שיווק בטיקטוק למתחילים: ״אל תפרסמו מודעות, פרסמו טיקטוקים״

בקיץ 2020 יצאה אפליקציית טיקטוק עם קמפיין פרסום פשוט, אבל אפקטיבי: Don't Make Ads. Make TikToks. הסלוגן הפשוט הזה בישר התחלה חדשה לאחת האפליקציות הפופולריות ביותר בימינו; התחלה שאיפשרה לה להפוך גם למכונת שיווק.
עמית אדלר
מדריך שיווק ופרסום בטיקטוק

תוכן עניינים

טיקטוק – שפירוש שמה המקורי בסינית הוא “קול רוטט” (Douyin) – נמצאת בבעלות ענקית הטכנולוגיה בייטדאנס. הגרסה הסינית המקורית שהושקה ב-2016 צברה 100 מיליון משתמשים תוך שנה; אך כדי לחדור גם לשוק הבינלאומי ולא רק האסייתי – בייטדאנס רכשה במיליארד דולר את אפליקציית מיוזיקלי (musical.ly) ב-2017 ומיזגה אותה לתוך האפליקציה שלה. כך נולדה טיקטוק הבינלאומית, שמאז 2018 שברה שיאי הורדות וזמני שימוש.

מתחילים בהתחלה – מה זה TikTok?

טיקטוק (לכל מי שעדיין לא מכיר) היא רשת חברתית המבוססת על רעיון פשוט: יצירת סרטונים קצרים של כמה שניות עד דקה לכל היותר, עם אפשרות להוסיף מוזיקה ושלל אפקטים מיוחדים. בתחילת דרכה ב-2016 עיקר משתמשי טיקטוק היו ילדים ובני נוער, אך נכון להיום מדובר באפליקציה רצינית לכל עניין ודבר, שכ-66% ממשתמשיה בני 20 ומעלה.

כיום משתמשים בטיקטוק מעל 800 מיליון בני אדם מדי חודש, עם מעל מיליארד צפיות בכל יום. נכון לקיץ 2020 הורידו את האפליקציה מעל 2 מיליארד פעמים – הן בגוגל והן באפסטור (כפול ממספר ההורדות ב-2019). אתר האפליקציות App Annie חוזה לטיקטוק 1.2 מיליארד משתמשים בחודש בשנת 2021.

לפי כתבה שפורסמה ב-BBC, שמונה מתוך עשרים הסינגלים המצליחים ביותר בבריטניה בשנת 2020 הגיעו למעמדם הודות לטיקטוק. אפילו זמרים ידועים שנמנעו מטיקטוק עד לאחרונה, כגון קארדי בי, בסוף נכנעו לטרנד ופתחו שם פרופיל.

זו בהחלט לא הפעם הראשונה שאנו שומעים על אפליקציות מהסוג הזה, אם כבר הזכרנו את מיוזיקלי – ועל הדרך נזכיר גם את Vine מנוחתה עדן (שנרכשה על ידי טוויטר ב-2012 ובסוף נסגרה סופית ב-2016). טיקטוק הצליחה בגדול כי ככל הנראה הצליחה לשמור על שורשיה המקוריים, גם אחרי שהפכה לבינלאומית.

פרסום בטיקטוק

איך משווקים בטיקטוק

משתמשי טיקטוק מבזבזים בממוצע מעל 400 מיליון דולר באמצעות האפליקציה, כאשר סין היא המובילה בראש ואחריה ארצות הברית ובריטניה. בנוסף, טיקטוק עקפה את אינסטגרם וטוויטר ברמת המעורבות פר-פוסט נכון לשנת 2019 (17.5% מעורבות בממוצע).

עד כמה טיקטוק אפקטיבי? הנה דוגמה לכמה חשבונות מובילים, שעליהם ככל הנראה לא שמעתם מעולם:

  • מקום ראשון – Charli D’Amelio – מעל 103 מיליון עוקבים.
  • מקום שני – Addison Rae – מעל 71.8 מיליון עוקבים.
  • מקום שלישי – Zach King – מעל 53.7 מיליון עוקבים.
  • מקום רביעי – Loren Gray – מעל 50.1 מיליון עוקבים.
  • מקום תשיעי (בלבד) – Will Smith – השחקן המפורסם עם 45.1 מיליון עוקבים.

אם אנשים אנונימיים לחלוטין יכולים לעשות מעצמם אימפריה הודות לסרטונים של כמה שניות, אין שום סיבה שגם אתם לא תצטרפו להצלחה. אומנם לא מובטחים לכם מיליוני עוקבים, אבל שימוש נכון ונבון באפליקציה יכול להביא לכם חשיפה ברמות שעד כה לא הכרתם.

אז איך משווקים בטיקטוק? בגדול, בדיוק כמו שאומרת הפרסומת – אל תעשו מודעות, תעשו טיקטוקים. סרטונים קצרים ואפקטיביים זוכים לחשיפות עצומות, הן מבחינה אורגנית והן בפרסום בתשלום תחת Tiktok Ads / Tiktok for Business.

פרסום אורגני בטיקטוק

החוכמה בטיקטוק היא לחדש, להיות יצירתי ולנסות לבחון גבולות. כל מה שקשור למוזיקה והומור תופס הכי חזק, אבל לא רק – יש גם סרטונים חינוכיים שהצליחו יפה מאוד. חובה לבחור מראש נישה ספציפית שתתאים לכם, ועל הדרך מומלץ גם ללמד את צופי הסרטון משהו חדש.

הפיצ’רים העיקריים שיש להכיר בטיקטוק:

  • For You – פיד ייעודי שמציג את הסרטונים הפופולריים ביותר לכולם, גם בלי להירשם. האלגוריתם שלו יודע לזהות מה מעניין את המשתמשים, ובהתאם לכך הוא מציג המלצות לסרטונים. אם עדיין לא נרשמתם, תוכלו רק לצפות אבל לא לקחת חלק (תגובות, לייקים וכו’). כל סרטון חדש עולה לפוריו, אבל אם הוא לא מקבל מספיק אינטראקציה הוא לא יקבל חשיפה נוספת.
  • Following – לצד הפיד של פור יו תוכלו לראות גם את האנשים שאחריהם בחרתם לעקוב. אם לא נרשמתם או שאינכם מחוברים, יוצגו לכם משפיענים מובילים כדי להתחיל לעקוב אחריהם.
  • Duet – דואט הוא סרטון תגובה שאתם יכולים ליצור עבור סרטון אחר בו צפיתם. הסרטון מוצג בדרך כלל בפורמט חצוי לשניים, כאשר בצד ימין רואים את המקורי ובצד שמאל רואים את סרטון התגובה. רצוי שהתגובה תהיה המשך כלשהו של המקור, לרוב ללא סאונד משל עצמה (אלא תוך שימוש בסאונד המקורי).
  • React – גרסה נוספת של סרטון תגובה, אך הפעם עם סאונד מקורי משלכם. הסרטון המקורי יוצג בקטן בחלק העליון, על גבי סרטון התגובה שלכם שממלא את המסך.
  • Live – בדיוק כמו בפייסבוק לייב, גם בטיקטוק יש אפשרות להזרים ווידאו בזמן אמת שלאחר מכן יעלה לחשבון שלכם. שידורי לייב בדרך כלל זוכים לחשיפה גבוהה יותר.

פיד פור יו בטיקטוק

טיפים לשיווק אורגני בטיקטוק

  • קריאייטיב – כמו בכל פלטפורמה אחרת, כדי להגיע לוויראליות הרעיון הנכון הוא בעצם הכול. נסו להבין מה הקהל שלכם רוצה, עשו על זה סרטון הומוריסטי (בלי לדרוך על יבלות… או דווקא כן); או אולי משהו רציני שמלמד כיצד לפתור את הבעיה. מן הסתם יידרשו לכם כמה ניסיונות כדי לראות מה עובד טוב יותר, ואחר כך תוכלו לקחת את מה שכן עובד וליצור ממנו עוד תוכן.
  • עריכה / לייב – אחרי שצילמתם גשו לאפשרויות העריכה המובנות באפליקציה (או שתתקינו אפליקציית עריכה נפרדת). ניתן להשתמש בפילטרים שונים, להאיץ או להאט את הסרטון, להוסיף אפקטים, כתוביות ועוד.
  • מוזיקה – מכיוון שמדובר בפלטפורמה שעיקרה מבוסס על מוזיקה, יש חשיבות רבה לבחירת המוזיקה המתאימה שתלווה את הסרטון. ניתן לבחור קטעי אודיו מוכנים שמישהו אחר יצר או שקיימים לשימוש חופשי, או שניתן ליצור סאונד חדש ומקורי משלנו. לכל בחירה יש יתרונות משלה – במוזיקה קיימת נוכל לעשות טייק-אוף משלנו; במוזיקה חדשה נוכל ליצור משהו משלנו שגם אחרים יוכלו להשתמש בו (ואז נקבל על כך קרדיט).
  • האשטאגים – בדיוק כמו באינסטגרם, גם בטיקטוק יש חשיבות גדולה לתיוגים. ההאשטאגים הנכונים יכניסו אתכם לפיד פור יו בנושאים הרלוונטיים לכם. אפשר למצוא רעיונות להאשטאגים בתיבת החיפוש, כאשר לכל האשטאג יש עמוד המציג כמה פעמים עשו בו שימוש. מומלץ לשלב בין נושאים רחבים (#foodie) לנושאים ממוקדים שייתנו לנו ייחודיות (#foodie_in_telaviv). מומלץ לשלב גם השאטגים ייחודיים לכם או לקמפיין, כפי שעשתה חברת Guess בנושא ביגוד.
  • חלוקה לפרקים – החוכמה היא לא לתת הכול בסרטון אחד, אלא להכין את הצופים לחלק 2, חלק 3 וכן הלאה. כך זה יגרום להם לעקוב אחריכם ולצפות גם בשאר החלקים (בהנחה שהחלק הראשון היה מספיק מושך). זה מתאים בעיקר לסרטונים שרוצים ללמד משהו, אבל אפשר לעשות זאת גם בסרטונים בנישות אחרות.

רגע לפני סיום – פרסום ממומן בטיקטוק

כמו בכל פלטפורמת פרסום בימינו, גם בטיקטוק ניתן להקים קמפיינים עם קבוצות מודעות נפרדות באמצעות מנהל המודעות (TikTok Ads Manager). יש לציין שמודעות הפרסום מופיעות אך ורק בפיד הייעודי “פור יו”.

  • בחירת מטרת הקמפיין – כאשר מקימים קמפיין ניתן לבחור לו מטרה ספציפית מתוך רשימה קיימת, בהתאם למשפך השיווקי הבסיסי של חשיפה (Awareness), עניין (Consideration) ופעולה (Action): קמפיין Reach למקסימום חשיפה; קמפיין טראפיק, התקנות אפליקציה או צפיות וידאו; וכן קמפיין המרות.
  • בחירת סוג תקציב – ניתן לבחור מבין שני סוגים: תקציב יומי (Daily Budget) ותקציב כולל (Lifetime Budget). תקציב כולל משמעו הסכום המלא שאתם מוכנים להוציא עבור כל תקופת הקמפיין. נכון לעכשיו המינימום הוא 50 דולר, הן לתקציב היומי והן לתקציב הכולל.
  • בחירת סוג מודעה – ניתן לבחור הן מודעות תמונה והן מודעות וידאו, שיופיעו במיקומים שונים לבחירתכם. מומלץ לקרוא אודות מגוון המודעות והמיקומים האפשריים באתר התמיכה.
  • פיצ’רים מתקדמים – ברמת קבוצת המודעות ניתן לבחור מיקומים, טרגוטים, קהלים, לוקאלייק וכן הלאה. כמו כן מסופקים נתוני ביצועים, לוח בקרה לניהול ועוד.
  • בחירת הצעת מחיר (Bid) מתוך 5 אפשרויות בטיקטוק:

Cost per Mille/Thousand Impressions (CPM)

Optimized Cost per Mille/Thousand Impressions (oCPM)

Cost per Thousand Views (CPV)

Cost per Click (CPC)

Optimized Cost per Click (oCPC)

 

האפשרויות הללו יעודכנו וישודרגו בהמשך, כך שמומלץ מאוד להכיר את המערכת ולהתנסות בעצמכם. לדוגמה, עד לא מזמן היו רק שתי אפשרויות לבחירת מטרות קמפיין, וכיום יש כבר 5 אפשרויות. כדאי להיעזר במרכז התמיכה של מערכת הפרסום: https://ads.tiktok.com/help

בהצלחה!

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.