חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (26.1.13) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (26.1.13)

חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (26.1.13)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

מה קרה בגוגל ישראל בנוגע לחיפוש המקומי?

ללא ספק הידיעה המשונה והמטרידה של השבוע: גוגל ישראל החלו להציג תוצאות מקומיות (גוגל מקומות, לשעבר Google Places) גם עבור שאילתות של בעלי מקצוע או תחומים אחרים שלא בהכרח כוללים מקומות פיזיים (לדוגמא: "עורכי דין"), ובניגוד למה שהיה עד כה.

לכאורה מדובר בצעד קדימה שנועד לטפל בכל אותם אינדקסים שמציגים מידע דל והשתלטו על תוצאות החיפוש, אך כפי שתראו מיד, הדברים אינם כה פשוטים…

הבעיה העיקרית היא שהתוצאות האלו מופיעות לפעמיים גם כאשר לא מקישים שם של יישוב, והתוצאות עצמן מפנות את הגולשים לעסקים או בעלי מקצועות חופשיים בתל אביב / במרכז הארץ, גם אם הגולש עצמו נמצא בכלל במקום אחר, ואפילו אם הוא גולש מהסלולר או ממחשב טאבלט (שם לכאורה הזיהוי של המקום אמור לעבוד בצורה טובה יותר).

עד כמה שהצלחנו להבין, מדובר בשילוב של שתי בעיות: הראשונה, התייחסות לכל הארץ כ -"מקומית", והשנייה, חוסר היכולת של גוגל לדעת מהו המיקום האמיתי של המשתמש מכיוון שרוב ספקיות האינטרנט "הנייחות" יושבות באזור המרכז.

בניגוד לעדכונים קודמים, אז נפגעו בעיקר בעלי האתרים והמקדמים שלהם, הפעם נראה שמדובר בפגיעה שתקשה גם על הגולשים עצמם, ומעניין יהיה לראות האם בגוגל ישראל יתנו לכך מענה מהיר, או שימשיכו להתייחס לכלל הארץ כאילו מדובר ב- "מדינת תל אביב".

הנה מה שרואים ממקום שלישי והלאה כאשר מחפשים "עורכי דין", גם כאשר לא נמצאים באזור תל אביב:

תוצאות לוקאליות עבור ביטויים גנריים

מאריסה מאייר רוצה לארגן לכם את הרשת דרך הסלולר והטאבלט

לכתבה המקורית ב- "כלכליסט"

מאריסה מאייר, כיום מנכ"לית יאהו ולשעבר בכירה בגוגל, אמרה בכנס העסקים של דאבוס, כי המטרה שלה עם יאהו, היא לארגן את הרשת ולהפוך אותה לאישית יותר, כל זאת דרך הסמארטפון והטאבלט. מאייר מתארת את הפיד הזה כסוג של גרף, ולמעשה , אפשר להבין מזאת שאולי היא תרצה לארגן את הרשת כמו שכיום אנחנו מקבלים עדכונים מן החברים שלנו בפייסבוק. השאלה שצצה היא כמובן עד כמה נצטרך לוותר על הפרטיות שלנו, כדי שכל הדבר הזה יעבוד… (פרשנות שלנו). גם ההערה של מאייר שליאהו יש תכנים בנושאי "יום יום" כמו תחזית מזג אוויר , רומזת לכיוון הזה. (ואולי המטרה היא בכלל שכל אחד ברשת יצטרך לפתוח לעצמו גם חשבון ביאהו ולא רק חשבון בגוגל?!)

עוד אמרה מאייר כי היא עבדה רבות על מנת להפוך את יאהו למקום שטוב לעבוד בו, אולי בשל אותם סקרים שמכתירים את גוגל שוב ושוב אחת החברות שהכי כיף לעבוד בהן שנה אחרי שנה (גם בחו"ל וגם בארץ). עוד רמזה מאייר שיאהו לא מתכוונת לפתח מכשיר סלולרי משלה בשנים הקרובות…

תוכן משוכפל חוזר לתוצאות – האם פנדה "התקלקל"?

לפוסט הרלוונטי ב- Search Engine Roundtable

פוסט מעניין מדבר על כך שלאחרונה נראה ששוב פעם יש יותר מדי תכנים מועתקים שמגיעים למיקומים טובים בגוגל, כאילו עדכון פנדה לעולם לא התרחש… מה שקורה בפועל זה שאתרים שמעתיקים תכנים פתאום מופיעים לפני האתרים שפרסמו את המקור, אפילו אם מחפשים את שם המאמר המדויק (לא מדובר כאן אפילו במילות מפתח). במקרים אחרים, כמו של מאמרים מהאתר Search Engine Land (שהוא בהחלט אותוריטיה בתחום ה- SEO עצמו), מאמרים עולים במקום ראשון רק כאשר מחפשים אותם בתוך "גוגל ניוז"…

נכון לעכשיו, קשה לדעת אם מדובר בבאג אקראי (משהו שבהחלט מתרחש בגוגל מדי פעם), או שפנדה שהתלהבה קצת יותר מדי מהבמבוק שלה…

חיפוש התמונות מהסלולר מגיע גם ל- Desktop

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

ניסוי פומבי של גוגל מראה שהיא מתכננת להפוך את חיפוש התמונות בגרסת ה – Desktop של מנוע החיפוש לדומה לזה שבסלולר: במקום להגדיל את התמונה בחלון חדש ביחד עם תצוגת האתר המקורי, התמונות עצמן יוצגו בסליידר, והתמונה הנוכחית שעוברים עליה עם העכבר, תוצג בגודל גודל יותר במרכז המסך (ראו תמונה).

מן הסתם, יש כאלו שלא ממש מרוצים מהשינוי, כמו בעלי אתרי שמתרכזים בצילום או בגרפיקה, והטענה שלהם שגוגל גונבת להם את התוכן, תהיה תקפה כעת יותר מאי פעם. בגוגל לעומת זאת,  טוענים שכעת יש ארבעה קישורים שונים לדף המקורי ובניסויים שלהם, הם רואים עליה באחוזי הלחיצה שמובילים לדף… מעבר לכך, מכיוון שגוגל לא טוענת את הדף המקורי בתצוגה המקדימה, היא לא גורמת לתופעת של "מבקרים רובוטיים" שהפריעה ושיבשה את נתוני אנליטיקס.

חיפוש תמונות חדש בגוגל

ועכשיו, פייסבוק רוצה להגדיר מחדש את ה- ROI

לפוסט המקורי בניוזגיק

בעבר טענה פייסבוק שדווקא הפרסומות שלה הן בעלות ההחזר הגדול ביותר על ההשקעה של המפרסם, וכעת היא בעצם מציעה (או ממציאה אם תרצו), מדד חדש להחזר על השקעה בשם Conversion Measurement. המדד החדש בודק כיצד המשתמש הגיב לפרסום בכל הפלטפורמות בהן הוא גולש דרך פייסבוק. לדוגמה, יכול להיות שהמשתמש צפה בפרסומות לראשונה על גבי הסמארטפון שלו, אך החליט לבצע את הרכישה עצמה בצורה נוחה יותר מהמחשב האישי או מהטאבלט.

פייסבוק טוענת כי בשילוב עם מספר תכונות חדשות של מערכת הפרסום של פייסבוק, ניתן להפחית ב- 40% את עלויות ההשקעה, ובמקרים מסוימים אף באחוזים גדולים יותר, זאת בהשוואה למודל הקלאסי של Pay Per Click, אותו פייסבוק למעשה תוקפת כבר תקופה ארוכה.

טוויטר רוכשת את Vine ונכנסת לתחום הוידאו

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

טוויטר ממשיכה בניסיונות להילחם בגל הרשתות החברתיות הסלולריות ורשתות ה- "מיקרו" כדוגמת אינסטגרם (המיועדת בעיקר לשיתוף ומניפולציה על תמונות) ורוכשת את Vine. ויין היא רשת חברתית בה משתפים סרטונים של שש שניות בלבד עם רוטציה בסיום 6 השניות (וכולל סאונד כמובן). ועד כמה שזה ישמע מוזר, כנראה שזה עובד.

הנה דוגמא לטוויט שכולל סרטון Vine:


הרכישה הנוכחית מצטרפת למספר רכישות אחרות של טוויטר שנועדו להרחיב את יכולת הבסיס שלה על חשבון חברות חיצוניות, כפי שבעבר היא רכשה את TweetDeck המשמשת בעיקר בעלי מחשבים אישיים לנהל מספר חשבונות טוויטר במקביל… נכון להיום, Vine היא אמנם אפליקציה חיצונית בתוך האספטור, אך סביר להניח שבעתיד היא תהפוך לחלק אינטגרלי מטוויטר, בדיוק כמו שהיום אפשר להשתמש במצלמה של האייפון / אייפד מתוך אפליקציית טוויטר (וכמובן שסביר להניח שגם אפליקציה לאנדרואיד היא רק שאלה של זמן…).

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

"קנס הקישורים" הופך למציאות, גרי אליאס נוזף בקהילת ה-SEO ואילו פוסטים בפייסבוק יוצרים הכי הרבה מעורבויות

האיחוד האירופאי בדרך להפוך את "קנס הקישורים" לחוק מחייב האיחוד האירופאי קרוב מתמיד להפוך את ...

26 תגובות

  1. פבל ישראלסקי

    תודה על העדכון איתי!
    הסטארט אפ החדש שטוויטר רכשו הולך לשנות את המפה, זה פשוט גאוני…

    • אבירן זזון

      ובלי מילה על הגוגל לוקאל?
      עזבו לרגע את העובדה שאנחנו כמקדמי אתרים עכשיו צריכים לחשוב שונה ולפצח את האלגוריתם החדש.
      זה די "ידפוק" את שאר ובכלל כעט 100% מהמחפשים היומיומיים בגוגל, כאשר הוא בהחלט מייחס את כולם כגרים בתל אביב, כולל אותי שאני בכלל גר בירושלים.

      מניח שלא תבוא מאיתנו הצעקה בנושא, ונראה את הגוגל לוקאל נופל לחיפושים המקומיים בלבד כפי שהיה עד עכשיו.
      בסופו של דבר המשתמשים הם אלו שנפגעים.

      • אם אינני טועה, כל אוכלוסיית מדינת ישראל אינה עולה על מספר תושבי שכונת מנהטן ואלה שבאים אליה מדי יום לעבודה, לבילויים ולקניות. נוסף על כך, איש איננו מזוהה על פי מקום הימצאו הקבוע או הרגעי.

        הסבר אפשרי לתופעה שאיתי הציג, הוא שגוגל אכן משתמש כבר בשיעור איתותי שביעות הרצון מביקור בתוצאת חיפוש זו או אחרת לדירוג תוצאות החיפוש, והמספרים הגדולים מתרכזים באופן טבעי בגוש דן. איתותים אלה הם מגוונים מאד וידועים רק לגוגל, בעוד שמקדמי האתרים מסתפקים בעיון בשיעורי הנטישה וזמן השהיה הממוצע בדף שגוגל מואיל לספק.

        נוסף על כך, יש מוצרים ושרותים שתרכוש קרוב לבית ויש מוצרים שבשבילם (ובשביל חווית השופינג) כל הארץ נוסעת לתל-אביב. בשלב זה, העובדה שאלו הן התוצאות למי שמחפשים "עורכי דין", גם כאשר לא נמצאים באזור תל אביב, לא צריכה להפתיע.

        • איתי ברנר

          לא משנה מה גוגל חושב, אם המקדם הממוצע לא אמור להיות קורא מחשבות, אז על אחת כמה וכמה הגולש הפשוט שגם ככה סובל מהשינויים של גוגל כל שני וחמישי. בגלל זה כתבתי שאולי צריך מאט קאטס ישראלי, גם ככה גוגל ישראל מעסיקה לא מעט אנשים בשכר גבוה, אני חשוב שהם ישמחו להעסיק מישהו במשכורת קצת פחות מנופחת "שירד אל העם".

          • גם הגולש הפשוט נדרש לשפר את מיומנות החיפוש שלו עם הזמן, ולהבין שהוא משתמש תמיד במכשיר מוגבל, אם כי הוא משתפר והולך. מי ששאל "עורכי דין" ואיננו מרוצה מהתוצאות של "גוגל מקומות" כי הוא גר בירושלים, שישאל שוב "עורכי דין בירושלים".

      • איתי ברנר

        אבל כתבתי!!! (משפט מפיפוש)

        אנשים, בבקשה, אני מתחנן, תסתכלו על הכותרות לפני שאתם מגיבים….

  2. מעניין מה שכתבת על גוגל מקומות, מרגישה שזאת מגמה מתחחזקת. תודה על הפוסט המעניין!

  3. כרגיל, מעניין ועדכני… תודה!

  4. תוכן משוכפל באמת שהתחיל לחזור לתוצאות. זה קרה לי לפחות 3 פעמים.

    ויש בחודשיים האחרונים גם הרבה תופעות מוזרות אחרות של אתרים שנמצאים במקום הראשון רק בגלל שהכותרת של ה URL היא "בול" אותו הדבר כמו השאילתה. אתרים כאלה נמצאים ראשונים במיוחד כאשר הכותרת של אחד מהתפריטים הראשיים היא "בול" כמו השאילתה, למרות שאין כלום בעמוד או שיש תוצאות אחרות הרבה יותר רלוונטיות.זו מחלה חדשה ברשת. רוצה להופיע במקום הראשון ? תוסיף את צרוף המילים המדוייק לתפריט הראשי שלך (אולי בשורה נוספת) ומייד מהיה ראשון, אפילו אם מגיע לך להיות אחרון…

    וזה ממש נאחס. יש לי תחומים שבהם הובלתי עם 7 מאמרים בתחום ופתאום מישהו אלמוני נמצא שם במקומי. גוגל התחרפנו על השכל.

    • גוגל הודיעו בזמנו שהם לא מתחייבים להציג רק את התוכן המקורי, או לדרג אותו מעל לתוצאות חיפוש בעלות תוכן שמועתק ממנו.

      נוסף על כך, הם הודיעו שהם פועלים להתאים את כותרות תוצאות החיפוש לשאילתא הספציפית שנשאלה, מתוך תוכן הדף (כפי שהם עושים מזמן גם עם התיאור (description).

      ה"פתרון" שהצעת שגוי, כי אתה חושב רק על השאילתה בעלת נפח החיפוש היותר גדול, בעוד שגוגל חושב על המגוון העצום של השאילתות ששואלים הגולשים השייכים לאותו שוק יעד.

      • איתי ברנר

        שוב, אני רוצה להזכיר ש – SEL הוא אתר מאוד ותיק, זה לא סתם אתר שאפשר "לדרוך עליו"…

      • כל הרעיון הזה שכאילו אנחנו צריכים להבין איך גוגל חושב- הוא זה שגוי כאן.

        כי גוגל הוא זה שאמור לספק את התוצאה הכי טובה לשאילתא. זו הבעיה שלו וביום שהוא לא יוכל לבצע את זה כמו שצריך הוא פשוט ימות. אם גוגל לא מסוגל לעשות את זה כמו שצריך אז זו בהחלט בעיה שלו- ורק שלו.ולצורך הענין זה גם בכלל לא משנה מה גוגל "מודיע".

        לדוגמא:
        אם יש שאילתא של "איטום מרתף" , ויש לי אתר מוביל בנושא איטום שיש בו 7 מאמרים בנושא ו עוד איזה 300 הודעות פורום עם שאלות בנושא, אז צריך להיות אדיוט כדי לא לשים את המאמר שלי על "איטום מרתפים" במקום הראשון, רק בגלל שהכותרת "לא מדוייקת".

        דרך אגב, בדוגמא שלעיל גם אין שום הבדל בין שאילתא ביחיד או ברבים (מרתף או מרתפים). מה אני אמור לעשות: לשכפל את כל המאמרים שלי שמתחילים עם "מרתפים" ולכתוב את אותו הדבר עם "מרתף" בהתחלה ?

        זה קישקוש. וזה קישקוש של גוגל.

        וזה התחיל לקרות בחודשיים האחרונים פשוט הרבה יותר מדי פעמים.

        • גבי, בוא נניח שהשאילתא היתה "איטום מרתף בקומה הרביעית", וגוגל לא מצליח ליצור כותרת כזו מתוך הטקסט של כל הדפים ברשת, למעט אחד. אז הוא יציג אותו במקום הראשון, למרות חסרונות רבים של הדף הזה בהשוואה לטקסט שאתה טרחת ימים ולילות לכתוב ולשפר.

          לא רק מיומנות הקידום השתכללה עם השנים אלא גם מיומנות החיפוש – ומי שרוצה לחפש בגוגל בתבונה חייב להיות מודע לאיכות ולמגבולות של גוגל בזמן הנתון.

          • תודה על התגובה זקן השבט. גוגל יודע היטב כיצד למצוא את העמוד באתר הרלוונטי לנושא איטום. הוא כבר עשה את יופי בכיתה גימל. הבעיה החלה לפני כחודשיים שאז כנראה הגיעו לארץ כל מיני שינויים שנוגעים לכותרת עצמה ולאתרי EMD. מאז- הסיפור נדפק.כתוצאה מזה מי שמחפש "איטום מרתף" או "איטום מקלטים", מגיע לאתרים באיכות נמוכה שיש בהם כותרת "מתאימה" ותוכן של ליגה גימל.

            בקיצור- המחפש לא מקבל את מה שגוגל היו אמורים לתת לו. וזה כל הסיפור.

          • אם כך, בנה גם אתה דף פנימי באתר שכותרתו "איטום מרתפים ומקלטים" וראה האם התוכן הספציפי והמשופר ינצח את המתחרים.

  5. בלאגן שלם עם התוצאות של המפות, גוגל קפצו מעל הפופיק פה
    הנה דוגמא מצחיקה:
    "צימרים"
    יש לך כמה תוצאות על "צימרים בתל אביב"
    חחח!
    ומה זה מראה לך? את המיקומים של משרדי הפורטלים הגדולים (בת"א ובאזור)
    פשוט מצחיק!
    בגלל שזה גוגל ישראל – צפו שהשינויים ותיקונים יתרחשו עוד שנתיים בערך:)

  6. כל אתרי האינדקסים ידחקו למטה

  7. אלכס צ'רנורודסקי

    איתי, תודה על הפוסט.

    פייסבוק סוף סוף מתחילים להבין מה חשוב למפרסמים. חבר שלקח להם כל כך הרבה זמן.. סה"כ א-ב של שיווק באינטרנט.

  8. לגבי החיפוש לפי מיקום זה עדיין לא בכל הביטויים למשל: במצלמות אבטחה אין עדיין

  9. עדכון מעולה תודה רבה.
    אין ספק שגוגל מקומות תופס תאוצה בתוצאות חיפוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים