גורמי דירוג בגוגל 2014, כפתור הקנייה של טוויטר, בנצ'מרק באנליטיקס ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » גורמי דירוג בגוגל 2014, כפתור הקנייה של טוויטר, בנצ'מרק באנליטיקס ועוד…
חדשות קידום אתרים

גורמי דירוג בגוגל 2014, כפתור הקנייה של טוויטר, בנצ'מרק באנליטיקס ועוד…

אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

גוגל: נימנע מלאנדקס את התוצאות של עצמנו

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

בעקבות כמה "ניסויים" כמו זה של Dejan SEO שהראו שגוגל עשויה לאנדקס את התוצאות של עצמה אם מישהו יוצר אליהן קישורים, ואפילו מקרים בהם היה אפשר לתפוס סתם תוצאות חיפוש מגוגל באמצעות השאילתא "site:http://www.google.com/search", גוגל החליטו לשים לזה סוף ופשוט עדכנו את קובץ ה-robots שלהם עם הפקודה Disallow: /search

אינדוקס תוצאות חיפוש

ולנו רק נותר להגיד שאם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק…

Google Analytics תציג אפשרות מחודשת של Benchmark לאתרים אחרים

לפוסט המקורי בבלוג של Google Analytics

לפני שהמערכת של Google Analytics הפכה להיות מורכבת עד אימה ומלאה בהרבה יותר מדי אפשרויות (לדעתנו לפחות…), הייתה אופציה חביבה לעשות Benchmarking אל מול אתרים אחרים ולמעשה לבצע מבחן ביצועים השוואתי כשהמערכת דואגת לחפש אתרים עם מאפיינים דומים מבחינת מבנה, מספר עמודים וכו'. האפשרות הזו נעלמה מתישהו במרץ 2011 כשגוגל החליטה להפוך אותה לניסוי סגור עבור מבחר מצומצם של בעלי אתרים, אבל עכשיו, אם להאמין לגוגל, היא הולכת לחזור ובגדול.

המערכת החדשה מאפשרת לכל אחד לבחור מבין 1600 קטגוריות תעשייתיות, 1250 שווקים ו-7 נפחים שונים של קהלי יעד. המדדים שנכללים בדוחות החדשים הם מדדי הרכישה והמעורבות כמו למשל מיקום הגולשים והמכשיר בו הם משתמשים.

בדוגמה של אתר Twiddy.com מתחום הנסיעות, גוגל מראה שאפשר לראות בקלות שהאתר חזק מאוד באזורים כמו תנועה אורגנית או מודעות Display, אבל חלש מאוד בתחומים כמו שיווק במייל, מודעות חיפוש ממומנות (טקסט) והפניות מאתרים אחרים.

האפשרות החדשה תתחיל להיות זמינה תחת תפריט "קהלים" עבור משתמשים שביצעו שיתוף נתונים עם גוגל ברמת החשבון של כל אתר. בשלב הבא מבטיחים בגוגל גם Benchmarking להמרות ואפליקציות סלולאריות.

בנצ'מרק בגוגל אנליטיקס

אחר גל של ספקולציות: כפתור ה-Buy  של טוויטר מסתבר כאמיתי

לפוסט המקורי בבלוג של טוויטר

טוויטר הודיעה בבלוג שלה כי קבוצה מצומצמת של משתמשים מארצות הברית תתחיל לקבל הצעות לרכישה באמצעות כפתור Buy שיופיע בציוצים של חשבונות מסוימים במובייל, וזאת מתוך מטרה "להפוך את חווית הרכישה בנייד לנוחה, קלה ובתקווה, אפילו למהנה" (מישהו אמר Apple Pay?).

בניסוי החדש, לאחר שהמשתמש יילחץ על הכפתור, הוא יצטרך להכניס פרטי משלוח, זיהוי ואמצעי תשלום (אשר לא ישותף עם המוכר, אבל כן יאוחסן בצורה בטוחה במאגר של טוויטר) על מנת להשלים את הרכישה ולהפוך את הרכישה העתידית למהירה יותר.

בין האמנים, המותגים והארגונים ללא מטרת רווח שנכללים בניסוי: Megadeth, Soundgarden, 9/11 Day, The Nature Conservancy, Eminem, Global Citizen ועוד.

קנייה בטוויטר

גורמי הדירוג בגוגל לשנת 2014 על פי Search Metrics

לעמוד הרלוונטי באתר Search Metrics

חברת המחקר SearchMetrics פרסמה את הסקר השנתי שלה שמדרג את הפרמטרים החשובים ביותר לפיהם נמדדת הרלוונטיות של אתרים בגוגל בארה"ב על סמך 300,000 תוצאות שונות.

אם להודות על האמת, הרבה מאוד גילויים מרעישים אין כאן, אבל רוב הסקר (למעט הסיגנלים החברתיים) מחזק את הסקר מהשנה הקודמת והתחושות הפנימיות של הרבה מאוד אנשים מתוך תעשיית הקידום.

תוכן

אתר לא יכול לשרוד לאורך זמן ללא תוכן איכותי המקיף באופן "הוליסיטי" את כל דפי האתר. התוכן צריך להיות מקיף גם מבחינת הנושא אותו הוא מכסה ולהשתמש במונחים מקצועיים מהתחום. בגדול, טקסטים ארוכים יותר וכאלו שהיו מלווים במדיה, גם דורגו גבוה יותר.

טכנולוגיה

כמו תמיד, אתר עם מבנה קישורים פנימי נכון, כמה שפחות בעיות טכניות, זמני טעינה קצרים וכזה שכולל את כל תגי המטה היכן שצריך, גם ידורג גבוה יותר (למרות שבגוגל טוענים שהם יותר סלחניים בעניין מאשר פעם…)

קישורים

למרות שעדיין יש חשיבות גבוהה מאוד למספר הקישורים, גם לתכונות שלהם יש חשיבות לא קטנה. למשל, חשוב שיהיו קישורים מאותה המדינה בה ממוקם האתר ובמקרה של מותגים, גם קישורים שכוללים את שם המותג או חלקים משם הדומיין. גם להימצאותם של קישורי nofollow יש קורלציה גבוהה עם מיקום גבוה.

סיגנלים חברתיים

כאן דווקא חלה ירידה בחשיבות של הסיגנלים השונים, אולי בגלל שכבר נוכחנו לדעת שגוגל בעצמה די מגמגמת עם כל ההשפעה של גוגל פלוס על תוצאות החיפוש (ובמיוחד אחרי שהיא נאלצה למתן את ההשפעה של ה-Authorship Tag ולאחר מכן לבטל אותו לגמרי…).

התנהגות משתמשים

יש כאלו שיגידו ש-Searchmetrics ניסו לדחוף בכוח את הסינגלים ההתנהגותיים, אבל אי אפשר להתעלם מכך שיש הרבה (וגם פה בתגובות 😉 ), שטוענים כבר כמה שנים ובתוקף שזהו אולי הפקטור הכי פחות מוערך בעולם ה-SEO, ואכן אפשר לראות שלפרמטרים כמו אחוז הלחיצות, זמן באתר ואחוז נטישה יש קורלציה גבוהה מאוד למרות שהם הפרמטרים הכי חדשים בסקר.

אינפוגרפיקה המסכמת את עיקרי הממצאים באנגלית

האם פייסבוק מאיימת על עתידה של יוטיוב?

לידיעה המקורית באתר benzinga

יוטיוב אמנם נחשב לאתר הוידיאו הפופולארי בעולם,  אבל בשבוע שעבר נפל דבר כאשר קליפ של ביונסה שהוצע לצפייה דרך פייסבוק, נצפה לא פחות מ-2.4 מיליון פעמיים, זאת לעומת 1.4 ציפיות בלבד ביוטיוב.

לפי האנליסטית Trip Chowdhry מחברת המחקר Global Equities, הדבר לא ממש היה מפתיע מכיוון שפייסבוק היא רשת אפקטיבית יותר בגילוי של תכנים חדשים, זאת לעומת יוטיוב, שבה המשתמש צריך לדעת מה הוא מחפש על מנת למצוא אותו ופחות קל לגלות בה תכנים חדשים באופן אקראי (לפחות כאלו שהם לא מאוד קרובים להעדפה האישית של המשתמש…).

מלבד זאת, אם או בלי קשר למהלך של בינוסה, ה-WSJ מדווח שפייסבוק נמצאת בקשר עם מספר גדול של אמנים מובילים במטרה לעבות את תכני הוידיאו ברשת שלה ולמנוע זליגה של משתמשים חזרה ליוטיוב, שם הם לוחצים על פרסומות ומכניסים לאמנים עצמם כסף. הדבר אומר שבהחלט יכול להיות שבעתיד נראה יותר וידאו ממומן או כזה שיש בו פרסומות פרי-רול (סטייל יוטיוב) בתוך פייסבוק.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

9 תגובות

  1. תודה על העדכון.
    לא מסכים אתך לגבי הנתונים שהוצגו על גוגל פלוס ובכלל על הסיגנלים החברתיים. המחקר החדש דווקא טוען להיפך.
    אמנם ה rel author נעלם מתוצאות החיפוש אבל זה לא מעיד על authorship שלדעתי עדיין ממשיך לצבור השפעה (מתחת לפני השטח והיכולת של המקדמים לנסות להשפיע בעניין)

    • איתי ברנר

      צריך להפריד בין סיגנליים חברתים לבין דירוג של סמכותיות שלו שני דברים שונים… לדעתי גוגל הבינה מאוחר יותר שסיגנלים חברתיים כמו תג כותב קלים יותר למניפולציה מקישורים ואי אפשר לסמוך עליהם. לעומת זאת מדדים של סמכותיות מתייחסים יותר לקשר בין כותבים לאתרים שהם כותבים בהם והסמכותיות של האתרים עצמם

  2. לגבי אינדקוס של גוגל את עצמו זה דבר ישן ויש הרבה מקדמים שהיו עושים מניפולציות כדי לקבל קישורים כפולים..
    עוד אנקדוטה שקשורה לגוגל שאני לא מבין איך המוצרים שלהם לא מופיעים ראשונים בתוצאות לדוגמה תכתוב בלוגר תוצאה ראשונה היא bloger ולא blogger…
    דוגמה נוספת לפיגור קל מדוע לפעמים כשאתה כותב גוגל אנליטיקס גוגל מציגה גם מודעה ממומנת, לא שזה עולה לה עם מישהו יקליק אבל בדרך כלל אנשים לא משלמים על מילה שהם בין כך בתוצאה ראשונה..
    בקיצור חומר לפוסט שלם..
    וכמובן תודה על הסיכום החדשותי

  3. איתי, איך אתה מנמק את הבאתו של ה"מחקר" המגוחך של SearchMetrics אודות "גורמי הדירוג בגוגל" מדי שנה?

    א. אפילו במחקר ארוך טווח של תופעה יציבה אי-אפשר ללמוד מחקירת המצוי על טבעו של הרצוי! כך למשל בחקירת תוצאות החיפוש העליונות מוצאים שיש להן מספר רב של קישורים, אבל זאת לא (!) אינדיקציה שהקישורים הם שתרמו להמצאותן של תוצאות החיפוש הללו בצמרת. אולי הקישורים דווקא הזיקו, אבל לא מספיק כדי להעלות במקומן תוצאות חיפוש אחרות שהקישורים הנכנסים אליהן הזיקו להן עוד יותר!

    ב. את הרצוי לגוגל לא נמצא במה שמצוי אלא בהנחיות גוגל לבעלי\מנהלי האתרים מה עליהם לדרוש (!) ממקדמי האתרים לבצע כדי לקדם את האתר, נגד המתחרים, אל צמרת תוצאות החיפוש. ובהנחיה הזו (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) אין כבר (!) שום איזכור לקישורים כעל גורם שתורם בכלל משהו לקידום, כפי שהיה שם עד יוני 2013! קוראי מדור החדשות שיקראו את מה שאתה כותב ומצטט פה בעניין הזה עלולים להשתכנע ש"בניית קישורים" היא האמצעי הרצוי לגוגל לקידום האתר ולהיות מופתעים ביותר כאשר האתר ייענש.

    ג. אתה כותב:
    "למרות שעדיין יש חשיבות גבוהה מאוד למספר הקישורים, גם לתכונות שלהם יש חשיבות לא קטנה. למשל, חשוב שיהיו קישורים מאותה המדינה בה ממוקם האתר ובמקרה של מותגים, גם קישורים שכוללים את שם המותג או חלקים משם הדומיין. גם להימצאותם של קישורי nofollow יש קורלציה גבוהה עם מיקום גבוה."

    איזה מין שטות זו? מה ההגיון בספירת מספר (!) הקישורים ללא כל התייחסות לערכו (הסמוי) של כל קישור? זה כמו לספור את מספר השטרות שיש לי בכיס, ולצאת לקניות בלי כל קשר לערך הנקוב של כל שטר. והרי רק על פי מדד ה-PR, אם בסיס הסולם הלוגריתמי של המדד הוא רק 10, הערך הנקוב של קישור אחד יכול להיות שווה כמו הערך הנקוב של 10,000,000,000 קישורים אחרים יחד! אין ספק שהליצנים מ-SearchMetrics מתקשים גם הם לעכל את העובדה שגוגל מרשה להם לדעת כל כך מעט.

  4. למען ההגינות עלי להוסיף ש-SearchMetrics כותבים בעמוד האחרון (http://www.searchmetrics.com/en/knowledge-base/ranking-factors/infographic/) שכל התוצאות שהציגו מייצגים רק קורלציה ולא מתחייבת מכך כל טענה לקיומו של קשר סיבתי. אבל מקדם האתרים מבקש דווקא לדעת מה הן פעולות הקידום שיהוו סיבה פועלת לשיפור מירבי של ציון הרלוונטיות של הדף, מתוך ציפייה שזה גם ישפר במידה מספקת את הדירוג בתוצאות החיפוש.

    • איתי ברנר

      בדיוק, הם מעולם לא כתבו שיש קשר ברור של סיבה ותוצאה. כתבתי את זה בסקר הקודם אאל"ט.

      • אז תביא לפה חדשות רק על מחקרים שכן מראים קשר ברור בין סיבה לתוצאה!

        כאמור, מקדם האתרים צריך (!) דווקא לדעת מה הן פעולות הקידום שיהוו סיבה פועלת לשיפור מירבי של ציון הרלוונטיות של הדף, מתוך ציפייה שזה גם ישפר במידה מספקת את הדירוג בתוצאות החיפוש.

        • איתי ברנר

          אוי עמנואל, העלית לי חיוך על הפרצוף… איך בדיוק אתה רוצה שאני אביא לך "מחקר מוכח" על משהו שקשור לקידום אתרים- הרי אתה הראשון שיודע שמרוב משתנים וציוני רלוונטיות, יש כאן בעיקר ספקולציות.

          ואגב אני משתדל להשתמש במילה סקר בדיוק מכיוון שלא מדובר כאן במחקר מדעי גרידא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים