רימרקטינג בפייסבוק, פילטרים בטוויטר, תוצאות מקומיות במראה חדש ועוד | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » רימרקטינג בפייסבוק, פילטרים בטוויטר, תוצאות מקומיות במראה חדש ועוד

רימרקטינג בפייסבוק, פילטרים בטוויטר, תוצאות מקומיות במראה חדש ועוד

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל בוחנת מראה חדש לתוצאת חיפוש מקומית בודדת

לפוסט המקורי בבלוג של Bluementhals

בחור בשם מייק בלומנטל שם לב שגוגל מתחיל להחזיר תוצאות מקומיות מסוימות במבנה שמזכיר את גרף הידע ולא בצורת הבלוק המוכר של מספר תוצאות. התופעה מתרחשת רק כאשר מדובר על מקום ספציפי, וכמו שאפשר לראות בתמונה, כל התוצאות האורגניות הראשונות למעשה מפנות אל אותו המקום.  כמו כן, התוצאה מופיעה תמיד בהתבסס על השאילתא עצמה ובלי קשר למיקום הספציפי של המשתמש אותו הוא הגדיר. ההצגה בפורמט החדש עובדת גם על מותגים בינלאומיים כגון AVIS, אבל רק אם מדובר על חיפוש של סניף ספציפי.

תוצאה מקומית בודדת

טוויטר מציעה פילטרים לחיפוש: וידאו, תמונות, אנשים ועוד

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

טוויטר הולכת צעד נוסף קדימה בהפיכתה למנוע חיפוש אפקטיבי ולא רק לרשת חברתית ומציגה פילטרים חדשים לחיפוש: חיפוש תמונות, קטעי וידאו, אנשים, כמו גם חיפוש מתקדם אחר אנשים שאתם עוקבים אחריהם או ציוצים שנכתבו ליד מקום מסוים. לפי התמונות שפרסמה טוויטר, ניתן להניח שהחיפוש החדש יהיה בולט יחסית וימוקם גם בסרגל הצידי (זאת לעומת החיפוש הנוכחי שמופיע למעלה).

לפי SEL, למרות שלא ממש ברור כמה אנשים מחפשים בתור Twitter, לפני נתונים מ – 2010, מדובר בלא פחות מ – 800 מיליון שאילתות ביום, ואפשר רק להניח שהמספרים גדלו מאז, במיוחד מכיוון שכיום כבר לא ניתן לחפש בזמן אמת בגוגל.

כמו תמיד, בארץ לא ממש רואים עדיין את העדכון, אבל ב – SEL כבר בדקו אותו על תוצאות הסופר בול בהצלחה:

פילטרים בטוויטר

לא רק חיפוש, אלא גם מסחר אלקטרוני

לפוסט המקורי באתר <re/code>

החיפוש המשופר לא היה הדבר היחיד המעניין השבוע שהגיע מכיוון טוויטר: אתר למכירת פריטים מעוצבים בשם Fancy.com פרסם תמונה ממנה ניתן ללמוד אודות אפשרות מסחר אלקטרוני חדשה שטוויטר צפויה אולי להשתמש בה: אפליקציות רשמיות של טוויטר יזהו ציוצים מיוחדים המסומנים כציוצים מסחריים ויציעו למשתמשים לקנות את המוצרים שמוזכרים בהם מבלי לצאת מהאפליקציה.

למרות שהתמונה לא אושרה על ידי אף אחד מן הצדדים  ובהחלט יכול להיות שהיא בסך הכול סקיצה של אתר fancy.com, יתכן שהיא אכן מבוססת על הצעה אמיתית של טוויטר למפרסמים נבחרים.

לחצו על התמונה להגדלה:

איקומרס בטוויטר

גם פייסבוק נכנסת לזירת השיווק מחדש

לפוסט בבלוג לעסקים של פייסבוק

הכרזה חשובה מצד פייסבוק המציבה את החברה בחזית אחת מול אפשרות הרימרקטינג של Adwords: מעתה כל מי שברשותו אתר אינטרנט או אפליקציה, יכול לשלב בהם קוד של פייסבוק שיזהה את הגולשים שמשתמשים בהם ויגדיר אותם כקהל יעד נפרד, כך שיהיה אפשר להפנות אליו פרסומות מותאמות אישית בכל ערוצי השיווק של פייסבוק. אפשרות חדשה נוספת שתקל על התהליך היא סוגים חדשים של כפתורי קריאה לפעולה :Sign up , Book Now, Download Shop Now  ו-Learn Now.

 פייסבוק אגב, קוראת לטכנולוגיה הזו בשם Remarketing Pixel (אולי מכיוון שהקוד מוסיף פיקסל בודד לעמוד?), ומכך ניתן להבין שלגולשים עצמם עדיין לא יהיה ברור מתי ואיך בדיוק פייסבוק עוקבת אחריהם. בהקשר הזה, יש לציין שגוגל לפחות דורשת מכל האתרים ששותלים עוגיות אצל המשתמשים שלהם על מנת לבצע שיווק מחדש לציין זאת מפורשת במדיניות הפרטיות שלהם.

על הקלות שבה אפשר להתחזות לחברות וגופים בפייסבוק

לפוסט המקורי בחורים ברשת

אם גם אתם נתקלתם במהלך סוף השבוע החולף בתמונה המציגה כביכול התנהלות בלתי הולמת ואף קללות של העמוד בעמוד הרשמי של  סלקום בפייסבוק כלפי לקוחה ממורמרת של החברה, אז כדאי שתדעו שלסלקום אין כלל עמוד כזה וכנראה מדובר בעמוד מפוברק או גרוע מכך, יוזמה פרטית של מישהו שמנסה להפנות לידים לחברה. בכל אופן, החלק העצוב הוא שהלקוחה עצמה היא לקוחה אמיתית בשם תרצה אלמליח שהזדעזעה מהתגובה גם לאחר שהיא הבינה שהיא כנראה לא הגיעה משום גורם רשמי בחברה.

 ״זה פרסום חינם ואנשים תמימים שופכים את חמתם במקומות האלה, מתוך אמונה שכך תגיע ישועה למצבם״ היא אומרת ולמעשה מדגישה את הנקודה הבעייתית כאן: למרות שפייסבוק טוענת שכל עמוד יכול לאמת את עצמו, בפועל מעט מאוד עסקים שעושים זאת, בוודאי בארץ, כך שכל אחד יכול לקחת לוגו או אייקון מכל חברה שהיא ולהקים בעבורה עמוד מזויף, במיוחד במקרים כמו זה של סלקום בו לחברה עצמה אין פעילות בפייסבוק, לפחות לא במישור הגלוי.

 אגב, לפי בדיקה שלנו, העמוד הקיים כבר לא מופיע בתוצאות החיפוש של פייסבוק, למרות שמישהו כבר הזדרז להקים דף חדש, אך הפעם במבנה של דף קהילתי ולא דף עסקי.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

עוד מגבלות על עוגיות צד שלישי, תמונות 3D בחיפוש ושיפורים למדידת ביצועי אפליקציות אנדרואיד

בשבוע החולף גוגל קיימה את כנס המפתחים השנתי שלה I/O, ולכן יש השבוע יחסית הרבה ...

16 תגובות

  1. לאפשר הבהרה לגבי המשפט :
    "מכיוון שכיום כבר לא ניתן לחפש בזמן אמת בגוגל"?

    • איתי ברנר

      פעם היה בגוגל חיפוש בזמן אמת שהחזיר ציוצים מטוויטר

      • זה לא "חיפוש בזמן אמת" (כי זה משהו שהגולשים עושים תמיד) אלא "הצגת סדר תוצאות חיפוש בזמן אמת" לעומת "הצגת סדר תוצאות חיפוש שמתעדכן אחת לכמה זמן" (שזה משהו שמנוע החיפוש עושה; לפני המון שנים זה היה כמדומני פעם בחודש!). ההערכות ההנדסית להצגת סדר תוצאות חיפוש בזמן אמת לעומת פעם בכמה זמן מחייבת, בין היתר, השקעת הרבה יותר משאבים.

  2. כדי לראות שמה שכתוב בנושא הזה בויקיפדיה זה שטויות צריך לקרוא את כל הערך. הצגת סדר תוצאות חיפוש בזמן אמת נולד לפני ההסכם עם טוויטר ולא נעלם לאחר ביטול ההסכם.

    • איתי ברנר

      לא יודע לגבי ויקפדיה, אבל אני התכוונתי שגוגל בעצמם קראו לזה Real Time Search.

      אני מניח שאתה מתכוון שעדיין יש תוצאות שחוזרות עם הערה בסגנון "לפני 7 דקות" ? אם כן, אז לגוגל יש אפשרות להציג תוצאות רק מהשעה האחרונה, אבל אני חושש שאלו בעיקר תוצאות מאתרי חדשות או בלוגים שגוגל בוחר לאנדקס בתדירות גבוהה יותר.

      • גוגל קוראים למנוע החיפוש שלהם Google Search (ולא למשל Google Search Results) ואין טעם לתרגם את הבלבול גם לעברית, כפי שזה הטעה את יולי בתגובה קודמת.

        הנושא הזה רלוונטי לשאלה כמה זמן לוקח לגוגל להציג את דפי אתר חדש או דף חדש באתר ותיק, שבו אתה מציג ידיעה חדשותית (למשל השקת מוצר חדש) מבלי להיות אתר חדשותי או בלוג.

  3. המשך:
    …ויש להניח שלא מישהו בהנהלת גוגל כתב או שיכתב את הערך הזה בויקיפדיה.

  4. ידוע מתי ה pixel של פייסבוק יהיה פעיל ? אני לא ראיתי אותו באפשרויות ניהול הקמפיין אצלי.

  5. יש לי חשבונות שהאופציה לרימרקטיג בפייסבוק מופיעה וחשבונות שלא. קצת הזוי – לא? ועוד שאלה – האם המהלך הולך להרוג את ה FBX? ותודה על הפוסט המעניין 🙂

    • איתי ברנר

      היי

      קודם כל תודה 🙂

      אני מאמין שזה תלוי באזור הגאוגרפי בו אתה נמצא. לא חושב שזה קשור ל – FBX ("הבורסה" של המודעות אם אני מבין נכון), אם כבר זה מרחיב את המודל שלה.

  6. היי איתי,
    רציתי לדעת לאחר טעינת רשימת המעקב בפייסבוק כמה לקוחות צריך לצבור בשביל שהרשימה תהיה רלוונטית בעבור שיווק מחדש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים