דוחות חדשים בגוגל אנליטיקס ובוובמסטר טולס לגבי אינטראקציה חברתית | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » דוחות חדשים בגוגל אנליטיקס ובוובמסטר טולס לגבי אינטראקציה חברתית

דוחות חדשים בגוגל אנליטיקס ובוובמסטר טולס לגבי אינטראקציה חברתית

השבוע דווח ב-Search Engine Land על דוחות חדשים בוובמסטר טולס וגוגל אנליטיקס, אשר יעזרו לנו לענות על השאלה – מה פופולארי באתר שלנו?

מעבר למה שכבר ידענו בנוגע לתצוגה הנפרדת בוובמאסטר טולס של עמודים שהגיעו אליהם והיו מסומנים ב+1, גם הצוות של אנליטיקס הצליח לדחוף לא מעט פ'יצרים חברתיים לתוך הגרסה החדשה והמשתדרגת של השרות. לתוך ממד המבקרים (Visitors) התווסף גם מדד חברתי (Social). המדד הזה מחלק את הגולשים לכאלו שביצעו פעולה חברתית מסוימת וכאלו שלא. בתוך המדד החברתי אפשר לצפות במספר הפעולות החברתיות הכולל שבוצעו לפי סוגים (+1, לייק, שיתוף בטוויטר) או לראות באילו עמודים בוצעו הכי הרבה פעולות כאלו.

דוח חברתי חדש בגוגל אנליטיקס

מה הקאץ'? בעוד התמיכה בכפתור +1 כבר בפנים ולא דורשת שינויים נוספים, התממשקות לפעולות לייק או שיתוף בטוויטר דורשות להטמיע קוד נוסף. פעולה שעלולה להיות קצת מסורבלת למי שלא מתמצא ובמקרים מסוימים אולי אפילו להאריך את זמן טעינת העמוד.

לעומת אנליטיקס, בוובמאסטר טולס אפשר לראות רק את הפעילות של כפתור +1 כמו למשל כמה חשיפות היו מלוות בהכרזות +1 לעומת החשיפות הרגילות (כולל שינוי ב- CTR) או אילו עמודים באתר קיבלו הכי הרבה +1 מהאתר עצמו או אתרים אחרים (הכוונה למודעות Adwords מפנות או דפי התוצאות). המידע לגבי אתרים אחרים מן הסתם לא זמין באנליטיקס וכאן אולי נעוץ היתרון המשמעותי של בדיקה גם דרך ה- Webmaster Tools.

דוח חברתי חדש בוובמסטר טולס

ראוי לציין שאחת הבעיות העיקריות של מעקב תנועה מרשתות חברתיות היא ציון המקום המדויק ממנו מגיעה התנועה. כל מי שבודק את התנועה מפייסבוק בוודאי יודע שהיא בדרך כלל מגיעה או מעמוד הפרופיל של המשתמש או מהקיר שלו (l.php,profile.php), אבל לנו בתור בעלי האתר, אין יכולת לדעת באיזה הקשר. האם לגבי גוגל פלוס יהיה לנו מידע מדויק יותר? בגלל שגוגל נזהרת מאוד בכל מה שקשור לפרטיות הגולשים, סביר להניח שלא.

מישהו פה כבר התקין את הקוד אנליטיקס החדש? חושבים שהדוחות האלו מועילים לנו?

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

מודעות החיפוש שולטות, ערכת וורדפרס של גוגל, כמה משלמים למשפיענים ועוד

מודעות החיפוש ממשיכות להוביל את הפרסום הממומן מבין כל אפיקי הפרסום בתשלום, מודעות בחיפוש ממשיכות ...

7 תגובות

  1. איך מקשרים בין אנליטיקס ל"לייק" ו"טוויטר" ?

  2. כלומר אני צריך ליצור אירוע עבור כל אחד מהכפתורים של פייסבוק אצלי באתר?

    כנראה שאני לא אעשה זאת בזמן הקרוב.

  3. היי
    הכנסתי את הקוד של כפתור הלייק, אבל אין מושג איך בדיוק יוצרים איוונט.
    המצב כרגע הוא שיש לי כפתור LIKE באתר, אבל אין לי אפשרות לראות את זה בדוחות.

    עזרה? מישהו?

  4. בקיצור זה מסובך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים