בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל
- כל מה שצריך לדעת על חיפוש תמונות לפי נושאים בגוגל (Search Engine Watch) – גוגל הציגה אפשרות חדשה בחיפוש התמונות שלה, חיפוש על פי נושא (זמין גם בעברית). בסידור לפי נושא, השאילתא המקורית שלכם מתחלקת לכמה שאילתות משנה כאשר לכל אחת מהן מוקדשת שורה נפרדת. המדריך של SEW יסביר לכם כיצד להפוך את התמונה שלכם ליותר רלוונטית לנושא הממוקד שלה (דוגמה אמיתית: צימרים כנושא ראשי, צימרים בצפון כנושא משני). בין העצות שמציע המדריך: מתן שם בעל משמעות לקובץ (בד”כ באנגלית), הפצת התמונה באתרים נוספים ועוד.
- התגלתה פרצת אבטחה גם בכרום (ניוזגיק) – כרום נחשב לדפדפן הבטוח ביותר בשנים האחרונות מכיוון שעד כה לא נתגלו בו פרצות אבטחה. למרות זאת, חוקרים מארגון VUPEN שמספק מידע התנדבותי אודות אבטחת מידע , גילו פרצת אבטחה בכרום שמאפשרת לאתרים בעל קוד זדוני להפעיל אותו על מחשב המשתמש. למשל, בוידאו המצורף הם הפעילו את תוכנת המחשבון בצורה אוטומטית. הפרצה עובדת כרגע רק על גרסה מסוימת מאוד של כרום 11. למרות שגוגל מצפה שהאקרים שונים יעזרו לה לסתום חורי אבטחה, החוקרים אומרים כרגע שהם יעבירו את המידע ל”שותפים ממשלתים” ולא לציבור, אולי רמז לכך שהם כלל לא מתכוונים לשתף את גוגל במידע.
“פרצה” נוספת שהתגלתה בכרום או יותר נכון במשחק Angry Birds בגרסה המיוחדת לכרום כמה שעות בלבד לאחר השחרור, מאפשרת לפתוח את כל שלבי המשחק באמצעות הרצת קוד ג’אווה סקריפט בחלון הכתובת (URL). הקוד הזה כבר לא עובד בעדכון האחרון, אבל נשאלת השאלה האם לא הגיע הזמן לבטל את האפשרות של הרצת קוד דרך שורת הכתובת? מעבר לכך, אחת המטרות של גוגל בשחרור המשחק הייתה להדגים את היכולות של HTML5 מול הטכנולוגיה המתחרה פלאש (של אדובי), ולפי המהירות שבה המשחק נפרץ, כנראה שיש למפתחים עוד לא מעט עבודה.
- פיצ’ר חדש בפייסבוק: תיוג דפים בתוך תמונות (מאשבל) – פייסבוק ממשיכה לעבות את האפשרויות הזמינות לעמודי מעריצים בפייסבוק ומעתה מאפשרת לתייג פרטים בתמונות גם לפי שמות של מותגים, מוצרים או אנשים. הכוונה באנשים היא למשל זמרות כמו לידי גאגא ובמקרה הזה, התיוג יקשר לדף הרשמי שלה ולא לפרופיל האישי.
-
התכונה החדשה תוכל לסייע למותגים, בעיקר מותגים מאוד גדולים או מפורסמים לקבל עוד תנועה לדף שלהם. גם מותגים קטנים יותר יוכלו לקבל חשיפה כאשר גולשים יידעו כי החברים או המכרים שלהם משתמשים בהם.
- שניים רבות השלישית מנצחת: מיקרוסופט קונה את סקייפ (טקראנצ’) – בשבוע שעבר דיווחנו שפייסבוק וגוגל שתיהן שוקלות לקנות את סקייפ, אבל כמו שבוודאי כבר שמעתם, זו שביצעה את הרכישה בסוף הייתה דווקא מיקרוסופט. סקייפ נרכשה תמורת 8.5 מיליארד דולר במזומן ותהפוך מעתה לחטיבה עצמאית בתוך מיקרוסופט.
מיקרוסופט הודיעה שהיא תמשיך לתמוך במשתמשי סקייפ גם על גבי פלטפורמות שאינן שלה. סקייפ הוא הפרוטוקול המוביל כרגע בשיחות VoIP והפעם האחרונה בו ניסו להנדס אותו אחורנית הייתה 2006, כך שלמיקרוסופט יש יתרון גדול על פני מתחרותיה והיא תוכל מעתה להציע למשתמשי סקייפ לדבר עם משתמשי מסנג’ר ושאר התוכנות והשירותים שהיא מציעה. - פנדה 1,2,3 או שבכלל 2.1? (Search Engine Land) – בשבוע האחרון הרבה בעלי אתרים מדווחים על קפיצות נוספות בתוצאות שהתרחשו הרבה אחרי עדכון פנדה המקורי ועדכון פנדה העולמית לגרסאות גוגל באנגלית. פוסט שפורסם בבלוג הרשמי של וובמאסטר טולס ונכתב על ידי אמית סנגל ומסביר איך להמשיך לכתוב תכנים איכותיים לאתרים אמנם מבהיר ששינויים בדירוגים יכולים לנבוע גם מעדכונים שאינם קשורים לפנדה, אבל כנראה שאת בעלי האתרים זה לא מרגיע… במקורות אחרים (כמו Search Engine Land) רשום שהתגובה הרשמית של גוגל היא דווקא שיש עדכון נוסף לפנדה, אך הוא הרבה יותר קטן מהשניים הקודמים. מאט קאטס הגיב בטוויט באופן מעט שונה וכתב שהעדכונים לפנדה הם ידניים ולמעשה בכל הרצה מחדש של האלגוריתם שהם מבצעים, הנתונים עליהם הוא מתבסס משתנים. כמו שאתם יכולים להבין, יש כאן כמה סתירות, אבל אין ספק שהפנדה עוד לא אכלה את הבמבוק האחרון שלה…
- Groupon Now זמין בארה”ב (קישור ישיר) – הניסוי הבא של Groupon Now שסיפרנו לכם עליו לפני כמה שבועות, זמין ומציג דילים מיידים על גבי מפת ארה”ב. בניגוד למה שסברנו קודם, האתר לא מתרכז רק במכשירים ניידים והממשק שלו מותאם גם למחשבי Desktop.השימוש במינוח “דילים” ולא “קופונים” מייצג את הרעיון שהמבצעים באתר זמינים לרכישה מיידית ואינם תלויים במספר הזמנות מינימאלי. לעומת זאת, הדילים בהחלט יכולים להיות מוגבלים רק לשעות או ימים מסוימים.
- EdgeRank – אלגוריתם החדשות (פיד) של פייסבוק (GetElastic) – זה לא חדש שגם לפייסבוק יש אלגוריתם שנותן עדיפות לעדכונים מסוימים על פני אחרים, אבל עד היום לא הרבו לכתוב על הנושא הזה מהפרספקטיבה של קידום אתרים אפילו כשיש דמיון רב בניהם. הפוסט הקצר הזה יסביר לכם מה משפיע על הסיכוי שדווקא העדכון שלכם (משתמש, דף או קבוצה) יופיע קודם. בגדול הוא מחולק לזיקה (מידת האינטראקציה שלכם עם המעדכן), משקל (לפי סוג תוכן והקרבה בנכם לבין המעדכן המקורי) וזמן (ככול שעובר הזמן כך העדכון יופיע יותר למטה). כאמור, הפוסט לא ארוך ומומלץ לפחות להעיף בו מבט.
- גוגל ממשיכה להתעסק עם נראות עמודי החיפוש (Search Engine Land) – גוגל כנראה בוחנת מבנה שונה לתוצאות החיפוש בו יש יותר רווח בין תוצאה לתוצאה ובין כותרת העמוד לתיאור. בגרסאות מסוימות יש גם פסים דקים מנוקדים בשחור (Dotted). אפילו אם אתם לא רואים את השינוי, מאות דיווחים מתחילת השבוע הנוכחי מראים שכנראה מדובר במבחן בשלב די מתקדם.
נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.