בעיית האינדוקס בגוגל נפתרה, פייסבוק מספקת מידע על פוסטים בפיד ואיך לערער על חסימות בטוויטר בקלות

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל : פתרנו את בעיית העמודים הלא מאונדקסים

ג’ון מולר מגוגל הודיע ביום שבת בבוקר שהחברה תיקנה את התקלה שגרמה לעמודים רבים להופיע כלא מאונדקסים ב-Search Console או כאשר משתמשים בפקודה Site. נראה כי בפועל העמודים האלו הופיעו ולא הופיעו בתוצאות החיפוש לסירוגין כתלות במרכז הנתונים של גוגל ממנו נלקחו התוצאות.

מהבדיקה שלנו, חלק מהדוחות עדיין נראים מוזר. לדוגמה, בדוח הכיסוי הזה ניתן לראות ירידה במספר הדפים המאונדקסים (בירוק) כבר מתחילת מרץ…

פתרון בעיית אנדוקס בגוגל

למרות התיקון של הבעיה הזו, גוגל עדיין מזהירה שתיתכן עלייה במספר השגיאות והבעיות שמדווחות בדוחות שיפור מסוימים כמו למשל דוחות התאמה למובייל, דוחות מוצרים וכו’. במקרה הזה, הסיבה היא דווקא העובדה שגוגל מסתכלת ביותר עמודים.

כיצד עדכון המהירות של גוגל השפיע על הרשת?

על פי גוגל, מאז שהפכה את המהירות במובייל לגורם דירוג (לפחות באופן רשמי), ביצועי המהירות של האתרים במובייל השתפרו באופן בולט לעין. הנה רק כמה מן הנתונים:

  • באתרים האיטיים ביותר (שליש מאלו שסומנו כאיטיים), חל שיפור של 15% עד 20% במדדי המשתמשים (זמן רנדור ראשון, זמן לאינטראקציה ראשונה וכו’).
  • את שיפורי המהירות ניתן לראות ביותר מ-95% מן המדינות.
  • חלה ירידה של 20% באחוז המשתמשים ש”עזבו את הניווט” באתר
  • במהלך 2018, מפתחים השתמשו בכלי בדיקת המהירות יותר ממיליארד פעמים ובדקו יותר ממאתיים מיליון כתובות ייחודיות

למרות הנתונים המשופרים, איליה גריגוריק, מהנדס ביצועי רשת בגוגל, אומר כי 2/3 מן האתרים ברשת עדיין צריכים הרבה יותר תשומת לב מצד המנהלים שלהם.

מלבד זאת, גוגל מספקת בדוח נפרד נתונים על האתרים הניידים הטובים ביותר ברשת. מלבד המהירות של האתרים, נבדקו גם נתונים נוספים:

  • האם יש התאמה בין החיפוש בגוגל לבין העמוד אליו הוא מוביל והאם החיפוש בתוך האתר יעיל.
  • האם עמודי המוצר או השירות ברורים, האם יש הסבר לצעדים נוספים או קריאה לפעולה?
  • האם הטפסים וההסברים על התשלומים ברורים?
  • האם העמודים באתר ידידותיים לנייד? האם המבנה, הכותרות והאייקונים ברורים ועקביים?

האתרים הטובים ביותר מסודרים לפי קטגוריות ומדינה וכוללים גם אתרים מקומיים וגם אתרים בינלאומיים על פי הביצועים שלהם במדינה שנבחרה. על פי הדו”ח, האתרים הישראלים הטובים ביותר בתחום המסחר והנופש הם אתר האופנה Next (באנגלית), האתר של פתאל והאתר של ארקיע.

פייסבוק משפרת את השקיפות בנוגע לאופן הפעולה של הפיד

לאחרונה פייסבוק הוסיפה את האפשרות לראות האם אנחנו נכללים ברשימת הקהל המותאם אישית של מפרסם מסוים (לדוגמה, ברשימת המיילים שלו או השיווק מחדש) כאשר אנחנו בודקים מודעה מסוימת. מעכשיו יופיע מידע מדויק יותר כמו תאריך ההוספה והאם מי שהעלה את נתוני הקהל היא סוכנות הפרסום עצמה או שותף שלה.

השקיפות המשופרת זמינה גם עבור פוסטים רגילים, למרות שכרגע המידע הנוסף לא מופיע עבור כלל המשתמשים. התמונה אותה צירפה פייסבוק מראה כמה דוגמאות :

  • אתה חבר של מפרסם הפוסט ו / או אוהב את הפוסטים שלו יותר משל אחרים.
  • אתה נמצא בקבוצה מסוימת.
  • אתה מתקשר בעיקר עם פוסטים שכוללים את סוג המדיה המסוים.
  • הפוסט הזה פופולארי בקבוצה.

במסך המידע הזה אפשר גם לראות קיצורי דרך לשינוי הגדרות בפיד. לדוגמה, ניתן לבטל את המעקב אחרי מי שכתב את הפוסט או אחרי קבוצה מסוימת.

מידע על פוסטים בפיד

כך נראה שוק המשפיענים ב-2019

InfluencerMarketing Hub פרסמו את דוח המשפיענים שלהם אשר רץ מזה כשנתיים. הדוח ארוך מאוד וכולל גם אינפוגרפיקה מפורטת, כך שקשה להקיף את כולו, אבל הנה כמה נתונים מעניינים :

  1. הצמיחה האדירה של אינסטגרם ממשיכה והיא קרובה מאוד לעבור את סף 2 מיליארד המשתמשים. המשתמשים בפלטפורמה מדביקים בכל יום כ-9.5 מיליון תמונות , 400 מיליון סיפורים ועושים לייק ל-4.2 מיליארד פוסטים.
  2. ההחזר על ההשקעה בתחום הוא 5.2 דולר על כל דולר אחד שהושקע והשוק כולו צפוי להכפיל את עצמו לעומת 2017.
  3. שיעור המעורבויות באינסטגרם גבוה הרבה יותר מזה של טוויטר, למרות שבשתי הרשתות יש ירידה בשיעור המעורבות ככל שמספר העוקבים גדול יותר (אולי בגלל שהעוקבים הראשונים פעילים יותר).
  4. 82% מאמינים שאיכות הלקוחות שמגיעים משיווק באמצעות משפיענים היא גבוהה יותר מאשרי באמצעי השיווק האחרים.
  5. המטרות העיקריות לקמפינים באמצעות משפיענים הן יצירת מודעות (37%), הגברת מכירות (32%) ויצירת תוכן מבוסס משתמשים (31%)
  6. 64% מהנשאלים חוששים מהונאות בתחום ושני שליש נתקלו בכך.
  7. באופן לא מפתיע, המדד החשוב ביותר אותו מודדים הוא אחוז המעורבות או הלחיצות, לאחר מכן החשיפה ובסוף סוג התוכן והקטגוריה.
  8. מרבית המשווקים משתמשים בחלק הגדול ביותר מן התקציב ברבעון הראשון, ו-68% משנים אותו במהלך השנה באופן כללי.

צמיחה באינסטגרם

מעכשיו כל אחד יכול להעלות מסמכים ללינקדין

לינקדין הודיעה שמעכשיו כל אחד יכול להעלות מסמכים לעדכונים שלו. המסמכים הפופולאריים ביותר הם PDF ומצגות פאוור פוינט, כך שאין יותר צורך להשתמש בקישורים או אתרים ייעודים כמו Slideshare (אם כי יש להם את היתרונות שלהם). את המסמכים אפשר לתייג באמצעות Hashtags או אזכורים.

לאחר העלאת המסמכים, ניתן לצפות בהם מתוך גלריה אותה אפשר להגדיל למסך מלא (כפי שאפשר לראות בפוסט), כאשר כל שקופית היא למעשה עמוד אחר. שימו לב שאפשר גם להוריד את המסמכים, כך שאם אתם מעלים מסמכים רגישים או כאלו שהגישה אליהם היא לרוב בתשלום, אולי תרצו להשתמש באפשרות אחרת. בנוסף, לא ניתן להטמיע את המסמך עצמו, אלא רק את הפוסט בו הוא נמצא.

האם בקרוב נראה פיד ייעודי לחדשות בפייסבוק?

בתקופה בה פייסבוק הפכה למקור החדשות העיקרי של רבים מאיתנו מצד אחד ורובינו מודעים לסכנות שבפייק ניוז מצד שני, יהיה זה רק טבעי שפייסבוק תשיק פיד מיוחד לחדשות בלבד. אמנם לא מדובר בהכרזה רשמית, אבל מארק צוקרברג העלה פוסט וסרטון בו הוא דן באפשרות הזו עם מתיאס דופנר, עיתונאי גרמני ומנכ”ל רשת ההפצה אקסל ספרינגר, הגדולה ביותר באירופה.

הדאגה העיקרית של דופנר היא כיצד המפיצים יוכלו להמשיך ולשלוט על התוכן והחיבור עם הקהלים שלהם מבלי לוותר על ההכנסות. בעבר פייסבוק הציעה מודל של הכנסות דרך מודעות שהשתלבו בפרסומים עצמם (“Instant Articles”), אך המיזם לא באמת הצליח להתרומם וקרטע אחרי החלופה של גוגל שנתנה לאתרים שמירה מלאה על העצמאות שלהם באמצעות תקן ה-AMP.

נחסמתם בגלל ציוץ בעייתי? מעכשיו יהיה קל יותר לערער על ההחלטה

אפשרות חדשה באפלקיציה של טוויטר הופכת את תהליך הערעור על חסימות לפשוט יותר. בשלב הראשון טוויטר תשלח למשתמש התראה עם הציוץ הבעייתי בתוספת קישור לההפרה הרלוונטית של תנאי השימוש. מפה יש למשתמש שתי אפשרויות: הוא יכול למחוק את הציוץ ולקבל גישה לחשבון שלו (במקום הציוץ תופיע התראה פומבית במשך שבועיים) או לערער על ההחלטה בניסיון להשאיר את הציוץ שלו. יש לשים לב שאפשרות הערעור תבטל את האפשרות למחוק את הציוץ.

על פי הצוות של טוויטר, נטרול הצורך למלא טפסים מאפשר להם להגיב לפניות הרבה יותר מהר (שיפור של עד 60% בזמן המענה).

ערעור על חסימה בטוויטר

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104680
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100120
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99002
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.