עדכוני שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה [22.4.11]

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל


  • השלמה אוטומטית משופרת בגוגל אינסטנט (Search Engine Land) – גוגל שיפרה את המנגנון של גוגל אינסטנט כך שהוא יזהה גם שאילתות חלקיות וינסה להשלים אותן על פי התאמה חלקית. הצעד הזה נועד לשפר חיפושים של זנב ארוך שמעולם לא בוצעו קודם, אבל עדיין אפשר להסיק לפיהם מה מנסה המחפש למצוא. למשל, כאשר מחפשים florida state senate building, גוגל לא מזהה את כל השאילתא כשאילתא נפוצה, אבל עדיין יכול להציע השלמה אוטומטית למילה building מהסיבה הפשוטה שהוא מזהה חלק מהשאילתא כשאילתא נפוצה (במקרה הזה – state senate building). שימו לב גם לתמונה הבאה ההשלמה האוטומטית מתבצעת רק על המילה Building:

השלמה אוטומטית בגוגל

  • נפגעתם מפנדה? כנראה שמישהו אחר קיבל דירוגים “על הגב שלכם” (SEOmoz) – צפוי, אבל מסתבר שאתרים אשר ירדו בדירוגים עקב עדכון הפנדה למרות שהיה בהם תוכן מקורי נפגעו פעמיים. פעם אחת בגלל הירידה עצמה ופעם שנייה בגלל שאתרי שותפים או אתרים אחרים שגנבו מהם תוכן דורגו לפניהם. מי שכתב על התופעה והעלה אותה על פני השטח הוא בעל האתר WonderHowTo שלפי דבריו ספק ירידה של 40% בתנועה האורגנית מגוגל. חלק מתכני האתר מפורסמים באתרים נחשבים כגון ביזנס אינסיידר והפינגטון פוסט. לפי דעתו, הירידה המסיבית נוצרה בחלקה בגלל שמספר עמודים לא איכותיים השחירו את פניו של כלל האתר בעיני גוגל וזו לא פעם ראשונה שאנחנו קוראים על תיאוריית התפוחים הרקובים.
  • פלאגין וורדרפרס לסנכרון הבלוג עם וובמסטר טולס (Webmaster Central Blog) – אם בעבר הייתם צריכים לעבור תהליך מייגע כדי לאמת את הבלוג שלכם בוובמסטר טולס, כעת גוגל שחררו פלאגין לוורדפרס שיחסוך את העבודה השחורה. כמו כן, כעת הסטטיסטיקה של הבלוג תהיה זמינה בפנל הניהול של וורדפרס ואין צורך ללכת לוובמסטר טולס. לאחר ההתקנה, ניתן לאמת את הבלוג ולהתחיל לצפות בסטטיסטיקה ישירות מתוך מערכת הניהול של וורדפרס (הפלאגין מתאים רק לבלוגים עצמאיים בגרסה 3 ומעלה).
  • גוגל בוחנים תצוגה מקדימה למודעות Adwords (מתוך searchenginewatch) – גוגל החלה לבדוק תצוגה מקדימה גם למודעות Adwords בדיוק באותה הדרך בה ישנה תצוגה מקדימה בתוצאות האורגניות (שהחל מהחודש האחרון גם התחילה לעבוד בבגוגל ישראל). התצוגה המקדימה מציגה כמובן את עמוד הנחיתה.
  • הפרת תנאי שימוש על ידי מפרסמים (הבלוג של גוגל אדוורדס בעברית) – אם עד היום הקמפיין שלכם ב- Adwords היה פשוט מקבל דירוג איכות נמוך (בדר”כ 1/10) ולא יכולתם לדעת מה הסיבה לכך, היום ישנה הבחנה בין הפרת תנאי שימוש לאיכות. במקרה והסיבה להשעיה היא הפרת תנאי השימוש, לא יופיע יותר ציון האיכות כלל, אלא ההודעה “אתר מושהה”. רק כאשר הבעיה היא בציון האיכות, הוא יוצג.
  • 15 דברים שאני שונאת לגבי Google Analytics החדש (Seer Interactive) – הממשק החדש של Analytics כבר מוטמע בכל החשבונות ובכל זאת יש כאלו שעדיין מוצאים בו לא מעט בעיות: החל מחוסר היכולת לייצא דוחות בפורמט PDF ועד להיעלמותם של האחוזים כאשר משווים בין שני תאריכים שונים. Rachael Gerson מצאה לא פחות מ-15 כאלו.
  • יוטיוב תנסה לחנך אתכם למניעת הפרה של זכויות יוצרים (Search Engine Land) – באתר יו טיוב החליטו לחייב את כל מי שמעלה סרטונים שנחשדים בהפרת זכויות יוצרים ורוצה להעלות סרטונים נוספים לצפות בוידאו מיוחד ובסופו מבחן. אם לשפוט לפי היחס בין מספר הגולשים שלא אהבו את הקטע למספר הגולשים שאהבו אותו (בערך 2:8), כנראה שלא מדובר בצעד אפקטיבי במיוחד. אגב, באופן די מפתיע, את הסרטון הזה אי אפשר להטמיע באתרים חיצוניים…
  • ממשק התחברות ועמודי פרופילים מחודשים גם בגוגל ישראל – ממשק ההתחברות ועמודי הפרופילים בגוגל ישראל נראים מעכשיו כמו אלו בגוגל.קום: בפינה השמאלית העליונה מופיע השם שלכם כפי שמוגדר בפרופיל (לא שם המשתמש או הדואר). גם עמוד הפרופיל החדש נראה מעט שונה וכולל מפה של כל המקומות שהתגוררתם בהם. בנוסף, על מנת לראות את כל מוצרי גוגל המשויכים לחשבון שלכם, יש לבחור מעתה ב”הגדרות חשבון” אחרי שלחצתם על השם שלכם (באנגלית זה לא פחות מבלבל).
  • גוגל סוגרת את שירות גוגל וידאו (gigaom) – גוגל וידאו היה אתר הוידאו המקורי של גוגל לפני שהיא החליטה לרכוש את יוטיוב. הרעיון המקורי של גוגל היה לספק מצד אחד וידאו לפי  דרישה (השכרות) ומצד שני לפתח גם פלטפורמה לקטעי וידאו מקצועיים. עם רכישת יוטיוב, גוגל העבירה את המודלים האלו לשם וגוגל וידאו הפך מבחינתה ללא רלוונטי.
    למרות שלא ניתן להעלות אל גוגל וידאו קטעי וידאו חדשים מזה כשנתיים, מסתבר שעדיין מתארחות בו שעות רבות של וידאו בעל ערך להרבה אנשים. בשבוע שעבר הודיע גוגל שבאמצע מאי היא תסגור את האתר סופית ותמחק את כל התוכן הנמצא בו. הבעיה היא שעל מנת להעביר את החומר הזה לאתר אחר, הגולשים ייאלצו להוריד את קובץ הוידאו בעצמם ולבצע העלאה מחדש לאיזה אתר שייבחרו. אגב, אפילו מבחינת SEO לא מדובר במהלך חכם במיוחד מכיוון שתוצאות מגוגל וידאו מופיעות גם בתוצאות החיפוש האורגני של גוגל והמשמעות היא מאגר מצומצם יותר לחפש בו.
    המהלך הזה לא מצא חן בעיני לא מעט אנשים שלא הבינו (ובצדק) למה ב-2011 אי אפשר ליצור כלי שיעביר את הקטעים האלו אוטומטית (במיוחד כשיוטיוב גם כן שייך לגוגל ואפילו מחובר למערכת החשבונות שלה). ביום ראשון שעבר הם העלו עצומה המבקשת מגוגל ליצור כלי אוטומטי להעברת התכנים או מציאת פתרון אחר כך שהם לא יימחקו. כרגע חתמו על העצומה 120 איש בלבד, טיפה קטנה בים הענקי של הרשת, כך שהסיכויים שיחול שינוי כלשהוא הם בסך הכול די קטנים. בכל מקרה, אם יש לכם עדיין סרטון בגוגל וידאו ואתם לא רוצים לקחת סיכונים, הורידו את הקובץ והעלו אותו לאתר אחר עד ה-13 במאי.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
20
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
96
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
112
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105077
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100713
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99813
מדיה חברתית
בן אורן
87811
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.