נסגרה חברת Jumpshot, מצב החיפוש הקולי, שופינג גם בג’ימייל ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

נסגרה חברת Jumpshot, חטיבת האנליזה של Avast

לפני מספר ימים הודיע ראנד פישקין שחברת Avast החליטה לסגור את Jumpshot – חטיבת האנליטיקס והמחקר שלה. אם השם הזה לא אומר לכם הרבה, נעדכן שמדובר באחת החברות שסיפקה נתוני טראפיק וקליקים למגוון רחב של לקוחות, ובהם Moz, Semrush, Ahrefs ועוד.

נתוני ג’אמפ-שוט שימשו את ראנד פישקין משך מספר שנים, לתיעוד התופעה המתפשטת והולכת של חיפושים ללא קליקים. החברה נסגרה ככל הנראה בשל חשד להפרת פרטיות משתמשים, וזאת בשל הדרך בה אספה את המידע שלה (כל מי שהסכים לשתף מידע בתוכנת האנטי וירוס של Avast – נכלל בנתונים).

כעת, משנסגרה אחת מחברות האנליטיקס הבודדות שסיפקו מידע ייחודי אודות Zero-click Search, אנשי דיגיטל רבים ייאלצו לחפש נתונים במקורות אחרים. מעבר לכך, החברה סייעה גם לאינספור עסקים קטנים ובינוניים להתחרות בגדולים מהם.

רק 10% מהחברות משקיעות בחיפוש קולי

לאור התחזית של גרטנר שעד 2021 כ-30% מהחיפושים יבוצעו ללא מסך, לינקדאין ביצעה סקר לבדיקת מוכנותן של חברות לקראת החיפוש הקולי.

שליש מכל החיפושים הוא כמות נכבדת, לכאורה, כדי לגרום לכל עסק או חברה לפעול בנדון; אבל בפועל 43% מהנשאלים אמרו שלחיפוש קולי אין השפעה כלשהי על המתרחש בארגון. רק 14% צופים שתהיה השפעה כלשהי בעתיד. ברוב הארצות מדובר ב-10% או פחות מכך.

מדוע כה מעט חברות מתכוננות לשינוי? ייתכן שיש להן כמה סיבות טובות. ראשית, 30% מכל החיפושים אין משמעו 30% מכל החיפושים בעלי כוונה מסחרית. אם מישהו ישאל את העוזר הקולי מה צפוי להיות מזג האוויר היום, לא בטוח שהוא יצפה לתשובה בחסות מותג כלשהו שגם יציע לו מטרייה על הדרך. לדוגמה, רק 2% ממשתמשי אלקסה ביקשו לבצע רכישה דרך המכשיר. כל שאר החיפושים הקוליים התרכזו בדברים אחרים, פחות רלוונטיים לעסקים.

סיבה נוספת עשויה להיות העובדה שרמת המוכנות לחיפוש הקולי כבר קיימת בשטח. מי שמשקיע בקידום אורגני בדרך כלל נמצא בחזית השינויים ממילא, ומנועי החיפוש עצמם משתדרגים בהתאם כדי לאפשר הצגת תוצאות גם בהתאם לחיפושים קוליים.

מודעות שופינג מגיעות גם לג’ימייל, יוטיוב ודיסקבר

החל מהרביעי למרץ 2020, מודעות שופינג של גוגל יוכלו להופיע גם בפני משתמשי ג’ימייל – כך הודיעה גוגל במייל שנשלח למפרסמי גוגל אדס. קמפיינים רגילים של שופינג יהיו מועמדים להופעה אוטומטית בג’ימייל, כל עוד הקמפיינים יוצגו תחת Networks בשם “יוטיוב, ג’ימייל ודיסקבר”. מעבר לכך אין צורך לעשות דבר או לבצע שינוי כלשהו, ונתוני הקמפיינים עצמם יופיעו תחת “רשת התוכן” (דיספליי).

גוגל מפות חוגג יום הולדת 15

לרגל 15 שנות פעילות, גוגל מפות קיבל לוגו חדש וצבעוני וכן מספר פיצ’רים חדשים (במובייל):

Explore – גישה מהירה למידע, ביקורות ומקומות קרובים.
Commute – קביעת מסלול נסיעה יומי לעבודה עם עדכוני תנועה בזמן אמת, זמני נסיעה והצעות למסלולים חלופיים.
Saved – צפייה בכל המיקומים שנשמרו.
Contribute – שיתוף מידע בנושא דרכים, כתובות, מיקומים חסרים, ביקורות עסקים ותמונות.
Updates – הצעות למקומות באזור שלך.

הפיצ’רים החדשים יתווספו בסביבות חודש מרץ. כמו כן בהמשך יהיו גם תוספות חדשות כגון מדדי טמפרטורה, מצב הנגישות, רמת האבטחה (שומרים, מצלמות) ועוד.

רק 45% מאנשי ה-SEO בחו”ל חשים ביטחון תעסוקתי

בסקר שהקיף 500 אנשי SEO בחו”ל, נתגלה כי 80% חוששים שעבודתם תושפע לרעה בשל שינויי אלגוריתם במנועי החיפוש. כמעט 75% חוששים ששינויים אלגוריתמיים ישפיעו לרעה על כל התעשייה. חששות אלו אינם בלתי מוצדקים, שכן 60% העידו שחוו פיטורים או קיצוצים בשל שינויי אלגוריתמים (שהובילו לבעיות, מן הסתם).

נתונים נוספים מהסקר:

  • מעל 66% דיווחו על סיפוק בעבודה.
  • 43.5% דיווחו על דד-ליינים קצרים מדי לטעמם.
  • 37.7% דיווחו על היקפי פרויקטים משתנים כגורם בעייתי.
  • 36.5% דיווחו על לקוחות שגורמים לתסכול ו-32.3% על ציפיות לא מציאותיות מצד הלקוח.

ידיעות בקטנה

  • טריפ אדוויזר יצרה Review Hub עבור בעלי מסעדות – לוח בקרה המרכז את כל חוות הדעת במקום אחד, כולל גוגל, פייסבוק, ילפ ועוד. לוח הבקרה מאפשר להגיב לכל הביקורות ממקום אחד.
  • פינטרסט הכריזה על הכנסות בשווי 1.14 מיליארד דולר ב-2019, לצד גידול במשתמשים ומקצה שיפורים במודעות הפרסום ואפשרויות הייחוס (Attribution).
  • גוגל אנליטיקס הסיר שני ממדי מדידה מהדוחות – Network Domain ו- Service Provider. ככל הנראה מדובר בצעד נוסף לשמירה על פרטיותם של משתמשים.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
86
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
109
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
132
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104691
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99007
מדיה חברתית
דנה רוזן
82390
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.