איך לקבל מקסימום חשיפה בטיקטוק במינימום מאמץ

אם פעם היינו אומרים "לגגל" במקום "לחפש", היום שומעים "טיקטוק" בכל פינה אפשרית. אפליקציית הסרטונים והמוזיקה שהתחילה את דרכה בסין ב-2016, הפכה למטאור כלל-עולמי עם יותר ממיליארד משתמשים ונתוני צמיחה מדהימים.
אבי סנטו
הגדלת חשיפה בטיקטוק

תוך שש שנים קצרות ועמוסות – הפכה טיקטוק לאפליקציה השנייה בעולם בכמות הורדות, והחמישית בעולם מבחינת כמות משתמשים פעילים ברמה חודשית (נתונים: פורבס, 23.3.2022). לקראת סוף 2022 כמות המשתמשים צפויה להגיע לכדי 1.5 מיליארד.

עם נתונים כאלה לא מפליא שטיקטוק עקפה אפליקציות ותיקות ונחשבות, עד שכיום אפילו פייסבוק וגוגל מנסות להעתיק את הפיד התזזיתי שלה.

מהם דפוסי השימוש בטיקטוק?

בארה”ב טיקטוק יותר פופולרית מאינסטגרם אצל דור ה-Z (מי שנולד בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים). אומנם האפליקציה מיועדת ליצירה ולשיתוף של סרטונים ומוזיקה, אבל ככל שיותר אנשים בוחרים בה כפלטפורמה מועדפת – כך משתנים גם הרגלי השימוש.

לדוגמה – בדיוק לאחרונה גוגל ערכה כנס מקצועי שבו הובעה דאגה מכך שהצעירים של ימינו משתמשים בטיקטוק כמנוע חיפוש: כ-40% מהצעירים בארצות הברית מחפשים מסעדות ומקומות בילוי באמצעות טיקטוק ולא באמצעות גוגל. השינוי המשמעותי הזה מעיד על כוחה העצום של האפליקציה הזו, שגם ככה כבר כבשה את מקומה בעולם כאחת המוצלחות ביותר.

בנוסף, דור האינסטוש שנולד עם סמארטפון ביד, ידוע בתור אחד כזה שסף הגירוי שלו נמוך מאוד – וטיקטוק למעשה מעניקה את התשובה לכך. היא הוכיחה שני דברים מטורפים, לדעתי:

  1. אין כמעט יותר משמעות למעגלים החברתיים ברשתות החברתיות. בוא תהיה מי שאתה, אנחנו נבין מהם תחומי העניין שלך ונזקק את התכנים שאתה רוצה לראות, ולא את עולמם הפנימי של החברים שלך. זה הוכיח את עצמו ברמה מטורפת, ולמעשה החזיר אותנו לימי יוטיוב אבל בצורה משודרגת.
  2. הדבר הנוסף והמטורף לא פחות הוא שטיקטוק מעניקה לנו היום את היכולת ליצור תוכן, לצלם, לערוך ובעיקר להעביר מסר בשניות בודדות. זאת לעומת העבר, אז נדרש מאיתנו סרטון של כמה דקות-הסבר מפרכות, ולעיתים גם תשלום חיצוני לעריכה, תסריטאי וכל יתר הספקים החיצוניים אשר היו חלק מהסרטון, גם הפשוט ביותר.

טיקטוק היא לא אפליקציה של צעירים בלבד?

רוב משתמשי האפליקציה אכן צעירים גם כיום, אבל נתח המבוגרים עולה והולך בהתמדה. כמו כן לא מדובר אך ורק באנשים פרטיים, זמרים ומשפיענים; גם בעלי עסקים כמו עורכי דין ויועצי מס – משתמשים בטיקטוק בדרכים יצירתיות, ומצליחים להביא עוד לקוחות לעסק.

ברבעון הראשון של שנת 2020, קצת מעל רבע ממשתמשי טיקטוק (26%) היו בני 35 עד 54; ברבעון הראשון של 2021, נתח זה גדל לכדי 36% מהמשתמשים. כמו כן 57% ממשתמשי טיקטוק הן משתמשות, ונתון זה מגיע ל-61% כאשר מדובר בארצות הברית (נתונים: Hootsuite ו-eMarketer).

נתוני שימוש בטיקטוק, אינסטגרם וסנפצ׳ט בארצות הברית
מקור: eMarketer

מעבר לכך, מתוך ניסיוני המקצועי כמרצה ברוב המכללות לשיווק באינטרנט בישראל, וכן כמנחה סדנאות טיקטוק ביחד עם איתי מרשל, שם דבר בטיקטוק הישראלי ובקרוב העולמי – המבוגרים לגמרי שם.

ניתן לומר שרובם עושים שני דברים: או שהם בולשים אחרי ילדיהם ומתמכרים לטיקטוק, או שנכנסו לאפליקציה ופשוט התמכרו. אני מכיר באופן אישי לא מעט בעלי בעיות קשב בגילאי 40, שטיקטוק ממש מעניקה להם הזדמנות להיות חלק מעולם הרשתות החברתיות בזכות הסרטונים הקצרים והמסרים המועברים בשניות בודדות.

מה המצב מבחינת החדירה של טיקטוק לישראל?

אומנם ישראל כמעט תמיד משתרכת מאחור, אבל גם אצלנו יש פעילות ענפה של משתמשי טיקטוק; ואפילו סניף ישראלי של החברה, שמסייע בין היתר לעסקים לקבל חשיפה טובה יותר.

אני רואה את זה כל יום, ולמעשה גאה מאוד בטיקטוק אשר מעניקה לנו המשווקים הזדמנויות אדירות, שומרת איתנו על קשר, מייצרת ערבי נושאי גם מחוץ לרשת, וובינרים ועוד ים פעולות פרואקטיביות אשר מחדירות את הטיקטוק לחיי כולנו – גם בעלי העסקים וגם האנשים הפרטיים.

בשיחות סלון שלי וגם עם קולגות, אני מסביר לכולם שלדעתי השנתיים הבאות יהיו שנות הטיקטוק הכי חזקות שיש. בוא נקרא לזה פייסבוק בשנותיה הראשונות. מי שינצל את זה ירוויח, ומי שלא יישאר מאחור.

מה ההבדל בין טיקטוק לאפליקציות סרטונים דומות (כמו סנאפצ’ט)?

בגדול ההבדל המהותי הוא שטיקטוק מאפשרת כבר בתוך האפליקציה לבצע את כל פעולות העריכה הכי מורכבות שיש, שנייה לאחר יצירת הסרטון: שכפול קטעים, חיתוך, התאמות גודל, מהירות ועוד פיצ’רים המתווספים לה מדי שבוע.

טיקטוק עושה זאת גם על מנת לספק חוויית משתמש מדהימה, וכמובן על מנת להשאיר אותנו בתוך האפליקציה. או בקיצור: אם אתה כבר פה, בוא תסיים את הסרטון. זאת בניגוד למה שהיה עד היום, בו קודם צילמנו ורק לאחר מכן הוצאנו את האפליקציה לתוכנת עריכה.

האם באמת יותר קל לקבל חשיפה בטיקטוק לעומת פייסבוק או אינסטגרם?

בהחלט כן. אפילו יועצי מס ועורכי דין – תחומים שנחשבים לא פעם לאפורים ומשעממים – מצליחים להגיע לאלפי עוקבים.

לכל אחד ואחת היום יש סמארטפון ביד, ועם קצת יצירתיות והבנה של קהל היעד – אפשר להגיע לנתונים מדהימים בהשוואה לרשתות חברתיות אחרות, שהורידו את רף החשיפה כמעט לאפס.

לאחרונה פורסם שטיקטוק עוקבת אחרי הקלדות, יש סיבה לדאגה?

זה נשמע בעייתי, אבל אם לוקחים בחשבון שאנחנו לא מוטרדים במיוחד מהמעקבים האחרים של גוגל, פייסבוק ושאר ענקיות טכנולוגיה – טיקטוק לא תהיה הקש שישבור את גב הגמל. מעקב אחרי גולשים והבנת ההתנהגויות שלהם – על זה מתבססת רשת האינטרנט כולה.

יש כאן המון שטח אפור, שכמנהלי קמפיינים אנו יכולים לנצל על מנת להעניק ללקוחות שלנו תוכן ראוי ונכון. יחד עם זאת, “המעקבים” הללו הולכים והופכים להיות איכותיים יותר, כי בחלוף השנים הפכנו להיות קצרי סבלנות ועמוסי מסרים, ומה שלא מעניין אותנו לא יישאר איתנו. לא בתודעה ולא בכלל.

איך ניתן לשווק בהצלחה בטיקטוק?

קודם כל חשוב להבין שרוב משתמשי טיקטוק נכנסים לאפליקציה כדי למצוא תכנים מצחיקים ומבדרים. חלקם מחפש גם מידע (כפי שראינו בהתחלה). אומנם בהתחלה היה ניתן לפרסם רק סרטונים של עד 60 שניות, אבל כיום זה כבר הגיע ל-10 דקות – וחלק ניכר מהמשתמשים צופה גם בסרטונים של מעל דקה.

משתמשי טיקטוק מוציאים הכי הרבה כסף בעקבות שימוש באפליקציה, בהשוואה לרשתות חברתיות אחרות: 2.3 מיליארד דולר נכון לינואר 2022. זה אומר שהתכנים הנכונים מובילים משתמשים לעסקים המתאימים, לרכישת מוצרים ושירותים. כמו כן מודעות טיקטוק מגיעות כמעט ל-18% ממשתמשי האינטרנט בעולם (בני 18 ומעלה).

כל עסק או משפיען שרוצה לשווק את עצמו בהצלחה צריך להבין אילו תכנים יתאימו, איך מנטרים טרנדים באמצעות האשטאגים, איך מצלמים נכון, איך לעשות שיתופי פעולה עם משפיענים ולקבל יותר חשיפה, אסטרטגיות תוכן שונות, כיצד להביע את עצמך באמצעות וידאו ולאו דווקא לעמוד מול המצלמה וכן הלאה.

אחרי שנתיים שלמות עם מאות תלמידים מכל הסוגים – בני נוער, מבוגרים, דור ה-Y ובכלל – אני יכול לומר בלי צל של ספק שטיקטוק מתאים לכולם, והוא כאן על מנת להישאר… ולהישאר המון זמן.

דבר נוסף שחשוב לציין הוא שהרשתות החברתיות עוברות היום לא פחות ממהפך! המעגלים החברתיים נזנחים אל מול חשיבות התוכן האיכותי. טיקטוק הוכיחה מזמן באמצעות פיד ה- For You שבמידה ואתה מעניק לגולשים שלך תוכן שמתאים במדויק לעולם התוכן שלהם, הם יצפו בו גם אם זה לא התוכן של החברים שלהם תחילה.

נשמע מסובך? ממש לא. היוטיוב החדש הוא טיקטוק, והוא כאן להישאר לשנים רבות  ביחד עם יוטיוב, נטפליקס ודיסני פלוס. אנו נמצאים רגע לפני מהפכת תוכן אדירה, וצריכת תוכן אחרת לגמרי ממה שהכרנו ב-15 השנים האחרונות.

עוד בנושא: מדריך שיווק בטיקטוק למתחילים

שאלות ותשובות נפוצות על שיווק בטיקטוק

1. כמה סרטונים צריך להעלות בשבוע כדי להצליח?

אין תשובה מדויקת – העיקר הוא להתמיד בזמני ההעלאה.

עדיף להעלות 2 סרטונים בשבוע מאשר 4 בשבוע אחד ובשני כלל לא.

2. מה הציוד הנדרש עבור יצירת תוכן בטיקטוק?

סמארטפון, מן הסתם. צילום ממצלמה מקצועית לא הכרחי ולא יעבוד טוב יותר.

מומלץ לדאוג לתאורה ביתית טובה מאור היום או רינג לייט, ולדאוג להישמע באופן ברור.

אם צריך, יש לדאוג למיקרופון – אבל קודם להשתמש בסמארטפון ואפילו באוזניות שמגיעות איתו.

3. מהי הנוסחה לסרטון ויראלי?

על הנייר, סרטונים קצרים מצליחים יותר כי פשוט לצפות בהם עד הסוף, וכך הם יופצו לכמות גבוהה יותר של צופים; אך החוכמה היא לדעת לתסרט אותם נכון לפי מבנה של פתיח מושך (הוק), העברת מסר תמציתי וסיום שיוצר מעורבות. את הכל לומדים בהרחבה בסדנה.

4. האם אני יכול להצליח בטיקטוק במידה ואני לא רוצה לחשוף את עצמי?

חד משמעית כן, וניתן לראות זאת אצל מגוון נותני שירות ובעלי עסקים פיזיים.

יש מגוון שיטות וכלים בתוך טיקטוק ליצירת סרטונים שכאלה.

5. האם סרטוני טיקטוק מתאימים רק לטיקטוק?

בעבר הלא רחוק סרטונים קצרים היו מותאמים לצפייה דרך טיקטוק, שהביאה איתה בשורה על הרגלי צריכת תוכן חדשים. כיום פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב אימצו את הבמה לסרטונים קצרים כשהשיקו את רילס ושורטס, מה שנותן מקום חדש לחשיפת סרטוני ״הטיקטוק״ – שהם בעצם סרטונים ורטיקליים קצרים שהשקעת הזמן בהם כבר שווה פי 4!

נכתב על ידי
אבי סנטו עוסק בתחום הייעוץ והמדיה החברתית למעלה מ-20 שנה. בין לקוחותיו נמנים פוליטיקאים, חברות הייטק חנויות איקומרס בינלאומיות ופרסונות מתחום התרבות והבידור הישראלי. מרצה ומשמש כמנהל האקדמי בקורס לשיווק לבני נוער בטכניון ובמכללות נבחרות ברחבי הארץ. חברת הייעוץ וההדרכה של אבי ליוותה במהלך השנים מאות בעלי עסקים ואנשים פרטיים וסייעה להם לפרוץ ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.