גזור ושמור: 4 טיפים למקדמי אתרים שעובדים עם גוגל אנליטיקס

מאיר גולד
טיפים לגוגל אנליטיקס

מה שווים כל מאמצי הקידום שלנו אם לא מודדים את האפקטיביות שלהם בגוגל אנליטיקס? חשוב לנתח את הפעילות לאורך כל הדרך בכדי שנדע מה לשפר ואיך. ביקשתי ממאיר גולד, ראש תחום האנליטיקס במקאן Universal Search, לספק כאן בפוסט אורח כמה טיפים שימושיים על גוגל אנליטיקס.

אז לפניכם 5 טיפים שיסייעו לכם להכיר פיצ’רים שימושיים ושיטות לניתוח מידע על המשתמשים שלכם.

טיפ 1: ביקורים ממילות חיפוש לא מה שחשבת

כיף לראות את מאמצי ה-SEO שלנו נושאים פרי ואת מספר הביקורים עולה מתקופה לתקופה. אבל האם זה באמת המצב? האם מספר הביקורים עבור ביטוי מסוים באמת אומר שהקליקו על התוצאה שלי אותו מספר פעמים?

התשובה נעוצה במודל השיוך בגוגל אנליטיקס. מודל השיוך אומר שכשמבקר מגיע אלינו לאתר דרך מקור תנועה מסוים ואח”כ מגיע אלינו כמקור ישיר, גוגל אנליטיקס ימשיך לתת קרדיט למקור התנועה המקורי שהביא את המבקר ולא למקור הישיר.

ניקח לדוגמא מבקר שהגיע מביטוי מסוים מגוגל אורגני, אהב את האתר ושם בתיקיית המועדפים שלו. או לחילופין, האתר שלנו מופיע בכרום או בשועל שלו כתמונה מוקטנת. או בכל פעם שהבחור הזה מתחיל להקליד את האתר בדפדפן בשדה הכתובת וכמובן שהדפדפן זוכר ומשלים, אז מעכשיו בכל פעם שמבקר כזה חוזר אלינו לאתר (למרות שהוא לא ממש חיפש בגוגל), גוגל אנליטיקס נותן קרדיט למקור התנועה האחרון שהביא אותו. לכן, אם הבחור הגיע מביטוי חיפוש שאנחנו מקדמים, כל פעם שהוא מופיע אצלנו באתר הביטוי הזה מקבל פלוס אחד וככה הביקורים עבור אותו ביטוי הולכים וגדלים.

אגב, במקרה של כל שאר מקורות התנועה האחרים כמו למשל מנועי חיפוש (ממומן ואורגני), הפניות מאתרים אחרים וקמפיינים דורסים את מקור התנועה הקודם.

פתרון טכני – יצירת פרופיל המכיל ביקורים ראשונים באתר בלבד

ניתן להשתמש בסגמנט אבל הפעם נציג איך עושים זאת בעזרת פרופיל:

1. נכנסים לגוגל אנליטיקס עם גישת אדמין ומקליקים על Add new profile

יצירת פרופיל חדש

2. בוחרים פרופיל לדומיין קיים. במידה ויש לכם מספר דומיינים תחת חשבון האנליטיקס, בחרו את הדומיין הרצוי ותנו שם בסגנון New Visitors והקליקו להמשך.

בחירת שם לפרופיל

3. עכשיו כשחזרתם למסך הראשי הקליקו על כפתור ה-Edit של הפרופיל החדש שיצרתם. במסך זה יש 4 אזורים אותם ניתן לערוך: פרטי האתר, יעדים, פילטרים וגישת משתמשים. אנחנו כמובן רוצים ליצור פילטר חדש שיכנס לפרופיל המבקרים שזו הפעם הראשונה שלהם אצלנו באתר.

הגדרת פילטר

בחרו שם שיתאר את הפילטר, הקליקו על Custom filter, בחרו פילטר include, מתוך הדרופ דאון בחרו את השדה Visitor Type והקלידו new בשדה התבנית. שמרו ובתוך מספר שעות תתחילו לראות מבקרים שזה הביקור הראשון שלהם.

פרופיל כזה עוזר לנו גם לראות בקלות מה קורה אצלנו באתר בביקורים ראשונים, מהם דפי הנחיתה המובילים, תוכן מועדף, זמני שהייה ובעצם כל המדדים הקיימים בתוכנה.

טיפ 2: כמה טראפיק מגיע ממנוע החיפוש וואלה?

נכון שגוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בארץ אבל יש כאן עוד כמה מנועי חיפוש שכדאי לקחת בחשבון ואחד מהם הוא וואלה. לפי גוגל טרנדס וואלה מהווה מוקד משיכה לכ-2 מיליון מבקרים ייחודים מדי יום, מספר כזה גדול גם מתורגם להרבה חיפושים ביום. החיפוש באתר וואלה מבוסס על מנוע החיפוש של Yahoo או בעצם כבר בינג.

טראפיק בוואלה

אז כמה טראפיק מגיע אליכם לאתר מוואלה?

כנסו לאזור מקורות התנועה >> כל מקורות התנועה, אם אתם רואים משהו כזה – Search/Organic והאתר שלכם פונה לקהל הישראלי אז המבקרים האלה בעצם מגיעים מוואלה.

איך מגדילים את המספר? תתחילו בדף הסבר ה-SEO הרשמי של בינג ויש גם אחלה מאמר של ראנד פישקין מ-SEOMOZ בו הוא מראה ניתוח קורלציות תוצאות גוגל ובינג.

טיפ 3: ממוקמים אי שם מאחור? אנליטיקס יישלח לכם מייל ברוכים הבאים כשתכבשו את הפסגה

אחד הפיצ’רים המעולים בגוגל אנליטיקס נקרא Custom Alerts. אם לדוגמא אתם מקדמים את הביטוי “צימרים” ואתם ממוקמים אי שם בדף השלישי. במקרה הטוב אתם מקבלים ביקור אחד או שניים ביום. הוסיפו התראה אחת האומרת “אם היו ביום 20 מבקרים, אנחנו רוצים שיישלח אלינו מייל שיודיע לנו על המעבר מעמוד 3 לעמוד 2”. הוסיפו התראה נוספת שתספר לכם שהגיעו 100 ביקורים ביום אחד וההתראה הזו בשביל המעבר מעמוד 2 לעמוד הראשון.

לא שאני מאחל למישהו, אבל מומלץ להגדיר התראות גם עבור ירידה משמעותית במספר הביקורים. כך תוכלו לדעת מייד אם יש בעיה באתר, בדפי נחיתה, במילים ועוד, כך שניתן יהיה להתייחס אליה במהרבה לפני שיווצר נזק.

איך מגדירים התראות?

באזור My Customization הקליקו על ה- Intelligence וכמובן Create new alert.

תנו שם ובחרו את התקופה “יום”, סמנו צ’ק לקבלת ההתראה באימייל, בתנאי ההתראה תבחרו Keyword ותרשמו את הביטוי אותו אתם מקדמים. עכשיו כל מה שנשאר לנו לבחור הוא מתי ההתראה מופעלת ולכן נבחר להפעיל את ההתראה כאשר הביקורים ממנה יהיו גדולים מ-10.

יצירת התראה חדשה בגוגל אנליטיקס

 

טיפ 4: ניתוח המרות עבור ביטויים עם 3 מילים ויותר

מרבית מקדמי האתרים מתמקדים בביטויי זהב. ביטויי זהב הם לרוב בעלי מילה אחת או שתיים, קחו לדוגמה את ביטוי הזהב “ביטוח רכב”, או למשל “משכנתא”. הביטויים האלה מביאים הכי הרבה טראפיק וכמעט תמיד גם הכי הרבה המרות. אבל מה, יש עליהם תחרות מטורפת…

להיכנס לטופ 10 ולהיצמד למקומות הראשונים זהו אתגר שיכול לקחת הרבה זמן, כסף, קישורים, תוכן טוב וגם הרבה עצבים!

הערת ביניים – יש מספר תוכנות שעושות את האתגר הזה קצת יותר פשוט, כמו למשל התוצאות הראשונות של החיפושים “קידום אתרים” או “פיצה”. באופן אישי, אני מקווה שהדוגמאות האלה לא יישארו איתנו עוד הרבה זמן בתוצאות החיפוש. תוצאות כאלה לא טובות למשתמשים, פוגעות בחוויית הגלישה וגם מוציאות שם רע לתחום.

אז במקום או בנוסף להשקעה שלנו בביטויי הזהב קבלו טיפ שייתן פוש להמרות שלכם.

כנסו לדוח המילים הנמצא באזור ה-Traffic Sources והקליקו על non paid. עכשיו הדוח מציג אך ורק ביקורים אורגניים. גללו לתחתית המסך, הכניסו בשדה הפילטר את הטקסט הבא:

(\s|\+).*(\s|\+).*

כעת הקליקו Go (ולא, זה לא יפרמט לכם את הנתונים :)).

הסימנים המוזרים האלה עוזרים לנו לחפש תבניות בתוך טקסט והם מוכרים יותר בשם הקיצור Regex (באנגלית Regular Expressions ובעברית ביטוי רגולרי). בכל אופן, באמצעות השורה הזו, ביקשתם לפלטר מהתוצאות את אותם ביטויים המכילים רווח אחד או שתיים, או במילים אחרות – ביקשתם לראות ביטויי חיפוש המכילים 3 מילים ויותר. No More ביטויי זהב ותגידו ברוכים הבאים לביטויי הזנב הארוך שלכם.

תמיינו לפי היעדים והמדדים שהגדרתם ותראו איזה ביטויים מביאים לכם המרות. מפה נראה שאתם יודעים מה לעשות. נכון, קחו את המילים המוצלחות שמצאתם, תריצו אותם בכלי המיקומים שלכם (למי שאין או רוצה לנסות משהו חדש – פוסט שימושי של הבלונד יולי, סקירת כלים לבדיקת מיקומים בגוגל), אתרו פוטנציאל וקדימה לייצר עמוד חדש או אולי להשתמש בעמוד קיים. תנו 2-3 לינקים טובים, שנו את ה- Description שיתמוך בכם, אולי תפנקו גם בכותרת חדשה ואתם שם במקום הראשון קוטפים המרות קלות.

איך מנתחים ביטויים אורגניים המכילים יותר מ-3 מילים?

Traffic Sources >> Keywords ובוחרים non paid. מדביקים את ביטוי הרגקס הבא ומקליקים Go:

(\s|\+).*(\s|\+).*

התמונה הבאה מראה לנו את ההמרות שהגדרנו עבור ביטויים המכילים לפחות 3 מילים:

יחס המרה לביטויים בעלי 3 מילים ומעלה

והתמונה הזו מראה נתוני איכות:

נתוני האיכות של ההמרות

כל אחד שיעבוד לפי המדדים שהוא הגדיר. אגב, במקרים כאלה כדאי לקחת תקופת זמן ארוכה על מנת לקבל מספר ביקורים גבוה ככל שניתן וזאת כדי לתקוף את המספרים מתמטית.

למשל, במידה והמדד שלי הוא Bounce Rate, אז אני רואה שביטוי 8 וגם ביטוי 10 מניבים Bounce Rate יחסית גבוה וכנראה דורשים שיפור.

מי שרוצה לשדרג את הניתוח שהוא עושה ולהיות נינג’ה מוזמן להקליק על ה- Advanced Filters ולהוסיף עוד תנאים כמו למשל שאחוז הבאונס רייט גבוה מ-50%.

לאחר שזיהיתם את הביטויים עם יותר מ-3 מילים שעובדים יפה תשוו אל מול טבלת המיקומים שלכם וקדימה לשפר.

אז זהו, סיימנו פוסט עם 4 טיפים לאנשי SEO (ולא רק להם) שעובדים עם גוגל אנליטיקס ורוצים להוציא יותר. יש לכם טיפים נוספים? אתם משתמשים בטיפים הללו? אשמח לשמוע את דעתכם כאן בתגובות.

נכתב על ידי
ראש תחום אנליטיקס ב- Mccann Universal Search ובעל הבלוג Goal 21 העוסק בכל מה שקשור למדידה, תוצאות, ניסויים ומתחרים באינטרנט. כחלק מתפקידו כווב אנליסט מאיר מבצע הטמעות אנליטיקס המותאמות לצרכי הלקוחות, מדידה וניתוח התנהגות און ליין, אופטימיזציית וייעול אסטרטגיות PPC ו- SEO, שיפור תהליכי המרה וביצוע ניסויים לאתרים.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

49 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

49
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.