקלאסי שנותן לכל עמוד ברשת הערכה לכוח שלו בהתבסס על העמודים שמפנים אליו. (דומה בעיקרו ל– Pagerank).
  • מדד האמון – שוב, דומה למדי ל- Trustrank של גוגל, במהלכו נבחרים באופן ידני מספר אתרי מקור בעל רמת אמון מקסימאלית המשפיעים על אתרים שכנים. אם לדף אין שום קישור מאתר בעל אמון כזה או אחר, הוא נותר מחוץ ל– "מעגל האמון".

לכל אחד משני המדדים האלו יש ערך מאחד ועד מאה, וביחד הם מהווים מטריצה של 100 על 100 (הציטוט הוא למעשה ציר ה– Y והאמון הוא ציר ה– X). בסופו של דבר, מתקבלת סוג של "מפת חום" המציגה את פרופיל הקישורים של האתר. ככל שהצבע בנקודה מסוימת חזק יותר, כך זה אומר שיש יותר קישורים רלוונטיים בנקודה. יותר חשוב מכך, הצורה האופיינית למפת החום הזו, מציגה מעין זרימה של פרופיל הקישורים לכיוון מסוים, וככל שהכיוון הזה נוטה יותר לפינה הימנית עליונה של הגרף, כך טוב יותר. לפיכך, השילוב של שני המדדים האלו ביחד נקרא Flow Metrics על שם הזרימה של הגרף לכיוון מסוים.

כך למשל נראה הפרופיל של אתר החדשות המוביל BBC.co.uk:

Metrics Flow של אתר BBC.co.uk

למרות ההבטחה של המדדים החדשים להמחיש את פרופיל הקישורים בצורה יותר ויזואלית, צריך לזכור שלאחר עדכון פינגווין נראה שגם לתוכן הנושאי של הדף המקשר או המקושר יש חלק בהערכת טיב הקישור, כמו למיקום בדף ממנו הוא יוצא (פסקת טקסט, פוטר וכו'). כששאלנו אותם אם המדדים החדשים מתחשבים בנתונים האלו, נאמר לנו שעדיין לא, אבל ייתכן שזה ישתנה בעתיד.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

פייסבוק ליברה, מודעות 3D בגוגל, ישראל מפרסמת בלינקדאין ועוד

פייסבוק השיקה מטבע וירטואלי בשם "ליברה" בפעם הראשונה בעולם הבלוקצ'יין, ארגון ענק יוזם ומקים מטבע ...

9 תגובות

  1. יוצא מן הכלל! Majestic SEO יעזרו לי עכשיו עוד יותר טוב להבין איך פעל גוגל בשנת 2007. יש עוד ממצאים ארכיאולוגיים?

    • פבל ישראלסקי

      בשנת 2007 אפשר היה לצפות בגרפים כאלו ותוך שניה לקבל תמונת מצב ויזואלית על לינקים של דומיין? באסה חבל שלא ידעתי, זה יכל לעזור.

      • איתי ברנר

        אני חושב שהוא התכוון שהמדדים עצמם טיפה מיושנים, מה שכתבתי בעצם במילים אחרות בפסקה האחרונה.

        • פבל ישראלסקי

          הנחתי שזו הייתה הכוונה אבל זה לא משנה… מה שניסיתי להגיד זה שלפעמים הערך המוסף של כלי SEO למיניהם (ובפרט השיפור הספציפי הנוכחי של מג'סטיק), זה לא המידע החדש אלא אופן הצגת המידע הקיים שללא ספק לא היה קיים בשנת 2007. זה מאד מקל להסתכל ככה על נתונים כי זה מספק אחלה בנצ'מארק.

        • המדדים החדשים של Majestic SEO אינם רק "טיפה מיושנים" – הם פשוט מופרכים.

          ניקח לדוגמא את מדד האמון, האמור לשמש כמודל נאות של מדד ה- Trust Rank של גוגל. אחרת איזה תועלת יש לנו ממנו? (אלא אם Majestic SEO גם יפתחו מנוע חיפוש שיחליף את גוגל.) על פי מה שידוע לנו, גוגל בחרו באופן שרירותי קבוצה של כ-200 דפי אינטרנט מתוך אתרים סמכותיים בתחומם, ושאינם מרבים בהוצאת קישורים (מה שפוסל למשל אתרי אוניברסיטאות שבהם לכל סטודנט ומרצה יש דף שאפשר להוציא ממנו קישורים ללא הגבלה). הבחירה היתה שרירותית במובן שהיו עוד הרבה יותר דפי אינטרנט דומים ולא פורסם כל קריטריון מדוע נבחרו דווקא ה-200 האלה.

          הדפים שבקבוצת הליבה קיבלו ציון מירבי – TR7, כל דף שהם קישרו אליו קיבל ציון TR6, וכך הלאה עד שהציון ירד ל-TR0 לאחר 7 דילוגים. מטרת כל התרגיל הזה היא אך ורק להקשות על מקדמי האתרים, שאין להם כל דרך לדעת האם לדף נתון ציון TR>0, כי אינם יודעים מי נכלל בקבוצת הליבה ומי לא. מאותה סיבה הם לא יכולים לדעת האם מתחרה שנמצא במקום הראשון בגוגל לביטוי תחרותי השיג את הציון העליון בזכות התכונות הגלויות של הדף ושל הדפים המקשרים אליו, או שזה בזכות ציון TR כלשהו, או בזכות תכונה סמויה אחרת של הדף. ולכן בלתי אפשרי לחשב את כמות העבודה הדרושה כדי להשיג ציון עוד יותר גבוה ולתפוס את מקומו. מה עוד שאיננו יודעים האם גוגל ממשיכים בכלל להשתמש במדד ה-TR או שהפסיקו עוד לפני כמה שנים.

          ועכשיו באים חכמי Majestic SEO ובוחרים קבוצת ליבה נוספת. אין לנו כל דרך לדעת מהו שיעור החפיפה בין שתי הקבוצות, או האם יש אפילו דף אינטרנט אחד ויחיד שנכלל בשתי הקבוצות גם יחד. מסיבה זו לכל דף אינטרנט יש סיכוי לקבל ציון "אמון" גבוה אצל Majestic SEO וציון TR=0 אצל גוגל, או להיפך.

          מהי אם כן מידת השימוש בכלי החדש? – לא כלום. אחיזת עיניים למקדמי אתרים שקונים כלי משחק כדי שיחשבו במקומם.

  2. שידרוג ממש איכותי ,כלי מצויין מג'סטיק, רק חבל מאוד שהם סורקים בקלינק של אתרים מאוד לאט ( למשל יש לי אתר ששלחתי לו כבר לפני חודש 400 לינקים ,ומופיע רק 10 ) מצד שני ahrefs.com מראים יותר קישורים 🙂

  3. Majesticseo עשו שיפור מצויין
    תמיד טוב לשמוע על שיפורים מהסוג הזה .

  4. איתי היי
    קודם כל פוסט מעולה שנית רציתי להגיד שאתר Majestic SEO משדרג את עצמו כל הזמן ואני חושב שהוא הכלי הטוב ביותר כיום לבדיקת קישורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים