3 סוגי תוכן אינטראקטיביים שיעזרו לעסק שלכם לבלוט

עמית אדלר
interactive

שיווק הוא תחרות על תשומת הלב של בני אדם, אמר מומחה השיווק סת’ גודין (וצדק). בעידן בו יש מעל מיליארד בלוגים שמתעדכנים מדי יום, לצד מיליוני פרופילים עסקיים ברשתות החברתיות – קשה מאוד עד בלתי אפשרי ליצור תוכן ייחודי בתוך הים הענק הזה.

אז מה בכל זאת עושים? הרי אם מטרת השיווק היא להתחרות על תשומת לב מוגבלת (וגם קצרה), צריך למצוא את הדרכים הנכונות לעשות זאת. כמובן שהפרמטר החשוב ביותר כאן הוא להכיר את קהל היעד הרלוונטי שלכם, כדי לדעת באילו סוגי תכנים כדאי להשקיע מלכתחילה. לאחר מכן אפשר ליישם.

מה אומרת לכם המילה “תוכן”?

הדבר הראשון שבדרך כלל קופץ לנו לראש, וגם אצלי אני מודה, הוא תוכן טקסטואלי. בין אם זה עמודים באתר אינטרנט או פוסטים ברשתות חברתיות, אין ספק שטקסט מהווה חלק ניכר מעולם התוכן. אבל כיום יש סוגי תכנים נוספים ואפקטיביים יותר – ראש וראשון להם הוא הווידאו.

אחת התחזיות קובעת שעד שנת 2020 רוב הטראפיק באינטרנט יגיע מווידאו, ולא קשה לנחש מדוע. יוטיוב מתפוצצת מסרטונים בלתי נגמרים; כל דקה עולים ליוטיוב סרטונים באורך של יותר מ-500 שעות, ובכל יום נצפים סרטונים באורך מצטבר של מיליארד שעות. גם פייסבוק משתתפת בחגיגת הווידיאו, עם חצי מיליארד משתמשים שצופים בסרטונים מדי יום. סרטונים בפייסבוק מייצרים 135% יותר תנועה אורגנית מאשר תמונות.

ובכל זאת, נדמה שגם סרטונים הפכו לעניין שבשגרה. כולם עושים וידאו – בין אם זה סרטונים של כמה דקות ובין אם סטוריז קצרים ונגיסים ברשתות החברתיות. אנחנו רוצים להמליץ על 3 סוגי תכנים קצת אחרים, שיכולים לעזור לכם לבלוט ולשווק את העסק. והכי חשוב, לא צריך להיות מומחה או מתכנת כדי ליישם אותם כבר היום.

1. סקרים, חידונים ושאלונים

כל אסטרטגיית שיווק מדברת בראש ובראשונה על הכרת קהל היעד שלכם. מיהם? מה הם רוצים? ואיך אנחנו יכולים לעזור להם? סקרים ושאלונים הם דרך מצוינת להגיע למידע הזה מצד אחד, ומצד שני להפעיל את קהל היעד שלנו באמצעות תוכן קצת שונה ויותר אטרקטיבי, מאשר עוד עמוד טקסט או עוד סרטון.

אנשים אוהבים לדבר על עצמם, ולכן שאלונים וסקרים היא אופציה מצוינת להגדלת המעורבות. אחת האפשרויות הטובות ביותר בתחום זה היא אתר פלייבאז, תוצרת כחול-לבן. לאחר רישום קצר ניתנת לכם גישה למערכת המאפשרת ליצור חידונים ושאלונים ממגוון סוגים, כולל תמונות וסרטונים. החידונים אינטראקטיביים ומהנים, והם באמת יכולים לשדרג את חוויית השימוש באתר או ברשת החברתית שלכם. פיסת תוכן קצת שונה ולא צפויה, יכולה לחולל פלאים במעורבות המשתמשים.

לדוגמה – שאלון פלייבאז בנושא רגישות יתר, המיועד לאבחון עצמי ולפנייה לקבלת טיפול במידת הצורך:

כפי שניתן לראות, מדובר בסוג תוכן דינמי ודי שונה ממה שאנו מורגלים אליו (במיוחד באתרים קטנים ובינוניים). ניתן להטמיע כל שאלון בעמוד הרצוי באתר ו/או כפוסט ברשת חברתית. כמו כן ניתן להוסיף לכל שאלון גם הנעה לפעולה בסיום, שתוביל את המשתמש לאתר / דף נחיתה רצוי.

באותו אופן אפשר להשתמש בפלייבאז גם כדרך אינטרקאטיבית לסיפור סיפורים (Storytelling). לא חייבים לעשות חידון, אלא ליצור רצף של עובדות מעניינות אודות התחום או העסק. בצורה כזו אפשר לספר סיפור בצורה הרבה יותר מעניינת ואטרקטיבית מאשר מלל או סרטון.

אם אתם מעדיפים ללכת על משהו יותר סולידי ופשוט, תוכלו לעשות זאת עם כלים כגון הוטג’אר (לבחור באופציית סקרים בתשלום) או Google Forms בחינם. בגוגל פשוט נכנסים עם חשבון קיים, יוצרים שאלות ואפשרויות מענה ומפיצים את השאלון (הטמעה באתר, קישור ישיר ברשתות חברתיות ועוד). התשובות מתקבלות למייל, ולאחר מכן אפשר להסיק מהן מסקנות ולפעול בהתאם. טוב לשיפור חוויית משתמש, המרות ועוד.

2. כלים אינטראקטיביים

כן, גם כלים ייעודיים הם תוכן, וזהו תוכן שמשרת את המטרה – להפוך גולש לרוכש. בתי קולנוע מאפשרים כיום לא רק לרכוש את הכרטיסים באינטרנט, אלא אף לבחור את המושבים באולם הקולנוע. זה אולי נראה נדוש בימינו, אבל תארו לכם שאותו דבר יקרה באתר של בית מלון – אפשרות לבחירת החדרים באותו מודל ויזואלי הקיים בבתי קולנוע.

סיורים וירטואליים גם הם סוג של תוכן אינטראקטיבי, בהנחה שאפשר “לטייל בתוכם” והם לא מובילים את המשתמש בלי שליטה (אחרת הם בעצם לא שונים מכל סרטון וידאו אחר). כדי שגם העסק שלכם יוכל להרוויח מכלי כלשהו, ראשית יש לחפש איזה צורך עשוי לעלות בקרב קהל היעד; צורך שיכול לקבל מענה מכלי כזה או אחר.

אם נביט לרגע בעמודים שמביאים הכי הרבה טראפיק לאתר השיווק Hubspot, נוכל לראות שחלק ניכר מהעשירייה הראשונה הם כלים מסוגים שונים: ממשק התחברות לתוכנת סקרים, תוכנת CRM חינמית, כלי ליצירת חתימה במייל ועוד.

עמודים מובילים באתר hubspot


מחשבונים, לדוגמה, הם כלים מצוינים לתחומים רבים – ואין צורך להשקיע בהם יותר מדי
. מחפשים בגוגל create calculator או calculator generator – ומגיעים לאתרים המאפשרים ליצור מחשבון חינמי גם בלי ידע בקוד.

החוכמה, כפי שציינתי קודם לכן, היא לדעת מראש איזה מחשבון מתאים לעסק ולקהל היעד שלכם. למשל, אתר העוסק בשיווק יוכל להציע מחשבון עלויות עבור כל אחד מהשירותים המוצעים. אתר העוסק בביגוד והנעלה יוכל להציע מחשבון מידות. אתר המספק שליחויות אוכל יוכל להציע מחשבון עלויות וכן הלאה. אפשר להשתמש בשאלון (כפי שמוזכר בסעיף 1) כדי להבין מה חסר לגולשי האתר, ומתוך כך לנסות לגזור איזה מחשבון יוכל לתת להם מענה.

3. מצגות אינטראקטיביות

יש לכם מאמר מעניין שכבר צבר הרבה כניסות, לייקים ותגובות? הפכו אותו גם למצגת באמצעות Slideshare או Prezi (האחרון הוא המתקדם יותר מבין השניים). לאחר שהמצגת מוכנה, הטמיעו אותה בעמוד המקורי ממנו לקחתם את התוכן. בצורה כזו המשתמשים יוכלו לבחור בין 2 פורמטים של צריכת תוכן – קריאת מלוא הטקסט מצד אחד, לעומת צפייה במצגת קצרה ותמציתית יותר מצד שני.

הנה דוגמה למצגת סליידשר בנושא קפה ותה:

אומנם מצגות הן ממש לא דבר חדש, בטח לא מאז פאוור פוינט של מיקרוסופט; אבל הרעיון הוא ליצור מצגות שניתנות להטמעה גם בנכסים דיגיטליים כגון אתרים ורשתות חברתיות. כך נוכל להציע תוכן מעט שונה מהקיים, נגדיל את מעורבות המשתמשים וניצור חוויית שימוש מעט שונה מזו הקיימת בדרך כלל.

רגע לפני סיום

אין ספק שלא פשוט לבלוט בימינו, במיוחד אם אתם עסק קטן-בינוני בים של מאות ואלפי עסקים באותו תחום. לחברות הגדולות עתירות התקציבים, יש יותר חופש ליצור כלים ייחודיים ומותאמים אישית לצרכים שלהן. אבל לא צריך להיות חברת ענק כדי לפעול בהתאם לאותם עקרונות מנחים. למצוא משהו שחסר לקהל היעד שלכם, ולתת לו מענה באמצעות כלי פשוט וחינמי.


רוצים להכיר סוגי תוכן נוספים שיעזרו לכם בשיווק? בואו לשמוע כיצד North Escape הגיעה לקהל היעד הרלוונטי שלה, באמצעות סקר והגרלה בשווי 100 שקלים.

כנס Next Case הוא היחיד והגדול מסוגו בישראל, המציג אך ורק מקרי בוחן אמיתיים. 11 בדצמבר 2019, רק פרקטיקה, רק מה שבאמת עובד. לפרטים והרשמה >>>

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.