חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (29.12.12) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (29.12.12)

חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (29.12.12)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל: קישורים מאתרי יחסי ציבור (PR) לא יעזרו לכם יותר…

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

אחרי שלפני כמה שבועות נחשף שגוגל ניוז רגיש גם לחדשות שמקורם באתרי יחסי ציבור פיקטיביים, השבוע אומר מאט קאטס שקישורים מאתרים כאלו הם בכל מקרה חסרי ערך.

כאשר חושבים על כך מעט יותר לעומק, הדבר הגיוני למדי, כפי שהוצאת קישורים מתבניות כבר הרבה פחות אפקטיבית אחרי עדכון הפינגווין. או במילים אחרות, גוגל ממש לא אוהב תבניות חוזרות. בכל אופן, אסור לשכוח שכאשר עושים PR בצורה טובה ומגוונים את הידיעות ששולחים לאתרים השונים, עדיין יכולה להיות כך השפעה חיובית מאוד מבחינת הכניסות לאתר ויחסי הציבור שלו…

תמונות Cover ופרסומות ממומנות בפייסבוק יכולות מעתה לכלול רק 20% טקסט

לפוסט המקורי ב- Social Fresh

אתר SF מדווח כי החל מה- 15 בינואר (עוד כשבועיים לערך), לא יהיה ניתן לקדם פוסטים או סיפורים ממומנים בהם יש תמונה עם יותר מ- 20% טקסט. כלומר, אם התמונה מכילה יותר מדי טקסט כאלמנט ויזואלי, מבחינת פייסבוק היא לא ממש תמונה. סביר להניח שהסיבה העיקרית לכך שפייסבוק עושה זאת היא מכיוון שהיא למדה מגוגל, שמידע שאי אפשר לנתח הוא מידע אבוד (או שפשוט הטכניקות שלה לזיהוי טקסט בתמונות , OCR, הן לא מאוד מפותחות). באופן קצת תמוהה, בפייסבוק דווקא טוענים שיש להם כלי שיכול להגיד לכם האם התמונה היא "טקסטואלית" מדי או לא.

סברה אחרת (בעצם זו שמוצגת ב SF עצמו), גורסת שהסיבה היא לא בהכרח קושי לאנדקס, אלא הקשחה של התנאים שאוסרים להציג קריאה לפעולה או מסר פרסומי בוטה שאינו חלק מטקסט הקידום של פייסבוק בתוך מסעות הפרסום השונים.

בכל אופן, אין ספק שהמהלך לא רק עשוי להפחית במידה מסוימת את כמות הספאם בפייסבוק, אלא כנראה גם להעביר כמות לא קטנה של מפרסמים חזרה לחיק מודעות ה – Display   של גוגל…

כמה טראפיק אורגני אתם מאבדים מ-iOS ולמה?

לפוסט המקורי ב- Define Media Group

כאשר יצאה לראשונה מערכת ההפעלה iOS 6, הסתבר שגוגל החל לדווח על חלק מהתנועה בחיפושים ניידים כתנועה ישירה במקום כתנועה אורגנית מחיפוש. כעת מסתבר שגם הפניה ממערכת העזרה הקולית סירי, עלולה להיות מפורשת בצורה לא נכונה על ידי גוגל. לפי הבדיקה של קבוצת "דיפיין", מדובר על לא פחות מ- 9% מכל התנועה שמגיעה ממערכת ההפעלה הזו. זה אולי לא נשמע הרבה ,אבל כבר כיום יש אתרים שחלק גדול מהתנועה שלהם מגיעה ממכשירים ניידים, ולאפל עצמה יש עדיין שליטה חזקה בשוק הסמארטפונים באמריקה (כל האייפונים למיניהם) ושוק הטאבלטים העולמי (אייפד ואייפד מיני).

איבוד טראפיק אורגני

רק 1% מהדומיינים אחראים למעל 70% מתנועת אתרים

המחקר המלא ב- Conductor

כעת מסתבר שכמו שהרוב המכריע של הגולשים רק צורך תוכן ולא יוצר אותו (למרות כל מה שסיפרו לכם על עידן הווב 2/3), כך גם 1% בלבד מהדומיינים אחראי ל – 70% מההפניה לאתרים אחרים.

כמו שאתם מבינים מהפתיחה של האייטם הזה, הנתונים האלו לא ממש מפתיעים אותנו, אבל הגרפיים שמתוארים במחקר של Contractor, עדיין מאירי עיניים. חשוב לשים לב שהם מתייחסים לאתרי B2B בצורה שונה מאתרי B2C.

כמה טראפיק מגיע מדומיינים

משפחת טאבלט: לא פחות מרבע מן האמריקאים מחזיקים בטאבלט

לכתבה המקורית בעיתון "כלכליסט"

אם גם אתם ראיתם גרף סיכום שנה כזו או אחר שבו צופים כי מספר משתמשי הטאבלטים בעולם עשוי לעקוף בשנים הקרובות את מספר משתמשי הסמטארפונים והמחשב האישי, הנה עוד הוכחה שמראה לאן נושבת הרוח :

לפי המחקר, בשנה האחרונה חל גידול של לא פחות מ- 150% בשיעור החדירה של המכשירים האלו ביבשת הצפונית. המפתיע הוא שהגידול בקטגוריה הוא לא בהכרח בזכות אפל, אלא גם בזכות הנקסוסים והקינדליים למיניהם. (נתח השוק של האייפד ירד מ – 90% ל – 50% בתוך שנה בלבד!).

מבחינת מעצבי ומקדמי אתרים לא בטוח שמדובר בחדשות טובות במיוחד, מכיוון שכל מכשיר משתמש בדפדפן מעט שונה , וכתיבת אפליקציות לשלוש מערכות הפעלה שונות גם היא לא משימה נעימה במיוחד.

האם גוגל משתמשים באדוורדס אקספרס כדי לקדם את גוגל פלוס?

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

שרות חדש של גוגל מאפשר לבעלי חשבונות "אדוורדס אקספרס" (חשבונות המיועדים לעסקים קטנים שלא רוצים לשכור מנהלי קמפיינים ייעודים), לבעלי עסקים לקדם את דף הגוגל פלוס שלהם באמצעות פרסומות ברשת.

Adwords Express

האירוניה היא שהשרות לא מאפשר לפרסם בתוך גוגל פלוס עצמה, שהיא כביכול רשת חפה מפרסומות ( אירוניה כפולה – האם דף העסק עצמו הוא לא סוג של פרסומת?!).

יותר מוזר מכך: השירות החדש אפילו לא מאפשר לטרגט רק את משתמשי גוגל פלוס, ובעצם מתייחס לקהל היעד בצורה "אנטי חברתית" לחלוטין. זה נשמע אפילו יותר מוזר, אבל העובדה הזו אושרה על ידי נציג של גוגל.

לסיום, אם חשבנו שהמדיניות של פייסבוק משונה, מסתבר שגם אצל "הגוגליסטים" קורים דברים משונים…

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

אמזון בישראל, סדרה של שינויים בפייסבוק ומה יש לגוגל להגיד על מיתוסים של SEO

אמאזון נכנסת לישראל, אבל מה זה בעצם אומר? אז כולנו שמענו על הכניסה של אמאזון ...

4 תגובות

  1. תודה על העדכונים. אני רוצה להעיר שה"מחקר" על מקורות התנועה דרך קישורים התייחס רק לדומיינים מקשרים שהם אתרים עסקיים, ויש בכך הטיה חזקה כלפי מעלה דווקא.

    האינטרנט הרי מלא באתרי "מאמרים" שאיש לא קורא, אתרי "תמיכה" שנמצאים הרחק מצמרת תוצאות החיפוש ובלוגים שנועדו רק לנפח את גודל תוכן האתר, אבל איש לא מבקר בהם. מספר הקישורים היוצאים מהדומיינים הללו אל האתרים שהתנועה מקישורים אליהם נמדדה ב"מחקר" הוא עצום, אבל אין בהם כל תנועה.

    אילו כלל הדומיינים המקשרים היו נלקחים בחשבון, היו אחראים ל-70% מהתנועה דרך קישורים נכנסים לאתרים שנחקרו הרבה, הרבה פחות מ-1% מהדומיינים המקשרים, ול-91% מהתנועה, הרבה, הרבה פחות מ-10%.

    • איתי ברנר

      נכון. המחקרים האלו תמיד מוטים קצת. למרבה הצער, רוב החוקרים באקדמיה מעדיפים לחקור אתרי ויקי או אתרי ווב 2 אחרים ולא מנועי חיפוש מסחריים, אולי בגלל שמבחינה מתודית, יש בהם יותר מדי נעלמים.

      • איתי, מה זה "מוטים קצת"? זה כאשר במקום 1% זה רק 0.9%. אבל סביר מאד להניח שריבוי קישורי הזבל ברשת גורם לכך שרק 0.1% או אפילו 0.01% מהדומיינים המקשרים מביאים 70% מהתעבורה.

        אם זה המצב, אז זו הסיבה לכך שגוגל משנים את השיטה ומחליפים את חישוב ציוני הרלוונטיות של הדף על פי תכונות הדפים המקשרים, שהגולשים ממילא לא משתמשים בקישורים שיוצאים מהם, אל שיטה שבה גוגל מחשב את ציוני הרלוונטיות רק על פי התעבורה הקיימת בקישורים שהגולשים כן משתמשים בהם, ומידת שביעות רצונם ממה שמצאו בקצה הקישור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים