מהפכה באדסנס, הסרת קישורים ממוקדת, פייבר מגיעה לאייפון ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

מהפכה באדסנס – התאמה אישית של גודל המודעות

להכרזה המקורית בבלוג אדסנס

חדשות משמחות לכל מי שמריץ מודעות אדסנס באתר שלו : מעתה גוגל מאפשרת לקבוע גודל מותאם אישית למודעות טקסט ותמונה (אך לא ליחידות קישורים).

עבור מודעות טקסט, המערכת של אדסנס תתאים את מספר ההודעות המקסימלי בהסתמך על מודל המכרזים הפנימי של המערכת, אך הדבר יכול לקחת קצת זמן. כאשר מדובר במודעות תמונה, המערכת לעולם לא תשתמש במודעות גדולות יותר משטח היחידה שנבחר, אך יכולה להשתמש במודעות קטנות יותר, כך שליחידה עצמה יהיו שוליים בצדדים (ראו צילום מסך). כמו כן, ישנן מספר מגבלות על גודל המודעות מבחינת הרוחב והגובה המינימאליים והמקסימאליים (אשר יכולים להשתנות מעת לעת).

פרסומות אדסנס חדשות

חטפתם עונש בגלל קמפיין קישורים גרוע? אל תהססו לעשות להם Disavow…

בוידאו חדש של מאט קאטס, הוא נשאל כיצד אתר כמו Interflora הצליח לחזור מעונש תוך כ- 11 ימים בלבד. קאטס לא עונה ישירות על השאלה, אלא מסביר שבהרבה מקרים, הם (צוות האנטי ספאם של גוגל) מקבלים בקשות מבעלי אתרים שהאתר שלהם קיבל עונש לאחר שהפעיל קמפיין קישורים מסיבי ובכלל זאת קנייה של קישורים. לפי קאטס, אם מדובר בתקופה שאפשר לבודד אותה ויש לה התחלה וסוף, אפשר להשתמש ב- Disavow Tool ולהסיר באופן גורף את כל הקישורים שנבנו בתקופה הזו על מנת להסיר את העונש. כמו כן, הוא רומז שהדבר יכול לעבוד גם במקרים בהם קיבלתם דומיין שרוף ואתם רוצים “לנקות” אותו מקישורים שמזיקים לו.

עם זאת, יש לציין שלפי עדויות רבות של מקדמים בארץ ובחו”ל, הכלי יעיל בעיקר לעונשים ידניים ולא למקרה שבו נפגעתם על ידי סינון אלגוריתמי כמו פינגווין, הסיבה לכך היא כנראה שבמקרים כאלו, גוגל כבר סינן את הערך של הקישורים האלו ולכן מה שאתם בעצם מבצעים זה סינון על סינון…

האבטחה המשופרת של תמונות ב- Gmail

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

אם גם אתם קיבלתם עדכון מ – Gmail על תכונת אבטחה חדשה שתאפשר לכם לראות את התמונות בהודעות שנשלחות אליכם בצורה אוטומטית (ומבלי ללחוץ על הקישור “הצג תמונות”), אז כעת מסתבר שמדובר ביותר מסתם עדכון אבטחה ויש לו גם משמעויות נוספות : מכיוון שמעכשיו התמונות האלו יטענו מהשרתים של Gmail, הרי שמידע כמו המיקום של המשתמש שקורא את ההודעה והדפדפן שלו ילך לאיבוד…

למרבה המזל, מתגובות של מספר משווקים גדולים – מסתבר שהשינוי אינו גרוע כפי שניתן לחשוב :

  • כל עוד התמונה שמורה בקאש, ייתכן שכתובת ה – IP של המשתמש אכן תתייחס לשרתים של גוגל בקליפורניה
  • יהיה קשה לעקוב אחר פתיחות חוזרות של אותה ההודעה, אך קל יותר לעקוב אחר פתיחות ייחודיות (אומת על ידי כמה וכמה משווקים)
  • המידע לגבי הדפדפן של המשתמש לא משפיע על אפליקציות הדואר הפנימיות של אנדרואיד ואייפון, רק על דפדפנים או אפליקציות חיצוניות, בהם משתמשים רק חלק קטן מן הגולשים.
  • משווקים שמחליפים תמונות דינאמיות בזמן אמת כנראה ייתקלו בבעיה (לדוגמה, אם הם מתאימים את התמונה למבצעים מוגבלים בזמן בחנויות)
  • התכונה החדשה עלולה להסיט את הפוקוס של המשווקים לאינטראקציה של הגולשים עם ההודעות עצמן וזה לא בהכרח שינוי לרעה… בנוסף לכך, האבטחה המוגברת תגרום לגולשים לחשוש פחות מהצטרפות לרשימות תפוצה

הגיע הזמן – Fiverr השיקה אפליקציה לאייפון

לפוסט המקורי ב- Geektime

משתמשים בשירותי Fiverr, אבל רוצים לעשות זאת גם מהנייד ולא להיות תלויים במחשב הנייח או הנייד שלכם? לפני מספר ימים השיקה Fiverr אפליקציה סלולאריית לאייפון הכוללת כמעט את כל היכולת של האתר הרגיל, ובכלל זאת האפשרות לצפות בכל שלושת מיליון הגיגים שיש באתר ולהזמין אותם. בנוסף לכך, אפשר לעקוב אחר גיג ולקבל עדכון כאשר הוא מוכן או משתנה באמצעות התראת PUSH.

המגבלה העיקרית של האפליקציה היא שלא ניתן להוסיף באמצעותה גיגים חדשים, ונראה  שהיא גם מעט פחות ידידותית עבור משתמשים חדשים לעומת אתר ה – Desktop שמוליך את המשתמש צעד אחר צעד בתהליך הבחירה והרכישה של הגיג. אפליקציית האנדרואיד, למקרה ששאלתם, צפויה להיות מושקת רק בשנה הבאה…

הערכה: יוטיוב אחראי ל- 11% מהכנסות גוגל

לכתבה המקורית באתר eMarketer

אם רציתם הוכחה נוספת לכך שהפרסום בוידאו הולך וצומח, הרי שכעת מגיעים דיווחים מאתר emarketer ולפיהם הרווח הנקי של יוטיוב יסתכם השנה ב- 1.96 מיליארד דולר, כאשר האתר שולט ב- 20.5% מנתח שוק הפרסום האמריקאי בוידאו (לא כולל פרסומות בטלוויזיה המסורתית כמובן). הצפי הוא שנתח השוק והרווחים מפרסומת וידאו ימשיכו לצמוח בשנים הקרובות כאשר עוד ועוד אנשים יצרכו תכני וידאו דרך המובייל.

תחזיות מפורטות יותר עד 2015 והסבר לגבי האופן בו נאספו הנתונים ובוצעה התחזית עצמה, ניתן למצוא בפוסט המקורי.

הכנסות מיוטיוב

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
10 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89413
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88057
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
87797
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66675
קידום אתרים
ירון אחר
64751
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
49
תוכן וקופירייטינג
מיטל אור
82
תוכן וקופירייטינג
מיטל אור
53
מדיה חברתית
מיטל אור
193
מדיה חברתית
עמית אדלר
193
מסחר אלקטרוני
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
10
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x