סינון בוטים באנליטיקס, המספרים האמיתיים של טוויטר, אפליקציית תמונות עצמאית מגוגל ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » סינון בוטים באנליטיקס, המספרים האמיתיים של טוויטר, אפליקציית תמונות עצמאית מגוגל ועוד…
חדשות קידום אתרים

סינון בוטים באנליטיקס, המספרים האמיתיים של טוויטר, אפליקציית תמונות עצמאית מגוגל ועוד…

אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

גוגל הוסיפה לאנאליטיקס מסנן של בוטים וספיידרים

לפוסט המקורי בגוגל פלוס

עדכון קטן אבל חשוב ב-Google Analytics  מוסיף אפשרות חדשה לסנן תנועה המגיעה מבוטים או עכבישים לפי הרשימה של ה-IAB. האפשרות החדשה שלא מופעלת כברירת מחדל נמצאת בתור תיבת סימון ב – "הגדרות תצוגת דיווח" תחת "סינון בוטים". כשהאופציה הזו מופעלת, מספר הגולשים שמגיעים לאתר יהיה מדויק יותר.

סינון בוטים

דיווח: גוגל תפריד בין שירות התמונות החברתי לגוגל פלוס

לכתבה המקורית בבלומברג

האם גוגל הולכת בדרכה של פייסבוק ומחפשת להפוך פיצ'ר חברתי פופולארי לאפליקציה נפרדת על מנת למשוך עוד משתמשים? לפי בלומברג, נראה כי שירות שיתוף התמונות שהיה עד כה חלק אינטגראלי מגוגל פלוס, עשוי להפוך להיות אפליקציה בפני עצמה, ממש כפי שממש לאחרונה החברה התחילה להציע את ה – Hangouts גם כחלק מהשירותים שלה לארגונים ועסקים ללא קשר לגוגל פלוס.  אם להאמין למקור מתוך גוגל שדיבר עם בלומברג, השירות ייקרא בפשטות Google Photos.

יש לציין כי תכונות שיתוף התמונות של גוגל פלוס נחשבות למתקדמות יחסית לעומת רשתות חברתיות אחרות (אולי למעט אינסטגרם שהיא רשת חברתית ייעודית…) וכוללות גם אפשרויות עריכה און ליין וגיבוי אוטומטי של התמונות במכשיר של המשתמש באופן דומה לשירותי ענן סטייל דרופבוקס.

טוויטר פונה למשקיעים: אנחנו הרבה יותר מ-271 מיליון משתמשים

לכתבה המקורית בפורבס ישראל

מנכ"ל טוויטר הנוכחי, דיק קוסטלו מציע למשקיעים לאמץ נקודת מבט חדשה על הפעילות של טוויטר: במהלך הדיווח על ההכנסות הרבעוניות של החברה, הוא הגדיל לעשות והתייחס אל לטוויטר בתור "רשת המידע הגדולה בעולם". לדבריו, נכון שלשרות יש "רק" 271 מיליון משתמשים (לעומת 1.3 מיליארד לפייסבוק), אבל הספירה הזו לא לוקחת בחשבון עמודים של משתמשי טוויטר וציוצים שמוטמעים בפלטפורמות אחרות. לפי קוסטלו, אם סופרים גם את כל המשתמשים הלא מחוברים, מגיעים למספר גדול פי שניים או שלושה.

הבעיה היא שאפילו עם המספרים האלו, לטוויטר קשה הרבה יותר להתאים פרסומות לקהל שלא משתמש בטוויטר באופן אקטיבי, אך למרות זאת, קוסטלו סבור שיש מספיק סימנים לגבי תחומי העניין של אותם משתמשים כך שיהיה ניתן להפיק מהם ערך, אם לא כעת,אז בעתיד.

נקודה חשובה נוספת : כאשר נשאל קוסטלו על האפשרות שטוויטר תוסיף אלגוריתם סינון כמו זה של של פייסבוק, הוא השיב שהוא לא פוסל על הסף כל דבר שיכול לתת למשתמשים ערך מיידי. לאור זאת, יש להזכיר שלמרות שטוויטר לא מסננת ציוצים באופן אקטיבי, הרי שנתוני הצפייה החדשים מראים כי המשתמשים עצמם בכל זאת נחשפים רק לחלק קטן מאוד מהציוצים של חבריהם מכיוון שאלו נעלמים בזרם הבלתי פוסק של העדכונים.

פריון מחדשת את ההסכם עם בינג, מסיימת את זה מול גוגל ביוני 2015

לכתבה המקורית בכלכליסט

באופן לא מאוד מפתיע עבור מי שעוקב אחרי "סצינת סרגלי הכלים" הישראלית, הודיעה חברת פריון נטוורק על כך שהיא חידשה את ההסכם עם מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג למשך שלוש שנים נוספות, מה-1.1.15 עד ל-31.12.17. חוזה זה יאפשר לה להפיץ את הכלים השונים שלה בסביבת PC (Desktop), טאבלטים ומובייל עם בלעדיות חלקית בארה"ב.

לעומת זאת, ההסכם של חטיבת Client Connect (לשעבר חלק מקונדויאט) עם גוגל יסתיים בסוף החודש הנוכחי מכיוון ש- "ההכנסות מגוגל אינן מטריאליות עבור פריון". החוזה המקורי של פריון עם גוגל יסתיים ביוני 2015.

כאמור, כבר לפני שנתיים היה ברור כי מערכת היחסים בין פריון לגוגל עתידה לעלות על שרטון עקב הקשחת התנאים של גוגל בנוגע לשיתופי פעולה עם חברות המציעות סרגלי כלים או חבילות תוכנה הכוללות אותם (החברות עצמן מרוויחות מהפרסומות שמוצגות כאשר משתמש מקליד ערך בתיבת החיפוש בתוך הסרגל ומקבל את דף תוצאות של גוגל או מנוע חיפוש אחר).

ללא קשר לחידוש החוזה עם בינג, ההסכמים עם יאהו (שמצבה בארה"ב בתחום החיפוש לא מזהיר במיוחד) ו-Ask.com נותרו בעינם.

גוגל מוסיפה דירוגים גם למוצרים ממומנים

לפוסט המקורי ב-Mashable

גוגל הודיעה על כך שמהיום מודעות ממומנות של מוצרים בארה"ב יכללו גם דירוגים בסולם כוכבים של 1 עד 5 שיתבססו על הדירוגים באתר המוכר, אתרים חיצונים ומאמרי סקירה. השינוי הזה אמנם לא נוגע אלינו ישירות מכיוון שפרסום מוצרים דרך Google Shopping אינו זמין בארץ, אבל הוא בכל זאת מעניין מאוד משתי סיבות עיקריות:

  1. מכיוון שהתוצאות האורגניות בגוגל שופינג כבר כוללות דירוג כוכבים, ההבדל בין התוצאות הרגילות לממומנות הופך להיות קטן אפילו יותר, כשאפשר לראות שמדובר במודעות ממומנות בעיקר לפי התווית Sponsored בפינה השמאלית למעלה (בתמונה).
  2. ההערכה של Mashable וגם של אתרים נוספים היא שהשירות נועד להתחרות ישירות בזה של אמאזון שכיום נחשבת למונופול בתחום המכירות ברשת, במיוחד כאשר את הפרסומות החדשות ייראה גם מי שלא עושה חיפוש ספציפי באמצעות פילטר השופינג.

המעניין הוא שעד אוקטובר תהיה מעין תקופת חסד בה גוגל תשתף את הדירוגים של כל המפרסמים, אך לאחר אוקטובר, היא תדרוש מהמפרסמים לשתף איתה את הדירוגים באופן אקטיבי.

דירוג מוצרים

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

כללים חדשים לקובץ robots, בעיות בפייסבוק, אמזון מאזינה ועוד

גוגל שינתה את ההתייחסות לקובץ robots.txt במטרה ליצור קווים מנחים ברורים ואפקטיביים לשימוש בקובץ רובוטס, ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים