חדשות: פינגווין בפתח, יאהו מנסה לצמוח, Home משתלטת על אנדרואיד ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות: פינגווין בפתח, יאהו מנסה לצמוח, Home משתלטת על אנדרואיד ועוד…

חדשות: פינגווין בפתח, יאהו מנסה לצמוח, Home משתלטת על אנדרואיד ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

היה פינגווין?! מה שבטוח שיהיה…

לפוסט הראשון על העדכון המסתורי שהיה ב – Searchengine Land

לפוסט השני על העדכון שיהיה ב – Searchengine Land

אנשים רבים מדווחים בימים האחרונים על שינויים לטובה ולרעה במיקומים של האתרים שלהם ואפילו על שינויים בתנועה בגוגל מבלי תזוזה במיקומים עצמם. אחד הדיונים ב- WebmastersWorld  מגיע לאורך של 200 תגובות, מה שבהחלט מראה שגם אם גוגל מכחישה מדובר בעדכון, משהו בהחלט זז באלגוריתם.

בכל אופן, לפי דבריו של מאט קאטס, עדכון הפינגווין הבא הוא במרחק של שבועות ספורים, מה שכנראה אומר שהתזוזות שחלק מבעלי האתרים הרגישו לא היו חלק מעדכון פינגווין, אלא אולי חלק מעדכון קטן יותר שבמקרה השפיע על כמות גדולה של אתרים. לפי קאטס, מדובר בעדכון גדול במיוחד שיהיה שווה ערך לעדכון פינגווין המקורי (לדבריו, זה יהיה פינגווין 2.0 למרות שבספירה הלא רשמית מדובר במספר 4 לאחר שני עדכונים קודמים מינוריים).

האם Waze עומדת להימכר לפייסבוק?

לפוסט המקורי בניוזגיק

לאחר שוויז דחתה הצעת רכישה מאפל תמורת כחצי מיליארד דולר, דיווחים חדשים מספרים על רכישה אפשרית מצד פייסבוק בסכום שנע בין 800 מליון דולר למיליארד דולר. עם זאת, מדובר בכמעט 10% מקופת המזומנים של פייסבוק, כך שהמחיר עלול להיות גבוה מדי בעיני המשקיעים והציבור שמחזיקים במניות פייסבוק. בנוסף לכך, הרצון של Waze  הוא להשאיר את פעילות החברה בארץ, בעוד פייסבוק בדרך כלל מעדיפה לאחד את פעילות חברות הבת שלה תחת קורת גג אחת, ונראה שמבחינת Waze, מדובר בתנאי שהוא בל יעבור מבחינתה (זאת לפי דיווח של דה מרקר).

מבחינת היתרון שבמיזוג בין שתי החברות, אין ספק שהאפשרות לתת לחברים בפייסבוק את היכולת לראות את החברים שלהם על מפות Waze, ייתן לפייסבוק דחיפה עצומה בשוק הסלולר שהיא עדיין נאבקת בו. לוויז יש אמנם אפשרות להתממשק לפייסבוק, אבל אפשרות זו מוגבלת כרגע לשליחת דיווחים לחברים. לפייסבוק יש גם את הכוח לפנות למפרסמים גדולים בשוק הפרסום , תחום שנחשב לנקודת תורפה אצל Waze אשר רק לאחרונה החלה לבסס את המודל הכלכלי שלה.

יאהו תציג כלי חיפוש חדשים בשנה הקרובה

לפוסט המקורי ב– Search Engine Land

לאחר כמה שמועות על כך שיאהו רוצה לצאת מן הדיל עם מיקרוסופט מוקדם יותר מכיוון שלא הצליחה להגיע לגידול מספיר בהכנסות מחיפוש, מסתבר שהיא עדיין לא ויתרה על הברית הזו ותנסה להגיע לנפח שוק של יותר מ – 12% (למיקרוסופט יש כרגע 17% ולגוגל 67%). נשיא צוות החיפוש של יאהו , Laurie Mann , הבטיח כמה כלים שמפותחים בשיתוף עם בינג וכנראה יהיו קשורים לחיפוש בסלולר (שם יש ליאהו אחיזה חלשה יחסית).

מעבר לכך, לפי דבריה של מנכ"ל יאהו, מאריסה מאייר, יאהו לא תתמקד בהכרח בשיפור תוצאות החיפוש עצמן (שבכל מקרה מסופקות על ידי בינג), אלא בשיפור חווית המשתמש והממשק, בדיוק כמו שיינן לא חייב לגדל את הענבים שלו בעצמו, אלא יכול למכור את היין שלו בסטייל מסוים.

פייסבוק הום מפחידה את המשתמשים? כנראה שממש לא!

לפוסט המקורי ב– Marketing Land

למרות המחשבה על כך שהשתלטות של פייסבוק על מסך הבית של מכשירי אנדרואיד תרתיע את המשתמשים, נתונים אחרונים מראים על כך שבמהלך חודש אחד, הורדה אפליקציית   Facebook Home לא פחות ממיליון פעמיים! נראה גם שיותר ויותר מן המשתמשים הם משתמשים בעלי פעילות "רגילה" ברשת החברתית ולא בהכרח מאמצים מוקדמים.  החדשות הטובות יותר ש – Home מגדיל את משך השהייה של הגולשים בתוך פייסבוק , כמו גם את המעורבות שלהם (לייקים ותגובות).

העדכון הבא של Home אמור להפוך את הגישה לאפליקציות אחרות של אנדרואיד לנוחות יותר, ועם אחוזי גדילה מרשימים במספר המשתמשים שעושים שימוש מפייסבוק מהמובייל (כפי שניתן לראות בגרף), אין ספק מדוע פייסבוק משקיע כל כך הרבה אנרגיה ומאמצים באפליקציות המובייל שלה, גם אם רק למכשירי הדגל בשוק (לא נראה שאפל תאפשר לפייסבוק להשתלט על מסך הבית שלה בזמן הקרוב…)

משתמשי מובייל חודשיים

בכל הקשור למותגים, דווקא אינסטגרם היא הרשת הצומחת ביותר

לפוסט המקורי ב– Marketing Land

מנתונים שמפרסמת חברת המחקר Simply Measured, עולה כי אינסטגרם הייתה הרשת הצומחת בשנה האחרונה, ועלתה מ – 22 מיליון משתמשים פעילים ל – 1000 מיליון משתמשים פעילים. יתר מכך, בכל הקשור למותגים, חל גידול של 14% במספר המותגים שפתחו עמודים באינסטגרם החל מחודש פברואר ועד לחודש מאי (זאת לעומת 10% לפינטרסט ו – 10% לגוגל פלוס).

המותגים עצמם גם פעילים למדי : כ – 40% מעלים לפחות תמונה אחת בשבוע ול – 34% יש לפחות 10,000 אוהדים (נכון לחודש מאי)

יתר על כך, מסתבר שהסובלת העיקרית מהרכישה של אינסטגרם על ידי פייסבוק היא כמובן טוויטר, וזאת מכיוון שאינסטגרם מקשה על משתמשים להעלות את התמונות שלהם מאינסטגרם לטוויטר, וכך חלה ירידה של 29% בשיתוף תמונות של מותגים בין שתי הרשתות ברבעון האחרון, זאת לעומת עליה של 23% בשיתוף לפייסבוק.

רשתות חברתיות מובילות

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

עוד מגבלות על עוגיות צד שלישי, תמונות 3D בחיפוש ושיפורים למדידת ביצועי אפליקציות אנדרואיד

בשבוע החולף גוגל קיימה את כנס המפתחים השנתי שלה I/O, ולכן יש השבוע יחסית הרבה ...

3 תגובות

  1. פבל ישראלסקי

    תודה על הסקירה איתי!

    מאז ומתמיד פייסבוק היה המועמד הכי מתבקש, בתור הרשת החברתית המובילה בעולם הייתי בטוח שכבר מזמן תרצה לשים יד על תוכנת הג'יפיאס החברתית המובילה בעולם (מעבר לעובדה שהיא גם מוצר מעולה).

  2. פינגווין… פינגווין…
    צריך להתחיל להתכונן נפשית.
    תודה על העדכון!

  3. תודה איתי, שלוש הערות:

    1. אם אכן "אנשים רבים מדווחים בימים האחרונים על שינויים בתנועה בגוגל מבלי תזוזה במיקומים עצמם" יכולות להיות לכך רק שתי סיבות אפשריות: או ששיעור
    השימוש בגוגל כמנוע חיפוש פחת בימים האחרונים (האם הופיעה פתאום חלופה? האם הופיע משהו אחר, ברשת או מחוצה לה, למשל שיפור פתאומי של מזג האויר, שמזמין את הגולשים לבלות אחרת את זמנם?); או שהם איבדו מיקומים רק בביטויי הזנב הארוך שהם לא טורחים לנטר. אפשר בהחלט לקשר מהלך כזה עם ההודעות שגוגל נוהגים לפרסם ששינוי נתון עומד להשפיע על כך וכך אחוזים מכלל תוצאות החיפוש, ולייחס סבירות גבוהה לשינוי שישפיע רק על סדר תוצאות החיפוש לביטויים שנפח החיפוש שלהם איננו עולה על רף שגוגל קובע אד הוק.

    2. אם יאהו מתמקדים פתאום בשיפור חווית המשתמש בדפי תוצאות החיפוש שלה, מה זה אומר על החשיבות שהם מייחסים לחווית המשתמש באתרים שמוצגים בתוצאות החיפוש של יאהו, ועל שינוי אפשרי של אופן הדירוג של תוצאות החיפוש? האם יאהו ממתינים לגמר ההמתנה של בינג, כי בינג צופים במה שגוגל עושים בעניין הזה, כדי להתחיל להעתיק את שינוי השיטה?

    3. מספר התגובות לפוסט איננו מעיד על חשיבותו ובטח שלא על איכות תוכנו. פועלים פה גורמים כמו התעוררות היסטריה המונית חסרת בסיס או, לחילופין, תחושת הסיפוק של המגיבים מקריאת פוסט שמאשר את הדעות הקדומות שלהם
    ומפיג את החשש מפני הגילוי שהן שגויות. במקרה השני, מספר התגובות מעיד דווקא על פעולתה המוצלחת של תרופת המנע להיסטריה המונית צפויה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים