CognitiveSEO: כלי חדש לניתוח קישורים נכנסים [סקירה בלעדית]

איך אפשר לדעת איזה קישורים יש לאתר שלי ושל המתחרים שלי? המערכת Cognitive SEO תספק תובנות ומידע על כל פרופיל הקישורים הנכנסים.
פבל ישראלסקי
Cognitive SEO

CognitiveSEO

ניתוח קישורים נכנסים לאתר

מערכת מתקדמת לניתוח קישורים שמפנים לאתר, כולל בחינת כל הפרמטרים שלהם ומציאת מקורות רלוונטיים לקישורים. לכל קישור אפשר לראות את כל המדדים.

? גילוי נאות אם נרשמים דרך הקישור שלנו אנחנו נתוגמל על זה, כמובן שזה לא משפיע על המחיר שלך :)
דירוג ממוצע של הגולשים
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף

עדכון (13.12.11): בהמשך לביקוש הרב, הצלחנו להשיג קופון נוסף: ASKPAVEL20_EXTRA. אחרי שמזינים אותו בעמוד הרישום, אפשר להשתמש 14 ימים בחינם ובסוף אם מחליטים לרכוש – הנחה של 20% תיכלל במחיר.

בשבועות האחרונים, שיחת היום בתעשיית ה-SEO סובבת סביב נושא כאוב במיוחד – הסגירה של Yahoo Site Explorer. ביום בהיר אחד, הכלי הפופולארי למחקר קישורים לפתע נסגר ומקדמי אתרים רבים מוצאים את עצמם בחיפוש אינטנסיבי אחר אלטרנטיבות…

בפוסט הזה הייתי רוצה להציג לכם כלי מהפכני חדש למתקדמים מביניכם, שהולך להציב רף גבוה לאנליזה ומחקר של קישורים. הכלי עלה לאוויר בדיוק לפני….דקה 🙂

סביר להניח שמעולם לא שמעתם עליו. הסיבה היא שהוא היה בפיתוח במשך שנתיים (!) ועלה לאוויר דקה לפני פרסום פוסט זה. את הפוסט כתבתי לפני כמה ימים (חוץ מתצלומי המסך כי רציתי שיהיו מעודכנים), אך הבעלים ביקש ממני לא לפרסם אותו עד שהאתר יעלה לאוויר. ואני לא יכול להגיד “לא” אחרי שקיבלתי הזדמנות לכתוב סקירה בלעדית + קופונים עם הנחות (סבלנות, בהמשך הפוסט…).

מאז שהתחלתי לשחק עם הכלי הזה לפני כמה שבועות, פשוט נדהמתי מכמות המידע שאפשר להפיק ממנו. רואים שמי שתכנן אותו חי ונושם SEO.

אמרתי ל- Razvan Gavrilas (הבעלים) שאני אשמח מאד להמליץ על הכלי הזה לקהילת מקדמי האתרים הישראלית, אך אבקש שייתן הנחה כלשהי. לבסוף הוא הסכים לתת 50 קופונים של 20% הנחה חודשיים לתמיד. הייתה לי התלבטות איך ולמי לחלק את הקופונים ובסוף החלטתי לעשות את זה בצורה ההוגנת ביותר – פשוט ה-50 הראשונים שיבקשו בתגובה קופון יקבלו אותו במייל.

תכירו את CognitiveSEO – איך הוא עובד?

5 אנשים, אי שם ברומניה ושנתיים של עבודה, בסופו של דבר הולידו את CognitiveSEO.

Cognitive SEO

הכלי שואב מידע ראשוני על קישורים מכל מני שירותי צד ג’ כדי ליצור רשימה התחלתית לעבוד איתה. לאחר מכן, הוא סורק אותה ומגלה קישורים חדשים וכך זה נמשך עד אינסוף במטרה להגדיל את כמות המקורות. הסריקה מתבצעת כל הזמן בלי הפסקה במטרה לשמור על האינדקס שלהם עדכני, כך שכל המידע שרואים בקמפיינים תמיד מעודכן. גם קישור שרק הופיע לפני כמה דקות.

לגבי אותם מקורות ראזמן מוסיף “שיתופי הפעולה שלנו עם שירותי צד ג’ בהם אנחנו משתמשים כרגע חסויים, ייתכן שזה יפורסם בחודשים הבאים. מה שאני כן יכול להגיד לך כרגע, זה שאנחנו אומנם לא לוקחים את המידע מתוך MajesticSEO או SEOmoz, אך כן משתמשים במטריקות שלהם לצורך אנליזה”…

למעשה אין להם אינדקס עצמאי משלהם, אך ראזמן מסביר לי שאין להם צורך בכך: “אנחנו יכולים למצוא קישורים חדשים שלא נמצאים במאגר של צד ג’. בוא נניח שקיבלנו 5000 קישורים וסרקנו אותם מחדש, ייתכן מאד שכעת הרשימה שלנו תגדל ל-6000 קישורים. הקישורים החדשים שמתגלים יכולים להופיע באותו דומיין או באותו עמוד ויכולים להצביע לעמודים שונים באתר שלך”… כך למעשה, מבלי להחזיק אינדקס עצמאי, הם מצליחים תמיד לספק את המידע המעודכן ביותר לגבי קישורים.

הקישורים מתחלקים ל-3 קטגוריות (שבתוכן ניתן גם לפלח לפי מטריקות נוספות):

  1. Live – קישורים קיימים שנבדקו לפני דקות אחדות.
  2. Lost – הקישורים כבר לא שם יותר.
  3. Supplemental – קישורים בעלי חשיבות נמוכה.

במילים אחרות אפשר להגיד שמדובר באיזשהו כלי All in one – מקבל מידע ממספר נקודות קצה, מגדיל אותו ע”י סריקה על בסיס קבוע ומעבד אותו באמצעות המטריקות שמופיעות בכלים הפופולאריים MajesticSEO ו-SEOmoz.

איזה מידע אפשר לקבל דרכו?

בואו פשוט ניקח לדוגמא תחום תחרותי בגוגל ישראל ואני בטוח שנמצא שם הרבה בשר שאפשר לנתח. הדבר הראשון שאני חושב עליו, איך לא, “צימרים” 🙂

אז אחרי פתיחת קמפיין חדש, הגדרתי את האתר שלי (כביכול) ועוד שני מתחרים שכרגע מדורגים ראשונים על הביטוי הזה. יכולתי להגדיר עוד מתחרים, אבל לצורך הדוגמא הגדרתי 2. אז בדוגמאות הבאות אני בוחן את האתר שהגדרתי כשלי.

Dashboard – עמוד תקציר

לאחר שנכנסים ללשונית In-Bound Links Analysis, מגיעים לדשבורד עם תקציר של כל המידע, זה מה שאפשר לראות בו:

עמוד תקציר של מחקר הקישורים

כפי שניתן לשים לב, המידע תמיד מעודכן לאותו תאריך שבו הוא נבדק כך שזה מאד מדוייק ומשקף את המציאות.

אם נגלול למטה נגלה עוד מידע שיש בדשבורד:

  • עשרת הסאב דומיינים שמקשרים לאתר הכי הרבה – מבוסס על mozAuthorithy (מדד הסמכות של SEOmoz) וכמות קישורים מכל סאב דומיין.
  • עשרת האנקורים הנפוצים ביותר – ממויין מהנפוץ ביותר לנפוץ פחות.

פילוח לפי אנקורים וסאב דומיינים

  • עשרת הקישורים המובילים – זה השוס האמיתי של הכלי הזה, תבינו למה בהמשך הפוסט…
  • פרופיל של סוג הקישורים – גרף שמציג את פילוח הקישורים לפי המיקום שלהם. מעניין לבחון עד כמה המיקום של הקישור משפיע על הדירוגים (לדוגמא: האם יש לידו קישורים נוספים, האם הוא נמצא בקרבת תמונות/טקסט, האם הוא בפורום וכו’…).

סיווג לפי מיקום הקישור

כמובן שאלו רק תקצירים של הטופ 10 מדדים ואפשר לעשות drill down לכל המידע.

בואו נמשיך לצלול פנימה ונראה איזה עוד מידע אפשר לגלות על האתר הזה (אפשר תמיד לעבור ללשונית של המתחרים ולראות את המידע שלהם)…

אנליזה של כל הקישורים

זו בעצם טבלה ענקית עם מידע על כל הקישורים, שאפשר לפלטר אותה לפי איזה מדד שרק רוצים. הממשק מאד אינטואיטיבי, אפשר לעמוד על כל אובייקט ויקפוץ חלון קטן עם הסבר (כמובן שאפשר לייצא הכל לאקסל).

ניתוח כל הקישורים

ממש כמו באנליטיקס, ניתן לפלטר את הדוח הזה לפי אינסוף פרמטרים ושילוב ביניהם. לדוגמא, הנה כל הקישורים שבאנקור שלהם יש “צימרים”:

פילוח לפי אנקורים

ואפשר כמובן לשכלל את זה: כל הקישורים עם האנקור “צימרים”, מדומיין ac.il, מתוך פסקת טקסט ובלי קישורים נוספים ליד. כל תת פילטר שמתווסף מופיע בשורת הפילטרים ואפשר בקליק אחד להוריד אותו.

אבל השוס האמיתי זה ה- preview. בעצם אפשר לעמוד על כל קישור בטבלה ולראות איך הקישור נראה באתר המקורי מבלי להיכנס אליו פיזית. בחלון שנפתח מופיע מידע נוסף לגבי אותו דף מקשר.

תצוגה מקדימה של קישור

אפשר בקלות לשלוט על המידע שמופיע בעמודות של הטבלה. נכנסים ל-edit columns ובוחרים את המידע הרצויי:

עריכת עמודות

Anchor Text Distribution

דוח מעניין שמאפשר בקלות לראות את פילוח האנקורים של האתר. בדף יש טבלה גדולה עם כל האנקורים, כאשר לגבי כל אנקור אפשר לראות את כמויות הקישורים מפולחות לפי: סאב דומיין, רגיל, עמוד עם הביטוי בטייטל.

כאשר לוחצים על מספר כלשהו נפתחת טבלה עם כל הקישורים שנכללים בקבוצה:

תדירות אנקורים של קישורים

לא חייבים לחפש את הביטוי ברשימה,אפשר פשוט להשתמש בתיבת החיפוש בראש הדף.

גרפים ופרופילים

חברים אני מדלג פה על כמה פיצ’רים כי פשוט אין לזה סוף…אני בעצמי עדיין לא מכיר את הכל ובפוסט הזה רציתי לסקור את החלקים העיקריים של המערכת.

בנוסף לכל המדדים, יש גם גרפים ויזואליים שממחישים את כל הפילוחים האפשריים, ככה למשל נראה גרף של קישורי nofollow:

דוחות וגרפים ויזואליים

השוואת כל המתחרים במטריקות שונות

אחת הפונקציות המגניבות במערכת זה האפשרות להשוות מטריקות שונות בין כל האתרים המתחרים שהוספתי בקמפיין שלי, הקטגוריה הזאת נקראת Competitive Link Analysis ואפשר להגיע אליה מהתפריט העליון.

לדוגמא, פילוח של כל המתחרים לפי סוג העמוד המקשר (וויקי, בלוג, פורום וכו’):

השוואת מתחרים

גם כאן ניתן לעשות השוואה בין האתרים עבור פרמטר אחד או שילוב של כמה פרמטרים. בתת תפריט העליון יש אפשרות להוסיף פילטרים.

מה הפיצ’רים ה”מיוחדים”?

אני לא מכיר את כל הכלים בעולם ולכן שאלתי את ראזוון מה הפיצ’רים הייחודיים ביותר שמבדלים את המערכת שלו משל המתחרים. לסיכומו של עניין אפשר להגיד שאלו ה”מיוחדים” ביותר:

  1. Link Previews – באמצעות ajax crawling אפשר ממש לקבל הצצה על הקישור כפי שהוא מופיע באתר. פשוט נעמדים על האייקון ונפתח חלון שבו רואים את הקישור וגם מידע נוסף. כלי שימושי שמאפשר בקלות למצוא קישורים חבויים (hidden links). ראו באמצע הפוסט היה תצלום מסך.
  2. Link Classification – כל קישור מסווג אוטומטית לסוג מסוים (בלוגרול, פוסט בבלוג, תגובה בבלוג וכו’) וכך אפשר בקלות לבחון את האיכות שלו.
  3. Sitewide Links – השלמה לפיצ’ר הקודם, פשוט אומר כמה קישורים sitewide יש לך.
  4. Link Context – גם זה פיצ’ר משלים שאומר האם הקישור מגיע מתוך טקסט או מתוך רשימת קישורים.
  5. Website Classification – בדומה לסעיף הקודם, כאן הכוונה לסיווג האתרים המקשרים (בלוג, פורום, eCommerce וכו’…). נראה לי שראיתי את הפיצ’ר הזה בכלי אחר אבל במקרה שלהם זה הרבה יותר מדוייק – 90-95% הצלחה (כך לפחות הם טוענים וממה שראיתי עד כה).
  6. 6. Content Category Classification – פיצ’ר שמזהה את קטגוריית התוכן של האתר המקשר (רכב, עסקים, ביטוח וכו’…), כרגע תומך ב-19 קטגוריות. הכלי הזה מאפשר בקלות להבין את רמת הרלוונטיות הנושאית של המקורות המקשרים לאתר.
  7. Abused Webpages – מזהה האם האתר מקושר מדפים שהוספמו בצורה אגרסיבית. זה מזכיר לי שלפני כמה זמן טל פריהר עשה ניסוי מעניין ובדק האם אפשר להפיל אתר עם קישורי ספאם. אז באמצעות הכלי הזה ניתן לבחון את הקורלציה בין הדירוגים לבין כמות הקישורים מדפים שהוספמו.
  8. Competitive Analysis – האפשרות להשוות בין כמה אתרים באותו דוח עבור מטריקה אחת או יותר. ראו את ההסבר לפיצ’ר הזה בסעיף הקודם.

 

האם הכלי מוגבל רק למחקר קישורים?

למען האמת לא ממש התרשמתי משאר הדברים שהכלי הזה מציע, עיקר הכוח שלו לדעתי טמון דווקא בנושא מחקר הקישורים. אבל בנוסף, הוא גם כולל 3 מערכות נוספות:

  • דירוגים – מעקב אחרי דירוגים עבור מילות מפתח רצויות ביאהו, גוגל ובינג (כולל שליחת התרעות ודוחות במייל).
  • To Do – מערכת לניהול ומעקב אחרי משימות יומיומיות של מקדם אתרים, שאפשר לבחור ולהגדיר מתוך רשימה.

אם להגיד את האמת, לא ממש התרשמתי מהשירותים המשלימים. אני מאמין שהכלי שניר אדר פיתח – Zefo, עושה עבודה הרבה יותר טובה בהקשר הזה (כלי מעולה שנכתוב עליו בהמשך…).

כמה הוא עולה (ואיך מקבלים הנחה)?

שאלת השאלות 🙂

התמחור די דומה למרבית תוכנות ה-SEO בשוק והוא מתבסס בסופו של דבר על כמות האתרים\קישורים\ביטויים וכו’. אלו הם שלושת המסלולים כפי שמופיעים במחירון שלהם.

פרמטר Basic Plus Premium
אתרים 5 10 30
מילות מפתח 100 300 1000
קישורים נבדקים 25,000 50,000 300,000
קישורים מנוהלים 25,000 50,000 150,000
שותפים מנוהלים 25,000 50,000 150,000
משתמשים 2 5 30
מחיר חודשי 49$ 99$ 249$

המחיר לא זול, לכן היה לי חשוב להשיג הנחה משמעותית לקהילה. יש לנו כרגע 50 קופונים שמקנים 20% הנחה חודשית. לדוגמא: אם קניתם חבילת פלוס שעולה 100 דולר בחודש, הקופון יקנה לכם הנחה שנתית בסך 240 דולר (יצא בשנה 960 דולר במקום 1200).

עדכון לגבי המחיר (8.12.11): לאחר שהסיקור הזה פורסם פנו אלי הרבה מקדמי אתרים ושאלו האם כמות האתרים בתמחור קבועה. אז מתנצל שלא הסברתי את עצמי, לא מדובר על אתרים קבועים שמוסיפים פעם אחת וזהו. פשוט זו הגבלה למספר האתרים שאפשר לנתח בחודש. לדוגמא: בא לי לנתח עכשיו אתר X, אז אני יוצר קמפיין, מוסיף אליו את X ונניח כמה מתחרים שלו Y ו-Z. פתאום אחרי שסיימתי לנתח, בא לי להתחיל לנתח אתר A, אז אני מוחק את הקמפיין הקודם, יוצר אחד חדש ואז מוסיף בו גם מתחרים של A, נניח B ו-C ומנתח אותם. וכך הלאה עד לכמות האתרים שיש לי בחבילה לאותו חודש…הסיבה היא שפשוט כל פעם שמריצים קמפיין, הכלי צריך לאסוף את המידע הכי מעודכן לגבי הקישורים של האתרים הנבדקים כדי שהתוצאות יהיו עדכניות (נניח שלפני כמה שעות נוצר קישור, הכלי צריך להתחשב בו…). מקווה שזה יותר מובן עכשיו.

אז כפי שכתבתי בתחילת המייל – 50 הראשונים שיבקשו בתגובות לקבל קופון יקבלו אותו למייל שאיתו יגיבו. אני פשוט מאמין שככה זה יהיה הכי הוגן.עוד משהו שחשוב לציין: הקופונים שלהם תמיד מוגבלים ל-48 שעות בלבד.

למה שווה בכלל לשלם על כלי למחקר קישורים?

ראשית כל אני רוצה להגיד שאני עצמי קניתי חבילת פלוס ואני לא מתחרט. אבל אני בהחלט לא מציע לכל אחד לקנות את הכלי, הפיצ’רים שלו מאד מתקדמים ומי שבתחילת דרכו לא ידע כיצד להסתכל עליהם. זה הכלי הכי מתקדם שיצא לי לראות בהקשר של מחקר קישורים.

כשלקישורים יש למעלה מ-40% משקל באלגוריתם (מתוך סקר גורמי הדירוג של 2011), הערך שאפשר להפיק ממחקר מתחרים יכול בסופו של דבר להכריע במאבק על המקום הראשון בתוצאות. כשיש לי כלי שמספק כל כך הרבה מידע לגבי הקישורים של המתחרים, קל מאד לזהות חולשות ונקודות חוזק שאפשר בקלות להעתיק. יש הרבה כלי מחקר בשוק שלא הייתי משלם עליהם שקל כי הם יותר כמו nice to have. מחקר קישורים זה הדבר היחיד שיכול באמת להוות יתרון בתחומים תחרותיים, בהם כל קישור יכול לעשות את ההבדל בין מקום ראשון לשני.

אתם מוזמנים לגלוש לאתר שלהם ולהתרשם מהמוצר (יש גם תקופת נסיון חינם של 14 יום).

מה דעתכם עליו?

לטעמי היתרונות בכלי הזה גוברים על החסרונות ולכן החלטתי לרכוש אותו. יחד עם זאת, הייתי משפר שם כמה דברים: להקטין את גודל הדוחות (לפעמים גדולים מדי וצריך לגלול הצידה), להגדיל טיפה את המהירות ועוד.

האם יצא לכם להשתמש בכלי? מה ההתרשמות הראשונית שלכם? האם הייתם ממליצים להוסיף שם פיצ’רים נוספים? (אוכל להעביר את הבקשות לבעל האתר).

שתפו:
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.

עוד מאמרים בנושא קידום אתרים

0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

133 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
133
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.