עדכון ליבה בגוגל, פייסבוק עושה שופינג, חדש בקונסולת החיפוש ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

עדכון ליבה בוצע בגוגל

ביום חמישי בערב הודיעה גוגל על פרישת עדכון ליבה דצמבר 2020, לו ייקח בין שבוע לשבועיים לפעול במלואו. זהו עדכון הליבה השלישי בגוגל לשנת 2020, ובדיוק כמו כל עדכוני הליבה האחרים שבוצעו עד היום – גם פה מדובר בסט גדול של עדכוני אלגוריתם שאין אפשרות להיערך להם.

מה זה אומר? שלמעשה אין הנחיות עשה / אל תעשה, מעבר לכל מה שאנו כבר יודעים: להמשיך לתת ערך למשתמשים, חוויית שימוש תקינה, טעינה מהירה וכן הלאה. בהקשר זה מומלץ לזכור שבחודש מאי הקרוב 2021, הפרמטרים המשמשים את גוגל למדידת מהירות וחוויית שימוש – עומדים להיכנס כגורמי דירוג רשמיים באלגוריתם.

לציוץ המקורי בטוויטר של גוגל >

פייסבוק רכשה את Kustomer במיליארד דולר

בסוף חודש נובמבר הכריזה פייסבוק על רכישתה של חברת Kustomer. זאת לאור העובדה שמדי יום, מעל 175 מיליון בני אדם משתמשים בווטסאפ לתקשורת עם עסקים; מספר שגדל והולך בהתמדה (במיוחד לאור המשבר, שהגדיל את פעילות הדיגיטל בכל העולם). סכום העסקה המוערך על ידי טק קראנץ’ עומד על מיליארד דולר.

הרכישה נועדה כדי לאפשר הרחבה של סוגי השירותים הניתנים לעסקים. מערכת ה-CRM של קאסטומר תאפשר להזרים את כל ההודעות המיידיות למקום אחד, לבצע פעולות אוטומטיות ולשפר את שירות הלקוחות הניתן על ידי עסקים וארגונים הנמצאים ברשת פייסבוק (Omni-channel Customer Relations).

סטטיסטיקות סריקה חדשות בקונסולת החיפוש

דוח הסריקה בקונסולת החיפוש מאפשר לראות אילו קבצים גוגל הצליח להוריד, ובהם גם CSS, תמונות, JS ועוד. שינויים בתבניות הסריקה עשויים להעיד על בעיות באתר, שאותן ניתן לפתור. לדוגמה, ירידה בקצב הסריקה עלולה להעיד על בעיית שרת, מתקפת DDOS, בעיה באיכות התוכן וכן הלאה.

בסוף נובמבר הכריזה גוגל על שדרוג הדוח, שכעת מעניק נקודת מבט ממוקדת יותר: מספר הבקשות הכולל בפילוחים שונים; באילו עמודים בוצעו הבקשות וכן הלאה. הדוחות החדשים יאפשרו מבט בוחן של בריאות האתר ונקיטת פעולות בהתאם.

סטטיסטיקות סריקה חדשות בגוגל - פילוח לפי זמן
סטטיסטיקות סריקה חדשות בגוגל – פילוח לפי זמן
סטטיסטיקות סריקה חדשות בגוגל - פילוח לפי קוד שרת וסוג קובץ
סטטיסטיקות סריקה חדשות בגוגל – פילוח לפי קוד שרת וסוג קובץ

מחקר: מה מחפשים בגוגל?

איש ה-SEO בריאן דין הוציא מחקר נוסף, הפעם בשיתוף Ahrefs ו- Data For SEO. במחקר נבדקו 306 מיליון חיפושים בגוגל, במטרה לבדוק באילו שאילתות אנשים משתמשים. הנה תקציר הממצאים:

  • 91.8% מכל החיפושים הם זנב ארוך. למרות זאת, הזנב הארוך אחראי לאחוז קטן מסך נפח החיפושים הכללי (3.3%).
  • 500 הביטויים הפופולריים ביותר מהווים 8.4% מנפח החיפוש הכללי. כמו כן, 2,000 הביטויים הפופולריים ביותר מהווים 12.2% מכל החיפושים שבוצעו בגוגל.
  • 14.1% מהחיפושים הם בצורת שאלה. שאלות “איך” הן הנפוצות ביותר, ולאחריהן “מה”, “איפה” ו”מי”.
  • העלות הממוצעת לקליק היא 0.61 דולר. ביטויים הקשורים לפיננסים ונדל”ן הם בעלי ה-CPC הממוצע הגבוה ביותר.
  • מילת החיפוש הממוצעת היא בעלת 1.9 מילים.
  • מילות מפתח ארוכות יותר מחופשות פחות בהשוואה למילים קצרות יותר. ביטויים עם 5 מילים ומעלה מקבלים פי 10 פחות חיפושים בממוצע, בהשוואה לביטויים עם 1 עד 3 מילים.
  • הביטויים בעלי נפח החיפוש הגבוה ביותר נמצאים בנישות חדשות ומדיה, אינטרנט ותקשורת, אמנות ובידור וכן מוצרי אלקטרוניקה.
  • תוספי חיפוש נפוצים מאוד בתוצאות גוגל (תשובות ישירות, סרטונים, מפות וכו’). רק 2.4% מכל החיפושים בגוגל אינם מכילים לפחות תוסף חיפוש אחד.
  • תוספי החיפוש הנפוצים ביותר הם “אנשים שואלים גם” (19.5%), קרוסלת תמונות (19.4%), תוצאות וידאו (17.9%) וכן סיפורים מובילים (15.5%).

ראוי לציין שהנתונים נאספו מחיפושים בחו”ל, וייתכן שחלקם אינו רלוונטי לגוגל ישראל.
לממצאים המלאים >

שיחות מאומתות במכשירי אנדרואיד – למניעת ספאם

בחודש ספטמבר הכריזה גוגל על פיצ’ר חדש במכשירי אנדרואיד – שיחות מאומתות (Verified Calls). בדיוק כפי שקיימים פרופילי מפות מאומתים בגוגל לעסק שלי, הפיצ’ר החדש יציג שיחות טלפון המבוצעות מבתי עסק שעברו אימות.

כל שיחה שתגיע מבית עסק מאומת, תכלול את שם העסק / שם המתקשר, לוגו, סיבת ההתקשרות וכן סימן אימות המעיד שהשיחה עברה תהליך אימות על ידי גוגל. הסיבה לכך היא גידול בשיחות הספאם שהתקבלו אצל צרכנים בארה”ב ב-2019 (מעל 61 מיליארד שיחות ספאם; עלייה של 28% לעומת 2018). לפי ה-FTC בארה”ב, שיחות בלתי רצויות הן התלונה מספר אחת בקרב צרכנים.

בהקשר זה כדאי לציין שגוגל כבר מפעילה מערכת נוספת לאימות הודעות טקסט; מערכת בה משתמשים מספר גופים מובילים בארה”ב. מבדיקה שנעשתה במספר מדינות, מערכת ה-SMS המאומתת הגדילה את אמון הצרכנים בעסקים החברים בשירות.

המערכת החדשה לשיחות מאומתות תפעל רק עבור עסקים שיסכימו להיכנס לתוכנית, עם אחד מספקי הטלפוניה הנוכחיים. השירות זמין כרגע רק במדינות מסוימות בחו”ל, ולא ברור האם ומתי יגיע לישראל.

 

תגיות רלוונטיות: חדשות דיגיטל
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105021
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99517
מדיה חברתית
בן אורן
87776
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.