עולם הפלוס של גוגל - תוצאות חיפוש בפורמט חדש | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » עולם הפלוס של גוגל – תוצאות חיפוש בפורמט חדש

עולם הפלוס של גוגל – תוצאות חיפוש בפורמט חדש

לפני שלושה ימים הודיעה גוגל על מהפכה בצורת החיפוש ב –Google.com עם "Search Plus Your World". אם עד עכשיו היינו מקבלים תוצאות שחברים שלנו המליצו עליהם ישר בתוך תוצאות החיפוש הרגילות ותוצאות אחרות שמותאמות לנו, הרי שעכשיו נתחיל לקבל גם מידע אישי המשויך לנו וכל זה בתוך אלגוריתם חיפוש אחד.



שילוב תוכן מתוך גוגל פלוס בתוצאות האורגניות

המידע האישי כולל בעיקר תמונות ופוסטים מתוך גוגל פלוס שאותם לא בהכרח סימנו כציבורי. בחיפוש לדוגמה בתמונה למטה, עמית סינגל (מהנדס אלגוריתם בכיר בגוגל) רואה את תמונת הכלב שלו שהוא שיתף למספר מצומצם של משתמשים. עד עכשיו, תוצאות כאלו היו עולות רק בתוך החיפוש הפנימי של גוגל פלוס וכאן בעצם טמון החידוש האמיתי. למעשה, הצפנת החיפושים עבור משתמשים מחוברים לחשבון נעשתה בין היתר כדי לאפשר שליפה של מידע אישי הישר לתוך תוצאות החיפוש. למרבה הצער, מידע אישי מאתרים חיצונים ובראשם פייסבוק וטוויטר לא זמין, וזאת בגלל תנאי השימוש שלהם שלא מאפשר לגוגל "לחפור בהם לעומק".

תמונות מגוגל פלוס בתוצאות החיפוש

דפי גוגל פלוס כבר מרגע הקלדת השאילתה

שינוי חשוב נוסף המגיע מכיוון גוגל פלוס, מציע לכם להוסיף אנשים או דפים מסוימים מהרשת החברתית למעגלים שלכם, בהתאם למה שהקשתם בשאילתא. אם למשל חיפשתם את "בריטני ספירס", תקבלו כבר בהצעות לחיפושים של Google Suggest, קישור לעמוד הגוגל פלוס שלה ואותו הקישור יופיע גם בטקסט מתחת לעמוד הבית הרגיל שלה.

דפי גוגל פלוס בהקלדת חיפוש

כאשר תחפשו נושא כללי יותר כמו "מוזיקה", תקבלו הצעות דומות בצד ימין של המסך,ממש איפה שהייתם מקבלים בדרך כלל פרסומות Adwords…  הדבר המעניין הוא שכל ההצעות האלו מופיעות גם אצל מי שלא מחובר לחשבון שלו!!!

המלצות לתוכן מגוגל פלוס בתפריט הצדדי

אם כל זה נשמע לכם כמו חדשות רעות, חשוב לציין שהחיפוש החדש פועל רק במידה והמשתמש מסמן את האייקון של "תוצאות מותאמות אישית". אם הוא בוחר להסתיר את התוצאות האלו, הרי שהוא מקבל תוצאות שלא מושפעות כלל מכל גורם אישי, וסוף כל סוף, נוכל לבדוק את המיקום "הטבעי של התוצאות" ללא הסחות דעת! כמובן שלפרמטרים כמו אזור גאוגרפי עדיין תהיה השפעה שלא ניתן לבטל, אך זו בעיה שמקדמי אתרים מתמודדים איתה עוד הרבה לפני עידן התוצאות המותאמות אישית.

לסיום, נוסיף כי כרגע החיפוש החדש פועל ב – Google.com בלבד וזוכה לתגובות מעורבות ברחבי הרשת. לדוגמה, התגובה הרשמית של טוויטר הייתה כי "החיפוש החדש של גוגל רע לכולם" וזאת מכיוון שעכשיו משתמשים עלולים לפספס מידע חשוב בזמן אמת שמתקבל מטוויטר. ביקורות אחרות נוגעות לעניין ההצעות מגוגל + שמופיעות כאמור, גם אצל מי שבכלל לא מחובר לחשבון שלו. הבלוג הטכנולוגי גיזמודו הגדיל לעשות וטען  כי מעכשיו בינג יהיה מנוע החיפוש הטוב יותר.

ומה אתם חושבים על השינוי?

האם מדובר בצעד חיובי להגדלת הרלוונטיות של תוצאות החיפוש, או שהחיבור אל גוגל + הוא פולשני ומטריד יתר על המידה? האם תשקלו להגביר את הפעילות שלכם ברשת השנויה במחלוקת כחלק מקידום האתרים שאתם מבצעים לאתרים שלכם ואתרים של לקוחות?

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

פייסבוק ליברה, מודעות 3D בגוגל, ישראל מפרסמת בלינקדאין ועוד

פייסבוק השיקה מטבע וירטואלי בשם "ליברה" בפעם הראשונה בעולם הבלוקצ'יין, ארגון ענק יוזם ומקים מטבע ...

7 תגובות

  1. פבל ישראלסקי

    תודה על העדכון איתי.
    אני חושב שאיפשהו בדרך גוגל פשוט התחילו להתפזר. הם רוצים לשים את ידם בכל דבר שמצליח – קופונים, סלולאר, דפדפנים, רשתות חברתיות ומה לא…הגודל העצום שלהם, התקציב והדומיננטיות במדיה, מאפשרים להם לחדור כמעט לכל שוק חדש עם אחוזי הצלחה גבוהים. לדעתי האישית, אי שם בטווח הארוך, זה לא ישתלם להם, כי זה יגרום להם להירדם בשמירה על המוצר הבסיסי ביותר – החיפוש.

    כשהעיניים נפקחות יתר על המידה ורוצים לקבל הכל, בסוף נשארים עם כלום.

    • איתי ברנר

      אני מסכים איתך, אבל אני מסתכל דווקא מהזווית של הגולש הפשוט שצריך לספוג את כל השינויים האלו בזמן כל כך קצר.

      מעבר לזה, לדעתי האישית זה צעד די אומלל כשכל העולם מבקר את גוגל על הטיית תוצאות. עכשיו שום תירוץ לא יעזור לגוגל , היא מקדמת במופגן את הרשת החברתית שלה. הם אומרים שפשוט אין להם הסכם עם הרשתות האחרות, אבל זה לא משהו לא בר השגה… (לפחות עם טוויטר ולינקדין).

  2. אחלה פוסט יש מצב שהוא הולך להשפיע בצורה ניכרת על עולם המדיה החברתית
    מעניין מה תהיה התגובה של פייסבוק

  3. איתי, פוסט מרתק.
    כיועץ עסקי המתעסק גם בשיווק ברשת,
    ספקת לי חומר רב למחשבה.

    תודה
    משה הרשקו
    forward ייעול ופיתוח עסקים

  4. אם כולם יתעלמו מזה, לא יקרה כלום.

  5. קשה להעריך את ההשפעה הצפויה. בינתיים זה נראה יותר כמו העמסת יתר על תוצאות החיפוש.. מה גם שאני חושב שברירת המחדל צריכה להיות תוצאות שאינן מותאמות אישית – אבל ברור שהאינטרס של גוגל הוא למזג את גוגל פלוס לתוצאות חיפוש

  6. לדעתי האישית אנו עדים עכשיו לתחילת הסוף של גוגל. כן, אני מודה- זה קצת יומרני להגיד, אבל חברה שצמחה בזכות היכולת שלה לעשות דמוקרטיזציה לאינטרנט, מתחילה לראשונה לתעדף את מוצריה על פני המתחרים.
    יכול להיות שזה ישתלם לגוגל בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך היא יורה לעצמה ברגל…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים