גוגל נפטרת מהקרוסלה, פייסבוק נגד תוכן שיווקי ובדיקת אזכורים בגוגל פלוס | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » גוגל נפטרת מהקרוסלה, פייסבוק נגד תוכן שיווקי ובדיקת אזכורים בגוגל פלוס
חדשות קידום אתרים

גוגל נפטרת מהקרוסלה, פייסבוק נגד תוכן שיווקי ובדיקת אזכורים בגוגל פלוס

אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

גוגל נפטרת ממבנה הקרוסלה עבור חלק מהתוצאות המקומיות

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

נראה כי החל מאתמול, גוגל החליטה לבטל את מבנה הקרוסלה עבור תוצאות מקומיות בגרסה האמריקאית של גוגל (Google.com) ובמקום זאת להחליף אותו במבנה המוכר של 3 תוצאות לוקליות עם תמונות וקישור לדף נרחב עם פרטי העסק או מידע עליו מגרף הידע. אם המשתמש לוחץ על קישור "עוד", הוא מועבר לרשימה נוספת של עסקים מקומיים.

כרגע השינוי מקיף בתי מלון, מסעדות, מוקדי בידור וחיי לילה והוא מופיע בחיפושים מה – Desktop בלבד.

שינוי משני, אך לא פחות חשוב מתבטא באופן הצגת הפרסומות : אם בקרוסלה הן היו מופיעות מתחת לפרטי המלון בצד ימין והיה קשה להבחין שמדובר בפרסומת, כעת הפרסומות מופיעות באופן בולט יותר מתחת לפרטי העסק בדף הייעודי שלו.

קרוסלה בתוצאות המקומיות

פייסבוק משיקה אינדקס מקומות חדש

קישור לאינדקס המקומות החדש של פייסבוק

פייסבוק השיקה בהשקה שקטה אינדקס חדש לחיפוש של מקומות בערים מרכזיות ברחבי העולם אשר עושה שימוש משולב בגרף החיפוש שלה ובמאגר העצום של עמודי העסקים המקומיים הקיים בה. לדוגמה, מי שיבקר בדף מישראל, יגלה רשימה של מקומות בתל אביב, אך יוכל לבחור גם בערים כמו דבלין, רומא או לונדון.

החיפוש עצמו מתבצע באופן מונחה בדומה לאופן בו מתבצע החיפוש בפינטרסט, כך שאפשר לבחור בין קטגוריות שונות כמו בתי מלון, ברים, בתי קפה או אומנות ובידור. בחירה בקטגוריה מסוימת מציגה את העסקים הרלוונטיים ביותר למשתמש או אלו שזכו לביקורות הטובות ביותר. לצד רשימה זו מופיעות גם המלצות של משתמשים שונים.

אם משתמשים בממשק האנגלי של פייסבוק, ניתן גם לבצע חיפושים נוספים על סמך מי שעשה לייק למקום או ביקר בו (חברים, חברים של חברים או קרובי משפחה), אך אפשרויות אלו לא מופיעות משום מה בגרסה העברית, לפחות לא כרגע…

עובדה תמוהה נוספת היא שלמרות שיש תיבת חיפוש בדף הראשי של האינדקס, נכון לעכשיו היא מגיבה באופן חלקי ביותר או לא מגיבה כלל, כך שבאופן מעט אירוני, עדיין נוח יותר לחפש מתוך התיבה הקבועה בחלק העליון של האתר.

פייסבוק מקומות

המקרה של גרופון חושף את ה- Prerender של גוגל לתוצאות מובילות

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

בסוף חודש אוגוסט המהנדסים של גרופון התחילו לשים לב למבול חדש של מבקרים בתוך מערכת ה – Analytics הפנימית שלהם: המשותף לכל אותם גולשים שכולם הגיעו דרך מנוע החיפוש גוגל בדפדפן כרום ונחתו בדף הבית כשרובם נטשו את האתר באופן מיידי. כלומר ייחס הנטישה (Bounce Rate) שלהם היה גבוה.

בחודש ספטמבר, התופעה כבר הגיעה לעשרות אלפי גולשים חדשים כל יום, כולם מדפדפן כרום בכל רחבי הגלובוס, וכאן כבר הייתה דרושה חקירה יסודית יותר…

אותה חקירה העלתה שגוגל הוסיפו לעמודי התוצאות בהן נכלל עמוד הבית של גרופון תג מיוחד בשם Prerender. התג עצמו פועל במקרים בהם הגולש מקיש שאילתא הכוללת שם של מותג או אתר ידוע, כך שהסיכוי שהוא יילחץ על התוצאה הראשונה גדול מאוד. במקרה זה, העמוד מתחיל להיטען עוד לפני שהגולש לחץ על התוצאה עצמה על מנת שהאתר יעלה מהר יותר.

מערכת כמו Google Analytics לא תזהה את הטעינה המוקדמת הזו כביקור, אבל המערכת של גרופון לא הבדילה בינה לבין ביקור רגיל ומכאן בעצם התחיל כל הסחרור.

בכל אופן, עבור אנשי ה–SEO אלו דווקא חדשות טובות מכיוון שעצם העובדה שגוגל מוסיפה את התג הזה מיוזמתה, יכול להצביע על כך שהאחיזה של האתר באותו מקום היא איתנה יותר.

מנגד, חשוב להזכיר שבתגובות לפוסט המקורי, היו גם כאלו שציינו שלעיתים גוגל מוסיפה Prerender  במקרים בהם גולש מבקר באתר מסוים מספר רב של פעמיים, וזה יכול להיות האתר השני או השלישי ברשימה…. כך שלא תמיד מדובר בהכרח בעניין של דירוג, אלא אולי בעניין של התאמה אישית והיסטוריית החיפוש של המשתמש.

פייסבוק מתחילה לסנן החוצה תוכן שיווקי של עמודים עסקיים

קישור להכרזה המקורית של פייסבוק

פייסבוק הודיעה שבעקבות סקרים אותם ערכה בקרב מאות אלפי אנשים, נתגלה חוסר שביעות רצון מפרסומים של עמודים עסקיים או חברים שהיו למעשה תוכן שיווקי. כמו כן, התכנים האלו לא עוברים את אותם הפילטרים של פרסומות בפייסבוק (לדוגמה, מעורבות או פרסומות שהגולש בוחר להסתיר), ולכן ברור למה גולשים נחשפים אליהם לעיתים הרבה יותר קרובות.

דוגמאות לפוסטים בעיתיים הם כאלו שדוחפים אנשים לקנות מוצר או להתקין אפליקציה, מציעים להם קידומי מכירות או הגרלות ללא תוכן של ממש וכאלו שמעתיקים תכנים מלאים מפרסומות קיימות.

לפיכך, החדל מחודש ינואר, פייסבוק תתחיל לסנן החוצה חלק גדול מן הפרסומים האלו ותחייב את מי שעדיין רוצה להשתמש בהם, להפוך אותם לפרסומות.

למרות שבפייסבוק מודעים לכך שהמהלך החדש עשוי לעצבן לא מעט מפרסמים, הם מדגישים שלעמודים עדיין יש חלק חשוב ביצירת הנוכחות המקוונת של העסק ובעיקר ביכולת לשלב מדיות שונות כגון תמונות וקטעי ווידאו וכמובן להכריז על אירועים ופעילות שונות. בנוסף, חלק גדול מן החברות עושות שימוש בעמודים האלו כמרכז תמיכה טכנית.

לסיום, פיייסבוק מדגישה שהיא עדיין מחויבת לשיפור וההרחבה של העמודים הקיימים, במיוחד על סמך החלוקה שלהם לקטגוריות שונות ובחינת האינטראקציות של הגולשים איתם (לדוגמה, לא מזמן נוספה לעמודים של מסעדות אפשרות חדשה להוספה של תפריטים).

חסימת פוסטים שיווקיים בפייסבוק

כפתור חדש בגוגל פלוס מאפשר לכם לראות את כל מי שהזכיר אתכם

לפוסט המקורי ב-Marketing Land

כפתור חדש בשם Mentions  / אזכורים מאפשר לראות את כל האזכורים של אדם מסוים או עמוד בגוגל פלוס. עבור פרופילים פרטיים, הכפתור החדש נמצא לאחר הקישור עוד והוא מציג את הן את האזכורים בפוסטים המקוריים והן אזכורים בתגובות לאותם פוסטים.

עבור עמודים עסקיים לעומת זאת, יש קודם כל לבחור באפשרות "זרם" כאשר אתם נמצאים בממשק הניהול של העמוד ולאחר מכן יופיע הקישור אזכורים בתפריט העליון.

כפתור אזכורים בגוגל פלוס

 

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

כללים חדשים לקובץ robots, בעיות בפייסבוק, אמזון מאזינה ועוד

גוגל שינתה את ההתייחסות לקובץ robots.txt במטרה ליצור קווים מנחים ברורים ואפקטיביים לשימוש בקובץ רובוטס, ...

8 תגובות

  1. סוף סוף גוגל נותנת לאיכות נותן השירות והמחירים שלו וכו להשפיע על המיקום בתוצאות החיפוש הלוקאליות…

  2. אשמח אם תוכל (או מישהו מהגולשים) להרחיב איך לזהות את הPrerender של גוגל, ומתי היא משייכת את התג הזה לאתר/URL מסויים

    תודה

  3. אתה יודע איפה שמים אותו?

  4. איך יודעים את הסיבה המדוייקת שבגללה גוגל שם את התג? אם אפשר בכלל.

  5. איך אפשר לדעת את הסיבה המדוייקת לשם מה גוגל שמו את התג הזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים