המכות של גוגל לשנת 2013 - מה קרה פה ולאן זה הולך? | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » המכות של גוגל לשנת 2013 – מה קרה פה ולאן זה הולך?
המכות של גוגל לשנת 2013
Arnold Pouteau, August 19, 2011, via Flickr

המכות של גוגל לשנת 2013 – מה קרה פה ולאן זה הולך?

שנת 2013 לא היתה שנה רגילה בזירת קידום האתרים האורגני. גוגל פעלה השנה לשיפורים משמעותיים באיכות ובאופי תוצאות החיפוש, היא פעלה באופן אגרסיבי יותר כנגד פעולות קידום מלאכותיות ולצד זה עמעמה למקדמי האתרים את האורות והכלים שסייעו לנו בקידום.

רשימת המכות ל-2013 (לא לבעלי לב חלש):

1. שיטות הקידום האפקטיביות ביותר הפכו לשיטות הקידום המסוכנות ביותר

בניית קישורים היתה לאורך שנים הפעולה החשובה ביותר לקידום האתר. קישורים מתוך ביטויי מפתח, קישורים ל"דפי הכסף", קישורים מאתרי מאמרים, פורומים ואינדקסים, קניית קישורים – כל אלה היו טכניקות נפוצות שבמינונים הנכונים עשו עבודה מצוינת. בשנת 2012 החלה גוגל לפעול באופן קשה נגד טכניקות אלה ואחרות.

מה קרה ב 2013?

  • גוגל המשיכה בענישות ידניות ואלגוריתמיות לאתרים בעלי פרופיל קישורים לא טבעי. אתרים ממשיכים להעלם, ולא רק בפינגוין.
  • הסתבר שמאד קשה לצאת מהענישות. מי שחשב שהסרת הקישורים תחזיר אותו למסלול, טעה. תיקון הנזק, בפרט בענישה אלגוריתמית, דורש עבודה קשה, חודשים ארוכים ולפעמים הוא בלתי אפשרי.
  • גוגל ביצעה סיכולים ממוקדים כנגד רשתות קישורים ושרפה את הרשתות ואת מי שקושר מהן: סימן אזהרה גם לרשתות הקישורים הקטנות.
  • גוגל המשיכה בהענשות ראווה ידניות כלפי אתרים גדולים שבנו קישורים באופן לא טבעי. כך למשל העלימה גוגל בשבוע שעבר את Rap Genius שכל חטאם היה בניית קישורים בדרכים המקובלות בענף הקידום… סימן אזהרה לכל מי שבונה קישורים.

אז נכון להיום, מי שבונה קישורים – מסתכן. מי שלא בונה קישורים – לא מתקדם.

מה עושים?

מייצרים תוכן מצוין שיגרום לקישורים טבעיים? מפרסמים תכנים איכותיים ואמיתיים ברשת? ברור. זה הכי טוב. אבל לרוב זה לא מספיק. מי שרוצה לראות תוצאות משמעותיות חייב להמשיך ולבנות קישורים גם בדרכים אחרות.

איך לעשות את זה בלי ליפול?

  • לבחון היטב כל קישור שמשיגים – לא רק ע"י בדיקת האתר המקשר אלא גם ע"י בדיקת האתרים המקשרים לאתר המקשר. להמשיך לעקוב אחרי האתר המקשר גם לאחר השגת הקישור ולהסיר את הקישור במידה והאתר הופך בעייתי.
  • אם יש ספק אז אין ספק – לוותר על קישורים שמריחים לא טוב. עדיף להתקדם לאט יותר מאשר לסכן את האתר.
  • לנהל את בניית הקישורים באופן מבוקר – לעקוב אחרי בניית הקישורים ולוודא גיוון במקורות הקישורים, באנקורים, בדפים המקושרים וכו'. המינון חייב להיות כזה שמצד אחד לא יעמיד את האתר בסיכון ומצד שני יהיה אפקטיבי לתהליך הקידום.
  • להקפיד על קישורים בעלי אופי טבעי – לחשוב לא רק על מה גוגל פסל ב-2013 אלא על מה הוא עלול לפסול ב 2014.
  • לחשוב מחוץ ל-SEO – שיתוף פעולה נכון של אנשי SEO עם אנשי תוכן, קרייאטיב ו-PR – ייצר גם טראפיק, גם מוניטין, גם מיתוג וגם קידום יציב ובריא.
  • קשרים טובים עוזרים לקידום – בחיים, בעסקים וגם בקישורים… מערכות יחסים טובות עושות עבודה מצויינת.

2. הפינגוין שדפק את העסקים הקטנים

ב-22/05/2013 היה עדכון פינגוין קצת אחר: הפינגוין הזה לא פגע בספאם, הוא פגע גם באתרים טובים ואיכותיים ע"י העלאת חשיבות ה-Trust וה-Brand.

כמעט בכל תוצאת חיפוש פה בישראל, ניתן היה לראות קפיצה למעלה של האתרים הגדולים והמוכרים: אתרי חדשות מובילים, אתרים ממשלתיים (שיש להם לפעמים מס' תוצאות בסאב דומיינים שונים), פורטלי ZAP, דפי יוטיוב ופייסבוק.

מאז העדכון, קשה יותר לאתרים קטנים לכבוש מקומות גבוהים בגוגל.

להלן השפעת פינגוין 2.0 על דירוג המילה קייטרינג, פורטלים ואינדקסים דחקו למטה את אתרי העסקים:

תוצאות חיפוש אחרי עדכון פינגווין

דוגמא להשתלטות אתרים ממשלתיים וסמכותיים על דף התוצאות:

תוצאות של אתרים ממשלתיים

מה עושים?

  • If you cant win them, Join them – מפרסמים כתבות באתרי חדשות מובילים, מעלים ומקדמים סרטוני יוטיוב, דפי פייסבוק וכד'. שואפים להיות בכל אותם מקומות שגוגל אוהב וחושבים קדימה על המקומות החדשים שיהיו פופולארים ב-2014 (גוגל+, Pinterest וכד').
  • Trust rank ו Authority rank הפכו לפרמטרים משמעותיים יותר – בתהליך בניית הקישורים לתת יתרון לקישורים ממקורות סמכותיים ואמינים ככל האפשר.
  • לבנות Trust ולהתמתג – מיתוג ברשת ע"י העלאת האזכורים האיכותיים של המותג ונוכחות במקומות המרכזיים בתחומכם, הם הכרח לקידום האתר (והם עושים עבורכם עבודת שיווק מצויינת בלי קשר לגוגל).

3. אין יותר דיווחים על עדכוני פנדה

כבר התרגלנו שמידי פעם נופל עלינו עדכון פינגוין, פנדה או חיה אחרת. כשאתה יודע איזה סוג רעל הרעיל אותך, אתה פחות או יותר יודע איך להשתקם. במרץ 2013 הודיעו גוגל על הפסקת עדכוני פנדה ידניים מוצהרים ובמקומם, שילוב עדכוני פנדה אוטומטיים קטנים באלגוריתמים הקבועים. עכשיו כשפנדות נופלות עלינו מבלי שנדע, אנחנו עובדים קצת יותר בחושך.

מה עושים?

אין שום סיבה ליפול בפנדה.

פנדה פוגעת באתרים באתרים עם בעיות טכניות/מבניות שמייצרות שכפולים/דפים ריקים וכו' ובאתרים עם תוכן לא איכותי או לא מקורי.

  • בעיות טכניות – חשוב לשלב בשיגרת הקידום נהלים קבועים, אוטומטים וידניים, לבדיקת בעיות באתר: תכנים כפולים, העתקות תוכן חיצוניות, דפים "רזים" מידי, דפים בעלי ערך נמוך מידי לגולשים וכד'.
  • תוכן איכותי – ברור שאתם רוצים להקפיד על תכנים יוצאים מן הכלל: נפלאים, מעניינים, נכונים ומקוריים. אתם עושים את זה בשביל הגולשים ועל הדרך תורמים לקידום ומתחסנים מפנדה. אם יש לכם אתרי תמיכה, אפיליאציה ושאר אתרים מפס ייצור זול… – אין תרופה. גוגל לא רוצה לראות אתכם למעלה. לא חשוב כמה קישורים תבנו, מתישהו אתם תיפלו. אולי בגלל פנדה, אולי בגלל נטישות גולשים, אולי בגלל המינגברד. בינתיים, בשביל להאריך את התענוג, נסו להתגבר על התכנים הדפוקים עם תמונות טובות, שילוב סרטונים, עיצוב נעים, המעטה בפרסומות באיזורים מרכזיים וקישורים מאתרים סמכותיים.

4. כלי מילות המפתח מת

גוגל ממשיכים לעמעם את האורות למקדמים האורגנים.

בספט' 2013, סגרה גוגל סופית את כלי מילות המפתח הישן והדי טוב ובמקומו הציגה את מתכנן מילות המפתח, הקצת פחות טוב.

הכלי החדש מוטמע בגוגל אדוורדס ונועד לסייע בעיקר למפרסמים שם. בכלי חסרות מס' יכולות חשובות שהיו לכלי הישן:

  • חסרים נתוני התאמה נרחבת – מה שמקשה על תכנון והערכת תנועה לאתר.
  • חסרים נתוני חיפוש לפי מכשיר – מה שמקשה על תכנון אתר מובייל ועוד.

מה עושים?

  • לקידום באנגלית – יש כלים אלטרנטיביים חינמיים או בתשלום. (אני לא מקדמת בחו"ל אז לא יכולה להמליץ).
  • לקידום בעברית – מסתדרים עם מה שיש או מבצעים קמפיין באדוורדס בשביל לדעת יותר.

5. Keywords Not Provided

עוברים מעמעום האורות להחשכה כמעט מוחלטת. ה-מכה של 2013.

בסוף 2011 גוגל הודיעה על מעבר הדרגתי לחיפושים מוצפנים. המשמעות של חיפוש מוצפן, היא ששאילתת החיפוש לא מועברת לאתר, כלומר לא ניתן בעזרת גוגל אנליטיקס או כל כלי אחר, לאסוף סטטיסטיקות על ביטויי הכניסה לאתר.

לא ניתן לנתח התנהגות גולשים, נתוני המרות וכד' בחתך ביטויי חיפוש. החל מספט' 2013 קרוב ל-100% מהשאילתות מוצפנות וגוגל אנליטיקס מראה לנו בעמודת מילות המפתח בעיקר 'Not Provided'.

אנליזה של מילות מפתח סייעה משמעותית בניתוח הפעילות באתר, הבנת התנועה והעלתה, ניתוח ושיפור המרות וכו'.

כל ניתוח שמבוצע עכשיו ללא נתונים אלו, הוא חלקי יותר ומועיל פחות.

מה עושים?

יש מי שיגיד שתם עידן הקידום לפי מילות מפתח: ממילא הדירוגים משתנים לפי התאמה אישית, ממילא רוב התנועה מגיעה מזנב ארוך, ממילא קשה לעקוב אחרי דירוגים וממילא נתוני הביטויים מוצפנים ע"י גוגל.

אני לא מסכימה. אני חושבת שצריך להמשיך ולמדוד כמה שרק אפשר, גם אם זה קשה יותר. ניתן (עדין) לקבל מידע על נפחי חיפוש וחשוב לעשות את זה, ניתן בעזרת כלים אוטומטיים לעקוב אחרי דירוגים וחשוב לעשות את זה. חיבור נפחי החיפוש עם נתוני הדירוגים יכול לתת מושג לגבי ביטויי הכניסה. ניתן לקבל מידע על כניסות לפי ביטויים ב WMT וגם אם המידע חלקי ולא מדוייק – חשוב לעשות גם את זה. בגוגל אנליטיקס יש עדין המון מידע שיכול לעזור (מאמר שיכול לעזור מבית Moz).

בסופו של דבר, כל דף מקודם על קבוצת ביטויים דומה ולכן ניתוח לפי דפי נחיתה – גם הוא אפקטיבי. במידת הצורך, אפשר להעלות קמפיין גוגל אדוורדס ושם לראות נתונים מדוייקים יותר של תנועה והמרות בחתך מונחי חיפוש מדוייקים.

כן להשתחרר מהאובססיה של קידום ביטוי X למקום Y, כן לחשוב "תחומית" ולא "ביטויית" אבל לא להפסיק למדוד, לנתח ולשפר תפקוד גם ברמת ביטויי מפתח כל הניתן.

אם שרדתם עד כאן, קבלו עוד כמה מכות בקטנה…

6. הרחבת ה-Knowledge Graph

גוגל שואף להציג לגולשים את התשובות כבר בדף תוצאות החיפוש. ה-Knowledge Graph של גוגל התרחב ביולי 2013 ונכון להיום, מוצג במעל 1/4 מתוצאות מהשאילתות. התשובות מוצגות בצורה ויזואלית ברורה וחוסכת מהגולש להכנס לקישורים האורגניים (אותם אלה שעמלתם לקדם).

7. מסעות פרסום משופרים

החל מיולי 2013 נכנסו לתוקף מסעות הפרסום המשופרים בגוגל אדוורדס. המטרה היא בעיקר שיפור הרווחים של גוגל מפרסום. כמובן, ככל שמשתפרות המודעות הממומנות, כך נפגעות התוצאות האורגניות. בין השאר נוספו הרחבות מיקום וחיוג, יותר יכולות Sitelinks ושאר תוספות  לטובת הפרסום הממומן. בנוסף, בחודשים האחרונים, בוחנת גוגל אפשרות לתצוגה חדשה של המודעות, ככל הנראה במטרה להמשיך לשפר את אחוזי ההקלקות.

8. היעלמות תמונות הגוגל + מדף התוצאות

בשבוע שעבר, גוגל קיצצה משמעותית את תצוגת התמונות מגוגל  (ובדף תוצאות החיפוש). רק אוטוריטות יוצגו מעכשיו בשילוב התמונה. העלאת ה-Authority Rank היא חלק חשוב ובלתי נפרד מתהליך הקידום ב-2014.

לסיום – לא מכות, אבל נושאים שאי אפשר להתעלם מהם

  • Google Hummingbird – לא התייחסתי אליו כמכה כי בפועל הוא לא הזיז יותר מידי, ודאי שלא פה בישראל. אבל כן חשוב להבין את המשמעות. גוגל הולכת לכיוון של ניתוח סמנטי והבנת כוונת הגולשים. מעבר לכך שאנחנו צריכים לספק יותר תשובות מדוייקות ואמינות ופחות מאמרים מחורטטים עמוסי מילות מפתח, יהיה עלינו להמשיך ולחקור איך מקדמים אתרים בעידן החיפוש הסמנטי.
  • התאמה למובייל – בלי קשר לגוגל, בעלי אתרים נדרשים היום לתת מענה מצוין גם לגולשי המובייל. עם קשר לגוגל: גוגל הכריזה שב-2014 חוויית המשתמש במובייל תהווה פרמטר בדירוג, כמו גם זמני טעינה ותאימות תכני המובייל לשאילתות החיפוש.
  • גוגל עובר מניתוח אתרים לניתוח כותבים – הוא לומד להכיר ולדרג את איכות הכותב בעיקר באמצעות גוגל+. שילוב כותב לפרופיל הגוגל+ ופעילות בגוגל+ הולכים ונעשים חשובים.

אחרי המכות, חצי הכוס המלאה

חצי הכוס המלאה היא שגוגל, במכותיו, מכריח אותנו להשתפר. נגמר מזמן עידן עיוות האתרים למען הקידום. קידום אתרים 2014 הולך להיות איכותי יותר, לתרום יותר למיתוג ולשיווק באינטרנט ולייצר אתרים הרבה יותר טובים.

איך מתקדמים ל 2014?

  • ממשיכים להשקיע באתר הבית – נותנים לגולשים ערך אמיתי גבוה ככל הניתן, עונים להם על הצרכים והשאלות ולא מחרטטים אותם בתכנים שיווקיים ובמאמרי זבל. מייצרים חוויית משתמש מצויינת גם לגולשי המובייל.
  • משקיעים ב TRUST, Authority ומיתוג ע"י פעילות שיווקית כוללת ברשת ובגוגל+.
  • הופכים את פעילות הקידום ליותר מקיפה+חכמה+מבוקרת ופחות כמותית ואגרסיבית.
  • משכללים את עבודת הקידום ע"מ להמנע מסיכונים.

כמו שאני רואה את זה, גם ב 2014 נמשיך לחטוף מכות מגוגל, אבל גם ב 2014 נוכל להמשיך לנצח ולעשות SEO שמייצר תוצאות. התהליך נעשה מאתגר יותר ומעניין הרבה יותר.

מה דעתכם? האם לאור חוכמתו הגדלה ומכותיו הקשות של הגוגל, יש אתרים שצריכים לוותר על קידום אורגני? האם SEO נעשה משתלם פחות? ואולי הוא הפעם באמת בדרך למות?

התמונה באדיבות Arnold Pouteau

אודות מיכל כהן

מיכל כהן
מקדמת אתרים, מהנדסת תוכנה וסטטיסטיקאית (B.Sc אונ' ת"א). חיה ונושמת קידום אתרים משנת 2007. בעלת חברת WebGuru המתמחה בשירותי קידום אתרים - SEO ו- SEM לעסקים קטנים ובינוניים לקהל היעד הישראלי. בעלת ה'בלוגוגל'- בלוג מקצועי על כל מה שקשור לקידום בגוגל וקצת על מה שלא.

עשוי לעניין אותך גם...

חיפוש קולי

חיפוש קולי: איך לקדם את האתר בחיפוש הקולי של גוגל והאם זהו עתיד החיפוש?

מכירים את הכפתור הזה, כן? עושים בו שימוש, נכון? נהיגה, ידיים מלוכלות, סתם עצלות, למה ...

68 תגובות

  1. הי מיכל,

    תודה על הסקירה החשובה (וגם חיטוט בפצעים של 2013 🙂

    אני רוצה לציין משהו שלא הזכרת, אחת השיטות לקדם אתר ב- 2014 היא לבחון ולנתח את הקישורים הנכנסים לאתר המתחרה שנמצא כרגע בעמוד הראשון עבור הביטויים הרלוונטיים
    ולנסות להשיג את אותם הקישורים.

    במבחינה של מספר מתחרים גיליתי שהם
    כולם קונים קישורים ללא התגית
    NoFollow
    ולמרבה הפליאה למרות שזה אחד האיסורים החמורים בתנאי השימוש
    של גוגל זה עדיין עובד היום.

    מעבר לכך, אני דיווחתי במלשינון
    של גוגל וגם ביקשתי מאנשים אחרים
    בתחום להתלונן לגוגל אבל גם לאחר
    כמה חודשים האתרים הללו עדיין
    מופיעים המקומות הראשונים, מסקנתי
    היא שלגוגל אין מספיק כ"א לטפל
    בתלונות ידניות במלשינון מצד אחד
    ואין לו את הכלים האוטומטים לזהות
    קישורים קנויים מצד שני.

    אשמח לשמוע מניסיונם של אחרים בנושא.

  2. מיכל כהן

    תודה עמית. מחקר מתחריםעשינו גם ב 2013 וגם לפני. צריך להזהר מלהעתיק את מה שעושה מי שלמעלה. למרות שהוא למעלה, לא כל מה שהוא עושה זה תמיד טוב. כמה פעמים קרה לנו ששאלנו את עצמינו איך מישהו ראשון כשהוא מקדם עם כ"כ הרבה קישורי זבל. ואחרי כמה חודשים ראינו שהוא באמת נעלם. לגבי קניית קישורים? איך אתה יכול להוכיח שהיתה קניה?

    • הי מיכל,

      א. האתרים הללו כבר שנים במקומות הראשונים, אין להם קישורי זבל, הכל
      על טהרת הקנוי.

      ב. איך אני יודע שהם קנויים? הם מופיעים תחת כותרות כגון:
      Sponsored Links
      Partners
      וכו' ואין כל אפשרות להכניס לתבנית
      האתר הזה קישורים ללא מעורבות בעל האתר. מעבר לכך פניתי לבעלי האתרים
      הללו וניהלתי איתם מו"מ לרכישת קישורים עבור האתר שלי. כמו כן בחלקם יש קישור לדף המזמין אנשים
      לרכוש פרסום וקישורים באתר.
      אגב את כל המידע הנ"ל לרבות העתקי
      תכתובות עם בעלי האתרים שלחתי לגוגל
      לפני שנה כבר אך לא קרה כלום.

      • בשביל מה אתה צריך להלשין על מתחרים שלך? כי אתה לא יכול לעקוף אותם?
        פאתטי.

        • שלום שלומי,

          אמנם התגובה שלך מדיפה ציניות ובוז מוחצן אבל בכל זאת אשתדל להבליג ולענות לך בצורה עניינית.

          כאשר אני מתמודד בשוק שיש בו כללים
          והנחיות של תנאי שימוש של גוגל האוסרות על רכישת קישורים ע"מ להטות את תוצאות גוגל לטובתך
          בצורה בלתי הוגנת ואני נתקל במתחרה
          שלא פועל לפי הכללים "ההוגנים"
          אין לי בעצם ברירה, או שגם אני נאלץ לעבור על הנחיות גוגל ולרכוש
          קישורים ולהסתכן או לפנות לגוגל ולבקש שיסיר את התחרה הלא הוגן מהזירה.

          אשמח לשמוע ממך מה אתה היית עושה באותה הסיטואציה שלומי.

          • קניית קישורים אסורה לא בגלל שאתה מטה את תוצאות לטובתך, אלא בגלל שזה לא לטובת גוגל.

            אם אתה כבר הולך עד הסוף ומלשין עליו, מה שאמור לגרום לו לעונש-אני אחסוך לך את המאמץ. כנס לפייבר ותשלח לו 45,000 תגובות ספאם. התוצאה תיהיה זהה, אז בוא לא נכנס לכמה זה אתי או לא.

          • מסכים לחלוטין עם שלומי, "למלשינים לא תיהיה תקווה" עד כמה שזה נשמע חמור המשפט הזה אבל כן, מדוע אתה צריך להזדקק לכלי כמו המלשינון (כל שבדיוק משתמשים בו במס הכנסה, אני בטוח שלא ההית רוצה שילשינו עלייך שם) יש כללים, יש חוקים נכון אבל מה לעשות עם כל הכבוד לגוגל אילו "חוקים" שהוא לא יוריד על המקדמים תמיד, תמיד העבודה תיהיה בתחומי הצד ה"אפור" אין מה לעשות גוגל לא בנוי עם תובנה ביונית ובכל זאת ניתן להערים עליו, נכון שזה לא מומלץ אבל אתה צריך למצוא את הדרך להצליח מבלי לרוץ לגננת בתקווה שתשים אותך מתחת לשימלה שלה…

          • שלומי ודן,

            תגובתכם מאשררת בעצם שוב את מה שבעצם טענתי והוא שהדבר היחידי
            שבאמת עובד עד עצם היום הזה הוא קניית קישורים באתרים עם פייג' ראנק בינוני ומעלה.

            אני מניח שלא הייתם מגיבים כפי שהגבתם אילולי כן, הרי זה שזה לא יפה להלשין על מישהו לא משנה אם זה למורה, להורים, לגוגל או למס הכנסה אנו יודעים גם בלי פורום לקידום אתרים…

            אתם כנראה פשוט התחלחלתם מהמחשבה כמה קל לזהות ולהלשין על עבודת
            קידום שהיא על טהרת רכישת קישורים.

          • שלומי, לצערי גוגל הפכה את כולנו לפתאטים.

            דן, אמנם איננו מכירים לשמחתי כי רבה אך אני בטוח שאין מילת מפתח כלשהי בא אני פעיל שאתה יכול לעקוף אותי.

          • דן, אני מניח שאתה גם מאמין שזה בסדר שהאינסטלטור שואל אותך עם קבלה או בלי ואתה אומר לו בלי, ברור, והוא מכניס את המע"מ לכיס ואתה נהנה מהנחה
            שנעשתה בעזרת העלמת מס כי מה לעשות הוא צריך לשרוד וגם אתה רוצה להרוויח ולעזאזל החוק ותקציב המדינה ואז כשאתה מגיע לבית חולים ולא נותנים לך שמיכה ואין מספיק אחיות כי אין תקציב אתה מקלל ואומר איזה מדינה מחורבנת.

            ואם יש פקק אתה בטח מאלו שעוקפים על השוליים את כולם כי אתה ממהר וזמנך
            יקר ושכולם יקפצו לך ולעזאזל החוק ומי שילשין עליך לא תהיה לו תקומה…

          • אני ממש לא מתחלחל מהמחשבה שכל כך קל לזהות קניית קישורים. 90% מחברות הקידום בארץ קונות קישורים בצורה ישירה או עקיפה (קונות דומיינים פגי תוקף) אבל עובדה שגוגל עדיין לא מצליח לזהות.
            גם החלפות קישורים תן לי מ-א' ותקבל מ-ג' זה בדיוק אותה פרוצודורה רק שבמקום לשלם כסף אתה "מחליף מאמר איכותי של 450 מילה"..

            תעשה טובה ותפסיק להשלות את עצמך שמישהו באמת יתן לך קישור מאתר ששווה משהו בחינם רק כי האתר שלך מספיק טוב, זה ממש לא שווה את ההתעסקות גם אם תצליח למצוא 1 מ-100 שיסכימו.

            שיש לך חברות קידום עם רשתות של עשרות ואפילו יותר אתרי תמיכה שהם בעצמם לא נוגעים ברשת הזאת רק נותנים למקדמים טמבלים ומקבלים מאתרים איכותיים באמת אז אין מה לעשות או שתסתגל או שתעזוב או שתלך אליהם לריאיון עבודה.

            ואם אתה יודע שקישורים בעלי PR גבוהה או TRUST או מה שלא תרצה זה מה שעובד אבל מפחד לעשות את זה בעצמך בגלל יום הדין ובגלל זה אתה מלשין – אז כן, אתה פאתטי.

          • "עמית לאופר" ה"הנחה" שלך שגויה וכל עוד אנו לא מכירים (ושיישאר כך) תיזהר בלשונך. זה שהתנגדתי לדעתך אינה אומרת שאני משתמש באותן שיטות ובכלל אינה אומרת שאני מקדם אתרים, קראתי את שרשמת ודי התרעמתי מעמדתך המלשנית משהו, לא ייאמן שעדיין ישנם אנשים שכל עיסוקם הוא לחפש אחר המעידה של אדם אחר אותה יוכלו לתפוס, להלשין ולרכב עליה כל הדרך להצלחה ורווח אישי. כפי שאתה אינך מכיר אותי אינך מכיר את אותו לקוח שעומד מול האינסטלטור ששמח לקבל מחיר "בלי קבלה" בלשונך, אני לעומתך איני שופט אנשים מהסיבה הפשוטה… איני מכיר אותם ואולי זה שהוא חסך את המע"מ מצד אחד הוא הרוויח לחם לילדיו מצד שני! כך שבגדול אני מסכים אתך שעל כולנו לשלם מסים אבל מה לעשות המחייה כאן יקרה משהו פחד בגלל יהודים שרוצים להרוויח פי 10 ואינם מסתפקים ברווח של עד פי 1-2. באשר לעניינו, עשה מה שאתה טוב בו…. והמקדמים כאן יעשו מה שהם טובים בהם וזה לעקוף אנשים כמוך במיקומים. שיהיה לך בהצלחה.

  3. אנידור חקק

    הי מיכל
    מאמר נהדר ונכון.
    כמובן שצריך להוסיף כאן את כל התחזקות העבודה שלנו בצינורות הסושיאל.. אם פעם היינו מתמקדים רק בגוגל, היום אנחנו מתעסקים הרבה פעמים בלמשוך את הגולשים בכוח מפייסבוק לאתרים של הלקוחות…
    בנוסף כמובן ואיך בלי להזכיר מילה את גוגל פלוס, שתמשיך להתחזק ולהכתיב לנו את סדר היום ב- 2014

    • מיכל כהן

      תודה אנידור. דוקא הזכרתי את גוגל+ שלך. סושיאל זו לא עבודה של SEO בעיני. נכון שיש השפעה של הסושיאל על ה SEO, אבל זה תחום אחר, אומנות אחרת.

  4. סקירה מעולה מיכל.

    אני לא חושב שהSEO ימות אי פעם. מה שימות זה ההסתמכות המוחלטת על SEO כמקור הטראפיק היחידי לאתר (כמו שהרבה אתרים עושים היום).

    גוגל יודעים שבסופו של דבר ככל שהגולש יקבל תוצאות רלוונטיות יותר – ככה הוא יחזור שוב ושוב למנוע החיפוש והרווחים שלהם יעלו.

    הדוגמא של תיאום מס למשל היא דוגמא מעולה, מכיוון שכשאני מחפש את המילים תיאום מס הכי הגיוני שאני מחפש אתר ממשלתי שבו אוכל לעשות תאום מס ולא איזה יועץ מס ששם כמה שקלים על מאמרים בנושא.
    עד היום באמת זה היה המצב גם בביטויים אחרים וזה היה ממש מעצבן.

    יותר מזה – גוגל פעם פרסמו מחקר שהראה שלפני שגולשים קונים מוצר הם בודקים ב7 מקומות שונים, ולכן בעל עסק שיחשוב שSEO (לבד) זה הדבר שיגדיל לו את העסק טועה.

    גם אם יהיה אתר שיצליח לעבור בשלום את כל המכות של גוגל ויגיעו אליו אלפי גולשים מSEO בלבד – האם זה יעזור לו ליצור לעצמו מוניטין? האם זה מה שיעזור לו לבנות את העסק עם בסיס חזקה ויציב?

    אסור לשכוח שהאינטרנט זה רק כלי שאמור לעזור לנו להשיג את המטרות העסקיות שלנו, ולכן הקידום הוא האמצעי (אחד מהם) לא המטרה

  5. עמית אדלר

    אחלה של מאמר מיכל, אבל כמובן שאנחנו יודעים שזה בבחינת easier said than done. בדיוק כמו שאמרת בהתחלה: לא כל מה שכשר מביא לתוצאות, ולא כל מה שמביא לתוצאות הוא כשר. חייבים להתעדכן תמידית ולדעת ללכת בין הטיפות.

    • כעמית אל עמית, אני רוצה להתיחס למשפט שלך "ללכת בין הטיפות"
      הבעייה היא שהשנה כבר נדרש ללכת
      בין המיקרו טיפות וזה עוד יותר קשה לצאת יבש…

    • מיכל כהן

      תודה עמית. "לא כל מה שכשר מביא לתוצאות, ולא כל מה שמביא לתוצאות הוא כשר" – לא יכולתי לנסח את זה טוב יותר

  6. פבל ישראלסקי

    תודה על סיכום מעולה מיכל!

    אני חושב שבהמשך השינוי המשמעותי שעולם החיפוש עובד בשנים האחרונות, (והגזירות שציינת כמובן), כל בעל אתר צריך לשאול את עצמו קודם כל האם הוא בכלל צריך להשקיע ב-SEO.

    לצערי כיום כל בעל עסק רוצה להיות ראשון בגוגל בביטוי כזה או אחר, מבלי להבין את מנגנון ה-aquisition של הלקוחות שלו – מה שלפעמים יוצר בזבזנות. יש הרבה ערוצי שיווק ולא לכל סוג עסק מתאים SEO (בייחוד אם מדובר בנישה תחרותית בה אין לבעל העסק עדיין נוכחות).

  7. מה לגבי קישורים פנימיים תורם לקידום?

  8. מיכל כהן

    קישורים פנימיים תורמים, אבל במידה לא גבוהה. לדעתי קישורים פנימיים שלא מקליקים עליהם בפועל, תורמים פחות.

  9. אופיר ורדי

    כל שנה הקידום יותר קשה מהשנה הקודמת והשוק הזה רק גדל. יש כאלו שקוראים את המאמר שלך ומתמוגגים – הם אומרים לעצמם "איזה יופי, סוף סוף נעשה מעניין".

    לפי דעתי המגמה החשובה לשנת 2014 זה ההתחזקות של האתרים הגדולים והסמכותיים. עד עכשיו בעולם "האמיתי" היה לעסקים הגדולים יתרון בולט על העסקים הקטנים והחדשים ואילו האינטרנט היה זירה עם כללים אחרים – הייתי יכול ודי בקלות להיות עבור הביטוי משכנתא לפני הבנק של דנקנר.

    עכשיו לאתרים הגדולים והסמכותיים מתפתח יתרון בולט ויהיה מאוד קשה לנצח אותם.

  10. מיכל תודה על הסיכום, כתוב מצוין!
    מה שהיה חסר לי זה התייחסות לקידום הלוקאלי שנכנס מאוד חזק השנה ושמנו עליו הרבה דגש, זה עוד אחד מהתחומים שבהם גוגל כל פעם משחקת איתנו משחקים, פעם יש לוקאלי בביטוי מסוים ופעם אין. בכל מקרה, אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לעשות הכל כדי להיות שם במידה והיא תחליט שיש לביטוי זה חיפושים לוקאלים.
    אין ספק שהעולם הזה משתנה כל הזמן וגם העסקים הקטנים צריכים להשתנות איתו כמה שרק ניתן ולפי הרלוונטיות. למשל לא כל עסק יכול וצריך להיות בפייסבוק או בלינקדאין אבל, כן כל אחד מהם צריך להופיע בגוגל+ , בלוקאל וכו'.

  11. כל הכבוד מיכל מאמר מאוד מושקע ומקצועי !

  12. בן אורן

    מיכל, סיכום יפה ומושקע! כל הכבוד.

    אני פחות מכיר את השוק בישראל אבל אני יודע שיש כאן בעיה קשה יותר מאשר באירופה או ארה"ב כיוון שבישראל יש מחסור יחסי במקורות איכותיים.
    אתחיל בזה שכל לינק ולא משנה מה מקורו נחשב כלינק, פרופילים, פורומים, בלוגים וכו' וכוח הלינק מועבר כמובן כנגזרת של הכוח של האתר המקשר, גם אם מקורו ספאם. הבעיה היא לא במקור אלא בכמות ובייצוג של אותו סוג בפרופיל הכללי. הבעייתיות בישראל כפי שאני רואה אותה, היא המחסור במקורות איכותיים, מה שיוצר פרופיל יחסית מזוהם לרוב האתרים שלא כל כך בשליטתם.
    אני אישית לא חושב שיש חשיבות למיקומים כל עוד המילים הללו לא מכניסות כסף. הרבה לקוחות מתעקשים על דירוגים אבל לא טורחים לבדוק אם אותן מילים החזירו את ההשקעה או בכלל היו שוות משהו מלכתחילה, לא מבחינת נפחי חיפוש אלא מבחינת יחס ההמרה – עם מיקומים גבוהים לא הולכים לבנק.
    אם ניקח בחשבון את מה שמנכ"ל גוגל, אריק שמידט אמר "האינטרנט רווי במידע שגוי והפתרון לכך הוא מותגים גדולים" נבין שהמגמה היא לדרג ולתת עדיפות למותגים גדולים. חדי העין שמו לב שבשנה החולפת ישנה מגמה ברורה (בעולם) אשר מדרגת על מגוון רחב של ביטויי מפתח גנריים וזנב ארוך, בעיקר מותגים גדולים ודפי רשתות חברתיות, כך שהנדל"ן היקר הולך ומצטמצם עוד יותר.

    לסיכום, אם נסתכל על התמונה הגדולה, איך שאני רואה זאת בכל אופן, התפקיד שלנו הוא להגביר את החשיפה של הלקוח שלנו במנועי החיפוש וזה ממש לא משנה מה האמצעים ובאיזו דרך (כל עוד היא חוקית). אם יש לנו את היכולת לפרסם פוסט אורח באתר נחשב אשר ידורג גבוהה ויכניס לנו תנועה איכותית ויגביר את המודעות לברנד, מעולה! אם דרך רשתות חברתיות נוכל למנף את המידע שלנו ולחשוף אותו – מעולה! בסופו של דבר, המטרה של כל הדברים הללו היא לייצר לנו קישורים איכותיים מלבד החשיפה והגברת המודעות. שני ציפורים במכה.

    אנחנו חייבים להשקיע בחוויה הכוללת ולספק למשתמש את החוויה הרב ערוצית הרחבה והטובה ביותר.

    שוב מיכל, סיכום מעולה וכתוב היטב!

    בן

  13. אני חושב שמי שישמע לזקן השבט לגבי כל מה שהוא כותב וידע לקרוא בין השורות רק ירוויח, אני שמעתי והרווחתי! זה במשפט אחד!

    מי שלא יפגע מקידום הוא:
    מי שיתן לגולשים מה שהם רוצים

    השאלה שיכולה לעזור לקידום היא:
    למה אנחנו נכנסים 17 פעמים ביום לפייסבוק?

    • מיכל כהן

      ברק, אם נקים עכשיו אתר מעולה על משכנתא שייתן לגולשים את כמ שהם רוצים: כלים ומחשבונים ומידע, וכל זה בלי שום SEO, בלי אופטימיזציה, בלי קישורים, בלי כלום – באיזה מקום נדורג לדעתך על משכנתא וכמה טראפיק יהיה באתר?

  14. סיכום מעולה מיכל!
    נהניתי מאד לקרוא ואת עושה סדר בהמון דברים שעברו קצת מתחת לרדאר שלנו לפחות.

    אני חושב שבארץ אנחנו די מוגבלים בכל הקשור לקישורי Merit, אתרים פחות מפרגנים מבחו"ל וגם כשאתר עושה מאמצים רבים בכדי ליצר תוכן איכותי עד איכותי מאד הוא מתייאש כי בטווח הרחוק הקישורים ברוב הפעמים פשוט לא מגיעים.

    בכל מקרה אני מסכים שה SEO הרגיל לא מת וגם לא ימות, הלקוחות שלנו עדיין מרוויחים ממנו הרבה יותר כשמשווים כל שקל שהוציאו על קידום מול PPC או מדיה חברתית.

    כל הכבוד על הסקירה!

  15. Michal,

    I'm sorry to see no one really addressed the bigger issue here.

    Google is basically "sending" us to work and for 2014 we have double to worries. On top of it, almost as a sick joke – he's telling us to do all of this IN THE DARK.

    Should he's pure interest would be the users? Why hide so much information? Why making it so expensive and complicated? You do realize that today's SEO is no longer the $750 a month plan.

    You must have a dedicated person in charge of your SEO in house. Small busniess are doomed.

    The problem is that Google WANTS us to work in the dark, in fact he wants us to fail. For the one simple reason, AdWords.

    The harder it gets, the more people wll drop Organic SEO and will stick to AdWords. People will eventually will say, SEO costs too much and takes long time (especially these days), I rather stick to AdWords and get immidiate results.

    It's quite knows that Google is going towards that direction. Soon, we will see less results on the main page. Equals… bids will go higher to be on the first page.

    So once again, we let Google create a very twisted reality for us. In fact, not only for us as busniess owners, but for marketers and most important, useres.

    Google's agenda is focused around one thing and one thing only – Money!!!

    • מיכל כהן

      דודו, מסכימה. המטרה של גוגל במכות האלה, היא להרויח יותר מאדוורדס. זה היעד שלו, אבל תוך כדי כך הוא צריך להמשיך ולהיות המנוע הטוב בעולם וגם בכיון הזה הוא פועל. איכות תוצאות החיפוש משתפרת, הנולדג' גרף זה דבר מצוין וגם ה AUTHOR RANK, המינגבירד ושאר השיפורים. גוגל עושה עבודה מצויינת לגולשים וכהוקרה על כך, הם צריכים לאכול יותר פרסומות.

      • Michal,

        But this is the absurd. Currently, Google is NOT the best search engine in the word. But ONLY the most popular one!!

        It does not care for his users nor his marketers that being sent to work in his behalf. Google decides on the rules AND on the execution. If this not a monopoly behavior than what is?

        These are not real improvements, but more manipulations to "push" towards one direction, paid ads. It is very important to understand the core idea here. Google is creating major damage to small businesses and in fact to the economy, as a bigger picture.

        SEO is kicking now but not for too long. We MUST look at the big picture here. It's our obligation. The harder it gets to do SEO, the harder it will be to afford it. Small businesses won't have the means to do so. They will go towards the easier solution, AdWords. Meanwhile Google will show less organic results and will show banners (feel free google this) so you see where it's going?! Too many advertisers with too little spots to advertise on.

        • עמית אדלר

          אני חושב שקלעת יפה מאוד למהות של גוגל ולמהות של SEO בבת אחת – לא הכי טוב אלא הכי פופולרי.

          וזו בדיוק המהות של קידום אתרים – לא בהכרח האתרים הכי טובים עולים למעלה, אלא הכי פופולריים. ומה קובע פופולריות? 200 פרמטרים עלומים.

  16. שלום מיכל,
    נעים להכיר,
    תודה רבה על תגובתך

    נדרש לשנות את התפיסה המחשבתית

    למה לא לשאול שאלה הפוכה?
    "באיזה שלב בתהליך טעינו, שאנו אלה שנאלצים ליצור פרופילי "קישורים מלאכותיים" ולא להעביר את תהליך הייצור לגולשים שייצרו עבורנו "קישורים טבעיים" לאחר שניתן להם בדיוק מה שהם חיפשו…

    למה לעשות 99% מהעבודה שאפשר לתת לגולשים לעשות את מירב העבודה?

    אי אפשר להתעלם מהעובדה שישנם אתרים ברשת שהם בזירת "תחרות-בינונית עד גבוהה" שהצליחו לבסס את מעמדם בטווח הארוך בתוצאות החיפוש על סמך הצגת מידע ערכי ורלוונטי שכתוב בניסוח חלק ומובן, מבלי להתבסס על שום עבודת קידום.

    לתת לגולשים מה שהם רוצים והם יחזירו אהבה בחזרה

    שבוע טוב

    • מיכל כהן

      יש כאלה שמצליחים בזה בלי SEO, יש כאלה שמייצרים תכנים מצויינים אבל בלי SEO לא מגיעים לשום מקום. לרוב, בתחומים שי בהם כסף, קשה לייצר טראפיק משמעותי בלי SEO

  17. יופי של פוסט, תודה 🙂

  18. מצויין, ועושה סדר בגן החיות של גוגל.. 🙂

  19. קראתי את המאמר, ברובו התחברתי, אך יש פה משפט אחד שממש אני לא מקבל והוא "המינון חייב להיות כזה שמצד אחד לא יעמיד את האתר בסיכון ומצד שני יהיה אפקטיבי לתהליך הקידום." זה כללי מדי ולא באמת אומר משהו. זה כמו לרשום "אם תהיה טוב, העולם יחזיר לך טוב".. אבל מעבר לזה המאמר נראה טוב ומקיף.

    • מיכל כהן

      תודה. קשה לרדת לעומק במאמר שסוקר שינויים של שנה שלימה. אז אסביר כאן: נכון להיום, בגוגל ישראל, כן צריך קישורי אנקור מדויק בשביל להתקדם. כמו שזה נראה לי, קשה לקדם ביטוי תחרותי רק על קישורים עם אנקורים טבעיים. לזה התכוונתי בקישורים אפקטיביים. מרבית הקישורים צריכים להראות טבעיים יותר מבחינת אנקור, דף מקושר, מקור מקשר ואופי הקישורים. לזה התכוונתי במינון שלא יעמיד את האתר בסיכון. מקוה שעזרתי

  20. יגאל סטולפנר

    מיכל אחלה סיכום, תודה!

    אין ספק שהחבר'ה שם בגוגל עשו לנו חיים לא קלים ב-2013 ונראה שהכיוון הזה ימשיך גם השנה.

    לגבי Keywords Not Provided, כל פתרונות הקסם כולל המאמר הזה במוז שקראנו לפני כמה שבועות לא ממש נותן פתרון אמיתי, ואני לא מאמין שחברות ישקיעו את המשאבים שממליצים שם בשביל לקבל את המידע שבמקרה הטוב יהיה חלקי.
    מה כן עושים? עוקבים אחרי הדירוגים, בודקים שינויים בפופולריות הביטויים, והכי חשוב -> בודקים את התנועה האורגנית אל העמודים הרלוונטיים.

    השאלה היא מה הלאה, האם מישהו באמת יופתע אם ביום מן הימים נפסיק לראות חלוקה בין התנועה האורגנית לדיירקט?

    לגבי בניית הקישורים אין הרבה מה להוסיף, כמו שאמרת מיכל, הם בהחלט מאלצים אותנו להיות טובים יותר.

    לגבי גוגל+, אישית אני מאד סקרן לראות כמה רחוק עוד הם יקחו את זה. החל מלפני כשנה אנחנו חייבים להיות רשומים בגוגל+ על מנת להשאיר תגובה בגוגל פליי, לאחרונה גוגל הוסיפו כלים להטמעת כפתורי גוגל+ באתרים השונים (כרגע זה בשלב ההמלצה בלבד), נשאר רק לחכות ולראות מה הלאה. "מעדיפים את פייסבוק? אין בעיה תאהבו את גוגל+ בכוח".. בעיניי זה הכיוון.

    בשורה התחתונה החיים הופכים לקשים הרבה יותר (לכולם אבל בעיקר) לאתרים הקטנים, אני לא ממש מקנא בכל חברות הSEO שאמורות לקדם כל מיני בעלי עסקים קטנים, לחלקם 2-3 עמודים ומצפים תמורת כמה שקלים להופיע במקום הראשון. במקרים כאלה אני לגמרי מסכים שSEO הוא לאו דוקא הפתרון המתאים.

    שנה טובה!

    • לכל דבר יש פתרון, ללקוחות של ה99 שקל יש אחלה קישורים ב9.9 מרוסיה. שאגב בדיוק מתאים ונותן מענה לצרכים שלהם, במיוחד כי גם יש להם אתר ב1.90 בד"כ

    • מיכל כהן

      מסכימה עם כל מה שכתבת חוץ מהרחמים על אנשי ה SEO. אנחנו לא מסכנים. מעניין לנו 🙂

  21. תודה מיכל,
    נהניתי, החכמתי ושיתפתי!

  22. תודה מיכל. סיכום מצויין של כל מכות גוגל.

    רק לאחרונה נתקלתי באתר המעולה הזה, היות ורוב פעילותי היא בחו"ל. מקריאה של התגובות חשתי צורך להגיב, שלא כדרכי. וכמובן, זאת דעתי הפרטית ואינה "אמת מוחלטת", כמו רוב הדברים בעולמנו, ואינה מבוססת על ידיעה מעמיקה של האלגוריתמים של גוגל, כי כולנו מנחשים ואף אחד לא באמת יודע.

    ראשית, גוגל הוא לא ידיד ולא שותף. למעשה הוא היריב. גוגל זו חברה מסחרית (מעולה לדעתי) שכל מטרתה היא להרוויח כסף, והרבה. פעילות SEO מוצלחת משמעה פחות פרסום ופחות כסף לגוגל. גוגל קובעת חוקים וכללים שמתאימים לה, ולה בלבד, וכל דבר שהיא עושה נעשה למען האינטרס הכלכלי של גוגל. אנחנו כצרכנים מעניינים אותה כמקור להכנסות כספיות ותו לא.

    אז בפשטות, מה האינטרס הראשון במעלה של גוגל? להישאר מנוע החיפוש המוביל. דהיינו, לגרום לנו לחפש בגוגל ולא בכל מנוע אחר.

    גם גוגל מתמרן בין דילמות, והמהלכים והעדכונים האחרונים שלו אינם מצביעים, לדעתי, על דרך ברורה, אלא על זיג-זג בסגנון של trial & error.
    מצד אחד האינטרס של גוגל הוא למנוע אתרי ספאם ותוכן ירוד. כי אם אתרים אלו יקודמו אנחנו פשוט נפסיק לחפש. מצד שני האינטרס שלו הוא שאתרים טובים יימצאו על ידי הגולשים, כי אם כל מה שנמצא, יהיה תמיד וויקיפדיה, אמזון, יוטיוב וכדומה (אני לא מכיר את החיפוש בעברית, כך שאני מתייחס לחיפוש באנגלית) נעבור למנוע אחר או לרשתות החברתיות. גוגל מתנגד לקידום מלאכותי של אתרים, לא כי הגולשים חשובים לו, אלא כי זה פוגע במקור לחמו – פרסומות.

    בעולם גוגלי אידיאלי, שני העמודים הראשונים בכל חיפוש יאוכלסו על ידי אתרים גדולים שממילא לא מפרסמים בגוגל, או כי הם לא מסחריים, או כי הם לא נזקקים לפרסום בגוגל. ואז כל יתר האתרים, בודאי המסחריים, יאלצו לפרסם בגוגל כדי לקבל נוכחות דיגיטלית. הבעייה שגישה זו תמנע מהגולשים תוכן איכותי רב הנוצר בבלוגים או אתרים מסחריים קטנים יותר. מונוליטיות מסוג זה תפגע בהמשך בחווית המשתמש ובערך שיפיק מגוגל, ויפנה לחפש בערוצים אחרים (פייסבוק למשל).

    גוגל מספר לנו כי אם נכתוב תוכן איכותי אז האתר יתקדם. זה כמובן קשקוש. נערכים בעולם ניסויים ללא סוף המוכיחים כי אתר עם תוכן מטומטם לחלוטין, אבל עם קישורים העשויים בצורה נכונה, מגיעים במהירות למקומות הראשונים בחיפוש. כן, גם בנישות תחרותיות.

    גוגל לא השקיע מאמץ אמיתי בנסיון לזהות תוכן איכותי. הוא אפילו לא הגדיר מהו תוכן איכותי, ומנסה להסיק זאת דרך התנהגות הגולשים – וזו החולשה האמיתית שלו, כי "התנהגות גולשים" ניתנת לזיוף. גוגל לא השקיע בזיהוי תוכן איכותי כי זה לא ממש מעניין אותו. מעניין אותו לקבוע כללים (אלגוריתם החיפוש) ולתפוס את אלו שמנסים לרמות את האלגוריתם, ובכך לשלוט בשוק ללא מיצרים. (אגב, בזה אני מבין יותר, כי אני מגיע מהעולם של אלגוריתמים לעיבוד טקסט, סמנטיקה ואינטליגנצייה מלאכותית).

    אז לעניות דעתי ובצניעות המתבקשת:

    1)תוכן איכותי חשוב, לא בשביל גוגל, אלא כדי לשמר גולשים שכבר רכשת.
    2) האלגוריתם של גוגל (עד להמינגבירד) עסק בעיקר בצייד של SEO ולא בהכרח באיכות התכנים.
    3) האלגוריתם של גוגל מלא בחורים וסתירות וימשיך להשתנות בניסוי וטעייה, בצעדים קטנים וללא הכרזות.
    4) המינגבירד הוא השינוי החשוב האמיתי שעשתה גוגל לטובת המשתמשים, אם כי הוא עבר כמעט בשקט מוחלט – לדעתי כי רוב העולם אינו מבין את המשמעות שלו.
    5) black/gray hat עובדים כמו תמיד ואפילו הרבה יותר טוב. בתנאי שעושים זאת נכון וללא "טביעות רגל". לגוגל אין כל יכולת לזהות פעילות מסוג זה – חד וחלק. העניין נעשה אפילו קל יותר, כי מתחרים רבים (ספאמרים) חוסלו על ידי גן החיות של גוגל מחד, וגוגל מתעלמת כמעט מקישורים של אתרי מאמרים ודומיהם מאידך, כך שעם מעט קישורים איכותיים ניתן להשיג היום תוצאות שדרשו בעבר אלפי קישורים.
    6) long tail keywords יהפכו לדבר האמיתי בעתיד, גם בגלל הצפיפות במילות המפתח הבסיסיות ובעיקר בגלל המינגבירד. דהיינו, מחקר נכון של מילות מפתח עדיין יכול לפתוח אפשרויות רבות.
    7) יוטיוב הוא "הבן יקיר לי" של גוגל ועדיין ניתו לקדם סרטונים בקלות באמצעות קישורי ספאם טהורים. למה? כי זה מתאים לגוגל בשלב זה.
    8) גוגל+ יהפוך לחשוב יותר ויותר עבור גוגל, כי כיום יכולת פילוח המשתמשים של גוגל עדיין מוגבלת (בהשוואה לפייסבוק) ועם גוגל+ הוא יוכל לדעת עלינו, על חברינו ומשפחתינו הכל. כלומר, לאט לאט הוא יקדם אתרים עם פעילות רבה בגוגל+, לא בגלל האיכות והתוכן, אלא כי הוא יוכל לפלח אותנו טוב יותר.
    9) SEO במשמעותו המילולית – "קידום אתרים" יהופך לאט לאט עניין חסר ערך. לא בגלל גוגל, אלא עקב המסםר העצום של העסקים המצטרפים לרשת מידי יום. SEO הנו רכיב יחיד ומוגבל, ומה שלקוחותינו זקוקים הוא לא קידום אתרים, אלא קידום עסקים.
    10) קידום עסקים הוא דבר מורכב הרבה יותר ודורש הבנה מצוינת של הלקוח, מוצריו, לקוחותיו וכל מגוון הדרכים האינטרנטיות האפשריות לקדיום רווחיו של הלקוח.
    11) אם יש משהו שאנו צריכים להתמקד בו, הוא חינוך השוק למדוד את פעילותינו והצלחתינו ברווח שאנו מייצרים לו (ROI) ולא במיקום מילות המפתח.

    כיום, אני לא מתחיל פעילות כלשהי עם לקוח לפני שאני מנתח וכותב תכנית אסטרטגית לשיווק אינטרנטי. תכנית שדורשת מחקר מעמיק של הלקוח, מוצריו, מתחריו והדרכים בהם ניתן למקסם את גידולו ורוחיו באמצעות המכשירים האינטרנטיים ושילובם. ללקוח תכנית זו עולה הרבה כסף, אבל שווה הרבה מאוד כסף.

    אז האם ה-SEO מת? לדעתי, לחלוטין לא. הוא פשוט הולך ונעשה חשוב פחות ופחות.

    בקיצור יהיה מעניין ומאתגר אני מקווה שלא עצבנתי אף אחד ואני ואני מאחל שנה טובה ומוצלחת לכולם.

    יוסי

    • Yosi,

      Thank you so for such intelligent reply. I really enjoyed reading it.

      Google is in fact causing a quite a lot of damage and his behavior is quite a contradiction to the main idea of the internet. Freedom. It's sad to see there's 0 resistence to Google's way of running things.

      Saying that, I'm quite interested in your services. How can I get a hold of you?

  23. הי יוסי,

    נהנתי לקרוא את התגובה שלך ואני בהחלט מקבל את המסקנות שלך.

    הייתי מוסיף שמניתוחים של פרופיל הקישורים של המתחרים בזירות שונות
    עולה התמונה כי מה שעובד יכול להיות אחד משני סוגי הפרופילים:

    א. פרופיל על טהרת הקישורים הקנויים.

    ב. קישורים מאתרי מאמרים והודעות לעיתונות ללא טקסט עוגן ועם
    תגיות NoFollow, כפוף לכך שהמחבר יצר פרופיל בגוגל+ עם תמונה
    ויצר לעצמו Authorship של "ידען" או "מומחה" בתחום הרלוונטי.
    בנוסף רישום באינדקסים נחשבים עם פייג' ראנק של דף הבית גבוה
    או אתרים ששייכים לעיתונות, למשל
    http://www.examiner.com/ ודומיו.

    גם "הפצצת קישורים" מאיכות נמוכה יכולה לעבוד לזמן קצר לאתרים
    שרוצים לגרוף רווחים במועד ידוע מראש ולהתרסק אחרי כרבעון כשהאירוע
    הרלוונטי כבר חלף, נניח אירוע כגון האולימפיאדה.

  24. איתי ברנר

    אני לא בטוח שהוזכר פה בהרחבה הנושא של above the fold : בחודש ינואר אחד האתרים שלי (codim.org.il) ספג מכה חזקה. חשבתי שזה קשור לפנדה, אבל עכשיו אני חושב שאולי זה גם בגלל שהוא הכיל יחסית מעט טקסט והרבה פרסומות. זה עוד דבר שחשוב לקחת בחשבון, ובמיוחד אם אנשים רוצים להרוויח כסף מאדסנס.

  25. הי מיכל,
    וואו…. שאפו. אין מילים. תמיד התעלפתי עלייך.

    כתבת "גוגל הכריזה שב-2014 חוויית המשתמש במובייל תהווה פרמטר בדירוג, כמו גם זמני טעינה ותאימות תכני המובייל לשאילתות החיפוש".
    יש לך לינק להכרזה הזו אולי?

    • זאת אמנם הכרזה כללית ממאי 2013 על שינוי בשיטת דירוג תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש גוגל. ההכרזה הספציפית לתוצאות החיפוש במכשירים ניידים ניתנה אולי יותר מאוחר.

      יחד עם זאת, מרבית מקדמי האתרים מאמינים מזה זמן רב שזמן שהיה קצר ושיעור נטישה גבוה מאותתים לגוגל על חווית משתמש גרועה, שנלקחת בחשבון בדירוג תוצאת החיפוש, וזו שטות גמורה.

  26. תודה על המאמר המלומד ועל תגובות הגולשים שמחלקן השכלתי … מכל מלמדי השכלתי. ואני לתומי חשבתי שלתוכן יש חשיבות הולכת וגדלה בקידום לפחות בכמות התוכן אך גם באיכות , לפחות כך אני קורא ושומע ממה שהולך ברשת ומישהו בו נתן תגובה מנומקת היטב של מעשה לגוגל אין שום כלים לבדיקת איכות התוכן , האם אתם מסכימים עם זה או שלא ואם לא אז אילו כלים יש לגוגל לבדוק האם התוכן איכותי – מה המדדים לכך לדעתכם… ומהבעלי אתרים צריכים לעשות כך שהתוכן יחשב איכותי שהוא בעיני ה"אח הגדול" ? …

  27. דניאל, קרא את מה שכתבתי ב-http://www.askpavel.co.il/qa/14332 אודות השיפוט הסובייקטיבי של איכות התוכן, על ידי מבקרי האתר ודף הנחיתה של מסע פרסום באדוורדס, שמחליף עכשיו בהדרגה את השיפוט ה"אובייקטיבי" שהוגדר בעבר על ידי עובדי גוגל והוטמע באלגוריתם דירוג תוצאות החיפוש האורגניות ובציון האיכות של מסע פרסום באדוורדס.

    קרא גם על השינוי הרדיקלי בשיטת הדירוג ב-http://searchenginewatch.com/article/2276448/Google-Improve-Your-Sites-Rank-by-Building-High-Quality-Sites-Not-Links:
    Previously, the article (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=en)
    (:in Hebrew https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) had a line that read:
    In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
    We’'ve bolded the key part, which was changed on May 27th, 2013 to say:
    In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share.

    שים לב שכאשר הנהלת חברת גוגל מדברת על "אתרים באיכות גבוהה", הכוונה איננה בהכרח לאתרים בעלי איכות תוכן גבוהה, כי אפשר בהחלט שמי ששואלים טיפוסים מסויימים של ביטויי חיפוש ירצו להשתמש ולשתף (!) דווקא באתרים בעלי תוכן דל, שכתובים בשפת הרחוב ומאשרים את הדעות הקדומות והשגויות שלהם!

    לגוגל יש כלים מצויינים לשיפוט "אובייקטיבי" של איכות התוכן, אבל הם מפסיקים בהדרגה להיות שימושיים כי בשנים האחרונות גוגל פיתח במקומם כלים למדידת השיפוט הסובייקטיבי של המבקרים, משמע ההעדפות וההתנהגות האופייניים לאוכלוסיה ששאלה ביטוי חיפוש ספציפי, ומדידת הערכים המספריים שלהן משוקללת כעת בציון הרלוונטיות של דף האינטרנט או של דף הנחיתה של מודעה.

    חזור לכאן, או תגיב שם אם יהיו לך שאלות נוספות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתיאום פגישת ייעוץ




רוצה יותר טראפיק מגוגל?
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים