מהו באמת פינגווין 3, למה גוגל ביטלה את ה-Authorship, דילול וידאו בתוצאות החיפוש ועוד

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

עדכון פינגווין 3.0 ממשיך להתגלגל

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

למרות שגוגל שיחררה את עדכון פינגווין 3 כבר ביום שישי שעבר ובעלי אתרים רבים היו בטוחים שמדובר בעדכון שמשפיע על כל התוצאות באופן מיידי, כעת גוגל מספקת מספר פרטים נוספים אודות העדכון שלא היו ידועים קודם לכן:

  1. כמו שאר עדכוני פינגווין, מדובר בעדכון כלל עולמי שמשפיע על כל הגרסאות של גוגל בעולם
  2. העדכון ממשיך להתגלגל ואת ההשפעה המלאה שלו נראה רק במהלך השבועות הקרובים.
  3. לפי Pierre Far מגוגל, מדובר בעדכון “רענון” אשר נועד להוריד בדירוגים אתרים עם פרופיל קישורים לא טבעי ולעזור לאתרים אחרים שניקו את פרופיל הקישורים שלהם. חשוב לציין שיש כאן סתירה מסוימת לעומת הצהרות אחרות של גוגל שלפיהן מדובר באלגוריתם שונה מאוד מקודמיו, ולכן יש כאלו שהמספור הנכון לעדכון לדעתם הוא בכלל 2.2 ואילו פינגווין 3.0 “האמיתי” צפוי להגיע רק בהמשך.
  4. העדכון משפיע על פחות מאחוז אחד מן השאילתות בשפה האנגלית, אבל עשוי להשפיע על אחוז גבוה או נמוך יותר בשפות אחרות לפי כמויות הספאם שיש בהן.

טוויטר משיקה מדריך חדש לעסקים

לעמוד הבית החדש עבור עסקים בטוויטר

טוויטר השיקה עמוד בית חדש עבור עסקים שרוצים לעשות שימוש ברשת החברתית על מנת להגדיל ולהרחיב את טווח ההשפעה שלהם. העמוד החדש מתרכז בששה אספקטים עיקריים :

  • נוכחות בטוויטר
  • הגדלת מספר העוקבים
  • הזרמת גולשים מטוויטר לאתר האינטרנט של העסק
  • הגדלת המעורבות באמצעות ציוצים
  • עידוד התקנה של אפליקציות דרך ציוצים
  • יצירת לידים באמצעות טוויטר (כך שהגולשים למעשה ישתפו את כתובת הדואר האלקטרוני שלהם)

כל אספקט מששת האספקטים האלו מוביל לעמוד נפרד שמכיל מדריך צעד אחר צעד כיצד ליישם אותו בצורה הטובה ביותר. בנוסף לכך, ישנו כפתור בולט לפרסום באמצעות טוויטר ואפשרות ליצור קשר עם מחלקת הפרסום של טוויטר (שלאחרונה התחילה לקלוט גם משתמשים מישראל).

גוגל מכריזה על Inbox– השלב הבא באבולוציה של הדואר האלקטרוני

לפוסט המקורי בבלוג של גוגל

השבוע הכריזה גוגל על Inbox, שהוא לדבריה הצעד הבא בכל הקשור לעתיד הדואר האלקטרוני ונועד להתמודד עם שטף המידע הבלתי פוסק שזורם לעברנו כיום מכל כיוון אפשרי, שטף שהופך את הנבירה והסינון של הודעות הדואר למשימה מייגעת ומעייפת אשר מסיטה אותנו מהמשימות החשובות באמת.

Inbox נועדה לתת מענה בדיוק לצורך הזה באמצעות מספר תכונות עיקריות:

  • אריזות וארגון אוטומטי:  Inbox מרחיבה את רשימת הקטגוריות ש – Gmail הציג בשנה שעברה לקטגוריות נוספות כמו למשל קבלות על רכישות או דפי בנק. אפשר גם להורות ל – Inbox  אילו סוגים של הודעות לקבץ ביחד
  • הבלטות: Inbox לא רק מבליטה את החלקים החשובים ביותר בהודעה כמו למשל לוחות זמנים, אלא מצרפת מידע חשוב מן הרשת שלא היה כלול בהודעה המקורית, זאת באופן דומה למדי לגרף הידע. לדוגמה, היא יכולה לכלול מידע בזמן אמת על טיסות או קישור לבדיקת הסטאטוס של החבילה שהזמנתם.
  • רשימות: Inbox  כוללת גם אפשרות לרישום של תזכורות אוטומטיות בדומה לאפליקציות אחרות כמו any.do, אך היא מוסיפה מידע נוסף ממש כמו עם יתר הודעות הדואר האלקטרוני, כך שאם למשל רציתם להזמין מקום במסעדה מסוימת, היא תצרף באופן אוטומטי את מספר הטלפון הרלוונטי. מצד שני, תוכלו תמיד לדחות קריאה של הודעות דואר אלקטרוני או ביצוע תזכורות לשלב מאוחר יותר אם אתם נמצאים במקום לא מתאים, ממש כמו לחיצה על כפתור ה – Snooze בשעון המעורר.

ממש כמו עם שאר מוצרי גוגל שנמצאים בבטא, על מנת להתחיל להשתמש  ב –Inbox  צריך לקבל הזמנה מחברים או לשלוח הודעת דואר אלקטרוני אל inbox@google.com

מדוע גוגל באמת ביטלה את תג ה–Authorship

לעמוד המקורי באתר Search Engine Journal

במהלך כנס Pubcon 2014, אתר SearchEngine Journal ערך ריאיון עם Mark Traphagen מ– Stone Temple Consulting שנחשב לאחד המומחים הגדולים ביותר לגוגל פלוס ובזכות הפרשנות שלו, אפשר לנסות ולהבין מדוע גוגל החליטה לוותר על פרויקט ה-Authorship כולו.

הנה מספר נקודות מפתח מעניינות מהריאיון:

  • למרות שגוגל טענה שהפרויקט לא הביא לגולשים את הערך לו היא קיוותה, סביר להניח שהייתה לכך סיבה אחרת והיא שאחוז המאמצים של התג היה נמוך מדי, כך שלגוגל לא היה פידבק אמיתי לגבי התועלת שלו. (זאת בניגוד למה שאולי אנחנו בתור מקדמי אתרים ראינו בעמודי התוצאות)
  • ייתכן גם שגוגלפחדה שיווצר מצב בו כל תוכן שלידו תופיע תמונת כותב ייראה לגולש כתוכן שהוא בהכרח איכותי (ראו גם סעיף הבא).
  • בחודש דצמבר 2013 גוגל הפרידה בין כותבים עם תמונה ובין כותבים בלי תמונה, וייתכן שזה היה צעד בעייתי מבחינתה מאותה הסיבה בדיוק.
  • למרות שהקוד להטמעה של תג ה – Authorship היה פשוט למדי, נראה שהרבה מפרסמים עדיין לא ידעו כיצד להשתמש בו כמו שצריך.
  • אפשרות נוספת היא שגוגל לא רוצה כלל התערבות של המפרסמים והיא מאמינה שבאמצעות החיפוש הסמנטי שלה, היא תוכל לאתר את רמת החשיבות של כותבים מסוימים (“ישויות”) באופן אוטומאטי. לעומת ה – Authorship, זה משהו שהיא יכולה לבחון בזהירות מבלי לחשוף אותו לציבור.
  • גוגל לא ויתרה על ה – Authorship לחלוטין, ולמעשה אם אתם מחוברים לחשבון הגוגל פלוס שלכם, ייתכן שתראו עדיין תמונות Authorship בסגנון הישן של אנשים שנמצאים ברשת הקשרים שלכם.
  • מעל לכל,אין ספק שגוגל למדה משהו מפרויקט ה – Authorship ובעתיד תוכל להעריך את רמת הסמכותיות של הכותב על סמך הפרסומים שלו ברשת (סיגנל שחלק מכנים אותו גם כ – Author Rank).

https://www.youtube.com/watch?v=ABdNkMHZSsw

האם גם אתם רואים פחות קטעי וידאו בתוצאות החיפוש?

לפוסט המקורי ב-Searchengine Roundtable

אם גם לכם נדמה שיש פחות ופחות תוצאות וידאו בגוגל, כנראה שזה לא מקרי : דיון שנפתח ב-Black Hat World מציג נתונים מעניינים שממנו עולה שחלה ירידה  של 68% במספר קטעי הוידיאו שהופיעו בתוצאות על פני תקופה של 11 חודשים, זאת על סמך דגימה של כ – 10,000 שאילתות שבהן קטעי וידאו הופיעו באחד משלושת המקומות הראשונים.

ירידה בתוצאות וידאו

כ – 6,700 תוצאות נעלמו לחלוטין מהעמוד הראשון, כ – 3,100 ירדו למקומות 3-14 ורק 131 נשארו בשלושת המקומות העליונים. את הירידה עצמה אפשר לראות גם בגרף של Moz למרות שהוא מתייחס לחודש אחד בלבד.

בהרבה מאוד מקרים, גוגל מחליטה להראות במקום הוידיאו רשימה של הוראות לשאלה אותה שאל הגולש (לדוגמה, כיצד לקשור נעליים), כך שניתן להעריך שהשינוי הזה קשור באופן מסוים לניסיון להפוך את גוגל לסמנטי יותר (ע”ע עדכון Hummingbird).

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
61
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104780
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100234
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99135
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.