חווית משתמש זה (כמעט) הכל: סודות UX שישפרו את אחוזי ההמרה בדף הנחיתה שלך

מור מריג'
חווית משתמש

-“אני חייב לשאול אותך רגע משהו”.

-“אוקי”, אני עונה לו, “מה העניין?”

-“יש לי לקוח ובניתי לו דף נחיתה ולמרות שנכנסת הרבה תנועה, אני לא רואה המרות. אנשים לא משאירים בכלל פרטים. אני לא מצליח להבין למה”.

את השאלה הזאת הפנה אליי אחד הסטודנטים שלמד בקורס קידום אתרים שאנחנו מלמדים כאן, אבל הוא בטח לא היחיד שמתמודד עם ה”תעלומה” הזאת. כשביקשתי ממנו להציץ בעמוד שהוא בנה, אפשר היה להבין די מהר למה זה היה המצב. נתתי לו כמה עצות ונקודות לשיפור וכמה שבועות אחר כך הוא בא מחוייך וסיפר לי על שינוי משמעותי. עכשיו בואו נבהיר רגע משהו, אני לא אומרת את זה כדי להרים לעצמי, כן? אני אומרת את זה בעיקר כדי שנזכור שה”משתמשים” האלה שעבורם אנחנו משקיעים ומשפרים את חווית המשתמש, הם בעצם אנחנו. לפעמים כדאי (וצריך) לצאת מהחשיבה השיווקית ולהתמקד יותר באופן שבו אנחנו מצליחים, או לא, לתקשר עם אתר מסויים. וזה כל הסיפור.

אז בואו נדבר על זה. על הדברים הקטנים האלה שאנחנו לא בהכרח שמים לב אליהם. על השינויים הלכאורה מינורים שיכולים להקפיץ לנו את יחס ההמרה ולעשות קסמים. על האופן שבו תוכלו ממש בעוד כמה דקות להתחיל לשפץ ולשפר את דף הנחיתה שלכם. מתחילים.

טריקים לשיפור חווית משתמש בדף נחיתה

1. מיקוד

לדף הנחיתה שלכם צריכה להיות מטרה אחת. לא שתיים ולא שלוש. אחת. אם אתם רוצים להשיג כמה דברים שונים – צרו כמה דפי נחיתה שונים, אחד עבור כל מטרה. אחרת אתם מחטיאים את העיקר ומפספסים את הנקודה וכן, גם מבלבלים את המשתמשים ומאבדים אותם. המודעה שלכם צריכה להציע מוצר או שירות אחד ודף הנחיתה צריך להמשיך את הקו הזה בדיוק ולא להוסיף עוד דברים על הפרק. זכרו שהמטרה של דף הנחיתה היא אחת: להמיר. להשיג את המטרה שלשמה הרצתם קמפיין. אז אל תעמיסו במסרים ואל תפתחו דלת אחת רק כדי לפתוח עוד שלוש דלתות. חשוב מאד שדף הנחיתה יהיה נאמן ואחיד למודעה, שהמסר יהיה אותו מסר ושהוא יקדם את המשתמש אל עבר השלב הבא. ועוד משהו. כשאנחנו מדברים על מיקוד, הכוונה היא לא רק למיקוד במסרים, אלא גם על מיקוד בעיצוב. אל תשתמשו בצבעים בולטים מדי ומסיחי דעת. אל תעמיסו באלמנטים, פונטים, חיצים, תמונות. אל תשלבו לינקים לדפים חיצוניים. שמרו על נקיון, הבליטו את איזור הקריאה לפעולה וודאו שלשם תתנקז כל תשומת הלב. שימו את הפוקוס רק במקומות החשובים באמת.

2. הדגישו את התועלת

כאן אני רוצה להתייחס יותר לעניין המיקרו קופי, לאותו טקסט שאתם כותבים על כפתור ההנעה לפעולה. בואו לא נשכח שאנחנו עוסקים פה בשיווק. כשזה המצב, אנחנו תמיד בעמדה שאנחנו צריכים לשכנע את הצרכן לעשות את הדבר הזה שיקדם אותנו. איך זה קורה? על ידי שכנוע. איך זה יקרה? על ידי הדגשת התועלת. איך זה יקרה? די פשוט. תחליפו את השפה בה אתם משתמשים ובמקום לכתוב למשתמשים מה לעשות, ספרו להם מה התועלת או הרווח עבורם.

למשל, במקום לכתוב ״הורד עכשיו״ על כפתור שמציע להוריד e-book, תוכלו לכתוב ״שלחו לי ספר שילמד אותי איך…״. במקום ״הרשם לניזולטר״, תוכלו לכתוב ״שלחו לי טיפים ומדריכים שילמדו אותי איך…״. דברו תועלות, רבותיי. ״שלחו לי חינם״, ״אני רוצה לנסות את זה״, ״סדרו לי 15% הנחה״ וכן הלאה.

הנקודה היא לחשוב תמיד על המשתמש ולתת לו את הלמה. וכשיש לכם את זה, הקפידו על כפתור בולט לעין שימשוך את כל תשומת הלב אליו.

3. Keep it Simple

זה אולי הטיפ הכי חשוב והכי לא מוערך. יש נטייה לבלבל פשוט עם זול או עם לא מקצועי או עם חובבני או עם ריק או עם מה שזה לא יהיה. אבל הי, בואו לא נשכח שאנחנו לא מתעסקים פה בעיצוב הסלון של המלכה אליזבת׳, אנחנו בסך הכל יוצרים איזשהו צינור שיקדם אותנו אל עבר המטרה הרצויה. לכן, הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות זה פשוט לחשוב פשוט. אל תעמיסו יותר מדי, אל תקשטו יותר מדי, אל תבלבלו יותר מדי. ככה בדיוק מבשלים חווית משתמש גרועה. זכרו שהעיצוב צריך לתמוך בטקסט, לא ההפך. כוונו את כל המאמצים אל עבר מטרת העל שלכם ואל תחפשו להרשים, תחפשו לשכנע. הסבירו על השירות בשפה הכי ברורה שיכולה להיות, הדגישו תועלות, בנו טופס לידים קצר וענייני וקנחו בקריאה לפעולה לפרצוף, כמו שדסקסנו בסעיף הקודם. אל תתחכמו, אל תתנשאו, אל תוסיפו לינקים חיצוניים, אל תעמיסו בעיצוב. שמרו על סדר, נקיון ומיקוד. בום.

4. זכרו את חוק 8 השניות

לא זוכרים את חוק 8 השניות?

אז בואו נזכר.

חוק 8 השניות קובע שהמשתמש הממוצע יתן לאתר שלכם מקסימום 8 שניות לתפוס את תשומת ליבו. אם בפרק הזמן הזה הוא לא בדיוק הבין איפה הוא נחת, מה הוא מקבל מזה ומה הוא צריך לעשות – הוא יצא וימשיך הלאה. כנראה למתחרים שלכם. כי מה לעשות, 8 שניות זה בערך טווח תשומת הלב שאנחנו מקדישים לדברים בשנת 2018. וזה אומר ש-8 שניות, זה כל מה שיש לכם כדי ליצור את הקליק עם המשתמש. ולכן, הנה כמה טיפים ביעילות:

  • השתמשו בכותרת קצרה, עניינית וממוקדת שתגש ישר לנקודה ותדגיש את התועלת והרווח.
  • צרו תוכן תמציתי אבל כזה שיהיה בעל השפעה. נסו לעורר תגובה רגשית ולשלב מסרים שיניעו לפעולה.
  • שלבו תמונה או וידאו שימחישו את השירות או המוצר.
  • השתמשו בצבעים בחכמה. צרו ניגודיות כדי להבליט מה שחשוב לכם והקפידו לעשות שימוש בצבעים מאותה משפחה.
  • בחרו בגופנים ברורים וקריאים.

5. והמהירות, מה איתה?

אז אמרנו 8 שניות, אבל כמה מתוכן מתבזבזות עד שהעמוד עצמו יטען ויציג את כל התוכן? בדקו את עצמכם. כי לאף אחד מאיתנו אין סבלנות לאתרים איטיים, לא משנה כמה הם יפים. אתר איטי הוא אתר שמספק חווית משתמש רעה, נ-ק-ו-ד-ה. ובינינו, זו כנראה הסיבה הראשונה והעיקרית שבללה אנשים לא יטרחו לחכות ויעזבו הרבה לפני שיעלה התוכן.

הריצו בדיקת מהירות ובדקו כמה זמן לוקח לדף הנחיתה שלכם להטען. בנוסף, תוכלו באמצעות הכלי הזה לקבל תובנות ופתרונות לשיפור המהירות. השתמשו בזה!

סיכום

אלה 5 עקרונות חשובים שאף דף נחיתה לא יכול להרשות לעצמו להזניח אותם. נגענו קצת בתוכן, קצת בעיצוב וקצת במהירות. זה המתכון הבטוח ליצירת חווית משתמש מעולה. ובואו לא נשכח, חווית משתמש מעולה היא זו שאחראית ליותר המרות. כמובן שמדובר רק בקצה של הקצה של הקרחון וכל דף נחיתה צריך להבחן בפני עצמו. אבל הנה לכם עוד כמה שאלות מנחות לדרך שעל פיהן תוכלו לשפוט את טיב הדף שלכם:

  • האם השירות שאתם מציעים ברור? (אתם לא יכולים לענות על השאלה הזאת באובייקטיביות. קחו מישהו שמעולם לא ראה את דף הנחיתה שלכם, הושיבו אותו מולו, תנו לו 8 שניות ובדקו איתו מה הוא הבין).
  • האם טופס הלידים שלכם ידידותי? (8 שדות זה מתיש. כוונו תמיד למינימום שדות מילוי והשתדלו בשלב הזה לבקש רק את המידע שבאמת נחוץ לכם).
  • האם בדקתם חווית משתמש דרך המובייל? (כשגולשים מהמובייל יותר מהדסקטופ – דף הנחיתה שלכם חייב להיות מובן, ברור וידידותי גם מהנייד).
  • האם סילקתם עמודים פנימיים, קישורים חיצוניים וכל מה שיכול לגזול תשומת לב מהמטרה העיקרית?

תוכלו להרחיב עוד על דפי נחיתה ממש כאן  ולשתף אותי בכל שאלה או הערה שעולה לכם בתהליך השיפוץ.

תנו בראש (;

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.