האם Yahoo יכולים להציע חיפוש Instant טוב יותר?

רועי בן עמי

גוגל הצליחו לקבל הרבה מאוד תשומת לב בעקבות היכולת החדשה שלהם להציג תוצאות חיפוש בזמן אמת, תוך כדי שהמשתמש מקליד את החיפוש שלו. אך מה שאולי לא ידעתם, זה שחברת Yahoo! Inc קיבלה אישור לפטנט דומה מאוד במרץ האחרון, רק שלפטנט שלהם יש שוני מסויים מה- Google Instant שאנחנו מכירים.

יאהו אינסטנט

הפטנט של יאהו, במקום להציג תוצאות על כל תו בשורת החיפוש, יציג תוצאות אך ורק שהוא מרגיש שהמשתמש הקליד מספיק מידע בשביל שהמנוע יוכל לתרגם את זה לחיפוש רלוונטי או לנחש מה הוא באמת רצה להקליד.

הבאז האחרון בעקבות גוגל אינסטנט העלה את העובדה ש-Yahoo! פיתחו מערכת Instant משלהם עוד בשנת 2005, אך היא לא זכתה להגיע לעמוד הראשי של מנוע החיפוש, כמו הגרסה הנוכחית של גוגל. האם יאהו ישיקו מערכת Instant למנוע החיפוש שלהם? גם כשבינג עכשיו מתחזקים את מנוע החיפוש שלהם? סאשי סט, סמנכ”ל בכיר ב- Yahoo! Inc, רמז לזה בבלוג הרשמי של יאהו, בפוסט על “החדשנות בחיפוש עדיין חיה“.

הפטנט של יאהו

Speculative search result based on a not-yet-submitted search query
Invented by Stephen Hood, Ralph Rabbat, Mihir Shah, Adam Durfee, Alastair Gourlay, Peter Anick, Richard Kasperski, Oliver Thomas Bayley, Ashley Woodman Hall, Shyam Kapur, and John Thrall
Assigned to Yahoo! Inc.
US Patent 7,672,932
Granted March 2, 2010
Filed: August 24, 2005

זו תמונה שיאהו פרסמו בפטנט:

תמונה מתוך הפטנט של יאהו אינסטנט

הפטנט החדש הוא שונה ממה שגוגל השיקו לאחרונה במנוע החיפוש הפופולרי. הפטנט של יאהו מנסה להגביל את ה-Instant שיציג ויצפה אך ורק תוצאות רלוונטיות בביטחון גדול יותר מאשר זה של גוגל.

אפשרויות שיבדילו בין הפטנט שלהם לשל גוגל

  • אחת האפשרויות היא שהמנוע יציג תוצאות חיפוש רק שהוא יבין שהמשתמש הקליד מילה שלמה אחת.
  • אפשרות אחרת שהוא יציג תוצאות על חצי מילה, רק שהמנוע יכול להבין באחוז גבוה יחסית למה המשתמש התכוון בחצי המילה הזאת.
  • עוד אפשרות היא שהוא ימדוד את הזמן שבו המשתמש מקליד כדי להבחין מתי הוא רוצה לראות תוצאות.

לסיכום

לדעתי הגבלת ה-Instant הוא רעיון טוב – שכן להציג תוצאות על כל תו חיפוש זה קצת מוגזם. חוץ מזה, זה יקל מאוד על השרתים של יאהו, שהם לא מתקרבים לכמות והכח שיש לשרתים של גוגל. מעבר לזה, עושה רושם שלגוגל יש כזה מונופול על שוק החיפוש שהם דוחפים כל מתחרה שלהם לחיקוי מיידי ופחות מוצלח רק בשביל לשמור על הנתח שוק שלו. אבל זה לא באמת חדש.

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מומחה לשיווק באינטרנט. רועי בן עמי מנהל מספר פרוייקטים אינטרנטיים, מייעץ לחברות סטארטאפ בארץ ובחו”ל ומנהל את חברת wwO. “כסף באינטרנט זה נוסחה. אם תעשה הכל לפי הספר אין סיכוי שתיכשל”.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89858
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88802
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88287
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66916
קידום אתרים
ירון אחר
65144
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
26
קידום אתרים
אורלי משאט
60
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
32
קידום אתרים
מיטל אור
38
מדיה חברתית
מיטל אור
56
מדיה חברתית
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x