חדשות ליוצרי התוכן: יוטיוב שורטס מתקדמת למסך הגדול

עומר לייבנזון
לפני מספר ימים יוטיוב שורטס הותאמה באופן ייחודי לצפייה בטלוויזיה. נסקור מקרוב את תהליך העיצוב של הרחבת פורמט הווידאו שלה למסך החדש, ומה נדרש מהחברה כדי להביא את סוג התוכן הזה לראשונה לטלוויזיה בצורה ממוטבת. 
יוטיוב שורטס בטלויזיה
מקור: Youtube Blog

כשיוטיוב שורטס נוצרה לראשונה, יוצריה התמקדו בעיקר שני היבטים חשובים של חווית הצפייה בווידאו: החוויה של יוצר התוכן בתהליך וכמובן – חווית הצופה. השקת הפורמט הצפייה החדש לקהילה היא רגע מרגש עבור החברה ועבור יוטיוב בכלל.

כמה מילים על יוטיוב שורטס

יוטיוב שורטס (YouTube Shorts) היא פלטפורמה לשיתוף סרטונים קצרים. היא דומה ליוטיוב בצורתו המקורית, אך בשונה לו, היא מציעה רק יצירות באורך של עד 60 שניות. הפלטפורמה צברה כבר למעלה מ-5 טריליון צפיות מאז השקתה. פלטפורמה זו דומה מאוד לטיקטוק ומציעה את האפשרות של יצירת סרטונים אשר נוצרו על ידי משתמשים באורך של 15 עד 60 שניות במצב פורטרט – מצב הידוע גם בשם וידאו אנכי (“Vertical Video”), במסגרת הפלטפורמה המשתמשים יכולים להוסיף לסרטון שלהם גם מוזיקה וכתוביות ברישיון.

השינוי החדש שנולד

למרות שזה נראה כמו השלב הבא הטבעי בהתפתחות הטכנולוגית של שורטס, המעבר למסך הגדול לא היה פשוט. ראוי לציין כי כמות מדהימה של מחשבה ואכפתיות הושקעו בפיתוח החוויה האנכית הזו למסך הגדול. מדובר בשינוי שמשפיע על כל חווית הצפייה, והופך אותה לנוחה הרבה יותר. חשוב להבין: יוטיוב היא כבר מזמן לא פלטפורמה שגולשים בה רק מהמחשב, רבים מהצופים עושים זאת באמצעות מסך הטלויזיה – ומן הסתם כשצפייה בשורטס אינה נוחה, המשתמשים פשוט לא יגלשו בשורטס בטלויזיה. זו בדיוק הסיבה שהשינוי הזה כל כך מהותי.

מעתה, צופי טלוויזיה יוכלו בקרוב לצפות בקליפים קצרים בטלוויזיות שלהם בבית הודות לאפליקציית שורטס החדשה. הצופים יוכלו ליהנות מתצפיות וידאו באורך של 60 שניות או פחות.

יוטיוב שורטס בטלויזיה
לפני (שמאל) ואחרי (ימין) – עדכון יוטיוב שורטס. מקור: Youtube Blog

מבט על תהליך התכנון

צוות יוטיוב שורטס, הכולל מנהלי מוצר, מהנדסים, מעצבים וחוקרים מצוותי הטלוויזיה והמובייל, התכנסו כולם כדי לדון כיצד להביא את פורמט הווידאו החדש הזה למסך הגדול בצורה שתרגיש “טבעית”.

חוויית השורטס בטלוויזיה צריכה להרגיש עקבית עם מה שהקהילה רואה בנייד ולהרגיש נוחה לאנשים שצופים במסך גדול, ותהליך התכנון כלל חשיבה רבה ובלתי מתפשרת על השיקול הזה.

מתרגשים לקראת העתיד

למי שקצת עקב אחרי ההתפתחויות שלפני, אולי שמתם לב שהעיצוב הזה קצת שונה מאב הטיפוס המקורי של יוטיוב שורטס – מה שקרה הוא שיוטיוב פישטו את העיצוב של מסילת הגלילה בצד ימין, והם מודיעים כי ימשיכו לעשות זאת במהדורות עתידיות. רוב היוצרים עונים שהחוויה הזו מאזנת את החוויה הכיפית של יוטיוב שורטס באופן שמרגיש הכי טבעי גם לצפייה בטלוויזיה, ולכן בסופו של דבר עיצוב חווית המשתמש הזה, הוא זה שנבחר.

לינק לידיעה המקורית

תגיות רלוונטיות: יוטיוב
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
60
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
118
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
101
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
86
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105314
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
100082
מדיה חברתית
בן אורן
87860
קידום אתרים
דנה רוזן
82506
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.