הצפנה תשפיע על דירוג בגוגל, עוד פגיעה בתג הכותב, שיחות בפינטרסט ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » הצפנה תשפיע על דירוג בגוגל, עוד פגיעה בתג הכותב, שיחות בפינטרסט ועוד…
חדשות קידום אתרים

הצפנה תשפיע על דירוג בגוגל, עוד פגיעה בתג הכותב, שיחות בפינטרסט ועוד…

אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

גוגל תתחיל לתת בונוס בדירוגים לאתרים מוצפנים

לפוסט בבלוג למנהלי אתרים

גוגל הודיעה היום באמצעות הבלוג למנהלי אתרים שבעקבות ניסויים מוצלחים של שקלול ההצפנה של אתרים בתוצאות החיפוש, אתרים שמוצפנים באמצעות פרוטקול HTTPS יזכו למעין בונוס. עם זאת, כרגע רק 1% מכל השאילתות צפויות להיות מושפעות מכך… לפי הפוסט, הסיבה העיקרית של גוגל למהלך היא התגובות החיוביות שהתקבלו ממנהלי אתרים שמשתמשים במדריכים של גוגל להצפנת אתרים.

לפי גוגל, אם בעתיד יותר בעלי אתרים ישתמשו בהצפנה, בהחלט ייתכן שהיא תהפוך את הסיגנל לחשוב יותר, ממש כמו שהיום למהירות העלייה של האתר יש חשיבות יותר גבוהה מאשר לפני כמה שנים (במיוחד במובייל).

בכל מקרה, עד שהחברה תפרסם מדריך מפורט על הדרישות שלה מאתרים מוצפנים, היא מציעה להשתמש בהצפנה גבוהה במיוחד של 2048 ביט ולא לחסום את העכבישים של גוגל מגרסאות של עמודים שמתחילים ב-HTTPS.

מי שרוצה לקבל מידע נוסף יכול לשאול בפוסט הרלוונטי של ג'ון מולר בגוגל פלוס או לצפות בווידיאו למטה מכנס המפתחים של גוגל, בו מוסבר מדוע הצפנה חשובה גם לאתרים שכביכול לא מאחסנים מידע רגיש.

מי העלים את הנתונים שלי?

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

גוגל הסירה לפני מספר ימים את האפשרות לראות נתונים אודות ביצועי המאמרים המשויכים לתג הכותב שלכם בתוך כלי מנהלי האתרים. למרות שהאפשרות הזו הייתה חלק מ-Google Labs שהוא אזור שמשתנה באופן דינאמי מדי כמה חודשיים, העיתוי לא היה יכול להיות פחות מחשיד: רק לפני חודש גוגל הסירה את התמונות מתג הכותב, למורת רוחם של בעלי אתרים רבים.

מצד שני, יכול להיות שהאפשרות הזו תחזור לתוך כלי הניהול בגוגל פלוס, אבל העובדה שגוגל לא הגיבה להסרה גורמת לנו לחשוב שאולי לשם שינוי יש לה מה להסתיר.

סטטיסטיקת כותבים

מה קורה כשהזכות להישכח מתנגשת עם ויקיפדיה?

לפוסט המקורי בבלוג של קרן ויקימדיה

ויקיפדיה נחשבת לאחד ממאגרי הידע החופשיים הגדולים בעולם, כך שבשלב כזה או אחר היה ברור שעמודים מסוימים יוסרו ממנה עקב "הזכות להישכח" שממשיכה לככב בכותרות ולעורר חוסר נוחות (במיוחד באירופה). מפרסום רשמי של קרן ויקימדיה (המפעילה את ויקיפדיה),  עולה כי עד כה הוסרו 50 קישורים מגוגל לדפים שונים בויקיפדיה.

לפי הפוסט, הגבלת הגישה של אנשים למידע רלוונטי ונייטרלי נוגדת את הערכים של הקרן שאף התנגדה למהלך באופן פומבי. כחלק מצעדי המחאה הללו, היא העלתה  עמוד ייעודי בו היא מפרסמת מידע על בקשות וניסיונות להסיר קישורים אל ויקיפדיה ואתרים נוספים של הקרן.

מהתבוננות בדף ניתן לראות תופעה מעניינת והיא שהרוב המוחץ של הבקשות הגיעו דווקא מהולנד, למרות שיש לא מעט בקשות שמתייחסות למידע זהה בעמודים שונים.

בכל מקרה, בהתייחס לעובדה שלפי הפוסט, בערך חצי מ-328,000 הקישורים שגוגל דנה בהסרה שלהם הוסרו, נשמע שעם חמישים קישורים בלבד, ויקיפדיה יצאה די בזול.

אחוז חוות הדעת הלא אמינות בצרפת כמעט והכפיל את עצמו מאז 2010

לכתבה המקורית בכלכליסט

המחקר הזה עוסק אמנם בצרפת, אבל בוודאי צריך להדאיג גם אותנו: לפי המחקר, אשר נערך על ידי מנהלת התחרות של משרד הכלכלה הצרפתי, כ-44.7% מחוות הדעת שנכתבות באתרי קניות צרפתיים אינם אמינים, זאת לעומת 28% בלבד בשנת 2010.

המעניין הוא שהאחוז הגבוה של חוסר האמינות אינו משויך דווקא לביקורות כשלעצמן, אלא גם לשימוש, או יותר נכון, לחוסר שימוש שאתרים עושים בתגובות השליליות : ברוב המקרים האתרים לא ממהרים לאשר תגובות שליליות לעומת החיוביות, או שהם מנסים לגשר בין הלקוח לבין הקונה ולאחר מכן מוחקים את התלונה המקורית.

בנוסף, ובאופן לא מאוד מפתיע כאמור, גם אחוז הביקורות הממומנות שהכותבים מקבלים בעבורן כסף (או שהם בעצמם משווקים של המוצר) נמצא בעליה. זירה בעייתית נוספת היא זירת הבלוגרים, שם יש עדיין אחוז גבוה של בלוגרים שלא טורח לציין מתי מוצר מסוים ניתן להם על ידי המפרסמים. (חובת גילוי נאות).

למרות שכבר קיים תקן אירופאי לחוות דעת שמחייב לכאורה לא מעט אתרי מסחר באירופה, גם כאן לא כל האתרים שמתהדרים בו אכן מצייתים אליו. כמו כן, טורחים בכלכליסט לציין, בארץ יש פחות מקרים ידועים של חוות דעת ממומנות ואת רוב האש מושך דווקא הפרסום הממומן בטלוויזיה. יחד עם זאת, בעבר כבר קרו מקרים שבהם בלוגרים נדרשו להסיר פוסטים שליליים תמורת הסדרת הסכסוך מולם.

פינטרסט עושה צעד נוסף בדרך להיות רשת חברתית מלאה…

לפוסט המקורי בבלוג של פינטרסט

עם כל הכבוד לאטרקטיביות של פינטרסט בכל הנוגע לתיוג ונעיצה של תמונות, עד היום לא הייתה דרך קלה להתבטא או להתחיל דיונים של ממש מסביב לתמונות ברשת.

האופציה החדשה שנוספה השבוע מאפשרת להוסיף לכל "נעיצה" גם טקסט נלווה ואפילו לשלוח את ההודעה למספר משתמשים בו זמנית והתחיל שיחה סטייל Whatsapp. לפי פינטרסט, האופציה החדשה תקל על המשתמשים לתכנן פרויקטים או משימות כמו תכנון של טיולים משותפים ביחד.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

אמזון בישראל, סדרה של שינויים בפייסבוק ומה יש לגוגל להגיד על מיתוסים של SEO

אמאזון נכנסת לישראל, אבל מה זה בעצם אומר? אז כולנו שמענו על הכניסה של אמאזון ...

16 תגובות

  1. גוגל לא יכול לתת בונוס בדירוגים (!) בשל תכונה זו או אחרת של דף אינטרנט (הצפנה, מהירות טעינה וכו') כי אם הדף שלך הוא למשל במקום 4 לביטוי חיפוש נתון, לא גוגל (!) קבע שיהיה במקום 4! גוגל יכול רק לתת בונוס בנקודות של ציון הרלוונטיות החלקי לאותו פרמטר, ולכן דף אינטרנט מתחרה יכול לגבור עליו גם עם ציון נחות באותו פרמטר, אבל ציונים משופרים בפרמטרים האחרים. ומאחר ולציון הרלוונטיות המשוקלל (מכל ציוני הפרמטרים) של הדף לביטוי חיפוש נתון אין גבול עליון, אי-אפשר לדבר על משקלו היחסי של אותו פרמטר.

    • איתי ברנר

      לא הספקתי לבדוק את זה, אבל הנה הסבר על האופן בו ההצפנה עובדת.

      http://searchengineland.com/explainer-googles-new-ssl-https-ranking-factor-works-200492

      • איתי, אני ממליץ לך בחום לא להעתיק לפה כלשונה כל שטות ש-Barry Schwarz אומר. מה עוד שהוא גם כותב: That doesn’t mean you will see your rankings jump from result number 5 to 4, but it will, behind the scenes, have a small, tiny, boost in the overall ranking algorithm.

        השאלה הותיקה האם האלגוריתם של גוגל מחשב מיקומים (Rankings) או שגוגל מחשב ציוני רלוונטיות (Relevance Scores), ואלגוריתם פשוט נוסף מסדר את תוצאות החיפוש על פי הסדר היורד של הציונים, היא שאלה פתירה לכל מי שנתברך בחשיבה הנדסית מיזערית: אם גוגל היה מחשב מיקומים לביטוי חיפוש שיש לו נניח מיליון תוצאות חיפוש, שינוי זעיר בעבודת הקידום לתוצאת חיפוש אחת היה מחייב את האלגוריתם לחשב מחדש את מיקומי כל מיליון תוצאות החיפוש. לעומת זאת, אם האלגוריתם מחשב ציונים די בהפעלה מחדש של אותו אלגוריתם סידור פשוט ביותר, תוך חיסכון עצום בכח המחשוב הדרוש.

  2. עמנואל מההסבר שלך ישנה הרגשה שאלו הסיגנלים היחידים באלגוריתם של גוגל(נתוני שביעות רצון הנאספים מתוצאות החיפוש)

    למרות זאת, האלגוריתם מורכב מסיגנלים נוספים שאותם גוגל בוחן, נכון לעכשיו הם החליטו להציג שחיבור מאובטח הוא סיגנל נוסף שהם בוחנים.

    לא בטוח שנכון להגיד שמדובר בבוסט, אבל בטח שגם לא נכון להחליט שנתוני שביעות הרצון הם הסיגנלים המכריעים היחידים.
    שכן הנתח\כוח שלהם לא ממש שוקף לבעלי האתרים, ואיאפשר לבחון אותם.

  3. מנשה, ההסבר העקרוני שהצגתי בתגובה הקודמת לאופן פעולתו של מנוע חיפוש מהטיפוס של גוגל לא מפרט מה הם הפרמטרים הנמדדים לצורך חישוב ציון הרלוונטיות המשוקלל לביטוי חיפוש נתון. בגוגל הם השתנו לאורך השנים – לפני כ-15 שנים זה היה רק תגי המטא, תכונות onpage מעטות ותכונות הדפים המקשרים. גוגל היה ונשאר חופשי להוסיף או להוריד נקודות לכל פרמטר, ולהוסיף או להסיר פרמטרים שלמים.

    ההערה שהערתי בתגובה הקודמת התייחסה לכן אך ורק לטענה השגויה שהבונוס עבור הצפנה, או מהירות טעינה גבוהה וכו', ניתן לדירוג (מיקום), בעוד שהוא ניתן לציון החלקי של אחד הפרמטרים. מרבית מקדמי האתרים עדיין שותפים לסברה השגויה שאם הדף שלך מוצג במקום 4 בגוגל אז גוגל הוא שקבע שהוא יהיה במקום 4 ולא מספר תוצאות החיפוש המתחרות שהשיגו ציון רלוונטיות משוקלל גבוה משלך לאותו ביטוי חיפוש.

    בכל מקום שאני מזכיר את שינוי שיטת הדירוג אני מקפיד להוסיף שהיא מתבצעת בהדרגה (!) על תוצאות החיפוש לביטוי שבו גוגל מצא ששינוי השיטה לא מעלה במקום תוצאות החיפוש שבצמרת תוצאות חיפוש עוד יותר גרועות.

    • איתי ברנר

      איפה בדיוק כתבתי שזה גבוה? ולצורך העניין בהחלט יכול להיות שזה גבוה באותן 1% מהשאילתות. לדוגמה, אם זו שאילתא שעוסקת במציאת אתרי מסחר מאובטחים…

        • איתי ברנר

          אתה מתייחס למילה "בונוס" כאילו שמדובר בשינוי שיכול להפוך את התוצאות מקצה לקצה, בעוד אני הדגשתי שמדובר על 1% מהשאילתות בלבד.

          בכל מקרה, נראה לי שגוגל אומרים שבמקרים נדירים יכול להיות מצב *היפותטי* שבו אתר מאובטח יופיע לפני אתר לא מאובטח אם שניהם זהים לחלוטין מכל בחינה אחרת (ציון הרלוונטיות כמו שאתה מתייחס אליו).

          • בכלל לא. גם באותו 1% מהשאילתות, אם ביטוי החיפוש הוא תחרותי והושקעה עבודה רבה בקידום איכותי, אם ציון הרלוונטיות המשוקלל (מונח מתורת המידענות) של תוצאת החיפוש מס' 1 הוא כרגע, נניח, 101,015 נקודות ושל תוצאת חיפוש מס' 2 הוא כרגע, נניח, 99,998 נקודות, הבונוס על הצפנה או על מהירות טעינה גבוהה יכול להיות, נניח, 100 נקודות ולא יותר. ולכן לא הבונוס יהיה הגורם המכריע בציון הרלוונטיות המשוקלל ובדירוג שנקבע על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות.

          • על בסיס מה אתה מחליט שסיגנל X הוא תורם Y נקודות.
            לפי מה אתה מחליט איזה סיגנל תורם יותר\פחות.
            על איזה מידע אתה מתבסס(למעט פרי דמיונך)

            אשמח לקרוא על כך בהרחבה, או לעיין בהפניה למקור שיתן התייחסות לכך.
            אודה לך אם תעדכן אותי בכל מקור שישפוך על כך אור, משום שאני אינני נתקלתי בכך

  4. המשך: מאחר וציון הרלוונטיות משוקלל מתוך הציונים החלקיים של מספר רב מאד של פרמטרים, לשתי תוצאות חיפוש יכול להיות במקרה ציון רלוונטיות משוקלל זהה לאותו ביטוי חיפוש, למרות שהם שונים ביותר מבחינת הציונים החלקיים לכל פרמטר, ואז גוגל יאלץ להכריע באופן אקראי מי יוצג קודם.

    ההערה הראשונה שלי פה נועדה רק לשפוך אור על ההכרח לדבר תמיד על ציונים ולא על דירוגים. אם תוצאת חיפוש מסויימת מקבלת בונוס בזכות הצפנה, אבל זו שמתחתייה עלתה בציון מסיבה אחרת במידה מספקת, תוצאת החיפוש שקיבלה בונוס תרד (!) בדירוג, ומקדם האתר עלול להסיק שההצפנה מזיקה לדירוג.

  5. מנשה, הדוגמא המספרית שהצגתי נועדה אך ורק להמחיש את השגיאה שבכותרת "בונוס בדירוגים (!) לאתרים מוצפנים". כתבתי "נניח" כדי להדגיש שאין לנו, כמקדמי אתרים, כל גישה לציונים של כל פרמטר של דף אינטרנט נתון לביטוי חיפוש נתון, לציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לאותו ביטוי ולבונוסים בשל תכונה זו או אחרת. זו הסיבה שעיון בשינויים בדירוג (מיקום) מטעה כמעט תמיד, ושקידום אתרים נגד מתחרים ראויים בתוצאות החיפוש איננו מקצוע טכני אלא עיסוק בקבלת החלטות בתנאי אי-ודאות קיצונית.

    מסיבה זו בדיוק גם SEOMOZ, כאשר ניסו להעריך את משקלו של כל פרמטר בציון הרלוונטיות המשוקלל, ביקשו מציבור מקדמי אתרים ברחבי העולם לנסות לנחש (!) את המספר, מתוך הנחה שהמספר שמציין את ממוצע הניחושים וגודל הסטיה מהממוצע מאפשר אולי להתקרב למספרים האמיתיים שהם חסויים (שיטת "דלפי").

    אתה פועל, אולי יותר מכל מקדם אתרים בעולם, כדי לחשוף את מה שגוגל לא רוצים או לא טורחים לגלות, ב-hangouts עם John Mueller ובמקומות אחרים. אבל לא תקבל מהם נתונים מספריים חסויים שמהם תוכל ללמוד ב"הנדסה הפוכה" את אופן הפעולה המדויק של האלגוריתם שמחשב את ציוני הרלוונטיות של תוצאות החיפוש לביטוי אחד ויחיד.

    • תודה רבה.

      הדגש שאותו רציתי להציג הוא על כך שלא נכון להחליט שדירוג האתר מבוסס רק על סיגנלים הנאספים מתוצאות החיפוש.

      לכן גם לא נכון לנחש מראש את השפעתו של סיגנל כלשהו, אפילו אם בבסיסו הוא טכני או מבוסס על צאקליסט.

      • מנשה, אולי לא הייתי מספיק ברור: הניחוש שהצגתי היה רק למטרות דידקטיות. בעבודת הקידום המעשית, אם חסרים לך נתונים, כי גוגל לא חושף אותם (ציוני רלוונטיות של הדף עליו אתה עובד ושל דפי המתחרים, שינוי הציון בשל פעולת קידום מסויימת, השפעתו של סיגנל על הציון וכו') אין טעם לנסות לנחש אותם, אלא צריך להסתדר בלעדיהם (קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות קיצונית).

        מה שרציתי להדגיש הוא שהדירוג (מיקום) בגוגל והשינויים בו איננו מהווה תחליף שממנו אפשר ללמוד משהו על הנתונים החסויים, כי בניגוד לציונים, המיקום נקבע גם על ידי מה שעשו מקדמי תוצאות החיפוש המתחרות – הם ולא גוגל קובעים את הדירוג (מיקום) שלך בגוגל.

  6. כלל מס' 1 בקידום אתרים:
    דירוג (מיקום) דף האינטרנט בתוצאות החיפוש נקבע אך ורק על ידי מספר (!) תוצאות החיפוש לאותו ביטוי חיפוש, שיש להן ציון רלוונטיות משוקלל (סמוי) יותר גבוה לאותו ביטוי.

  7. לא קראתי את כל הפוסט אבל מהמון ניסויים שעשיתי זמן הטעינה היה גורם לא משפיע וכמעט לא מכריע בכלל בדירוג האתר
    ההשפעה הקריטית הייתה במקרה קיצוני של זמן טעינה ממש אבל ממש נמוך אזור ה 20- 30 מעבר לזה ותבדקו אותי ראיתי גם אתרים עם זמן טעינה גרוע בעמוד ראשון למעשה רוב האתרים בעמוד הראשון כמעט בכל ביטוי פה בארץ עם זמן טעינה גבוה יחסית
    בכל מקרה אני מאמין שגם ההצפנה תקבל אותו מקום של כבוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים