פרמטר חדש בחיפוש גוגל, מונטיזציה ב-IGTV, כתבים יוחלפו ב-AI ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

פרמטר חדש ישולב באלגוריתם החיפוש בגוגל

חדי העין יבחינו שדוח חדש של חוויית שימוש מחליף את דוח המהירות הקיים בשירותי גוגל השונים (קונסולת החיפוש, Page Speed, Lighthouse וכן הלאה). הדוח החדש כולל 3 רכיבי רשת בסיסיים (Core Web Vitals), שנכנסו לשימוש ממש לאחרונה.

כעת מסתבר שלא רק שהדוח עצמו שודרג, אלא שרכיביו יהפכו לפרמטר חדש באלגוריתם החיפוש – כך הודיעה גוגל רשמית ב-28 למאי. הפרמטר החדש ישולב באלגוריתם לא לפני השנה הבאה, וגוגל תוציא הכרזה רשמית חצי שנה לפני המועד המתוכנן, כדי לאפשר לבעלי / מנהלי אתרים להתכונן לשינוי.

מהם אותם רכיבי רשת בסיסיים?
ההסברים הרשמיים באתר התמיכה של גוגל:

  • מהירות טעינה (Loading): נמדדת באמצעות פרמטר הנקרא LCP = Largest Contentful Paint – משך הזמן הדרוש לתוכן העיקרי להיטען בדף. זמן טעינה אידיאלי יהיה 2.5 שניות או פחות מכך.
  • אינטראקטיביות (Interactivity): נמדדת באמצעות פרמטר הנקרא FID = First Input Delay – משך הזמן הדרוש לדף אינטרנט להיות אינטראקטיבי / זמין למשתמש. האידיאל הוא פחות מ-100 אלפיות השנייה.
  • יציבות ויזואלית (Visual Stability): נמדדת באמצעות פרמטר הנקרא CLS = Cumulative Layout Shifts – שיעור התזוזה של רכיבים בעמוד בזמן הטעינה, הנמדד בטווח של 0 (ללא תזוזה כלל) עד 1 (מרב התזוזה האפשרית). האידיאל הוא ציון של 0.1 ומטה.

בהערה מוסגרת נציין שלמעשה אין כאן הרבה חדש. מהירות טעינה משמשת כפרמטר באלגוריתם החיפוש כבר מספר שנים; ההבדל היחיד הוא השינוי באופן המדידה. בנוסף למדידת מהירות הטעינה, גוגל משלבת שני פרמטרים חדשים שיסייעו לה במדידת חוויית השימוש הכוללת בכל דף אינטרנט.

Google Core Web Vitals

אינסטגרם מאפשרת להרוויח מ-IGTV

לראשונה מאז ההכרזה על פיצ’ר הווידאו IGTV ב-2018, כעת ניתן גם להפוך אותו למקור הכנסה. הפיצ’ר של אינסטגרם יועד במקור להתחרות בעיקר ביוטיוב, אבל גם באפליקציות נוספות המבוססות על תוכן וידאו – כגון סנאפצ’ט ואחרות.

כללי המונטיזציה ב-IGTV נוקשים יותר מאפשרויות הפרסום האחרות באינסטגרם. נכון לעכשיו מדובר בשתי אפשרויות מונטיזציה – באמצעות מודעות (Ads) ובאמצעות תגים (Badges).

המודעות יופעלו עבור 200 משפיענים / יוצרי תוכן שיאושרו מראש: הפרסום יבוצע על ידי מותגים גדולים כגון איקאה, פומה ואחרים; והיוצרים יקבלו 55% מההכנסות. בכל הנוגע לתגים, משתמשים יוכלו לרכוש מיוצרי התוכן 3 סוגי תגים בזמן שידור לייב, בטווח מחירים של 0.99 עד 4.99 דולר. בשלב זה IGTV לא תשתתף ברווחים, אלא תיצור מודל עתידי של שיתוף בהכנסות.

כמו בכל רשת הפייסבוק, גם פה חל איסור לפרסם תכנים מסוימים – הן בנושאים ספציפיים (גזע, מגדר, נטייה מינית, לאום, גיל וכו’) והן בפורמטים ספציפיים (וידאו סטטי, מצגת תמונות וכו’). כמו כן כל מידע שיפורסם באפליקציית IGTV יעבור בדיקת אמינות למניעת פייק ניוז.

לידיעה המלאה >

ירידה ב-CPM אצל רוב המפרסמים בחו”ל

לפי סקר אחרון של לשכת הפרסום IAB, כמעט שני שליש מהמפרסמים בחו”ל העידו על צניחה בעלויות פר חשיפה בחודשיים האחרונים (אם כי כעת הנתונים שוב נמצאים במגמת עלייה). הנתונים נחלקים בין המפרסמים הישירים, שהעידו על ירידות ב-CPM, ובין המפרסמים הפרוגרמטיים, שחלקם אף העיד על עלייה בעלויות.

מדוע ההבדל בין שני סוגי המפרסמים? זה רק הגיוני, אם ניקח בחשבון שרבים מהמפרסמים בחרו להתמקד בפרפורמנס בתקופת המשבר, ופחות בחלקים העליונים של משפכי השיווק (חשיפה, מיתוג וכו’). ערכי ה-CPM הנמוכים (שכעת כבר שוב מתחילים לעלות) מייצגים כעת הזדמנות למשווקים הרוצים להתניע מחדש קהלים וקמפיינים.

צניחה במדדי CPM - סקר IAB

בינה מלאכותית תחליף כתבים אנושיים ב-MSN

מיקרוסופט הפכה בשנים האחרונות ליצרנית מובילה של פיתוחי AI, לצד ענקיות נוספות בתחום כגון גוגל, IBM ואחרות. אחד מהפיתוחים האחרונים של החברה הוא בינה מלאכותית שתחליף את מקומם של כ-50 כתבים אנושיים, שתפקידם לעדכן את אתר MSN בתוכן מגופי תקשורת חיצוניים.

מדובר בעובדי קבלן המועסקים על ידי חברות חיצוניות, שעד היום הועסקו בהזנת תוכן ותמונות לאתר MSN. כעת הודיעה מיקרוסופט כי לא תחדש את החוזים שלהם לאחר ה-30 ביוני, וכי במקומם תשולב מערכת AI שתעשה חלק ניכר מהעבודה הזו. האלגוריתמים החדשים יזהו חדשות וטרנדים מתוך עשרות מקורות מידע, ויבצעו אופטימיזציה בתוכן – כולל שכתוב והוספה של תמונות אחרות בעת הצורך.

אמזון נכנסת לשוק הפודקאסטים

במהלך שכנראה נועד להתחרות ישירות בענקיות כגון ספוטיפיי ואפל, גם אמזון הכניסה את רגלה בדלת הפודקאסטים. אתר ICE מדווח שהחברה מקיימת פגישות עם טאלנטים מובילים, כגון קווין הארט ואחרים, ומציעה להם מאות אלפי עד מיליוני דולרים בתמורה להעברת הפודקאסטים שלהם לפלטפורמת Audible של החברה.

נכון להיום, פלטפורמת אודיבל משמשת בעיקר לספרים קוליים. אמזון עובדת בעיקר מול סופרים מפורסמים, המקריאים את ספריהם עבור הפלטפורמה הייחודית הזו. אבל מסתבר שזה רק צעד ראשון בדרך לכיבוש האודיו הדיגיטלי, וכעת החברה נכנסת במלוא הכוח גם לתחום הפודקאסטים היוקרתי, שכבר כיום שווה מאות מיליוני דולרים.

שוב בעיות אינדוקס בגוגל

ידיעה שפורסמה ב-28 למאי בשבוע שעבר, שוב מעידה על בעיות אינדוקס בגוגל. זו לא פעם ראשונה (או עשירית) שאנו שומעים על כך, ומעדויות ברשת הישראלית ניכר שהבעיה מתקיימת גם אצלנו ברמה כזו או אחרת.

אם גם אתם/ן נתקלתם בבעיות אינדוקס – נשמח לשמוע על זה בתגובות.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104687
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100123
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99005
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.