איך לבנות קבוצת פייסבוק מצליחה ואפקטיבית שתקפיץ לך את העסק?

מור מריג'
קבוצת פייסבוק

קבוצת פייסבוק זה הדיבור החם כרגע.

כמעט לכל מותג יש אמנם עמוד עסקי, אבל הרבה מהם מדווחים על יובש ועל ירידה ניכרת באחוזי החשיפה. ובכן, אפשר להבין את זה. פייסבוק החליטה לעשות סדר בפיד ולהראות לנו פחות ופחות תוכן מעמודים מסחריים. אלא אם, הם משלמים לה על זה. עמודים שבוחרים לסמוך על תנועה אורגנית חטפו מכה קשה מאד וצריכים למצא דרכים יצירתיות כדי לגרום לפרסומים שלהם להגיע לכמה שיותר עיניים. בשבוע שעבר, ניסינו לשפוך אור על האופן שבו עובדים כל אחד ואחד מהאלגוריתמים של הרשתות החברתיות במטרה למצא דרכים אלטרנטיביות שיבטיחו חשיפה מסויימת גם בהעדר תשלום. הפעם אנחנו הולכים לכיוון אחר לגמרי. אם פייסבוק עושה בעיות לעמודים, בואו נדבר על קבוצות.

אם אמרנו שיש הרבה עמודים שמדווחים על יובש וירידה בביצועים, אצל הקבוצות קורה בדיוק ההפך. הן הפכו לכוח מאד חזק ועסקים שיודעים לעשות בהן שימוש נכון נהנים מקהל נאמן שמגלה מעורבות ונהנה לחזור ולקרא בהן. פייסבוק עצמה העלתה לאחרונה את ההצעה לתגמל בעלי קבוצות ולשלם להם על ההשקעה ועל השירות שהם עושים למען קהילת המשתמשים. מעבר לכך, היא חושבת על פיצ’רים וכלים חדשים שיוכלו לייעל את העבודה שלהם ולהיטיב גם איתם וגם עם חברי הקבוצה. וכשפייסבוק מתאמצת ומשפרת – כנראה שזה חשוב לה. ואם זה חשוב לה – כדאי שזה יהיה חשוב גם לנו, כמשווקים שמשתמשים בה ככלי להשגת מטרות עסקיות.

קחו בחשבון שלא מדובר בצעד פשוט, כן?

אנחנו לא מדברים פה על לפתוח קבוצה, לעדכן תמונת קאבר ולהעלות סטטוס וולקאם. אנחנו מדברים פה על עבודה לכל דבר, על ערוץ חדש של פעילות מסביב לשעון, העלאת תכנים, פיתוח דיונים וכדומה. אבל בואו לא נקדים את המאוחר. בשביל זה יש לנו מאמר שלם.

למה בכלל קבוצת פייסבוק?

אם עדיין לא השתכנעתם, אז הנה עוד כמה נקודות למחשבה:

  • מעורבות גבוהה
  • שיח שמתנהל בצורה חלקה וטבעית
  • ערך מוסף ללקוחות
  • תחושת קהילה
  • חיזוק מערכת היחסים עם הלקוח
  • תחושה של מועדון חברים סגור וייחודי
  • חממה לבדיקת רעיונות חדשים, הצעות ייעול והשראה ליצירת תכנים
  • אמרנו שזה חשוב לפייסבוק ואם זה חשוב לפייסבוק – היא תדאג שתהיה לזה הרבה חשיפה

בינגו.

עכשיו בואו נבהיר משהו כבר בשלב הזה.

לא כל עסק יכול לפתוח קבוצת פייסבוק. זאת אומרת, כן, כל עסק יכול, אבל לא כל עסק יוכל להפיק מקבוצת פייסבוק את אותה תועלת ובאמת להנות מהיתרונות שלה.

איך תדעו אם זה בשבילכם?

יש כמה קריטריונים. דבר ראשון, העסק שלכם צריך להיות בתחום ידע מסויים שמעניין אנשים ויכול לאפשר להם ללמוד לעשות דברים בעצמם. ולא, זה שתלמדו לעשות דברים לא יהפוך אתכם ללא נחוצים, נהפוכו. לאנשים אין באמת זמן או סבלנות ברוב המקרים להתעסק עם זה. מה שכן, הם מאד יעריכו אתכם ויראו אתכם כמקצועיים ורציניים וככאלה שראוי להעביר לרשותם את המשימה.

דבר שני, אתם צריכים לזכור שאתם צריכים להיות נוכחים ולהשקיע כמות נכבדת של זמן בפרויקט מהסוג הזה. קבוצות דורשות הרבה יותר אינטנסיביות ומיידיות מאשר עמודים. בואו נגיד שעמוד פייסבוק יכול לחיות מ2-3 פוסטים בשבוע. זה לא המצב בקבוצה. קבוצה היא דבר חי. יש דיונים, אנשים שואלים, אנשים מגיבים ואם לא תהיו שם כדי לנהל את זה, לספק תשובות ולתחזק את הדיון – הוא יגווע. ואם זה גווע – אנשים יעזבו.

אם אין לכם את הזמן, המחוייבות והנכונות להשקיע מאמץ כדי שזה יפרח – אולי לא כדאי להכנס לזה, או לחלופין – הפקידו את האחריות בידי מישהו אחר.

קבוצות פייסבוק

איך לעשות שימוש אפקטיבי בקבוצת פייסבוק?

הו, יופי. אם אתם כאן כנראה שהבנתם בדיוק מה זה דורש מכם והסכמתם לתנאי השימוש. אז בואו נתחיל.

הנה כמה טיפים לקבוצת פייסבוק מצליחה שמתגמלת על העבודה הקשה:

1. אל תשאירו איזורים ריקים

ההמלצה הזאת חוזרת על עצמה למעשה בכל פלטפורמה ובכל מקום בו הקהל יכול ללמוד עליכם ולמצא אתכם בקלות יותר. כדאי תמיד לדאוג לפרופיל מלא, גם כשמדובר בעמוד פייסבוק, גם כשמדובר בערוץ אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר וכן, גם קבוצת פייסבוק צריכה להיות אינפורמטיבית ולספק כמה שיותר פרטים על אופי הפעילות בה. ברגע שתפתחו קבוצה, פייסבוק תוליך אתכם שלב אחר שלב, ברמת התחזיק לכם יד, תראה לכם את כל האיזורים ותבקש מכם למלא אותם. יש לנו נטיה ברורה ומובנת ללחוץ על כפתור הדילוג, אבל באמת כדאי לוותר על זה הפעם ולהקדיש כמה שצריך כדי שכל האינפורמציה שיש לכם לתת למשתמש – תופיע.

2. נסחו תקנון

נראה לכם מוגזם מדי, רשמי מדי, מיותר מדי. אבל הי, לא. כדי שקבוצת פייסבוק תתנהל כמו שצריך – חייב להיות בה סדר וארגון. לצורך העניין, לא תרצו שיקרה מצב שמתחרה שלכם יהיה בקבוצה וימלא אותה בפרסומים על העסק שלו. למען האמת, בלי שום קשר למתחרים, לא כדאי בכלל לערב פרסום בקבוצת פייסבוק ולכן כדאי לנסח תקנון שיאסור התנהגות מהסוג הזה. לא פרסום, לא ספאם, לא קללות ושפה אלימה שאינה מכבדת וכן הלאה. אלה האיסורים שתמצאו כמעט בכל קבוצה, אבל תרגישו חופשי לעדכן את התקנון ולהוסיף סעיפים לפי מה שנראה לכם נכון. הנה למשל התקנון של קבוצת הפייסבוק ‘סופרגירלז’ וכל אחת מחברות הקבוצה מאשרת שהיא קראה אותו ומסכימה לתנאיו:

תקנון קבוצת פייסבוק

תקנון מהסוג הזה יקבע כללי התנהגות, יגן עליכם וגם על המשתמשים עצמם. ברגע שמישהו לא יענה לחוקים שלכם – תוכלו לחסום אותו מהשתתפות בקבוצה.

3. פרסמו בעקביות

דברנו על זה קודם, אבל בואו נרחיב את הדיון. בשונה מעמודי פייסבוק, קבוצות דורשות דיונים ושיח ונוכחות לעיתים תכופות יותר כשעקביות היא שם המשחק והיא זו שתחיה ותחזק את האינטרקציות שיווצרו. זה ככל הנראה הסעיף המורכב והקשה ביותר לביצוע. ההמלצה במקרה הזה היא לחשוב אחת לשבוע על כל הנושאים שתרצו להעלות לדיון בשבוע הקרוב. זה לא אומר שזה הולך להיות המצב מעכשיו והלאה אבל לקבוצות לוקח זמן לפתח חיים משל עצמן ועד שזה קורה, תהיו אתם אלה שיניעו את גלגלי המכונה. ברגע שהקבוצה תראה תוססת ופעילה, אנשים ימשכו אליה וירצו להשאר בה. הם יגיבו יותר, ישאלו יותר ויקחו חלק משמעותי יותר בדיון. אבל עד שזה יקרה, תצטרכו לתחזק את זה. כלים לתזמון פוסטים יוכלו להיות מאד יעילים ולשחרר אתכם מהצורך להיות פיזית על המחשב. אבל! זכרו להכנס לקבוצה לפחות אחת ליום כדי להגיב, לענות על שאלות, להפגין נוכחות ולוודא שהסדר עליו התעקשתם בסעיף הקודם אכן נשמר.

4. צרו תוכן ייחודי עבור חברי הקבוצה

אז מעבר לדיונים, או הנחות או הצעות עדינות לאחד או יותר מהשירותים שלכם, כדאי שיהיה לכם איזשהו ערך מוסף כדי לשמור על תשומת הלב של חברי הקבוצה. כאן בדיוק נכנס הקטע של תוכן בלעדי שאי אפשר להשיג במקום אחר. זה לא באמת חייב להיות מסובך או מורכב מדי. למעשה זה יכול להיות כל אחד מאותם הדברים שהזכרתי קודם – בתנאי – שאי אפשר יהיה להשיג אותם בשום דרך אחרת ושהם יהיו זמינים לחברי הקבוצה בלבד. כלומר, הנחה מיוחדת רק לחברי הקבוצה, כזו שלא תופיע באתר שלכם או במקומות אחרים. מאמרים מסויימים שתפרסמו רק שם. ספר אלקטרוני להורדה. כאלה. תנו סיבה לאנשים שנמצאים בקבוצה להמשיך ולהשאר בה וגם להזמין את החברים שלהם אליה.

5. תנו הצצה באנליטיקס

כאמור, פייסבוק מאד רוצה להשקיע ולפתח את הקבוצות. כתוצאה מכך, היא משקיעה בכלים שיעזרו למנהלים לעשות עבודה טובה יותר. אחד מהם הוא כלי היתוח והתובנות שמופיע בתפריט מצד ימין. תוכלו לקבל שם מידע על כמות המשתתפים הפעילים, על המעורבות, על זמני הפרסום המומלצים, על הפוסטים הפופולרים והאהובים ביותר וכן הלאה. המידע שיצבר שם הוא מידע חשוב מאד שבאמצעותו תוכלו ללמוד את הקהל שלכם, את ההעדפות שלו ולהבין מה בדיוק עושה לו את זה. ממש כמו שקורה בעמודי פייסבוק או בקמפיינים שאתם מריצים, השתמשו גם כאן בתובנות כדי ללמוד על הפעילות שלכם בקבוצה וכדי לדעת מה עובד, מה לשפר ומה לשמר.

מסכמים

קבוצת פייסבוק בהחלט דורשת לא מעט אבל אם הגעתם עד כאן – כנראה הבנתם שהיא שווה את זה. היא אחד מכלי השיווק החזקים ביותר שיש כיום והיא מאפשרת לכם לחשוף את השירותים שלכם בצורה נעימה ולא אגרסיבית. כשאתם מספקים ערך למשתמשים, הם לומדים לסמוך עליכם ולכן תהליך המכירה הופך חלק וטבעי יותר, שלא נאמר קורה בלי שבכלל תצטרכו להתאמץ. כן, תצטרכו להתאמץ ולהשקיע בדברים אחרים ובלהפוך את הקבוצה לכזו שווה להיות בה. אבל ברגע שזה יקרה – תוכלו להנות מהפירות.

תגיות רלוונטיות: פייסבוקקבוצה בפייסבוק
נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

6
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.