אמזון בישראל, סדרה של שינויים בפייסבוק ומה יש לגוגל להגיד על מיתוסים של SEO

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

אמאזון נכנסת לישראל, אבל מה זה בעצם אומר?

אז כולנו שמענו על הכניסה של אמאזון לישראל (מלבד מרכז הפיתוח שנפתח כבר ב-2013), אבל מה זה בעצם אומר? אחרי הכול, מי שבאמת רצה היה יכול למכור מוצרים לחו”ל והרבה מאוד מוצרים מאמזון נשלחו לישראל בלי שהיה צורך להשתמש בשירותי תיווך.

נכון לעכשיו, המשמעות העיקרית של הצעד הזה היא היכולת של מוכרים לפתוח חנויות עם טקסט בעברית (למרות שהטקסט עדיין לא מיושר לימין) ובכך למכור באופן רשמי מוצרים בתוך ישראל באופן ישיר (Local Delivery). המוכרים מתחייבים לספק את המוצר עצמו תוך כחמישה ימי עסקים. מכיוון שאצלנו חנויות רבות עדיין מתחייבות לשבעה ימי עסקים, הרי שמבחינת הקונים מדובר בצעד חיובי. בנוסף, סביר להניח שהאלגוריתם של אמאזון יתחיל להציג יותר מוצרים מקומיים כאשר נצפה בו מישראל.

השאלה הגדולה היא האם אמאזון תוכל או תרצה לפתוח מרכז לוגיסטי בישראל בעתיד (כפי שעשתה במדינות נוספות לאחר הכנסה הראשונית), מה שעשוי יהיה לפתוח את האפשרות למשלוחים מהירים אפילו יותר בתוך ישראל הודות לאפשרות לתת לאמאזון לטפל בכל הצד הלוגיסטי (באמצעות Fulfilled by Amazon).

מכסחי המיתוסים: גרסת גוגל

גוגל פרסמה “טריילר” לסדרה חדשה של סרטונים שנועדו לנפץ מיתוסים על SEO. אבל לפני שאתם מתרגשים, כדאי לדעת שעל פי הטריילר כנראה שנישאר במחוזות של ה-SEO הטכני: לדוגמה, איך הסריקה של גוגל בוט עובדת, האם Javascript “היא מהשטן” ואיך מגשרים על הפערים בין המפתחים לבין אנשי ה-SEO.

בינתיים לא פורסמו עוד סרטונים, אבל גוגל מזמינה אתכם להירשם לערוץ.

אגב, זו לא הפעם הראשונה שבה גוגל התייחסה ישירות ל-SEO בסרטונים שלה, וזכור אותו סרטון בו היא מסבירה כיצד לשכור איש SEO.

גוגל מציגה דוחות חדשים למידע מובנה בסרצ’ קונסול

גוגל פרסמה פוסט ארוך למדי על מידע מובנה ובו הציגה שלושה דוחות חדשים. הדו”ח הראשון מציג שגיאות על מידע מובנה ומפריד בין מידע שגוגל לא הצליח לפרש כלל, מידע עם שגיאות ומידע תקין.

דוח מידע מובנה בסרצ' קונסול

דו”ח נוסף תחת שיפורים מתייחס ספציפית אל מי שיש לו תיבת חיפוש ליד ה-Sitelinks של האתר, וקיים אפילו עוד דו”ח למי שמשתמש במידע מובנה עבור לוגו. בכל אחד מן הדוחות האלה ניתן לראות שגיאות ואזהרות ספציפיות לצד העמודים הרלוונטיים אליהם הם מתייחסים.

תזכורת: החל מהחודש גוגל מאפשרת מעקב מקביל גם למודעות ברשת המדיה ומודעות ווידאו

גוגל אמנם הכריזה על כך כבר בפברואר, אבל הנה עוד תזכורת: החל מיום רביעי שעבר (הראשון במאי), ניתן להשתמש במעקב מקביל (Parallel Tracking) גם עבור מודעות וידאו ומודעות ברשת המדיה. מעקב מקביל מאפשר להפריד בין שליחת פרמטרים, לבין המודעה לבין טעינת דף הנחיתה ובכך להאיץ את מהירות הטעינה שלו.

גוגל מפנה את תשומת ליבם של המפרסמים לכך שאם הם משתמשים במערכת צד שלישי למעקב אחרי לחיצות, עליהם לבדוק כי המערכת תומכת במעקב החדש.

יחד עם זאת, גוגל האריכה את התקופה בה מעקב מקביל לרשת המדיה ולמודעות וידאו יהיה בגדר אופציה עד ל-31 ביולי. לאחר מכן, זו תהיה חובה.

האם תהיו מוכנים לשלם על Google My Business?

גוגל פנתה למספר בעלי עסקים ושאלה אותם האם הם יהיו מוכנים לשלם עבור Google My Business. בסקר היה אפשר לבחור מ- 10$ ועד ל-70$. החלק המעניין הוא שבצילום המסך בו גוגל מתייחסת לתכונות שונות בשירות, אפשר לראות שהרוב המוחלט שלהן לא זמינות בשירות הנוכחי. לדוגמה, אימות על ידי גוגל, לידים מרשומות של מתחרים ומענה אוטומטי על ביקורות.

Google My Business

האם יש סיבה להילחץ? חשוב לזכור שכרגע מדובר על סקר בלבד וכלל לא בטוח שגוגל תיישם את האפשרויות שבו בפועל. אם היא בכל זאת תחליט לעשות זאת, ייתכן שהדבר יקשה על מי שמנסה לנצל את הרשומות לרעה (לדוגמה, לפתוח מספר גדול של רשומות עבור הכתובת של כל עובד).

סדרה של עדכונים מהכנס השנתי של פייסבוק

במהלך הכנס השנתי שלה (F8), פייסבוק הכריזה על מספר גדול של עדכונים. מרבית העדכונים שרלוונטיים לתחום שלנו הוכרזו ביום הראשון, בעוד היום השני הוקדש בעיקר לאינטליגנציה מלאכותית ומציאות מדומה.

הנה סיכום של העדכונים והשינויים החשובים ביותר למשווקים ועסקים:

חיבור של עסקים ולקוחות במסנג’ר: תבנית חדשה תאפשר לעסקים לשלוח גולשים ממודעות ישירות לסדרה של שאלות ותשובות במסנג’ר. אפשרות נוספת תאפשר לקבוע ביקורים ישירות מתוך האפליקציה. לדוגמה, עבור שירותי ניקיון או מעצבי שיער.

קטלוג עסקים בווטסאפ: מעכשיו עסקים יוכלו להציג את הקטלוג שלהם למשתמשים שמדברים איתם דרך הווטסאפ. כרגע לא ברור האם ניתן יהיה לקשר אותם לאתר חיצוני.

קבוצות מעל לכל: זה אולי השינוי המשמעותי ביותר שפייסבוק מדברת עליו: מתיחת הפנים העיצובית של אפליקציית פייסבוק (ויותר מאוחר גם של האתר במחשבים) תציב את הקבוצות והקהילות של המשתמש בקדמת הבמה. פייסבוק מתכוונת לעשות זאת באמצעות לשונית חדשה עם פיד עדכונים מקבוצות בלבד, דחיפת עדכונים מקבוצות לפיד האישי ואפשרות לשתף פוסטים עם קבוצות בצורה נוחה יותר.

עדכון מעניין נוסף ייתן לכל סוג של קבוצה תבנית משלה עם תכונות מיוחדות. לדוגמה, בקבוצות שעוסקות ברפואה יהיה אפשר לשאול שאלות בצורה נוחה ובקבוצות דרושים יהיה קל יותר לפרסם ולענות על מודעות דרושים. חלק מהעדכונים יהיו אינטראקטיביים יותר: לדוגמה, אפשר יהיה לקנות ולמכור דרך וידאו בשידור חי בקבוצות או לפתוח צ’אט לנושאים ספציפיים בקבוצות גיימינג.

שליחת מוצרים דרך ה-Marketplace: משתמשים בארה”ב יוכלו לשלוח מוצרים בתוך היבשת והתשלום ייעשה ישירות דרך פייסבוק, מה שמעלה את השאלה האם פייסבוק באמת תנסה להתחרות ישירות באמאזון?

קנייה מיוצרים באינסטגרם: עוד אפשרות מעניינת תאפשר לקנות ישירות אביזרים או בגדים שיוצרים (או יותר נכון משפיענים) באינסטגרם מציגים בפוסטים שלהם. לא נראה שהיוצרים בעצמם ירוויחו כסף מהמכירות האלו, אבל סביר להניח שהם יקבלו יותר תמריצים מהמותגים שהם בכל מקרה משתפים עימם פעולה. פייסבוק גם פרסמה רשימה של יוצרים איתם היא תבדוק את התכונה החדשה.

הסתרת כפתור הלייק באינסטגרם (ניסוי): עדכון נוסף שפייסבוק אשרה אותו רק בדיעבד הוא הסתרת כפתור הלייק באינטסגרם ומספר הלייקים שכל פוסט קיבל, ניסוי אותו היא עורכת כרגע בקנדה. ההערכה היא שפייסבוק מנסה להקטין את החשיבות של הלייקים כמספר ולגרום לגולשים להתמקד באיכות על פני כמות.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104689
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.