חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (18.11.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

גוגל מכריזה על עשרה שינויים באלגוריתם (בלוג המדיניות של גוגל)

באופן קצת בלתי צפוי, גוגל פרסמה עשרה שינויים מהזמן האחרון שחלו באלגוריתם החיפוש שלה. שינוי אחד הוא למעשה שינוי הקפאין שהוכרז כבר ושלושה שינויים אחרים מטפלים בהשלמה אוטומטית בשפות זרות ותרגום של דפים כשיש מעט מדי תוכן רלוונטי (לא נוגע לעברית). שאר השינויים לא היו ידועים קודם וחלקם משמעותיים למדי:

  1. פחות תפריטים וכותרות בתקצירים, יותר תוכן – תיאורי האתרים יכללו יותר טקסט מתוך העמוד כך שהתיאור עצמו יהיה רלוונטי יותר לגולש.
  2. כותרות מתאימות יותר עם פחות מניפולציה – גוגל מודים כאן שיש קשר מסוים בין הקישור שמוביל לעמוד ובין הכותרות שלו בתוצאות (שימו לב שהם לא מדברים על דירוג). עד עכשיו טקסט קישור שהיה חוזר על עצמו הרבה פעמיים, היה משפיע על הכותרת, ומעכשיו הכותרת תהיה מותאמת יותר לתוכן הדף עצמו.
  3. מידע מפורט יותר אודות תוכנות – יהיה קל יותר לראות דירוגים וחוות דעת על תוכנות ואפליקציות, וכמו כן את העלות שלהן.
  4. שינוי בדירוג תמונות – תמונות שנמצאות במקומות רבים ברשת, כבר לא יקבלו עדיפות. (הפירוט מאוד קצר ולכן קשה לדעת למה בדיוק הכוונה).
  5. דירוג גבוה יותר לדפים רשמיים – עוד צעד בדרך לדחוק למטה את אתרי השותפים (אפילייט) לאחר שבעבר כבר הוצגו יותר דפים מאתרים רשמיים בתוצאות.
  6. זיהוי טוב יותר  של תאריכים ספציפיים – כל מי שרצה למצוא תוצאות מתאריך מסוים באמצעות פס הניווט הצדדי, בוודאי שם לב לעמודים חדשים מדי או ישנים מדי שעוברים את הפילטר למרות שהם לא מתאימים. העדכון הזה אמור להסיר את העמודים האלו.

למרות שמרבית השינויים האלו עלולים להיראות בעיקר קוסמטיים ומטפלים בבעיות נקודתיות, חשוב מאוד לשים לב לסעיף 2. גוגל אמנם טוענים פה שההשפעה היא בראש ובראשונה על הכותרת, אבל צריך להיות מאוד תמים כדי לא לחשוב שיש כאן גם הודאה בכך שהרלוונטיות של טקסט הקישור לדירוג הולכת ויורדת. גם הסקר השנתי של SEOmoz מצא שטקסט קישור מדויק מדי ושימוש בתבניות חוזרות לא תמיד עובד יותר טוב מטקסט מגוון. מישהו אמר פרופיל קישורים טבעי?

תגובה רשמית לבעיית מילות המפתח ב- Analytics (פורום Analytics)

לאחר כמה שבועות של אי בהירות בנוגע למילות מפתח בעברית שהתחילו להופיע בקידוד לא נכון באתרים ישראלים, התקבלה תשובה רשמית מעובד גוגל ולפיה הנושא נמצא בטיפול (התגובה הראשונה מתאריך 14/11). עכשיו לפחות אנחנו יודעים שמדובר בתקלה נקודתית ולא בשאילתות מוצפנות.  כמו כן, מעניין לציין שהתופעה לא לגמרי חדשה וגולשים מסוימים נתקלו בה כבר ב – 2008.

בינג מחזירה את האינדקס הידני (Search Engine Land)

בינג מחזירה לחיים את רעיון האינדקס הידני: אינדקסים ידניים היו נפוצים מאוד בתחילת שנות ה-90 כאשר מספר האתרים ברשת היה מצומצם מאוד והיה קל הרבה יותר לקטלג אתרים בצורה ידנית. השרות אמנם מוגבל כרגע לתושבי ארה”ב, אבל באמצעות קצת מניפולציה על ה– URL , אפשר לבקר בו גם מהארץ (ותודה לניוזגיק!). העיצוב של הדף לא משאיר הרבה מקום לספקות – מדובר באינדקס לכל דבר עם רשימת קטגוריות ותת קטגוריות.

בזמן שגוגל סיימה את שיתוף הפעולה שלה עם Dmoz, האינדקס הידני הגדול ביותר ברשת כיום, בבינג כנראה חושבים שהשירות עדיין רלוונטי ונותן ערך מוסף לגולשים. ואולי מדובר בכלל בתגובה למנוע החיפוש בלקו, בו יש יותר פיקוח על התוצאות.

חנות המוזיקה של גוגל, עדיין לא בארץ (ניוזגיק)

לאחר שאפשרה למשתמשים לאחסן שירים על גבי ענן ולהאזין להם מכל מכשיר עם גישה לשרות Google Music, גוגל פותחת חנות מוזיקה של ממש ומציעה גם שירים למכירה מהקטלוגים של EMI, סוני ו – Universal Music, מהשמות הבולטים בעולם.

למרבה הצער,  החנות זמינה כרגע רק בארה”ב ובכך מצטרפת לעוד שירותי מוזיקה בינ”ל כמו iTunes ו – Amazon שלא מאפשרים גישה מהארץ, אלא אם כן מתחכמים ומשתמשים בכרטיסים משולמים מראש. לעומת זאת, גוגל דווקא ידועה בגישה המתירנית שלה וב – Youtube למשל , יש מבחר של סרטים חינמיים שאפשר לצפות בהם גם מהארץ , אם כי תכנים להשכרה גם כן זמינים רק בארה”ב. במידה ו   – Google Music תחליט להתמקד בעתיד גם במוזיקה חינמית ולהקות אינדי, היא תיכנס לנישה נוספת בה שולטים אתרים כגון Bandcamp  (בהם דווקא אפשר לקנות מהארץ בלי בעיות דרך PayPal).

בעלי תוכנית Adsense מאושרת בארץ יוכלו להציג מודעות הימורים לגולשים מחו”ל (עדכון בדואר)

הודעת דואר אלקטרוני שהתקבלה אצל בעלי תוכנית Adsense מאושרת, מסרה להם שמעתה יוכלו להפעיל מודעות הקשורות לאתרי הימורים גם בחשבונות Adsense ישראלים. עם זאת, המודעות יוצגו רק במדינות בהן הימורים מקוונים הם חוקיים, ולכן גולשים ישראלים למעשה לא ייראו את המודעות האלו. בנוסף, לא ניתן להציג פרסומות כאלו באתרים בהם מתבצעת פעולת ההימור עצמה. (למרות שמרבית אתרי ההימורים בכל מקרה מעדיפים לא להפנות אל המתחרים שלהם)

השרות החדש אטרקטיבי מאוד לישראלים המפעילים אתרי שותפים בחו”ל הקשורים להימורים ורוצים להיחשף למגוון רב יותר של מפרסמים כאשר הם מקבלים תשלום לפי לחיצה ולא רק לפי ליד.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
35
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
118
קידום אתרים
עומר לייבנזון
123
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
104775
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100205
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99071
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.