חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (22.9.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

שובם של תגי ה- Meta Keywords?

בצעד יוצא דופן, הכריזה גוגל על תמיכה בתג חדש למילות מפתח שישפיע אך ורק על אתרים שנרשמו לשרות “גוגל ניוז”. התג החדש שנקרא באופן לא מפתיע news_keywords, מאפשר לבעלי אתרים לציין עד עשר מילות מפתח מופרדות בפסיקים.

למרות שהמטרה המוצהרת של התג היא לעזור לבעלי האתרים האלו למקד את הידיעות שלהם למילות מפתח ספציפיות, בגוגל מבהירים שמדובר בסיגנל אחד מתוך רבים, וידיעות קצרות במיוחד או חסרות תוכן מקורי, לא יזכו ל – “בוסט” רק בגלל שהן משתמשות בתג החדש.

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

אפל מודה בחצי פה בבעיתיות של שרות המפות החדש שלה

בארץ רובינו הגדול אולי כבר שבויים של Waze, אבל בחו”ל המלחמה בין שרות המפות של גוגל לבין זו של אפל רק מתחילה. כל מי ששידרג את האייפון שלו ל- iOS 6 , גילה במהרה שאת שרות המפות הנוח של גוגל, החליף המוצר החדש של אפל. לפי טענות רבות, נראה שהמוצר החדש לא עומד בסטנדרטים שאנשים הורגלו לקבל ממוצרי אפל.

התגובה הרשמית של אפל מדברת על יותר מ- 200 תוספות שיש במערכת ההפעלה החדשה ועל כך שבעתיד יותר ויותר אפליקציות ישתמשו במערכת המפות של iOS. ההתייחסות היחידה לבעיתיות של השרות החדש כנראה מופיעה במשפט “המפות הן שרות מבוסס ענן, וככל שיותר אנשים ישתמשו בו, כך הוא ישתפר”. למעשה , אפל מודה בחצי פה שהיא מודעת לכך שיש בעיות במוצר והיא בעצם דורשת מהמשתמשים להעזר בסבלנות עד שהדברים יתאזנו.

מרבית מובילי הדעה בתחום הניווט סבורים כי גוגל תציע תוכנת מפות משלה והיא תשלח אותה לאישור של אפל בימים הקרובים. בעבר אפל חסמה את אפליקציית ה – Voice של גוגל בטענה כי היא “פוגעת בחווית השימוש הייחודית של האייפון ומשכפלת או מנסה להחליף פונקציונליות בסיסית של המכשיר”. כעת מעריכים שיהיה לה קשה יותר לחסום את האפליקציה של גוגל מבלי לספוג גל נוסף של ביקורת ציבורית , וזאת מהסיבה הפשוטה שבאפסטור כבר יש מספר תוכנות ניווט מתחרות (ביניהן כאמור, גם Waze המצליחה).

מיקרוסופט ממשיכה לתקוף את גוגל, הפעם בנושא חדירה לפרטיות

מיקרוסופט ממשיכה להתנגח ישירות במנוע החיפוש של גוגל, והפעם הם מפרסמים מודעה בה הם מזכירים לציבור כי גוגל נקנסה ב 22.5$ בעקבות מעקב לא נאות אחרי משתמשים בדפדפן ספארי של אפל. במודעה נטען  שלמרות הבטחותיה, גוגל עשתה זאת רק על מנת להרוויח כסף מפרסום, ואם המשתמשים לא רוצים שיחדרו להם לפרטיות, עליהם פשוט להשתמש בבינג.

רק על מנת לאזן את התמונה, בינג אמנם לא הואשם עדיין בחדירה לפרטיות של הגולשים, אך בעבר גוגל הצליחה להוכיח שהאלגוריתם של בינג “גונב” ממנה תוצאות חיפוש לשאילתות מפוברקות שהחזירו סט מוכר וידוע של תוצאות.

גוגל עוקבת אחרי משתמשי ספארי

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

פייסבוק רוצה לעשות כסף גם מהגולשים הפרטיים

כנראה החדשה החשובה של השבוע , גם אם היא נפלה קצת בין הכסאות : לפני מספר חודשים פייסבוק החלה להציע לעסקים לקדם סטטוטים של הדפים העסקיים שלהם גם מעבר למיקוד האוטומטי של האלגוריתם של פייסבוק.

כעת מסתבר שפייסבוק מציעה זאת גם לגולשים רגילים שמפרסמים סטטוטסים לחברים שלהם. באמצעות תשלום שנע בין כמה דולרים בודדים לכמה עשרות דולרים, משתמשים יוכלו “לדחוף” את העדכונים שלהם לחלק גדול יותר ממעגל החברים.

לדעת משתמשים רבים וגם לדעתנו, יש במהלך זה מספר אספקטים בעייתים :

  1. האלגוריתם של פייסבוק כבר ממקד את העדכונים לקהל הרלוונטי ביותר, והמשמעות היא שהגולש אמנם משלם כסף, אבל מקבל תמורה שהתועלת שלה מוטלת בספק.
  2. עד שפייסבוק הצליחה סוף סוף למגר את תופעת הפרופילים העסקיים שמתחזים לפרופילים פרטיים , עכשיו היא נותנת להם דווקא תמריץ שלילי שלא לעשות זאת (פרופיל פרטי יכול לשלוח הודעות ישירות למשתמשים ומכך גם לשווק את עצמו בצורה מאוד אגרסיבית).
  3. השרות מפלה בין משתמשים שיש להם כסף ובין אלו שאין להם, במיוחד כאשר פייסבוק הולכת ומתרחבת למדינות עולם שלישי באמצעות חדירה למובייל.
  4. השרות שובר את ההבטחה של פייסבוק שהשימוש בשרות “לעולם לא יעלה כסף”. למעשה, פייסבוק עוברת כאן ממודל קלאסי חופשי , למודל חופשי עם הטבות למשלמים, מה שידוע כמודל “Freemium”. אם עד עכשיו המודל הזה היה תקף בעיקר למשחקים ואפליקציות, עכשיו הוא מגיע גם לחווית השימוש הבסיסית בשרות.
  5. השרות יגביר את התופעה של הטרוליזם בפייסבוק שמתבטאת במשתמשים שחייבים לדווח לעולם על כל ציטוט או שטות שהם רואים, כל מי שאי פעם נאלץ לבטל חברות בגלל שטף מיותר של עדכונים מיותרים , יודע בדיוק למה הכוונה…

רק ימים יגידו אם “השרות” החדש יוכיח את עצמו, אבל כרגע קשה להתעלם מהתחושה שפייסבוק מעט מגזימה עם המסחור של הרשת בשנה האחרונה.

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

מדריך אתרי gov של גוגל

גוגל פרסמה מדריך שמיועד למפעלי אתרים ממשלתים ועונה על מספר שאלות נפוצות. לפי המדריך, וכפי שאנשים רבים בעולם קידום האתרים כבר חשדו מזמן, גוגל נותן עדיפות מסוימת לאתרי GOV, ולפי הפוסט החדש, הדבר נעשה בין היתר בגלל שבאתרים אלו יש כמות נכבדה של תוכן. מעבר לכך, כ- 20% מן החיפושים הם חיפושיים מקומיים, וחלק מהם מבוצעים בהקשר של מידע ממשלתי.

הנה כמה מן השאלות שעליהן עונה הפוסט:

  1. כיצד מתקנים מספר או כתובת לא נכונה של מוסד ממשלתי בחיפוש המקומי?
  2. כיצד מעדכנים מספר גדול של פארקים לאומיים שאין בהם טלפונים?
  3. כיצד מעבירים אתר ממשלתי (.gov) לאתר רגיל (.com) ומאבדים כמה שפחות?
  4. כיצד נכנסים לתוכנית השותפים של יו-טיוב עבור מוסדות ממשלתיים?

עכשיו רק נשאר לחכות למדריך דומה עבור אתרי edu :-).

לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים של גוגל

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
45
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105058
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99604
מדיה חברתית
בן אורן
87792
קידום אתרים
דנה רוזן
82470
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.