7 דרכים מפתיעות ויוצאות דופן לאיסוף לידים מפייסבוק

מור מריג'
לידים מפייסבוק

הרשתות החברתיות הפכו כבר מזמן לאחד מכלי השיווק היעילים והמועדפים על המפרסמים. הקהל נמצא שם בכמויות וכלי המיקוד הופכים עם הזמן למדוייקים ומשוכללים יותר. בין אם מדובר בשיטת קידום אורגני שמבוססת על פיצוח האלגוריתם ובין אם מדובר בקידום ממומן – כל פעולה שאנחנו כמשווקים עושים שם, נועדה להבטיח דבר אחד – לידים.

לידים הם מטרת העל, או המטרה שמקדמת אותנו בצורה משמעותית אל עבר מטרת העל שהיא כמובן, צמיחת העסק. וכן, אפשר להסתכל על הרשת החברתית כעל מכונת לידים משומנת. צריך רק לדעת איך בדיוק לעשות בה שימוש כך שיביא לכם תועלת.

אנשים כבר מזמן לא מתייחסים לפייסבוק רק כאל רשת חברתית. הם משתמשים בה גם כדי להפתח לרעיונות חדשים, ללמוד ולקנות. אז נכון שאנחנו לא אוהבים להיות מוצפים בפרסומות ובטח שאנחנו לא שמחים על השימוש שעושים במידע שלנו, אבל אי אפשר להתעלם מהכוח של הפרסונליזציה. היא הופכת את חווית הקניות לחלקה יותר, רלוונטית יותר ומהנה יותר. כי אם כבר מפרסמים לנו ו”מלכלכים” לנו את הפיד, אז אתם יודעים, לפחות שיהיה איזשהו קשר, לפחות שיהיה קצת מועיל. לפחות שיראו לנו בדיוק את הטיסה שחיפשנו רק ב-100 דולר פחות. כזה.

ואיפה אפשר להנות מפירות הפרסונליזציה בצורה מושלמת יותר מאשר ברשתות החברתיות בכלל או בפייסבוק בפרט. זה המקום שבו נאגר הכי הרבה מידע וזה אומר שאפשר יהיה לפנות לקהל במסר הכי ממוקד, ישיר ונכון לו. מכאן, הדרך להשגת הליד מתקצרת בצורה משמעותית.

אז בואו נבחן 7 דרכים בהן אפשר לאסוף לידים מפייסבוק בצורה שאפילו תהפוך אותם לאיכותיים יותר.

1. סקרים ושאלונים

אנחנו חושבים שאנחנו מכירים את הקהל שלנו. אנחנו חושבים שאנחנו מכירים אותו כל כך טוב עד שאנחנו שוכחים לעצור לרגע ולבדוק מה באמת מעניין אותו, מה מעסיק אותו ומה הוא מצפה או רוצה לראות מאיתנו. אבל זה רחוק מלהיות המצב וגם אם נדמה לנו שיש מספיק מידע – אסור לשכוח שתמיד יכול להיות עוד. וכזה שעשוי לתרום לנו מאד. כל מידע נוסף שיש לנו משחק לטובתנו ולכן הדבר הכי חכם שנוכל לעשות הוא פשוט לשאול את העוקבים שלנו שאלות כדי לדעת וללמוד עליהם יותר. סקרים ושאלונים הם אחד הדברים הקלים ביותר ליישום והם דרך נהדרת לתקשר וללמוד את הקהל שלכם. אם תרצו לשפר את אחוזי המעורבות ולעודד אנשים לקחת חלק – אפשר בהחלט להציע תמריצים. ברגע שתאספו את כל המידע, בצעו ניתוח ותוכלו לנתב אותו למספר כיוונים:

  • תוכלו ליצור מאמרים ופוסטים סביבו ולתת לעוקבים שלכם עוד אינפורמציה לגבי דברים שהם הודו בפניכם שמעניינים אותם (כמובן שבגוף או בתחתית המאמר מומלץ לשתול טופס לידים).
  • תדעו באילו מסרים שיווקים להתמקד ואיך לנסח את המודעות שלכם כך שישכנעו ויגעו בדיוק בנקודה.

2. אירוח לייב

כן, נכון, שידורים חיים יכולים להיות מלחיצים, אבל אם הסטטיסטיקה דוברת אמת, כנראה שהלחץ שווה את זה. שידורים חיים בפייסבוק לייב משיגים פי 3 יותר צפיות מאשר סרטון וידאו מוקלט מראש. ואם בענייני לידים מפייסבוק עסקינן, לשידורים חיים יש תפקיד מאד משמעותי. הם עוזרים לבנות קשר חזק יותר עם הקהל, בונים אמון ואם אתם יודעים להפיק מהם את המיטב, תוכלו גם לבסס לעצמכם מעמד של מומחים בתחום. איך עושים את זה?

  • סשן שאלות ותשובות.
  • אירוח דמות פופולרית בתחום.
  • טיפים ומדריכים בלייב.

כל אחד מהדברים האלה ידגיש את היותכם מומחים, ימקם אתכם גבוה בסקאלה ויקנה לכם מקום של כבוד בקרב העוקבים שלכם. ברגע שהם יצטרכו משהו – אתם מיד תעלו להם בראש ותתפסו כמקצועיים, ככאלה שיודעים מה הם עושים וכאלה שאפשר לסמוך עליהם. חוץ מזה, כשאתם מארחים מישהו – אתם אוטומטית נחשפים גם בפני העוקבים שלו והופ – הגדלתם לעצמכם את פוטנציאל הלידים. בנוסף, מנפו את התגובות שמתקבלות בעת הלייב ואל תהססו לשלוח הודעות אישיות למגיבים כדי לשאול האם הלייב היה אפקטיבי והאם יש דרך בה תוכלו לעזור מעבר.

3. ספקו ערך בכמויות

ככלל, ככל שתתנו יותר – ככה תקבלו יותר. בכל מה שנוגע לרשת החברתית לפחות. במילים אחרות, כשאנשים רואים שיש לכם מה להציע וכשאתם עושים את זה מבלי לבקש או לצפות לשום דבר בתמורה – אז הם יעריכו אתכם יותר ויתעניינו במה שיש לכם לומר. חשוב מאד ליצור תחושה של נתינה, רצון טוב וחיוביות סביב המותג שלכם. השתמשו ברשת החברתית כדי ללמוד או לספר לקהל שלכם על נושאים שמעניינים אותו. הראו שאתם קשובים ושאתם יודעים איך לפתור בעיות שהעוקבים מתמודדים מולן. זה יכול להיות בצורת מלל, וידאו, תמונה, אינפוגרפיקה, לייב או כל דבר אחר. ולא, זה שאתם עוזרים לבנאדם לפתור בעיה, לא אומר שהוא כבר לא צריך אתכם. מי שתעזרו לו לפתור 95% מהבעיה – יבוא אליכם בשביל ה-5% הנותרים. העניין הוא להשאר בתודעה באופן עקבי כדי שברגע הנכון – ידעו למי לפנות.

4. פרימיום היא לא מילה גסה

אחרי שסיפקתם תוכן איכותי וערכי בלי לבקש דבר בתמורה – הגיע הרגע לשדרוג קל ולשלב מתקדם יותר ביחסים. אחרי שהעוקבים שלכם למדו לסמוך עליכם, ואחרי שפיתחתם מערכת אמון מסויימת, תוכלו להציע תוכן פרמיום שיחשף רק למשתמשים שיספקו לכם מידע שתבקשו אודותם. זה יכול להיות E-book שתשלחו רק למי שיספק לכם כתובת דואר אלקטרוני, טלפון, או כל דבר אחר. צרו תוכן כזה, בנו דף נחיתה שיאסוף את הפרטים הרצויים והפיצו את הלינק בסושיאל. בנוסף, תוכלו גם לעשות רימרקטינג לכל מי שנכנס לדף הנחיתה הזה ולהמשיך להפיץ לו את המסרים השיווקים שלכם. כך תדעו בודאות שהתקציב שלכם מושקע במקומות הנכונים מול אנשים שיש להם עניין במה שיש לכם להציע.

5. תחרויות

אחד הדברים הכי כייפים שאפשר לעשות בפייסבוק ועדיין נדמה שהרבה פעמים לא בדיוק יודעים איך לעשות את זה ולגמרי מפספסים את הנקודה. אם אתם מריצים תחרות רק בשביל להציע 10% הנחה, אל תתפלאו שאנשים לא ממש משתפים אתכם פעולה. אתם צריכים לספק משהו שיהיה שווה את המאמץ, שירשים ושיהיה קשור בצורה כזו או אחרת לעסק שלכם. הריצו תחרות שקשורה במוצר או בשדרוג השירות ללקוחות קיימים. מי שיקח חלק בתחרות מהסוג הזה הוא בוודאות מישהו שמתעניין במוצרים שלכם וצריך אותם ואם כך – אז הנה לכם עוד דרך להפוך כל אחד מהמשתתפים לליד.

6. צאו לרחרח

שימוש במילות המפתח הנכונות יכול להביא אליכם אנשים שמתעניינים בשירות או במוצר שלכם. אבל אתם יכולים לעשות גם תהליך הפוך בו אתם מחפשים בעצמכם את מילות המפתח שלכם במנוע החיפוש של פייסבוק וכך תוכלו להגיע לקבוצות, עמודים ואנשים שרלוונטים לתחום.

  • אם זה קבוצות – השתתפו בהן, ענו על שאלות והתחילו ליצור קשרים. (או, לחלופין, בנו אחת כזאת בעצמכם!)
  • אם זה עמודים – תוכלו להזמין את העוקבים בדף גם לדף או לקבוצה שלכם.
  • אם זה אנשים ששואלים שאלות – תוכלו לשלוח להם הודעות ולספר להם על עצמכם ועל מה שיש לכם להציע.

מה שלא יהיה, בכל אחד מהמקרים, השתדלו להיות מאד אדיבים ושירותיים ולא לתת את התחושה שאתם דוחפים בכוח. חשבו על זה יותר כעל בניה של מערכת יחסים מאשר כעל שיחת מכירה.

https://www.youtube.com/watch?v=IQsU0p7OO1U

7. נותנים לכם – תקחו!

פייסבוק לא מפסיקה לחדש. היא מציגה עוד ועוד כלים כשהמטרה כמובן היא לשפר את האינטרקציה בין המשתמשים. אחת הדרכים שהיא בחרה לעשות זאת היא באמצעות צ’אטבוט! (ואגב, צ’אטבוטים זה אחד הדברים הכי חמים שיש היום בדיגיטל מרקטינג ותוכלו לשמוע על זה עוד ב Next Case 2018 וללמוד איך שימוש בצ’אטבוט הצליח להגדיל מכירות ב-35%!). הנקודה היא שאם זה קיים, ואם זה יכול לשפר לכם תהליכים – אז אל תהססו להשתמש! עכשיו זה הזמן. צ’אטבוט בפייסבוק הוא לא אחר מטופס לידים חזק ומשמעותי כי כל הנתונים שעולים משיחה עם לקוח פוטנציאלי מאוחסנים אצלכם ותוכלו להשתמש בהם כדי ללמוד עוד על המשתמשים ולספק להם תוכן מותאם שישפר את ההמרות.

אז ככה מוציאים לידים מפייסבוק!

נכון שזו פלטפורמה שיתופית וחברית אבל זה לא אומר שאנשים לא מחפשים בה מעבר. הם ישמחו לשמוע מה יש לכם לומר כל עוד תדעו איך לעשות את זה ואיך להציג את זה בדרך הנכונה.

מכירים עוד דרכים יעילות לאיסוף לידים מפייסבוק?

ספרו לי עליהן!

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.