- 13שיתופים
- שתפו בפייסבוק
- שתפו בלינקדאין
- צייצו טוויטר
- שלחו במייל
לפני מספר שעות יצאה הודעה רשמית שעדכון פנדה הגיע לכל העולם ולכל השפות למעט סינית, קוריאנית ויפנית. במילים אחרות, מעתה נתחיל לראות ההשפעה של פנדה גם בתוצאות חיפוש בעברית.
בדרך כלל צריך לקחת בעירבון מוגבל שינויים עולמיים של גוגל בכל הנוגע להשפעתם בארץ, אך עדכון הפנדה מייצג את חוד החנית של מלחמת גוגל בספאמרים. הם לא מתכוונים לקחת שבויים ואין ספק שהפעם מדובר בעדכון שישפיע במידה כזו או אחרת על כל הגרסאות של גוגל בעולם.
מכיוון שעדכון הפנדה כבר עבר כמה וכמה שינויים, בגוגל צופים שהעדכון הנוכחי ישפיע רק על 9% -6% מכל השאילתות. כמובן שמדובר בממוצע ובאתרים מסוימים עלולות להיראות שינויים גדולים יותר לטובה או לרעה. בגוגל ממליצים לבעלי אתרים החווים שינויים גדולים, לקרוא את המדריכים שלהם המסבירים מהם אתרים "באיכות גבוהה".
כרגע קשה להצביע על דוגמאות ספציפיות בגוגל ישראל ולמעשה כלל לא בטוח שהעדכון כבר מופיע אצל כל המשתמשים (גוגל משתמשים במספר מרכזי מידע עם תוצאות שונות). אם אתם רואים שינויים קיצונים במילות מפתח תחרותיות או שהרכב התנועה באתר שלכם השתנה בצורה פתאומית, נשמח אם תשתפו אותנו במידת האפשר. אסור לשכוח שהמטרה הראשית של פנדה היא לנפות אתרים לא איכותיים מן האינדקס. לכן באופן מעט משונה, יתכן שדווקא בזירות תחרותיות בהן מרבית האתרים כוללים תוכן מושקע ועדכני, לא ייראו תזוזות מרובות.
- 13שיתופים
- שתפו בפייסבוק
- שתפו בלינקדאין
- צייצו טוויטר
- שלחו במייל
מפתיע,
תודה רבה!
עוד מוקדם, אבל אצלי לא רואים כלום … כרגע.
איזה מתח …
נראה לי שמדובר בטריק שיווקי בנתיים אין הרבה שינויים:\
אגב יש אולי קישור לכתבה\הודעה מבית גוגל?
כן, בתחילת הפוסט.
פאבל,
אני מניח שאתה מודע לכך שגם גוגל-אנליטיקס שחרורו עדכון דרמטי … לדעתי, זו לא מקריות וביחד השוני המהותי במדידות הביצוע באתר עצמו בתוצאות החיפוש אמור להכניס את קהילת המקדמים לכאוס מוחלט … הרי יהיה ממש בלתי אפשרי לוודא מה מקור השינוי במדידה … חתיכת תרגיל של גוגל!
למרבה הפלא חלק מאתרים שקדמתי עלו במיקומים, כי כנראה מי שהיה מעליהם היה אתר שפעל כנגד חוקי פנדה 🙂
בינתיים יש עליה יפה, עוד מוקדם לקשר את זה חד חד ערכית
בהחלט מעניין איך זה ישפיע, לא מסכימה עם ההנחה שבזירות תחרותיות לא יהיו שינויים בגלל התועכן האיכותי – מהסיבה הפשוטה שדווקא בזירות תחרותיות יש פעילות ענפה של בניית לינקים. ולינקים, כידוע, בונים בהרבה דרכים שונות ומאתרים שאיכותם משתנה. יתכנו שינויים רבים בגלל ירידה של מתחרים שהאתרים שמקשרים אליהם מפולטרים.
בהחלט יש בזה משהו כי הכול זה בסופו של דבר קשרים וקישורים שמשפיעים אחד על השני. אבל התכוונתי בעיקר בצורה יחסית בין זירות שבהן יש הרבה מאוד ספאם או ניסיונות לספאם (קידום אתרים, צימרים וכו') לבין זירות אחרות שבהן המצב קצת יותר "רגוע"…
יולי, לדעתי מה שאנחנו אמורים לראות בשבלב ראשון, זה מה שראו בארה"ב: קודם כל יפלו האתרים החלשים ורק בהמשך ייפגעו אלו שנשענו עליהם. בכל מקרה, נכון לכרגע, אני לא רואה שום מהפכות. עקבתי אחרי כמה אתרים נמוכים מאד ואני רואה אותם פחות או יותר באותם מיקומים. מישהו רואה אחרת?
כשזה בא זה בא
צפוי שינוי משמעותי לכל הזירה
ראשית ייפגעו האתרים הבעייתיים והמשכפלים והמשכתבים למיניהם
אחכ כל מי שנשען עליהם כמקור כח תנועה ולינקים
אני לא בטוח לגבי שינוי משמעותי, אני כן מאמין שיהיו שינויים נקודתיים, אבל לא משהו קיצוני.
זוהי הזדמנות טובה ללמוד מהשינויים הצפויים לטובה או לרעה.
עדיין מוקדם לאמר, גם כי היה סופ"ש בישראל וגם כי היה בלגן בימים החארונים של השבוע שעבר.
בגדול- כל המאמרים אצלי טסו למעלה בתוצאות החיפוש.
לגבי הטרפיק מוקדם לדעת. היו תנודות חריפות ב 10 וב 11 באוגוסט והיה שם בלגן כשכל כמה שעות תוצאות החיפוש השתנו לגמרי.
עדיין מפחיד הטרפיק: ירד חזק למטה פתאום ואחר כך עלה מחדש למה שהיה קודם.
חברים, נקודה חשובה שאולי לא הבהרתי מספיק: לא מדובר בפנדה המקורי (1.0), אלא בגרסה שכבר עברה כמה וכמה שינויים ולכן גם השינויים הם קטנים יותר. אני לא חושב שמישהו בגוגל רוצה לגרום לרעידת אדמה כמו שהייתה בארה"ב בשבועות הראשונים של פנדה.
אם מדובר ב 6%-9% בשאילתות, אז אולי אפשר להיות רגועים. בהנחה שאתרים עם תוכן לא איכותי צפים במאות מילות מפתח, אז הם יכולים להיפגע מעט.
לגבי אתרים קטנים עם תוכן לא איכותי – אם הם במקומות טובים כנראה שמדובר בביטויים לא תחרותיים… לא ככה?
יכול להיות שהשינוי עצמו לא השתנה? וזה רק ספין להפחיד את הספאמרים?