מי באמת קורא את המיילים שלכם, קופירייטינג אוטומטי בעליבאבא והפדיחה השבועית של פייסבוק…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

בקרוב תוכלו לראות כיצד מצאו אתכם בחיפוש המקומי

תכונה חדשה שתצטרף לפאנל הניהול של החיפוש המקומי (Google My Business) תאפשר לכם לראות כיצד מצאו אתכם בחיפוש ולא רק את מספר החיפושים שהובילו אליכם. כרגע רק חלק מהמשתמשים רואים את הדו”ח הזה, אבל דובר של גוגל אישר שהתכונה הזו מתווספת לעוד חשבונות והגיוני למדי שבסופו של דבר היא תיישר קו עם התכונה המקבילה ב-Search Console.

בנוסף לאפשרות הזו, גוגל הוסיפה לא מזמן תובנות בנוגע למאפיינים בהם הגולשים סימנו עסקים כמו מסעדות או בתי קפה (כגון “מתאים לילדים”) ונתנו לבעלי העסקים להוסיף אפשרויות משל עצמם.

איך מצאו את העסק שלכם

גוגל מגיבה לטענות על איסוף מידע מחשבונות Gmail

במשך שנים נשמעה הטענה שגוגל קוראת את המיילים של המשתמשים ב-Gmail על מנת להציג להם מודעות. לפני כשנה וחצי גוגל הודיעה שהיא תפסיק להשתמש באלגוריתם שסורק את ההודעות ובמקום זאת תציג מודעות על בסיס היסטורית החיפוש הכללית של המשתמש ומאפיינים אחרים (קראו מדריך מקיף בנושא פרסום ב-Gmail).

לרוע מזלה של גוגל, בשבוע האחרון הסתבר שהיא ממשיכה לתת לאפליקציות מסוימות את האפשרות לסרוק את המיילים של המשתמשים ולמעשה מדובר בפרקטיקה ידועה, אם כי לא הרבה אוהבים לדבר עליה בקול רם מסיבות ברורות.

בתגובה לחדשות האלו ועל מנת למנוע נזק גדול יותר, גוגל פרסמה פוסט בו היא מסבירה כיצד ניתן לשלוט בהגדרות הפרטיות של Gmail  או G Suite (שירותי המייל שלה לעסקים) ולבטל הרשאות של אפליקציות ספציפיות.

גוגל מוסיפה שעל מנת שאפליקציה תוכל להתממשק מול Gmail, היא חייבת לעבור סקירה ידנית : היא לא יכולה להטעות את המשתמשים בנוגע לזהות שלה או מה שהיא עושה והיא חייבת להשתמש רק במידע שרלוונטי לפעולה שלה.

מעבר לזאת, גוגל מבהירה שוב שהיא לא קוראת את התיבה של המשתמשים על מנת להציג מודעות והמודל העסקי של Gmail מבוסס ברובו על מכירת חבילות לעסקים, זאת למעט מקרים בהם המשתמש עצמו מבקש זאת או שגוגל צריכה לבדוק בעיות אבטחה או לוודא שמישהו לא השתמש בחשבון לרעה.

מי יושפע מעדכון המהירות של גוגל?

למרות שמאוד אוהבים לדבר היום על מהירות אתרים ועל כל שהיא חשובה לדירוגים בגוגל, גוגל בעצמה לא סיפקה הרבה מידע קונקרטי על הנושא בשנים האחרונות, למעט הצגת שיפור הכלים לבדיקת המהירות של אתרים וספציפית יותר, במובייל.

עם זאת, בחודש הקרוב גוגל אמורה לבצע עדכון ספציפי שיבדוק את מהירות האתרים בנייד בדגש על אתרים איטיים יותר. בשל אי הבהירות בנושא, ג’ון מולר הבהיר ל-Search Engine Land שהדירוג של אתרים שהם בלאו הכי מהירים, לא יושפעו, אך אתרים איטיים יכולים לראות שיפור בדירוגים אם יהפכו למהירים יותר.

למטה תוכלו לראות את מולר מתייחס לנושא ב-Hangout  השבוע מסוף החודש שעבר:

אינסטגרם תחסוך לכם זמן ותודיע לכם מתי צפיתם בכל העדכונים

בחלק לא קטן מהרשתות החברתיות עדכונים שכבר ראינו עשויים להופיע שוב אפילו באותו שסן של גלישה. מצד אחד מדובר בתכונה יעילה אם אנחנו רוצים למצוא שוב פוסט שפספסנו, אך מצד שני היא יכולה להיות מעצבנת ולבזבז לנו זמן.
מי שלא אוהב את התופעה הזו בוודאי ישמח לדעת שהחל משבוע שעבר אינסטגרם החלה להציג התראה למשתמשים שכבר צפו בכל העדכונים החדשים מהאנשים אחריהם הם עוקבים מ-48 השעות האחרונות, אם כי לא בכל המדינות.

ככל הנראה, עדכון דומה יגיע בשלב מסוים לפייסבוק (או לפחות לאפליקציה). גם אפל וגוגל כבר עובדות על עדכונים דומים כחלק מהמאמץ להפוך את הזמן של הגולשים במדיה החברתית ליעיל יותר. לא ברור איך כל זה מתיישב עם הנזק שעשוי להיווצר לחשיפה של הגולשים לפרסום, אבל ייתכן שהמעבר הזה דווקא יאלץ אותם לחשוב על דרכי פרסום מקוריות יותר.

שאלות פתוחות בסיפורים

תכונה חדשה נוספת באינסטגרם מאפשרת להוסיף שאלות פתוחות בתוך סיפורים על מנת להגביר את האינטראקציה בין יוצרי התכנים לבין המשתמשים. מעניין יהיה לראות כיצד חשבונות פופולארים במיוחד של “משפיענים” ומותגים גדולים ינצלו את האפשרות החדשה.

עליבאבא מציגה אינטליגנציה מלאכותית מסחרית שעושה קופירייטינג

פיתוח חדש מגיע ממקום מעט לא צפוי, ענקית המסחר הסינית עליבאבא. הפיתוח החדש מציע למותגים ומפרסמים לקבל הצעות לקופירייטינג עבור המוצרים שהם מפרסמים באמצעות לחיצת כפתור בודדת. פיתוחים דומים אמנם קיימים כבר, אבל לא בסדר הגודל אותו מציעה החברה באתרים הגדולים שלה כגון “טאבאקו” ו-“טי-מול”.

המערכת של עליבאבא מתבססת על לימוד מכונה מתקדם שסורק דוגמאות רבות שנכתבו על ידי בני אנוש. גם הביצועים של המערכת מרשימים למדי, והיא מסוגלת להפיק 20,000 תכנים בשנייה בהתאם לסגנון המבוקש כגון “כיף” או “שיווקי”. למרבה הצער, כרגע לא נראה שהחברה מתכננת להפיץ אותה מחוץ לשוק הסיני.

המערכת הזו מצטרפת לפיתוחים נוספים של החברה כגון יצירה אוטומטית של באנרים על פי גודל מותאם אישית בהתבסס על חומרים קיימים ויצירת סרטונים קצרים של 20 שניות באופן אוטומטי.

עוד באג מביך בפייסבוק

פייסבוק הודתה שהיא גילתה עוד באג מביך. הבאג שהשפיע על הפעילות בין ה-29 במאי ל-6 ביוני גרם לביטול החסימה של משתמשים שנחסמו באופן חלקי: המשתמשים החסומים אמנם לא יכלו לראות עדכונים ששותפו עם חברים, הם כן יכלו לראות תוכן ששותף פעם נוספת עם חברים במעגל הגדול יותר של המשתמש.

למרבה המזל, ברוב המכריע של המקרים (83%), רק אדם אחד חסום הושפע מהבאג, ושום משתמש חסום לא הפך שוב לחבר של המשתמש שחסם אותו. מי שהחשבון שלו הושפע מהבאג גם קיבל התראה שמסבירה מה בדיוק קרה.

למרות שהנזק כאן הוא מינימאלי, אין ספק שפייסבוק ממשיכה לספוג עוד ועוד נזקים מהפרשות האחרונות. אפילו אם מדובר ברעידות אדמה משניות, הן בטח לא מוסיפות לה כבוד ורק תורמות לחוסר האמון של המשתמשים בפלטפורמה.

באג חסימה בפייסבוק

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
64
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
86
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
102
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
42
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105049
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99564
מדיה חברתית
בן אורן
87783
קידום אתרים
דנה רוזן
82468
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.