הממשל האמריקאי יפקח על אופן הפעולה של גוגל מקרוב

איתי ברנר

גוגל הגיבה לביקורת שהופנתה כלפיה מצד העיתון NY Times. הניו-יורק טיימס הציע במאמר המערכת שלו כי הממשל האמריקאי יפקח על אופן הפעולה של האלגוריתם של גוגל ויעקוב אחרי שינויים חדשים המתבצעים בו. בטור נטען כי העובדה שגוגל הפך ממנוע חיפוש לסל שלם של שירותי ומוצרי רשת מהווה בעיה מכיוון שלגוגל יש אינטרס מסוים שהמוצרים שלה יופיעו לפני המתחרים בתוצאות החיפוש. (יש לציין כי בעבר הועלו טענות אף בפורומים בארץ לגבי התוצאה הראשונה שעולה בתוצאות כאשר מקישים את המילה “תרגום” בגוגל ישראל). עם זאת, בטור יש גם הסתייגות מסוימת הגורסת כי בכל מקרה יש לעשות זאת בזהירות על מנת שלא לפגוע באופן הפעולה של האלגוריתם.

מאריסה מאייר האחראית על תחום החיפוש בגוגל הגיבה על הפרסום באתר Financial Times שלמרבה האירוניה חסם את צפיית המאמרים בו למשתמשים רשומים בלבד. כמה שעות מאוחר יותר התגובה כבר התפרסמה גם בבלוג המדיניות הציבורית של החברה.

במאמר מוסגר מעניין לציין כי ה- Financial Times פרסם השבוע מאמר (יש צורך להירשם כדי לקרוא) ממנו אפשר לכאורה להסיק כי מהנדסים בגוגל שולטים ידנית בתוצאות החיפוש. המאמר כבר הספיק לעורר לא מעט הדים ברחבי הרשת בין אלו שטוענים כי מדובר בהוכחה לכך שגוגל אכן שולטת ידנית בתוצאות, לבין אלו הטוענים כי מדובר בטענה החוזרת על עצמה כבר כמה שנים ולמעשה כלל אינה הגיונית כלל בשל דרך פעולתו הבסיסית של האלגוריתם. בכל מקרה, קשה להתעלם מהעובדה שמאייר החליטה לפרסם את תגובתה דווקא שם.

מאייר טוענת כי מנועי חיפוש נעשים מורכבים היום מאי פעם ודורשים מספר לא מבוטל של שינויים על בסיסי שבועי על מנת להישאר מעודכנים. עוד היא מוסיפה כי רגולציה כדוגמת זו המומלצת במאמר תגרום לטשטוש ההבדלים בין מנועי החיפוש השונים והפיכתם לדומים מדי אחד לשני, דבר העלול להוביל בהמשך גם למניפולציות ושימוש לרעה מצד גורמים עוינים או ספאמרים.

על רקע הדברים הללו, חשוב לציין כי מסקרים אחרונים בארה”ב עולה כי נפח החיפוש של גוגל ירד בחצי השנה האחרונה אל מתחת ל – 65%.

> בחזרה לארכיון החדשות

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
36
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
עומר לייבנזון
124
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
104776
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100207
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99077
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

6
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.