חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (2.6.12) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (2.6.12)

חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (2.6.12)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

שני דיווחים ראשוניים על התאוששות מפינגווין

מקור (Seomoz): דיווח ראשון, דיווח שני

השבוע התפרסמו שני מקרים של אתרים שנפגעו בצורה חמורה מעדכון הפינגווין של גוגל (איבדו יותר מ- 80% מהתנועה) והצליחו להתאושש לאחר ביצוע של מספר פעולות יזומות.

האתר הראשון הוא WPMU.com המספק תבניות וורדפרס מוכנות עם קישורים קבועים (מבחינת אנקור ויעד הקישור) חזרה אליו. למרבה המזל, מרבית התבניות האלו ישבו על אתר אחר בשליטת המייסדים בשם EDUBlogs.org. EDUBlogs.org הוא אתר בלוגים לאקדמאיים שבדומה לאתרי בלוגים אחרים, כל בלוג בו יושב על סאב דומיין אחר. מכיוון שגוגל עדיין מתייחס לכל סאב דומיין כאתר עצמאי, ברגע שהוסרו הקישורים מכל 500,000 העמודים שהאתר, פרופיל הקישורים של WPMU.com הפך להיות הרבה יותר "טבעי". עם זאת, חשוב לציין שגם הקישורים האלו היו רק חלק קטן מכל פרופיל הקישורים של האתר. מבחינה זו, נראה שגם אחוז קטן יחסית של קישורים בעיתיים יכולים לגרום לנזק, ממש כמו שגם אחוז קטן של דפים בעלי איכות תוכן ירודה, גרמו לפגיעות קטלניות בעדכון פנדה.

דוגמה אחרת, מעניינת אפילו יותר היא של בלוג מקצועי קטן יחסית בשם nickeubanks.com שהתנועה שלו ירדה כמעט לאפס… במקרה הזה, מקור הענישה היה כנראה בבלוג ישן יותר של הבלוגר בכתובת 23run.com שקישר מכל העמודים שלו אל הבלוג החדש יותר עם טקסט ממוקד מאוד ("ווב סטרטגיסט פילדלפיה"). סך כל הקישורים האלו היוו 10% מסך כל פרופיל הקישורים של הבלוג שנפגע. ברגע שהטקסט הבעייתי שונה פשוט לכתובת של הבלוג עצמו, החלה ההתאוששות.

אגב, בינתיים הבלוגר החזיר את האנקור הבעייתי בגרסה מעט שונה כדי לבדוק אם הוא יוכל להוכיח שהדברים עובדים גם בכיוון ההפוך.

משני המקרים האלו, אפשר ללמוד על שתי סכנות פוטנציאליות:

  1. שימוש באנקור טקסט מדויק מאוד בתדירות גבוהה – למעשה אובר אופטימיזציה
  2. שימוש בקישורים רוחביים, גם אם כולם יוצאים מאתר אחד. החלפות קישורים כאלו הן די נפוצות בארץ גם בחברות SEO גדולות, ולכן זה יכול להסביר אולי למה אין כמעט חברה שלא נפגעה מהעדכון באופן כזה או אחר.
  3. הרבה תגובות בפוסטים האלו שואלות האם מדובר באמת בפגיעה של פינגווין או אלגוריתם משני אחר. השאלה אם זה באמת משנה ברגע שרואים שיש בין הפעולות קשר של סיבה ותוצאה…

התאוששות מעדכון הפינגווין

חיפוש המוצרים של גוגל הופך לגוגל שופינג ומתחיל לגבות תשלום

מקור: Search Engine Land

שרות חיפוש המוצרים של גוגל שמוכר יותר בחו"ל, משנה את שמו והופך ל– Google Shopping. העניין הוא שמעתה גוגל דורשת תשלום מכל מי שרוצה להופיע בתוצאות. נשיא המוצר בגוגל מסר בתגובה שזו הדרך הטובה ביותר לספק מידע טוב ואמין יותר. סוחרים שלא ישלמו עדיין יופיעו בתוצאות האורגניות, אבל לא בתיבות המיוחדות של Google Shopping או בתוך דפי התוצאות הפנימיים של השרות הכוללים תמונה והבלטה של המחיר. סדר ההופעה הפנימי ייקבע לפי הרלוונטיות של המוצר ולפי המחיר בו הסוחר יהיה מוכן למכור את הסחורה שלו.

SEL חשפו בטור שלהם הצהרה של גוגל מ– 2004 שבו הם הצהירו שלא נגבית עמלה ממי שרוצה להופיע בתוצאות של Froggle (השם של השרות אז), וזאת כדי לספק לגולשים תמונת מצב אמיתית לאחר פרסום הטור, גוגל הגיבו שהם עדיין לא שינו את המדיניות שלהם מכיוון שיש הפרדה בין התוצאות הממומנות לתוצאות הרגילות… ב– SEL עדיין לא מקבלים את הטענה הזו וטוענים שאין קשר בין הדברים וגם אם מדובר רק בחלק מהתוצאות, זהו עדיין מודל של "הכללה בתשלום" (Paid Inclusion).

כך או כך, נראה שמדובר בצעד יוצא דופן מצד גוגל שלמעשה מיישרת קו עם מודל שנפוץ מזה זמן רב באתרים מתחרים (בארץ הדבר דומה לאתר "זאפ" שחנויות צריכות לשלם כדי להופיע בו למרות שאף אחד לא מבטיח להן שיופיעו בתוצאות).

גוגל ובינג שולחים פחות תנועה לפייסבוק?

מקור: Search Engine Land

מחקר של אתר PageLever.com לקח מדגם של 500 עמודים בפייסבוק עם מספר מינימאלי של 10,000 אוהדים ומצא כי מאז תחילת ינואר, העמודים האלו מקבלים 51% פחות תנועה מאשר קודם לכן. בהתחלה נראה היה שיש קשר ישיר ל– Search Plus Your World, אך לבסוף הסתבר שאין חפיפה מלאה בין ההשקה של SPYW ותחילת הנפילה.

ולמרות שכרגע אין קשר ישיר של סיבה ותוצאה, עדיין מדובר בתוצאות מעניינות : האם העמודים של פייסבוק נעשו פחות אטרקטיביים בעיני גוגל, או שאולי שינוי אחר באלגוריתם גרם לתעדוף של דפי גוגל פלוס? PageLever מבטחים להמשיך ולחקור את הנושא. אגב, מחקרים אחרים מתחילת השנה כבר הראו שדפים מתוך גוגל פלוס נוטים להופיע לעיתים במקום גבוה בתוצאות…

טראפיק לפייסבוק

המחירון של פייסבוק פורסם גם בשקלים

מקור: ניוזגיק

השרות החדש של פייסבוק שמאפשר לקנות חשיפה תמורת כסף זמין גם בשקלים עבור דפים מסוימים. כזכור, ככל שלדף יש יותר אוהדים, כך נפתחות יותר אפשרויות תשלום. כרגע התשלום המינימאלי הוא 20 ₪ עבור 2800 חשיפות והמקסימלי לדפים בהם בערך 10,000 אוהדים או קצת יותר, הוא 79 ₪  ל– 11,000 חשיפות.

כרגע החשש הוא שמפרסמים בעלי תקציב גדול יחלו להפציץ את האוהדים שלהם בפרסומים ויגרמו לכך שהאוהדים שלהם יסירו את הלייק שלהם מהדף ויגרמו לאפקט ההפוך… האם המודל החדש והשנוי במחלוקת יצליח לגרום לגידול משמעותי בהכנסות פייסבוק? נחיה ונראה…

המחיר של קידום סטטוסים בפייסבוק

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

מודעות מתחרים ב-GMB, בלוגים הורסים לעצמם את הקידום, ביקורות מזויפות באמזון ועוד

גוגל לעסק שלי יציג גם פרסומות של מתחרים גוגל פועלת תמידית למקסום רווחים, ומוצרי הלוקאל ...

10 תגובות

  1. שימוש בקישור רוחבי הוא ממילא שימוש בטקסט עוגן זהה, אלא אם רכשת עבודה ידנית.

    • איתי ברנר

      נכון – אבל צריך לעשות הבדל בין מצב שבו מוציאים את אותו אנקור מ – 20 אתרים ובין מצב שבו מוציאים אותו מ – 400 עמודים באותו אתר. (למרות ששניהם כנראה לא אהובים במיוחד על גוגל וזה מה שניסיתי להדגיש).

  2. מפתיע אותי שגוגל לא מפחדים מתחום חדש ומאיים שהוא הפוך מקידום אתרים, הרי נורא פשוט להרים אתר זבל עם עשרות אלפי עמודים, לתת לינקים למתחרים ולהעניש אותם…

    מה אז ?

  3. כבר מעל שנתיים אנו מדברים על פרופיל קישורים טיבעי מה שגורם לעבודה קשה יותר בקידום אתרים כל מי שעובד בצורה אגרסיבית מבין
    שזה טעות, יפה לישמוע שיש דרך חזרה מהפילטר של פינגונין נמשיך לעקוב תודה.

  4. פרופיל קישורים טבעי עדיין לא מבטיח הצלחה בקידום. הקישורים עצמם חייבים להיות איכותיים ובלי זה די קשה להצליח

  5. שאלה הה דינו של הקרדיט שבונה/מקדם אתרים מקבל מהפוטר, זה גם פסול עכשיו?

  6. מסכים מאוד עם שירה, הסתכלות נכונה צריכה לבחון כל קישור באופן פרטני. ההתייחסות ל"פרופיל קישורים כולל" עשויה להיות בעייתית. מי קובע מהו פרופיל טבעי והאם פרופיל טבעי הוא דבר נתון בכל זירה? אם כל קישור הוא קישור נכון ולתועלת הגולש אז ההתייחסות לפרופיל טבעי תהיה מיותרת.

  7. אופיר ורדי

    המסקנה כאן שגויה. הרי בכל יום נפגעים אלפי אתרים ומקבלים סוג של עונש מגוגל. בכל יום חוזרים לתוצאות אלפי אתרים. כל זאת בלי קשר לחיות של גוגל. אז לקחת אתר שבמקרה חזר לתוצאות ביום מסויים ולהסיק מזה מסקנות – זה טעות. מה שהיה אפשר לעשות זה עכשיו להחזיר את הקישור שלכאורה גרם לעונש לראות אם העונש יחזור וחוזר חלילה. זה מה שישכנע אותי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים