מהפכה באדסנס, הסרת קישורים ממוקדת, פייבר מגיעה לאייפון ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » מהפכה באדסנס, הסרת קישורים ממוקדת, פייבר מגיעה לאייפון ועוד…

מהפכה באדסנס, הסרת קישורים ממוקדת, פייבר מגיעה לאייפון ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

מהפכה באדסנס – התאמה אישית של גודל המודעות

להכרזה המקורית בבלוג אדסנס

חדשות משמחות לכל מי שמריץ מודעות אדסנס באתר שלו : מעתה גוגל מאפשרת לקבוע גודל מותאם אישית למודעות טקסט ותמונה (אך לא ליחידות קישורים).

עבור מודעות טקסט, המערכת של אדסנס תתאים את מספר ההודעות המקסימלי בהסתמך על מודל המכרזים הפנימי של המערכת, אך הדבר יכול לקחת קצת זמן. כאשר מדובר במודעות תמונה, המערכת לעולם לא תשתמש במודעות גדולות יותר משטח היחידה שנבחר, אך יכולה להשתמש במודעות קטנות יותר, כך שליחידה עצמה יהיו שוליים בצדדים (ראו צילום מסך). כמו כן, ישנן מספר מגבלות על גודל המודעות מבחינת הרוחב והגובה המינימאליים והמקסימאליים (אשר יכולים להשתנות מעת לעת).

פרסומות אדסנס חדשות

חטפתם עונש בגלל קמפיין קישורים גרוע? אל תהססו לעשות להם Disavow…

בוידאו חדש של מאט קאטס, הוא נשאל כיצד אתר כמו Interflora הצליח לחזור מעונש תוך כ- 11 ימים בלבד. קאטס לא עונה ישירות על השאלה, אלא מסביר שבהרבה מקרים, הם (צוות האנטי ספאם של גוגל) מקבלים בקשות מבעלי אתרים שהאתר שלהם קיבל עונש לאחר שהפעיל קמפיין קישורים מסיבי ובכלל זאת קנייה של קישורים. לפי קאטס, אם מדובר בתקופה שאפשר לבודד אותה ויש לה התחלה וסוף, אפשר להשתמש ב- Disavow Tool ולהסיר באופן גורף את כל הקישורים שנבנו בתקופה הזו על מנת להסיר את העונש. כמו כן, הוא רומז שהדבר יכול לעבוד גם במקרים בהם קיבלתם דומיין שרוף ואתם רוצים "לנקות" אותו מקישורים שמזיקים לו.

עם זאת, יש לציין שלפי עדויות רבות של מקדמים בארץ ובחו"ל, הכלי יעיל בעיקר לעונשים ידניים ולא למקרה שבו נפגעתם על ידי סינון אלגוריתמי כמו פינגווין, הסיבה לכך היא כנראה שבמקרים כאלו, גוגל כבר סינן את הערך של הקישורים האלו ולכן מה שאתם בעצם מבצעים זה סינון על סינון…

האבטחה המשופרת של תמונות ב- Gmail

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

אם גם אתם קיבלתם עדכון מ – Gmail על תכונת אבטחה חדשה שתאפשר לכם לראות את התמונות בהודעות שנשלחות אליכם בצורה אוטומטית (ומבלי ללחוץ על הקישור "הצג תמונות"), אז כעת מסתבר שמדובר ביותר מסתם עדכון אבטחה ויש לו גם משמעויות נוספות : מכיוון שמעכשיו התמונות האלו יטענו מהשרתים של Gmail, הרי שמידע כמו המיקום של המשתמש שקורא את ההודעה והדפדפן שלו ילך לאיבוד…

למרבה המזל, מתגובות של מספר משווקים גדולים – מסתבר שהשינוי אינו גרוע כפי שניתן לחשוב :

  • כל עוד התמונה שמורה בקאש, ייתכן שכתובת ה – IP של המשתמש אכן תתייחס לשרתים של גוגל בקליפורניה
  • יהיה קשה לעקוב אחר פתיחות חוזרות של אותה ההודעה, אך קל יותר לעקוב אחר פתיחות ייחודיות (אומת על ידי כמה וכמה משווקים)
  • המידע לגבי הדפדפן של המשתמש לא משפיע על אפליקציות הדואר הפנימיות של אנדרואיד ואייפון, רק על דפדפנים או אפליקציות חיצוניות, בהם משתמשים רק חלק קטן מן הגולשים.
  • משווקים שמחליפים תמונות דינאמיות בזמן אמת כנראה ייתקלו בבעיה (לדוגמה, אם הם מתאימים את התמונה למבצעים מוגבלים בזמן בחנויות)
  • התכונה החדשה עלולה להסיט את הפוקוס של המשווקים לאינטראקציה של הגולשים עם ההודעות עצמן וזה לא בהכרח שינוי לרעה… בנוסף לכך, האבטחה המוגברת תגרום לגולשים לחשוש פחות מהצטרפות לרשימות תפוצה

הגיע הזמן – Fiverr השיקה אפליקציה לאייפון

לפוסט המקורי ב- Geektime

משתמשים בשירותי Fiverr, אבל רוצים לעשות זאת גם מהנייד ולא להיות תלויים במחשב הנייח או הנייד שלכם? לפני מספר ימים השיקה Fiverr אפליקציה סלולאריית לאייפון הכוללת כמעט את כל היכולת של האתר הרגיל, ובכלל זאת האפשרות לצפות בכל שלושת מיליון הגיגים שיש באתר ולהזמין אותם. בנוסף לכך, אפשר לעקוב אחר גיג ולקבל עדכון כאשר הוא מוכן או משתנה באמצעות התראת PUSH.

המגבלה העיקרית של האפליקציה היא שלא ניתן להוסיף באמצעותה גיגים חדשים, ונראה  שהיא גם מעט פחות ידידותית עבור משתמשים חדשים לעומת אתר ה – Desktop שמוליך את המשתמש צעד אחר צעד בתהליך הבחירה והרכישה של הגיג. אפליקציית האנדרואיד, למקרה ששאלתם, צפויה להיות מושקת רק בשנה הבאה…

הערכה: יוטיוב אחראי ל- 11% מהכנסות גוגל

לכתבה המקורית באתר eMarketer

אם רציתם הוכחה נוספת לכך שהפרסום בוידאו הולך וצומח, הרי שכעת מגיעים דיווחים מאתר emarketer ולפיהם הרווח הנקי של יוטיוב יסתכם השנה ב- 1.96 מיליארד דולר, כאשר האתר שולט ב- 20.5% מנתח שוק הפרסום האמריקאי בוידאו (לא כולל פרסומות בטלוויזיה המסורתית כמובן). הצפי הוא שנתח השוק והרווחים מפרסומת וידאו ימשיכו לצמוח בשנים הקרובות כאשר עוד ועוד אנשים יצרכו תכני וידאו דרך המובייל.

תחזיות מפורטות יותר עד 2015 והסבר לגבי האופן בו נאספו הנתונים ובוצעה התחזית עצמה, ניתן למצוא בפוסט המקורי.

הכנסות מיוטיוב

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

עוד מגבלות על עוגיות צד שלישי, תמונות 3D בחיפוש ושיפורים למדידת ביצועי אפליקציות אנדרואיד

בשבוע החולף גוגל קיימה את כנס המפתחים השנתי שלה I/O, ולכן יש השבוע יחסית הרבה ...

10 תגובות

  1. יתי, איך מקדם אתרים אמור לדעת שהאתר שעליו עבד "יצא מעונש" לאחר הגשת בקשה לשירות ה"Disavow"? מה הוא אמור לראות?

    • איתי ברנר

      הוא צריך גם לשלוח "בקשת מחילה" דרך כלי מנהלי האתרים… למעשה גוגל רוצים לראות הוכחות שהוא ניסה "לחזור בתשובה"…

      • לא זה מה ששאלתי. על סמך איזה נתונים מקדם אתרים יכול לדעת שהוא כבר יצא מעונש (לאחר הגשת בקשת מחילה ומאמץ כן ומוצלח להיפטר ממרבית קישורי הספאם)?

        • איתי ברנר

          על פי סמך התשובה שהוא מקבל מגוגל…

          • ברור. תודה. יש אם כן מקום להזכיר לקוראים ש"יציאה מעונש" לא כרוכה בחזרה למיקומים שלפני הטלת העונש, כי תרומתם של הקישורים שהוסרו, ושל אלה שגוגל הולך להתעלם מהם מעכשיו, לציון הרלוונטיות הקודם של הדף חסרה מעכשיו, ולכן יש צורך לחזור על עבודת הקידום, מהנקודה שבה האתר היה לפני "בניית הקישורים" הללו. בשביל אתרים רבים זה לחזור אחורה כמה שנות עבודה טובות!

          • איתי ברנר

            לדעתי אתה צודק חלקית, זה יהיה נכון בהכרח רק אם האתר קיבל סינון אלגוריתמי וענישה ידנית ממש באותו זמן…

  2. איתי, כתבת: "לדעתי אתה צודק חלקית, זה יהיה נכון בהכרח רק אם האתר קיבל סינון אלגוריתמי וענישה ידנית ממש באותו זמן…"

    מדוע אתה סבור ככה? הרי תרומת הקישורים שהוסרו חסרה עכשיו לציוני הרלוונטיות של הדפים שנענשו, והוא יותר נמוך ממה שהיה קודם!

    • איתי ברנר

      אתה צודק, לא שמתי לב לדקויות : אם אתה מתייחס לקמפיין שבו בונים קישורים ומסיר את כולם עם הכלי עד האחרון שבהם, אז זה רוב הסיכויים שבכל מקרה הנזק יהיה כבד, אבל אני לא יודע לגבי כמה שנים אחורה. המקרה שמתואר הוא של אתרים שהתפתו לאיזו עסקת קישורים מפוקפקת וקיבלו עונש נקודתי על סמך פעילות שאפשר למדוד אותה על גבי ציר הזמן במדויק…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים