חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (28.7.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

גוגל ישראל והפרטיות שלכם

במהלך השבוע האחרון, גוגל ישראל החל להציג את היסטוריית החיפושים גם בתוך Google Suggest. תכונה זו הופיעה לראשונה בגוגל העולמי בעת הצגת Search plus your World. למרות שמדובר בתכונה שיכולה להקל על מי שמתקשה לזכור מה הוא חיפש בעבר, יש לה גם פוטנציאל גבוה לפגיעה בפרטיות הגולשים, מכיוון שאם  כמה אנשים משתמשים באותו מחשב ואותו חשבון גוגל, הם עלולים לראות מה חיפשו אלו שלפניהם… עם זאת, יש למנגנון החדש גם מסנן פנימי שלא מציג שאילתות בעלות אופי מיני כאלו שמתקשרות להפרת זכויות יוצרים.

כפי שאפשר לראות בתמונה, התוצאות שקשורות להיסטוריה האישית של המשתמש רשומות בסגול ואפשר להסיר אותן, ואילו ההצעות הכלליות כתובות רגיל בצבע שחור.

היסטוריית חיפושים ב-Google Suggest

גוגל מציגה היסטוריה של הדפים המאונדקסים באתר

לפוסט המקורי בבלוג מנהלי האתרים של גוגל

תכונה חדשה בכלי מנהלי האתרים, מאפשרת לראות את מספר הדפים המאונדקסים הכולל באתר על גבי ציר זמן. לכן, אתר שהדפים בו מתאנדקסים באופן שוטף, ייראה מגמת עליה, כל עוד מתווספים אליו דפים חדשים, אך אתר בו בוצעו פעולות של חסימה דרך קובץ Robots.txt, או אתר שבו יש פתאום הרבה שגיאות 404, עלול להראות ירידה בכמות הדפים המאונדקסים הכוללת.

בתצוגה המתקדמת, ניתן לראות גם את מספר הדפים הכולל שנסרקו , את הדפים שנחסמו , ואת הדפים שגוגל החליט מסיבה כזו או אחרת לא לכלול באינדקס.

גוגל אמנם מציינים שהתכונה החדשה יכולה לעזור לבעלי אתרים לנטר בעיות מבניות באתר שלהם, אך נראה שגם אם אתם חוששים שהאתר שלכם נפגע מעונש , ייתכן שתוכלו לקבל אינדקציה לכך כאשר גוגל מחליט באופן פתאומי לא לאנדקס מספר גדול במיוחד של דפים (הגרף הירוק בתמונה).

סטטוס אינדוקס

פייסבוק מכחישה שהיא עובדת על מנוע חיפוש כללי

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

בריאיון עם עיתון “סידני מורנינג הרלד” , נשאל המהנדס הראשי של פייסבוק, Lars Rasmussen,  לגבי תוכניות עתידיות של הרשת החברתית, ולמרות שהוא ציין מפורשות שהם עובדים על משהו “ספציפי ומרגש מאוד”, הוא הכחיש מכל וכל שמדובר במנוע חיפוש חדש. לדבריו, הרבה מאוד אנשים עוסקים בספקולציות או מבקשים מפייסבוק לשפר את מנוע החיפוש שלה, אבל זה יהיה חסר הגיון לעשות זאת כעת , כאשר גוגל עושה עבודה טובה כל כך בתחום הזה. למרות השבחים שהוא מעניק לגוגל,  יש לציין שכרגע מנוע החיפוש של פייסבוק לתוצאות מרחבי הרשת הוא דווקא בינג של מיקרוסופט… הסיבה לכך היא אולי שלארס מכר בזמנו את האבטיפוס של גוגל Maps לגוגל עצמה וגם היה מעורב בפרויקט Google Wave שנחשב למהפכני בזמנו, אבל נכשל עקב חוסר עניין מצד מרבית הגולשים.

בחלק אחר בריאיון לארס אמנם מציין שהם עובדים על שיפור מנוע החיפוש הפנימי של פייסבוק, אבל לא ניתן להבין האם יש קשר בינו לבין הפרויקט האחר עליו הוא דיבר בציטוט המקורי.

גוגל הופכת לספקית אינטרנט מהירה, לפחות בקנזס…

לידיעה המקורית בכלכליסט

גוגל מציגה שירות חדש לגלישה באינטרנט באזור קנזס. השירות הוא סופר מהיר ומציע העלאה והורדה בקצב של לא פחות מ- 1 ג’יגה ביט (125 מגה בייט), בערך פי 10 מחבילות האינטרנט המהירות ביותר שזמינות בארץ (בערוץ ההעלאה, ההבדל אפילו יותר משמעותי ומגיעה לבערך פי 100).

מעבר לחבילות המהירות, גוגל מציעה חיבור איטי יחסית של 5 מגה הורדה ומגה אחד העלאה לחינם במשך שבע שנים. לעומת זאת,  מי שישלם על החבילה היקרה ביותר של 120 דולר לחודש, יקבל את הנקסוס 7, גרסה חדשה של גוגל TV, ומקום אחסון של TB שלם בגוגל דרייב.

לפי דעתנו, מעבר לתחרות העזה על מזרימי המדיה והטלוויזיות החכמות בעשור הקרוב, העובדה שגוגל הופכת לספקית אינטרנט, מאפשרת לה לעקוב אחרי הרגלי השימוש האמתיים של הגולשים, ואפילו אם אלו נאספים בצורה אנונימית לחלוטין, יש להם ערך שלא יסולא בפז.. מי שלא רצה את גוגל בתוך הדפדפן , מקבל אותו עכשיו הישר בתוך המודם…

האם המהפכה הבאה בשיווק באינטרנט תהיה בתחום הוידאו?

לידיעה המקורית ב- eMarketer

אם גם אתם לא זוכרים שנה שבה היו כל כך הרבה פרסומות וידאו ברשת ובמיוחד ביו-טיוב, אתם לא לבד : סקר של אתר eMarketer מראה שתחום הפרסום בוידאו היה התחום הצומח ביותר בשנים האחרונות. השימוש במדיה חברתית לצרכי פרסום אמנם קפץ מאז שנת 2009, אבל בין 2011 ל- 2012 צמח באחוז אחד בלבד. השימוש בוידאו לעומת זאת, מראה עלייה עקבית כבר ארבע שנים רצופות, וכיום לא פחות מ – 80% מן המשווקים במדיה דיגיטלית בארה”ב עושים בו שימוש. (זאת לעומת 25% בלבד ב – 2007 ו – 64% ב – 2011).

השוואה בין פלטפורמות דיגיטליות

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
35
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
80
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
63
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105013
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99446
מדיה חברתית
בן אורן
87765
קידום אתרים
דנה רוזן
82460
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.