למה חברות קידום אתרים אוהבות לקוחות גדולים? | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » למה חברות קידום אתרים אוהבות לקוחות גדולים?

למה חברות קידום אתרים אוהבות לקוחות גדולים?

מדוע חברות קידום אתרים רבות מעדיפות לקדם לקוחות גדולים? הסיבה לכך לא בהכרח טמונה בעובדה כי מדובר בגופים עם תקציבי שיווק גדולים (שזה כשלעצמו הופך את העסקה לריווחית יותר), אלא בערך המוסף שיש להם מבחינת SEO על פני לקוחות אחרים.

כשאני מדבר על "גדול" אני לא בהכרח מתכוון לגודל התקציב האינסופי שיש לו, אלא לעוצמת המותג, וותק והיקף פעילות, מצבור לקוחות ונוכחות חזקה באופליין. אותן חברות גדולות שקיימות בשוק די הרבה זמן וזוכות לחשיפה תקשורתית נרחבת (שלילית וחיובית כאחד) על כל פיפס.

אז למה כל חברה תשמח לקחת על עצמה פרויקט קידום אתרים אורגני של לקוח גדול? התשובות לפניכם:

1. עדיפות למותגים בתוצאות האורגניות

השנה ארון וול חשף את העדיפות שמותגים מקבלים בתוצאות החיפוש בפוסט שזכה להרבה באזז: Google Brand Promotion.

מבחינתי זו התגלית החשובה והמשמעותית ביותר של שנת 2009 משום שהיא לגמרי מנפצת את עקרון "חוסר המעורבות" של גוגל בתוצאות האורגניות. ארון וול שם לב שהרבה מותגים מופיעים בראש תוצאות החיפוש על ביטויים תחרותיים, מבלי שנעשו באתרים שום פעולות אופטימיזציה. אני חושב שלמרות שהתגלית הזו נוגדת מעט את הקונספט של גוגל (אגב, אי אפשר באמת לקרוא לזה תגלית כי זה משהו שלא ממש הוכח), היא הגיונית למדי. מותג גדול לא אמור להתיימר לקדם את עצמו רק בגלל שהמתחרים שלו עושים זאת. אם מדובר במותג בינלאומי פופולארי, אין סיבה שלא יופיע על הביטויים הרלוונטיים. הרי גולש שלא נחשף למותגים פופולאריים תחת הביטויים שהוא מחפש, מקבל תוצאות לא באמת רלוונטיות. תחשבו על זה 🙂

אבל גם אם מדובר בתיאוריה קונספירטיבית שארון וול כתב בלהט הרגע, יש למותגים הגדולים עוד מספר יתרונות משמעותיים. תמשיכו לקרוא…

2. דומיין עם וותק “מפלצתי”

למרבית המותגים הגדולים של ימינו וותק רב. למעשה, סביר מאד להניח שהם היו בין הראשונים שקנו דומיין והקימו עליו אתר בזמנו. גם אם מעולם לא נעשו עליו פעולות SEO, הוותק של הדומיין נצבר לו במהלך השנים כך שחברות הקידום מקבלת לידיהן אתר עם כוח. הנה דוגמא לכמה מותגים גדולים שמופיעים בחמישייה הראשונה על הביטוי העיקרי של התעשייה שלהן + וותק הדומיין:

הוותק משפיע מאד על רמת ה-Authority של הדומיין, ולכן הוא מהווה יתרון משמעותי במקרים בהם מעוניינים להתברג גבוה על ביטויים תחרותיים.

3. קישורים מאתרים סמכותיים ובעלי Trust גבוה

אם תעשו אנליזה קצרה לקישורים הנכנסים של אתרי המותגים, תגלו שמקשרים אליהם לא מעט אתרים עם רמת סמכות/trust גבוהה למדי כגון: אתרים ממשלתיים, וויקיפדיה (כיום כמעט לכל מותג גדול יש ערך), פורטלים נישתיים ועוד. למעשה בגלל עצם היותם מותגים גדולים ופופולאריים, הם יכולים אפילו להרשות לעצמם לפנות למקור סמכותי רלוונטי ולבקש קישור.

לקישורים מאתרים סמכותיים יש משקל רב, מדוע? כבר מעצם המילה "סמכותיים", ניתן להסיק שמדובר באתרים מובילי דעה בתחום, אוטוריטות שהצבעתם מאד נחשבת. לכן הם לא יקשרו לכל אחד שידרוש. הוצאת קישורים מתוכם שקולה יותר ודורשת אישורים/הגבלה בנהלים קפדניים. בדיוק בגלל הסיבה הזו למותג גדול יש יתרון. אתר סמכותי יעדיף לקשר ולהמליץ על מותג בכדי לא "לפגוע בשמו הטוב". כאשר מקשרים למותג, קיים סיכון נמוך יותר כי מדובר במקור שאינו איכותי.

4. מגנט לקישורים טבעיים (והרבה)

עיתונאים באתרי חדשות למשל, מאד אוהבים לפרסם אייטמים שקשורים למותגים. למה? בגלל שזה מה שמעניין את הציבור. ככל שהמותג גדול יותר וזוכה להכרה גבוהה יותר מצד הציבור, כך יש יותר אינטרס גם לכתוב עליו. בין אם הסיפור הוא חיובי ובין אם שלילי, מבחינתSEO מדובר בלינק לכל דבר שתורם בסופו של דבר ל- link popularity. ועם כמות הטראפיק שזורמת באתרים האלה מדי יום – הלינק הזה שווה זהב.

חשבתי על דוגמא שתוכל להמחיש את זה בצורה טובה. לפניכם גרף שמייצג את קצב גדילת הקישורים החיצוניים שהתווספו לאתר של אורנג', לאורך ציר הזמן. שימו לב לפיק שנוצר בתקופה בה הכריזו כי האייפון מגיע לישראל:

בתקופה הזו כנראה שהרבה אתרי חדשות ובלוגים דיברו על הנושא וכחלק מהידיעות, קישרו לאתר של אורנג'. אגב, העובדה שהוחלט כי האייפון בסוף יגיע גם לאורנג', לא אמורה לגרום לכם לחשוב שבלי זה לא היה נוצר פיק הקישורים הזה. אני מאמין שמעצם היותו מותג גדול בתחום הסלולר, הוא בכל זאת היה מקבל קישורים (למשל מתוך ידיעות ודיונים שהיו עוסקים בשאלה "מדוע הוא לא יגיע לאורנג'?").

5. קישורים ממדיה חברתית

במאמר שפרסמתי לאחרונה על קידום אתרים באמצעות מדיה חברתית, כתבתי על כך שלקישורים מרשתות חברתיות וטוויטר בפרט יש חשיבות גבוהה מאד. נוצרים שם כיום הרבה מאד קישורים ורבים טוענים שגוגל הולך לייחס להם בעתיד (ואולי כבר היום?) חשיבות גבוהה.

מכיוון שלרוב החברות הגדולות יש תציבי שיווק ענק, הן יכולות להרשות לעצמן ליצור הרבה buzz/link bait campaigns איכותיים מאד. מהסוג שאנשים אוהבים "להעביר הלאה" ולשתף באמצעות מדיה חברתית. אותם שיתופים למיניהם מתבטאים כמובן בקישורים איכותיים שמגיעים מרשתות חברתיות. מבחינת SMO, זה יתרון אדיר לחברת קידום אתרים שרוצה למשוך קישורים טבעיים מרשתות חברתיות, משום שהיא לא חייבת לדאוג ל- brand recognition. הרבה יותר קל להם להשיג עבור הלקוח קישורים ממדיה חברתית.

כל חמשת הסיבות הללו הופכות את פרויקט ה-SEO לפשוט יותר לביצוע. מצד מקדם האתרים לא נדרש מאמץ רב כפי שהיה נדרש, אילו היה מדובר במותג חדש יחסית שרק מנסה לחדור לשוק. לכן מותג פופולארי שמדורג גבוה זה כמובן מרשים, אך לא באמת משקף את היכולת האמיתית של אותו מקדם אתרים.

האם לדעתכם קיימים יתרונות נוספים למותגים מבחינת SEO?

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

קידום אורגני מבוסס טרנדים: עונות, חגים ואירועים

חלק ניכר מהעסקים נדים ונעים בין מגמות שמכתיבות את גובה ההכנסות, כמות הכניסות לאתר ושאר ...

41 תגובות

  1. היי פבל
    כמו תמיד אהבתי את הפוסט שלך
    יש לי שאילה.לאחרונה רכשתי דומיין אם וותק של 9 שנים ואני בשלוים מתקדים לסיים את הבניה של האתר.מה שרציתי לדעת זה,אם אני בונה גם סאבדומיינים על הדומיין הזה הם זוכים ליתרון כל שהוא? בגלל וותק של אתר האם?באותו הקשר אם דרוג גבוה של אתר האם עוזר להתברג יותר מהר ויותר גבוה לסבדומינים שלו?
    תודה מראש והרבה הצלחה בשנה החדשה

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      בעקרון גוגל מתייחס לסאב דומיינים כאל אתרים נפרדים עם פרמטרים אינדיבידואליים. אך על סמך הנסיון שלי, כשזה מגיע לוותק דומיין ו-authority זה כן מועבר בצורה יחסית כלשהי.

  2. איתי ברנר

    אם מישהוא רוצה הדגמה חיה לסעיף הראשון, הוא מוזמן לחפש את המילה תרגום בגוגל ישראל :-).

    • Google – owned by Google

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      וגם את "וידאו" ואת "תמונות" 🙂

    • היה דיון על המילה 'תרגום' בגוגל ישראל בפורום של K, מאוד לא מכובד מה שהם עשו אבל אין מה לעשות, זה גוגל ואנשים יצטרכו להסתפק במקום מוביל מתחתיהם.

      לגבי הכתבה, מי שיוצא בסוף מסכן זה העסק הקטן שלא מתחרה ישירות במותג הגדול אבל בהחלט רלוונטי באותו ביטוי ואצלו הקידום יהיה יותר בעייתי מאשר לאותם מותגים בתחום שלו.

  3. כמה באמת משקל גוגל מייחס לגיל הדומיין?
    ואם אני מקים אתר חדש איך אני יכול לעקוף את המתחרים שלי במידה והדומיין שלהם כבר בין 8 ושלי חדש?
    האם שווה לקנות דומיין ותיק??

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      הרבה מאד משקל. על סמך הסקר שפורסם ב- SEOMOZ לגבי משקל הפרמטרים (http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors), לוותק של דומיין יש משקל רב.

      אבל יש הרבה משתנים, אי אפשר להניח שאם למתחרה יש דומיין מאד וותיק ולך יש דומיין חדש אז הכל אבוד. גוגל משתמש בלמעלה מ-300 פרמטרים שונים שבהם אתה יכול להוביל על המתחרה. דוגמא טובה לכוחו של וותק דומיין זה התוצאה הראשונה של "שיווק באינטרנט" בגוגל ישראל – אותו אתר במשך לא מעט שנים 🙂

      • אין דבר יותר טפשי מהסקר הזה ומהנהייה נטולת הביקורת אחריו.

        הרי כדי שלכל אחד מהפרמטרים יהיה משקל קבוע נתון (עד לרויזיה הבאה של האלגוריתם) כולם יחד חייבים להסתכם ב-100%, ולא יתכן שלציון הרלוונטיות המשוקלל של דף יהיה ערך בעל גבול עליון.

        הבה נניח שהמשקל של פרמטר הקישורים הנכנסים (מספר הקישורים כפול התוספת לציון הרלוונטיות שכל אחד מהם מעניק) היה מוגבל ל-%X, ודף הבית של גוגל קיבל את אותם %X. האם ערכו של קישור חדש שאוסיף בעוד רגע יהיה 0? ומה בדבר ערכם של אלפי קישורים מדפים בעלי PR גבוה במיוחד שיתווספו בשנה הבאה? והאם המשקל של פרמטר ותק הדף בציון הרלוונטיות המשוקלל מופחת מדי יום כדי לשמור על משקל קבוע ביחס לפרמטרים האחרים?

        • פבל ישראלסקי
          פבל ישראלסקי

          אתה מוזמן להגיד זאת ל-70 מומחים בעלי שם עולמי שהשתתפו בו 🙂

          עמנואל, אני לגמרי לא עניתי בגישה של "הסקר אמר אז זה ככה", זו סתם הייתה הפניה למקור סמכותי חיצוני לצורך הדוגמא.

          לגבי השאלה שלך, אני לא בטוח שהבנתי מה הכוונה "ודף הבית של גוגל קיבל את אותם X%".

          • אני מרשה לעצמי לפקפק מאד במומחיותם של אותם "מומחים בעלי שם עולמי". אם יש קבוצה סופית של טקסטים שאינם משתנים יש אכן מקום לקבוע ציון מירבי כגון 100% או 17,912 נקודות ולקבוע מה המשקל של כל פרמטר בשקלול הציון. אם מוצאים יותר מדי פריטים שזוכים לציון המירבי אפשר לשחק עם השיטה עד שיהיה רק פריט אחד בפסגה וכל השאר יתייחסו אליו.

            אבל באינטרנט מספר הפריטים (דפים) איננו סופי, הוא גדל בקצב הנדסי וכל דף כמעט פועל לשיפור הציון. ולכן לא יתכן שלציון הרלוונטיות יהיה ערך עליון ולא ייתכנו פרמטרים בעלי ערך נתון ביחס לערך עליון שעולה בהתמדה.

            בדוגמא שהבאתי ייחסתי לדף הבית של גוגל ציון חלקי מירבי על פי פרמטרים אחדים (PR, קישורים נכנסים, TR וכו`) – למעט פרמטר איכות התוכן! הבה נניח שגוגל מעניק לדף הבית שלו את הציון המירבי על פי פרמטר הקישורים, למשל 20% מ-17,912 נקודות, שהן הציון המירבי.

            מה יקרה עכשיו עם קישור חדש שאוסיף בעוד רגע (או עם עשרות אלפי קישורים מאתרים בעלי PR גבוה שיקבל בשנה הקרובה). האם הוא יוסיף 0 נקודות לציון החלקי על פי פרמטר הקישורים כי לפרמט זה משקל קבוע ונתון בסך 20% מ-17,912 נקודות המקסימום, והוא כבר קיבל את הציון המירבי לפני רגע? או שאין משקל קבוע ונתון לכל פרמטר, יכול להיות לך ציון 0 באחד מהם ובכל זאת תוכל להשיג ציון גבוה משל מתחרייך על ידי ציונים גבוהים בשאר הפרמטרים או אפילו רק באחד מהם.

            אני מניח שהקושי בהבנת הנקודה הזאת נובע מההרגל שאם לא ענית על אחת מארבע שאלות המבחן לא יתכן שתקבל ציון 100. מכאן באה המחשבה השגויה שאם קיבלת ציון 0 באחד הפרמטרים של הקידום לא יתכן שתשיג מקום ראשון בגוגל בזירה תחרותית.

          • פבל ישראלסקי
            פבל ישראלסקי

            האמת שאין לי תשובה לזה, אני לא יודע מה יקרה במצב שתיארת. האם יש לך תשובה?

          • טוב, הדוגמה של דף הבית של גוגל לא מוצלחת. נניח אם כן שהדף שלך מוצג מעל לדף שלי עם פער ציון רלוונטיות משוקלל לטובתך של נקודה אחת. אבל בפרמטר החלקי של מספר הקישורים כפול איכותם, המהווה עד 20% מהציון המשוקלל אתה כבר קיבלת את מלוא הנקודות ואילו אני רחוק מזה (את פער הציונים הקטן בינינו מצדיקה איכות תוכן עדיפה של הדף שלי).

            ועכשיו דף באתר אחר שולח שני קישורים זהים, אחד אליך ואחד אליי. לי זה מוסיף 2 נקודות ולך זה מוסיף 0 נקודות כי כבר ניצלת את מלוא הנקודות. ולכן הדף שלי והדף שלך יחליפו מקומות בתוצאות החיפוש, למרות שאתה היית קודם עדיף ולשנינו התווספה אותה תוספת בדיוק. העיוות הזה נוצר רק בגלל ההחלטה הלא הגיונית לשים גבול עליון לציוני הרלוונטיות המשוקללים, וגבול עליון לציון החלקי על פי כל אחד מהפרמטרים.

            "מומחי" SEOMOZ שמתדיינים על פי שיטת דלפי מה המשקל המירבי של כל פרמטר בציון הרלוונטיות המשוקלל, חייבים להניח לצורך הפעולה הזאת שלציון הרלוונטיות המשוקלל יש גבול עליון ומזה מתחייב שכל פרמטר תורם ציון חלקי שגם לו יש ערך עליון. זה יכול להיות נכון לגבי פרמטרים כמו צפיפות ביטויי המפתח, שהם בעלי ערך אופטימלי, או פרמטרים המודדים את מבנה הדף ואיכות הקוד, אבל לא יכול להיות נכון לגבי פרמטר כמו תרומת הקישורים.

            אם זה היה נכון זה היה יוצר מצבים אבסורדיים כפי שהראתי בפסקה קודמת. מאחר וזה לא נכון, אין גם כל שחר לניסיון המגוחך להכריע מהו המשקל הקבוע של כל פרמטר בציון הכללי. הייתי מבין אם היו מסייגים את ייחוס המשקלים רק לפרמטרים שכן יש להם ערך עליון או ערך אופטימלי, אבל בדקתי שוב כרגע והם אכן מייחסים 22% לקישורים.

  4. אופיר ורדי

    סתם בקשר לדוגמא שנתת בסעיף 4 – האתר הזה שמראה את הקישורים הנוספים בכל חודש חסר כל ערך מאחר והמספרים המופיעים בו מנותקים מהמציאות – אפילו בדוגמא של אורנג' שיש להם כ-400,000 קישורים נכנסים לא נוספו בחודש אחד 200,000 (בבדיקות שערכתי יש חודשים שאתרים מסויימים קיבלו לכאורה יותר קישורים ממה שיש להם בסה"כ)

  5. הי פאבל,
    יש בעיה אחת בעבודה עם לקוחות גדולים בתחום ה-SEO. בדרך כלל המתחרים שלהם גם גדולים והתחרות היא הרבה יותר קשה. בזמנו כשעבדתי ב-012 כוובמסטר והמילה המבוקשת היתה 'אינטרנט' הייתי צריך להתחרות מול בזק בינלאומי שהפעילו אסטרטגית SEO מצוינת, מול קבוצה של אנשי SEO שהפעילו אתר משלהם ועוד כמה מתחרים שלא היה פשוט לשחק מולם.

    ועוד הערה קטנה – חשבתי שויקיפדיה שמה בהגדרה noindex על כל קישור שיוצא.

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      צודק, נקודה טובה. אכן התחרות גם יותר קשה באופן יחסי.

      לגבי ההערה – כן וויקיפדיה שמה nofollow על הקישורים היוצאים שלה. אך לא הבנתי למה ציינת את זה?

      • סעיף 3: "אם תעשו אנליזה קצרה לקישורים הנכנסים של אתרי המותגים, תגלו שמקשרים אליהם לא מעט אתרים עם רמת סמכות/trust גבוהה למדי כגון: אתרים ממשלתיים, וויקיפדיה…"

        • פבל ישראלסקי
          פבל ישראלסקי

          אה הבנתי אותך. תראה, העניין עם nofollow הוא קצת מורכב. בגדול ההגדרה של קישור כזה היא שפשוט הוא לא מעביר link juice. אך כאשר גוגל מסתכל על ה- link graph של אתר מסוים, הוא בהחלט מזהה את הדומיינים שמקשרים אליו. אפשר להגיד שהרוב מסכימים על כך שלינקים מוויקיפדיה (ומדומיינים אחרים בעלי רמת סמכות גבוהה) מעבירים trust. הנה כמה מקורות שמדברים על הנושא:

          http://www.searchengineguide.com/senews/010298.html

          http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors#additional-data

          • כשאתה צודק אתה צודק 🙂
            חשוב לציין שלפחות במקרה של האתר הפרטי שלי, קישורים מויקיפדיה תורמים גם מבקרים ומבקרים איכותיים במיוחד.

            תודה רבה על הקישורים, על המידע ובכלל – על האתר שחושף גם בפני אלו שהם לא אנשי SEO את המורכבות של המקצוע.

          • וואו
            איך מקבלים לינק מוויקיפדיה?

  6. גוגל לא צריכים לתת עדיפות למותגים, הגולשים עושים את זה לבד, ומעניקים למותגים Bounce Rate מעולה.

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      אבל איך הגולשים יעשו זאת אם המותגים לא יופיעו גבוה? אם נניח מותג יופיע בעמוד החמישי של תוצאות החיפוש – האם תגיע אליו בכלל?

      • ראשית הבה נניח שהמותג זוכה לעדיפות משנית בקידומו, והוא נמצא 'רק' בעמוד השני. כמה זמן יקח לגוגל להבין את העדיפות שלו על המתחרים?

        וגם אם המותג אכן יופיע בעמוד 5, הזינוק שלו כלפי מעלה יפתיע גם אותך. משני סיבות, ישנם גולשים המחפשים ביודעין את המותג. שנית גם אתר בעמוד חמישי בחיפושים פופלאריים, זוכה לחשיפה (מועטה) וממילא יקבל כניסות (אל תשכח שהוא ה'מותג' המוכר בעולם הפיזי) וכך הוא יזנק אל הפיסגה.

        לא מזמן ראיתי בgoogle webmaster שאתר שלי זכה לחשיפה במקום 227!

        • פבל ישראלסקי
          פבל ישראלסקי

          חזקי, לא מדובר על גולשים שמחפשים את המותג, כי עבור השם של המותג סביר להניח שהמותג ידורג ראשון 🙂 מדובר על ביטויים שקשורים לעולם המותג (למשל watches במקרה של swatch).

          לגבי ההערה הראשונה – מה הכוונה
          "כמה זמן ייקח לגוגל להבין את העדיפות שלו על המתחרים"? גוגל הוא בסופו של דבר אלגוריתם שמבוסס על מסקנות לוגיות. איך מבחינה לוגית תוכל להסביר שגוגל הבין עדיפות של תוצאה א' על פני תוצאה ב'?

  7. פאבל שלום
    האם לדעתך יש קשר בין הנושא של הפוסט לבין העובדה שבתוצאות חיפוש המונח "אורנג'" המילה orange באנגלית מיתוך הדומיין מודגשת ?
    בדקתי לדוגמה בסלקום , בנק הפועלים וכד'… שם זה לא קורה. (בחיפוש גוגל גם המילה google מודגשת).
    אני מריח קשר לפוסט.

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      לא בדיוק. הסיבה שהמונח באנגלית\עברית מודגש עבור המקביל שלו בעברית\אנגלית לא מעיד על מתן עדיפות בתוצאות. זה בסך הכל מראה כי גוגל מזהה קורלציה בין 2 הביטויים – הוא מבין כי מדובר באותו אחד. בפוסט דובר על כך שיש ממש עדיפות למותגים בתוצאות החיפוש מבחינת המיקום שלהם על ביטויים ספציפיים.

  8. היי פבל,

    הנקודה החשובה להמחשה היא שמה שמשנה בסופו של דבר זה מה חברת קידום האתרים הצליחה לעשות עבור אותו מותג.

    כלומר אם חברה לוקחת מותג רק כדי להשוויץ בו ואינה תורמת דבר להגברת תנועת הגולשים מתוצאות החיפוש האורגניות באופן משמעותי או מעוררת תפנית משמעותית כלשהיא בתנועת המבקרים באתר,

    הרי שהיא נכשלה לבצע את העבודה. זה מאוד נחמד להסתובב מקושט בנוצות התהילה של מותג גדול שמתנוסס בדף הבית של החברה,

    אך לכל חגיגה יש סוף, ככל שהזמן עובר גם חברות גדולות מבינות איך למדוד תוצאות של קידום אתרים ובסופו של דבר אותו לקוח או מותג יעזוב את החברה שלא יצרה שינוי משמעותי.

    כל הקריטריונים שאתה מציין כאן הם אכן יתרונות עצומים, אך ללא ידע מתאים לאופטימיזציה למערכות גדולות בשילוב עם הבנת האסטרטגיה אליה צריך לכוון עבור כל פרויקט,

    הניצול של כל הכוח והעצמה יעשה באופן לקוי ויוביל למימוש של אחוזים ספורים מהפוטנציאל הגלום לאותו אתר בעבודה עם חברה שיודעת איך לעבוד עם מותגים ומערכות תוכן גדולות וענפות.

    לכן עם לקיחת מותג גם מגיעה אחריות מאוד גדולה.

  9. בחודש האחרון ממש שמתי לב שגוגל העלתה קדימה כל מיני חברות גדולות שלא ממש עושות קידום. אין לי ספק כמעט, שזה בגלל הנושא שדיברת עליו. יש כאן חוסר צדק מסויים כי זה מקשה על חברות חדשות לפרוף, אולם בסופו של דבר , כפי שאמרת זה תורם לרוונטיות ומגן על גוגל מפני מניפולציות של מקדמי אתרים.

  10. זה נכון שBRANDIM נמצאים למעלה בגוגל כברירת מחדל על מילה…

    אבל זה סימן טוב מאד לבן אדם שמבין בSEO, כי ממש לא בעיה לעקוף את החברות האלה בתוצאות חיפוש.

    פשוט לעשות KEYWORD LOADED DOMAIN + 100-200 backlinks

    ואתה עוקף עם דומיין חדש חברות כמו AMAZON וWALMART תוך שבועים..

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      מצד אחד אתה אומר:
      "זה נכון שBRANDIM נמצאים למעלה בגוגל כברירת מחדל על מילה…"
      ומצד שני:
      "ממש לא בעיה לעקוף את החברות האלה בתוצאות החיפוש".

      יש כאן סתירה. הרי אם אפשר בקלות לעקוף אותם אז איך הם מופיעים שם? ואם אפשר בקלות לעקוף אותם, למה שמים אותם בברירת מחדל על מילה?

      מה שקורה בפועל זה כן קשה לעקוף אותם ולפעמים אף בלתי אפשרי בגלל התערבות כוחנית של האלגוריתם לגבי סוג התוצאות שמופיעות בעמוד הראשון. כשאני אומר מותג על מוצר ספציפי אני לא מתכוון ל- amazon ו- walmart, כי הם אומנם מותגים אך לא תוכל לשייך אותם למוצר ספציפי (חוץ מאמזון שהוא אולי כן במקרה של ספרים).

  11. ואם מדובר בחברה גדולה וותיקה שהאתר שלה חדש לחלוטין, האם היא עדיין עדיפה כלקוח לקידום אתרים?

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      היי עמנואל,

      רוב הסיכויים שכן, עדיין עדיפה לקידום.

      אבל ליתר בטחון ספציפית במקרה הזה הייתי גם מוודא:
      1. מהו תוקף החוזה מול החברה? האם ארוך טווח?
      2. מהי הנישה בה האתר מתחרה ואיזה קהל יעד הוא אמור לטרגט?

      מדוע אני אומר שרוב הסיכויים שאסכים? בעיקר בגלל סעיפים 3+4. דווקא וותק הדומיין פחות משמעותי בעיני מבחינת משקל מאשר השניים האלה.

      אתה לא היית מעדיף אותו כלקוח? ואם לא, למה?

  12. אני מעדיף לקוח שכל העסק שלו הוא באינטרנט ולכן כשלון הקידום הוא כשלון מוחלט של העסק. לקוח כזה הרבה יותר קשוב לאילוצים שבהם הוא פועל, איננו מבקש הצעות מחיר ומעיין בהם בסתר עד שהוא מחליט, והוא עשוי אפילו להבין בקלות את מה שמרבית מקדמי האתרים מתקשים להבין – שהגורם העיקרי להצלחה או כשלון הוא גובה תקציב הקידום.

    על תכונות של אתר העשויות להעניק יתרון התחלתי או מתמשך לאתר יריב (ותק או קבלת קישורים נכנסים ביוזמת המקשרים) ניתן להתגבר באמצעות תקציב קידום עוד יותר גדול.

    ואגב, מהם הסעיפים 3 ו-4?

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      ואם תקציב הקידום שווה, עדיין לא תעדיף מותג שגם פועל אופליין?

      להגיד "הגורם העיקרי להצלחה או כשלון הוא גובה תקציב הקידום" היא אימרה שמשקפת מעט חוסר מקצועיות לדעתי ומשקף הבנה שגויה בעולם ה- web marketing. כלומר זה לא שהיא לא נכונה, כסף אכן יכול לקנות הכל (כמעט) – אבל הגישה כגישה, לא ממצבת אותך (או את החברה שטוענת זאת) בתור מקצוען מן השורה. להיפך, הטענה הזו מקבעת את חוש היצירתיות וההתפתחות של הענף והיא לא אחראית בעליל. אני מאד לא ממליץ למקדמי אתרים להפנים את הגישה הזו. יכול להיות שחברה X תיקח על עצמה פרוייקט קידום בעלות של 5K פאונד בחודש, בעוד שחברה אחרת תעשה זאת רק בעבור 2K פאונד – אך בפועל התוצאות יהיו זהות לחלוטין. אני מכיר עשרות דוגמאות לחברות מהסוג הזה. השאלה היא מהו הידע הנצבר של אותה החברה והנסיון שלה בשוק הספציפי.

      לגבי 3 ו-4, לא קראת את כל הפוסט? הכל כתוב שם.

  13. או.. חשבתי שאתה מדבר על סעיפים בתגובה שלך מאתמול (שבו ציינת 1 ו-2) ולא על המאמר.

    ולעצם הענין: התוצר של עבודת הקידום מורכב מכמות שעות העבודה לחודש כפול התפוקה לשעת עבודה, במונחים של תוספת למכלול ציוני הרלוונטיות (או לציון של ביטוי חיפוש יחיד אם כך נקבע) שנוצרה באותה שעה. יעילות בעבודה (מקצוענות) משפרת את התפוקה לשעה, כך שאם משלמים את אותו הסכום עבור מעט שעות בעלות תפוקה גבוהה או עבור הרבה שעות בעלות תפוקה נמוכה עשויים להגיע לאותן תוצאות בדיוק. ההבדל לטובה יווצר כאשר יחס התפוקות גבוה בהרבה מיחס המחירים – אם למשל 2,000$ לחודש יקנו לך 1,000 שעות עבודה של מחליפי קישורים סתמיים בהודו, אבל אותו תשלום שיקנה רק 10 שעות עבודה של משרד קידום אתרים מהליגה העליונה, רים את ציון הרלוונטיות בהרבה יותר נקודות.

    הבעיה היא כמובן שלא ניתן להוכיח עד כמה התפוקה לשעה טובה ביחס לאחרים כי ציוני הרלוונטיות חסויים. מי שמתחרה עם הודים בהודים צריך להבין שהתקציב יכריע, וכך גם לגבי מי שמתחרה בעזרת משרדי קידום מליגת העל באתרים שגם הם מעסיקים משרדי קידום מליגת העל.

    הבעיה היא כמובן שגם משרד הקידום שהגיש הצעת מחיר בסכום כפול מכל מתחריו (אלה שהגישו הצעות לאותו לקוח) עלול להכשל בגין תקציב שאיננו מספיק, או שנעשה לא מספיק במהלך ביצוע העבודה, אם כי הוא הקטין במידה מסויימת את ההסתברות שזה יקרה.

    לא הבנתי את המסר של השוואת משרדי קידום המשיגים באופן היפותטי את אותו הדבר בפחות מחצי מחיר – מבחינתי זו הפגנה של הצלחה מקצועית יוצאת מן הכלל שבאה לידי ביטוי בתפוקה גבוהה מאד לשעת עבודה, מבלי לייקר את מחיר שעת העבודה הרבה מעבר למקובל בשוק.

    ועוד נקודה – אם מעריכים שהאתר המוסדי של הלקוח יקבל באופן שוטף קישורים ביוזמת המקשרים, צריך לקחת בחשבון שגם למתחרים שלו יש יתרון מולד שכזה, או שיצוצו לו מתחרים בעלי יתרון שכזה. עדיין עדיפים בעיניי לקוחות שעבורם ההצלחה היא הכרח עסקי קיומי על פני לקוחות שבמקרה הגרוע ביותר ידווחו מעלה שהאינטרנט לא הוכיח את עצמו.

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      תשובה מנומקת ואינפורמטיבית, תודה.
      אני עדיין לא מבין מדוע אינך יכול לקבל השוואה של 2 משרדי קידום, כאשר אחד מהם לוקח חצי מחיר ועושה עבודה טובה יותר מהמשרד שלוקח את המחיר היקר (נניח ששניהם מקדמים אתרים בסדר גודל זהה, שמתחרים בזירה בעלת רמת תחרותיות זהה).

      • איך שמשרדי קידום האתרים לא יציגו את זה הם מוכרים בסופו של דבר שעות עבודה, כי ההוצאה העיקרית שלהם היא שכר עבודה, והערך המוסף הוא רווח על העבודה (אפילו אם הם מהמרים אחר כך על התקבול בצורת הצמדה להצלחה).

        הנעלם המקשה על השוואה בין שני משרדים הוא התפוקה לשעת עבודה, במונחים של תוספת לציוני הרלוונטיות כי ציוני הרלוונטיות, בניגוד לתפוקת עבודת צבעות או חפירה, הם חסויים. הנעלם השני הוא מה היה משיג המשרד שלא נבחר אילו היה נבחר.

  14. הפוסט מעולה כמו תמיד, תודה רבה פאבל. גם אני הייתי מעדיף לקוחות גדולים בכל תחום.

    עמנואל יקירי אתה לוקח את כל העניין קשה מדי…

  15. יש לי דומיין מ 1996 oholic.co.il, אך הוא לא היה בשימוש בשנים האחרונות. אפשר לעשות איתו משהו (כלומר הוא יהיה קל לקידום?)?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים