חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (12.1.13) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (12.1.13)

חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (12.1.13)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

"גוגל מציגה: האיש שיבנה את הדור הבא של מנועי החיפוש"

לפוסט המקורי בניוזגיק

מחבר הספר "עידן המכונות החושבות", ריי קורצוויל מונה לתפקיד ההנדסה החדש של גוגל. לפי חזונו של קורצוויל, בעתיד מנוע החיפוש יהיה החבר הכי טוב שלנו, כזה שיודע עלינו יותר ממה שאנחנו יודעים על עצמנו. בנוסף לכך, הוא יבין שפה טבעית,  את ההקשר של מילים בעלות כפל משמעות (ביחס לשאר המשפט),  ויוכל אף לענות על שאלות שנשאל אותו.

קישור פנימי בין דפי בית של אתרים יכול לגרור ירידה בדירוגים

הפוסט המקורי באתר Search Engine Roundtable

הודעה של מקדם אתרים בעל רשת של 150 ששלושה מהאתרים שלו נפגעו עורר דיון חם במיוחד בפורומים של וובמאסטר וורלד. מסתבר שהדבר היחיד שהיה משותף לשלושת האתרים הוא שהם קישרו מאחד לשני דרך דף הבית בקישור בעל אנקור טקסט כללי. רוב התגובות בשרשור מסכימות עם התאוריה הזו.

האם החיפוש ב-Desktop עומד להיעלם בגלל מכירות המחשבים האישיים?

לפוסט הרלוונטי בדה מרקר

את הנטבוקים החלשלושים כבר הספיקו להספיד לטובת הטאבלטים, אבל עכשיו נראה שגם הירידה התלולה במכירת המחשבים האישיים מגובה בנתונים אמיתיים : חברת המחקר IDC ציפתה לירידה שנתית של 4.4%, אך הירידה הייתה גבוה יותר, 6.4%!! למרבית האנשים, חוץ אולי מגיימרים וכאלו שעובדים עם תוכנות גרפיות כבדות / תוכנות עריכת וידאו, אין באמת סיבה אמיתית לשדרג את המחשב , ואם פעם זמן השדרוג / החלפת מחשב הממוצע היה חמש שנים, הרי שהיום הוא כפול!

במצב זה, ברור מדוע כל מנועי החיפוש היום רבים יותר ויותר על זירת ה – Mobile ומפתחות כלים ייעודים כמו למשל חיפוש קולי בלעדי לסמטארפונים וטאבלטים.

ההודעה ששווה 100$!

לכתבה המקורית בכלכליסט

לפני כמה שבועות כתבנו על כך שכל הודעה שתגיע למישהו שאינו חבר שלכם בפייסבוק תעלה כסף. כמה כסף? ובכן, כתב של אתר "מאשבל" שניסה לשלוח הודעה למארק צוקרברג, גילה שהוא נדרש לשלם לא פחות מ – 100$!!

כצפוי, ההסבר של פייסבוק , שמדובר בשיפור שנועד למנוע ספאם, מתקבל בעיקר כתירוץ בקרב כתבי הטכנולוגיה והקהל הרחב כאחד.

הודעה בפייסבוק שעולה 100 דולר

נו,אז על מה פייסבוק תכריז  ב- 15 לחודש?

לפוסט המקורי ב- Feeder.co.il

אתר "פידר" מבית גלובס ו- K/Logic מפרסם את כל השמועות אודות ההכרזה של פייסבוק בשבוע הבא:

  • סמארטפון כל מי שגולש דרך פייסבוק במכשירים שהמסך שלהם הוא עד חמישה אינץ , בוודאי הרגיש כמה מסורבל לגלוש בפייסבוק כך, לכן המחשבה שפייסבוק תציג טלפון עם מקשים ייעודים לרשת החברתית הוא לא כל כך מופרך.
  • טבאלט כי כל חברה היום רוצה טאבלט. מצד שני, פייסבוק חתומה עם מיקרוסופט על הסכם חיפוש דרך בינג, כך שהשמועה הזו נשמעת קצת מוזרה בלשון המעטה…
  • חוק ה-20% מדובר במגבלה חדשה של פייסבוק שלא מאפשרת להוסיף יותר מ – 20% טקסט לבאנרים של עמודים וקבוצות (כתבנו עליה כבר לפני כשבועיים) . ההכרזה הזו אולי תהפוך לרשמית בשבוע הבא. מצד שני,  סביר להניח שאפילו צוקרברג מבין שלעשות רוח מהכרזה כל כך מבאסת , זה רעיון אווילי למדי.
  • סגירת פייסבוק, או לפחות מסיבות העיתונאים – אולי לפייסבוק באמת נמאס מכל השמועות והיא חושבת שהורדת המסך על מסיבות העיתונאים שלה, הוא צעד חכם… לגוגל ישראל זה עובד יופי 🙂 .

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

מודעות מתחרים ב-GMB, בלוגים הורסים לעצמם את הקידום, ביקורות מזויפות באמזון ועוד

גוגל לעסק שלי יציג גם פרסומות של מתחרים גוגל פועלת תמידית למקסום רווחים, ומוצרי הלוקאל ...

10 תגובות

  1. אני מבקש להוסיף פרשנות לידיעה הראשונה. אינני מוצא הרבה חידוש בכוונה שנחשפה מפיו של ריי קורצוויל, מהנדס וממציא יהודי, בן 65, ומנהל ההנדסה החדש של גוגל.

    הרי אם "מנוע החיפוש יהיה החבר הכי טוב שלנו, כזה שיודע עלינו יותר ממה שאנחנו יודעים על עצמנו", מדובר במהלך שהתחיל עוד לפני כמה שנים טובות, כאשר גוגל התחילו לאסוף, לאגור, לאחד וליישם בתוך האלגוריתמים שלו את המידע שהוא מקבל אודות מאפייני ההתנהגות של אוכלוסיות גולשים. מתי התחילה בעצם "ההתאמה האישית של תוצאות החיפוש", שהצטברה בהכרח ל"התאמת תוצאות החיפוש לאוכלוסיה א', ולאוכלוסיה ב' וכו' – שכולן שואלות את אותו ביטוי חיפוש, אבל מתנהגות באופן שונה?

    עושה רושם שהחידוש הוא רק בזה שיישום המשך המגמה הזו בגוגל הופקד בידי האדם המתאים ביותר, מי שממילא תיכנן לפתח בעצמו מנוע חיפוש חדש מבוסס אינטליגנציה מלאכותית, בניגוד למנוע החיפוש הותיק של גוגל שהיה מבוסס על חישוב ושקלול התכונות הפורמליות של הדף ושל הדפים המקשרים אליו.

    יש לשים לב לעובדה שקישור מלאכותי, שלא זורמים דרכו גולשים, ולכן אין לגוגל שום איתותים על שיעור שביעות הרצון מהשימוש בקישור, הוא בעל ערך 0 (או אפילו שלילי, כי לגוגל עולה כסף לחשב שערכו 0) במנוע חיפוש שמבוסס על אינטליגנציה מלאכותית, בניגוד לאשליה שמביעים פה רבים שלקישור ימשיך להיות ערך, רק בשל היותו קישור.

  2. ישנה טעות או ניסוח מטעה בנוגע לידיעה השנייה, זו המדבר על קישור בין דפי בית.

    הפעולה עליה נענשו האתרים לפי אותו מנהל אתרים היא שבעמודי הבית שלהם היה קישור לעמוד הבית (אותו העמוד בו נמצא הקישור) עם טקסט עוגן שמהווה את הביטוי העיקרי בו מקודם אותו עמוד.

    כן אני יודע, עדיין נשמע לא ברור. קראו את זה לאט ותבינו (או פשוט קראו במקור).

  3. דני, מה זה "הביטוי העיקרי בו מקודם אותו עמוד"? – זה משהו שקיים (ובטעות) רק בתודעתו של מקדם האתרים, כי אין שום מקום שבו אתה מודיע לגוגל שזהו הביטוי העיקרי ולא אחר.

  4. עדכון מעולה, תודה רבה.
    אני מסכים שקישור ללא תנועה לא תמיד מועיל ולפעמים יכול לפגוע.

  5. לא בטוח שהבנתי… הבעיה היא קישור מדף הבית שלי לעצמו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים