חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (25.11.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

מיקרוסופט קונה סטארטאפ ישראלי לניתוח וידאו (דה מרקר)

מיקרוסופט אישרה אתמול את רכישת הסטארטאפ הישראלי למחצה VideoSurf (המייסדים הם ישראלים, אך ההשקעות מקורן גם בחו”ל). הטכנולוגיה של החברה מנתחת פריימים בקטעי וידאו על מנת להמליץ בצורה אוטומטית על קטעים דומים וכבר כיום מתפקדת כאפליקציה לסלולר בדומה לאפליקציות לזיהוי שירים. ההערכות מדברות על מחיר של 100 מיליון דולר, כאשר עד כה הושקעו בחברה 28 מיליון בלבד.

מיקרוסופט מתעתדת לשלב את הטכנולוגיה בתוך החיפוש הקולי של קונסולת האקס בוקס וכך כנראה לחזק עוד יותר את המעמד של בינג בארה”ב בקרב צעירים (מדובר בחיפוש בתכנים מסוימים בלבד). סביר להניח שבעתיד תרצה מיקרוסופט לשלב את הטכנולוגיה גם בסדרת Windows Phone החולקת ממשק דומה למדי לזה של האקס בוקס.

רד כדי לסבר את האוזן ולהבין עד כמה משקיעה מיקרוסופט בשיווק והעלאת המודעות לבינג: בחודשיים האחרונים היה ניתן לחזות בפרסום לא מאוד סמוי לבינג גם בשני סרטים הפונים בעיקר לקהל זה- “קוד מקור” ו– “פלדה אמיתית”  (הוידיאו מתחיל מהנקודה הרלוונטית בטריילר).



גוגל ממשיכה בסגירת שירותים כולל Knol ו– Friend Connect (טקראנץ’)

גוגל הכריזה על סגירת מספר שירותים נוספים כחלק מהניסיונות לצמצם את מספר המוצרים שלא עמדו בציפיות והשארת המוצרים המוצלחים בלבד. הפעם מדובר ב – Knol, הגרסה של גוגל לויקיפדיה (שירדה לצורך מספר שיפוצים כבר ב – 2010 ) ו – Friend Connect, הגרסה של גוגל לתיבת האוהדים של פייסבוק (שעכשיו כנראה תשתלב בתוך גוגל +).

שירותים חשובים נוספים שיסגרו (חוץ מ– Wave שעל סגירתו כבר היה ידוע):

  • Google Gears – התכונה שמאפשרת לעבוד אופליין ולהתממשק מול ישומי ווב כשהחיבור חוזר לפעול (יוחלף בתקן HTML 5)
  • Search Timeline – למעשה מדובר בהסרת התכונה לזיהוי טרנדים של שאילתות מתוך סרגל הניווט הצידי באתר גוגל הראשי. מי שירצה לראות טרנדים ונתונים היסטורים לגבי פופולאריות של חיפושים, יצטרך להשתמש ב – Insights for Search או Google Trends.



עמודי עסקים בגוגל פלוס – השמחה הייתה מוקדמת מדי? (טקראנץ’)

חברת SEO בשם BrightEdge טוענת כי למרות ש– 94% מעשרת המותגים הגדולים בעולם כבר פתחו עמוד בגוגל + , הרי שרק 12% קישרו אליו מדף הבית שלהם (זאת לעומת 53% שמקשרים לעמוד הפייסבוק). אבל הנקודה המדאיגה במיוחד מבחינתה של גוגל היא שלעמודים אלו אין כמעט חברים במעגל שלהם והמעגל העסקי הכי חברתי הוא בכלל של מותג גוגל עצמו, אף על פי שגם במעגל זה, המספרים מצחיקים לעומת פייסבוק (כ – 60,000 בלבד).

בסך הכול, ההערכה היא כי מספר האוהדים המשותף לכל המותגים האלו בפייסבוק הוא 300 מיליון לעומת קצת פחות מ – 150 אלף בלבד בגוגל +. גם אם מדובר במעט מדי זמן כדי להסיק מסקנות, אין ספק שהנתונים האלו רק מחזקים את התדמית הגיקית משהו של גוגל + שלא מצליחה (כביכול) למשוך את הקהל הרחב.

עוד שיפורים בהשראת פייסבוק לחיפוש בתוך גוגל + (Search Engine Land)

גוגל ממשיכה ומשפרת את החיפוש הפנימי בתוך גוגל + , אך באופן לא מאוד מפתיע, למרות שמדובר במגרש הביתי שלה, השיפורים האלו עדיין נראים כמו חיקוי מדויק למדי של החיפוש בתוך פייסבוק: מעבר להפרדה החדשה בין אנשים לעסקים, יש גם אפשרות לבחור מאילו מקורות לראות עדכונים, ממש כמו בחיפוש המתקדם בפייסבוק. כדי להשלים את התמונה, מופיעה בצד רשימה של נושאים פופולאריים ברגע זה, תכונה שמן הסתם קיימת כבר זמן רב מאוד ב – Twitter.

התקלה המסתורית בפייסבוק – פעולה של אנונימוס? (ניוזגיק)

ביום רביעי, אתרים שונים החלו לדווח כי אתר פייסבוק לא זמין בחלקים שונים מהיום. למרות שעכשיו נראה שהכול בסדר וחזר לקדמותו, ייתכן מאוד שמאחורי המתקפה עמדה קבוצת אנונימוס שכבר הכריזה כמה פעמיים על רצונה לפגוע באתר הסופר פופולארי. המתקפה לא הייתה בהכרח “רשמית” מכיוון שקבוצת אנונימוס עצמה מפולגת בין כמה פלגים שכל אחד מהם מכריז על פעולות ואף מבצע אותן על דעת עצמו.

ולמרות שהתקלה תוקנה יחסית מהר, אין ספק שכנראה מדובר באחת הפעמיים הראשונות בהן נפער סדק בתדמית החסינה של פייסבוק שבדרך כלל סובלת מאפס תקלות טכניות לעומת אתרים אחרים כמו טוויטר (בו תקלות של עומס יתר הן דבר שבשגרה)

Site Explorer נסגר סופית (ומה תעשו עם סרגלי הכלים?)

הפעם לא מדובר באזעקת שווא: אם גם אתם רגילים להשתמש בסרגלי כלים ולבדוק קישורים נכנסים עם Yahoo Site Explorer, בוודאי שמתם לב שהחל מיום ראשון, כל העמודים באינטרנט מחזירים לכם את המספר 0… מעתה, כדי לגשת לנתונים האלו, תצטרכו להשתמש במקום ב – “Bing Webmaster Tools” וגם אז, תהיו מוגבלים לאתרים שלכם… למרבה הצער, גם הבלוג של SEO Quake לא מספק כרגע שום עדכונים בנושא.

ניתן להשתמש ב- LinkDiagnosis או ב- Open Site Explorer שעושים שימוש בנתונים של SEOmoz. אלטרנטיבה אחרת היא הכלי המתקדם של Majesticseo שבו ניתן גם לקבל קצב גידול קישורים לאורך זמן.

אנליטקס בעברית ופתרון תקלת מילות המפתח

מדיווחים שונים וכן מבדיקות שלנו, כבר כמעט ואין מילות מפתח בעברית בג’יבריש יותר ב– Google Analytics, כך שהמילים היחידות שהן באמת מוצפנות מופיעות תחת [Not Provided].

בנוסף לכך, מעתה חלק מהמשתמשים כבר יכולים לראות את ממשק אנליטיקס בתרגום לעברית דרך שינוי השפה בהגדרות. יש לגשת למסך ההגדרות (settings) ולשנות בו את השפה לעברית.


גוגל אנליטיקס בעברית

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
36
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
118
קידום אתרים
עומר לייבנזון
124
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
104776
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100207
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99074
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.