איך נראים תקציבי הדיגיטל בישראל, הרחבות ל-Lighthouse ואיך מותגים צריכים לפעול באינסטגרם

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

דוח אבטחה בקונסולות החיפוש החדשה

כחלק מהמעבר של גוגל לקונסולת החיפוש החדשה, נוסף דו”ח אבטחה חדש ומפורט יותר מזה הקודם ובו כמה אינדיקציות למספר סוגים של בעיות אבטחה:

  • הנדסה חברתית (דיוג ואתרים מטעים)
  • סוג הידבקות בתוכנה זדונית: תצורת שרת
  • סוג הידבקות בתוכנה זדונית: החדרת SQL
  • סוג הידבקות בתוכנה זדונית: החדרת קוד
  • סוג הידבקות בתוכנה זדונית: תבנית שגיאה (הזרקת קוד לעמודים כגון 404)
  • אזהרות על תוכנות זדוניות באתרים שונים
  • סוג פריצה: החדרת קוד
  • סוג פריצה: החדרת תוכן
  • סוג פריצה: החדרת כתובת אתר

ניתן למצוא הסברים אודות כל אזהרה בעמוד העזרה הרשמי

במקרה ומופיעות אזהרות כאלו, אתם יכולים לבקש מגוגל לבחון את האתר מחדש :

דו"ח אבטחה בסרצ' קונסול החדש

גוגל בודקת הוספה של מודעות טקסט לתוך תוצאות החיפוש של יו-טיוב

במהלך כנס SMX West הודיעה גוגל שמזה מספר חודשים היא בוחנת הוספה של מודעות טקסט לתוצאות החיפוש ביו-טיוב, מה שלמעשה יהפוך את האתר לחלק מרשת החיפוש שלה, על כל המשתמש מכך מבחינת ניהול הקמפיינים (עד כה יו-טיוב היה כלול אך ורק ברשת המדיה).

על פי גוגל, הבדיקות שלה הראו שהביצועים של המודעות האלו זהים לאלו של המודעות בתוך דפי התוצאות המוכרים.

כרגע אין ממש צילומי מסך שמהם אפשר להתרשם כיצד המודעות ייראו, אך בכל אופן, התכנון הוא להציג אותן רק במובייל בשלב הראשון.

מודעות CPC, מעכשיו גם באתר רדיט

אתר Reddit יתחיל להציע מודעות במודל של תשלום ללחיצה אשר יצטרפו למודעות במודל של 1,000 חשיפות (CPM) ותשלום על פי צפייה (CPV) . המודעות החדשות מגיעות באותו התזמון עם חשיפת העיצוב החדש של האתר מזה יותר מעשור. המודעות יהיו מסוג של קישורים או פוסטים ממומנים. בהמשך reddit מתכוונת להציע למפרסמים סוגי מודעות נוספים.

שלושת המותגים שהשתתפו בתכנית הבטא:  Wayfair (חנות מקוונת לאביזרי ריהוט), Hired (מודעות דרושים) ו-Kabam (משחקי מובייל) דיווחו כי ההחזר על ההשקעה אצלם עלה ב-50%.

גוגל משדרגת את Lighthouse ומציגה משחק אסטרואידים בהתאם לביצועי האתר

בלוג המפתחים של גוגל חשף כי החברה החלה בפיתוח של “חבילות” אשר יאפשרו ל- Lightbox להתייחס באופן ספציפי אל מערכות ניהול תוכן ותשתיות תכנות (Framworks) כגון Angular או React. הכלי של גוגל יעבוד כמו מקודם, אך יציג באופן אוטומטי את ההערכות עבור המערכת המתאימה בה האתר משתמש (ניתן יהיה לבצע גם שינוי ידני).

באופן לא מפתיע, החבילה הראשונה מתוכננת עבור וורדפרס. שם יהיה אפשר לדוגמה לזהות תוספים שמאטים את המערכות באמצעות מספר רב של קבצי עיצוב (CSS) או טיפים להעלאת תמונות לאתרים ניידים.

כך זה עשוי פחות או יותר להיראות:

Lighthouse לוורדפרס

חבילות נוספות יפותחו תחת צוותים נפרדים ב-Github על פי סדר העדיפויות בהתאם למשוב מקהילת המפתחים.

עוד עדכון מעניין ל-Lighthouse הוא משחק דמוי “אסטרואידים” שבו כל אסטרואיד הוא אלמנט אחר שנטען לאט באתר שאת הכתובת שלו מקישים בהתחלה…  למשחק.

מחקר גדול של איגוד השיווק ואתר ICE חושף את מאפייני הפרסום הדיגיטלי בישראל

אתר ICE פרסם את החלק השני של סקר המפרסמים בדיגיטל בישראל שנערך בחודש דצמבר והקיף 107 מפרסמים עם תקציבים בגדלים שונים (החל מפחות מחצי מיליון ש”ח ועד ליותר מ- 50 מיליון שקלים).

שני החלקים יחדיו מאוד ארוכים ומתייחסים אל חתכים שונים על פי גודל המפרסמים, ולכן נביא רק סיכום עם מספר דגשים מעניינים:

כאשר מסתכלים על פייסבוק לעומת גוגל, רואים כי התחרות צמודה מאוד ושתי הפלטפורמות שואבות חלקים נכבדים מתקציב הפרסום בדיגיטל, אך לגוגל ישנו יתרון מסוים כאשר מדובר על הנתחים הגדולים יותר של 40% או יותר מהתקציב הכולל.

מהנתונים הללו וגם על פי העדות של המפרסמים עצמם, לא נראה שפרשת אנליטיקה השפיעה על המפרסמים, ו-78% לא ביצענו שום שינוי במדיניות הפרסום שלהם בפלטפורמה.

תקציבי פייסבוק בישראל

תקציבי פרסום בגוגל בישראל

לעומת זאת, שירותי הפרסום של חברת ארטימדיה, המפרסמת באתרים הגדולים, לא מצליחה לחדור כמעט אל המפרסמים הקטנים (רק כ-20% עשו בה שימוש).

באופן לא מפתיע, אינסטגרם ממשיכה לצבור תאוצה בקרב המפרסמים: 65% מן המפרסמים הריצו קמפיינים באינסטגרם ב-2018, 43% עשו זאת בעזרת משפיענים. גם התוכן השיווקי ממשיך להיות פופולארי, ו-69% מן המפרסמים הפנו אליו תקציבים. לא מעט מן המפרסמים עושים ניתוח של ביג דאטא ברמה כזו או אחרת (59%), אך 41% הודו כי הם עדיין “לא שם”.

לסיום, הרוב המכריע של המפרסמים מסרו שערוצי הדיגיטל הם בעלי ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעה (ROI), מה שמחדד עוד יותר את הנסיגה של ערוצי המדיה המסורתיים כגון פרינט, רדיו ועיתונות.

טוויטר ממשיכה לסגור חשבונות חשודים בהפצת מידע מניפולטיבי

טוויטר פרסמה פוסט ובו היא מתארת כיצד הוסיפה לארכיון שלה עוד קבוצות של חשבונות אשר מפיצים פייק ניוז ודיסאינפורמציה בפלטפורמה שלה לטובת חוקרים שונים ברחבי העולם, אנשי ציבור וממשלות שירצו אולי לבחון את הנתונים.

הפעם המדינות על הכוונת הן בנגלדש, איראן, רוסיה, וונצואלה. בניגוד לאיראן ורוסיה, החשבונות החשודים בבנגלדש הריצו קמפיינים שעסקו בעיקר בסכסוכים פוליטיים פנימיים וגם בוונצואלה לא היה ניתן למצוא קשר לניסיון השפעה על מדינות זרות. באיראן מספר החשבונות שסומנו מאז אוגוסט האחרון הוא גדול יחסית ועומד על יותר מ-2,000. ברוסיה מדובר ב-840 חשבונות נוספים המתווספים ליותר מ-3,800 שכבר זוהו.

איך להתחבר עם קהלים חדשים באינסטגרם

שני מחקרים פנימיים של פייסבוק בנוגע לאינסטגרם חושפים כיצד משתמשי הפלטפורמה מתייחסים אל מותגים. הנתון החשוב ביותר הוא שלא פחות משני שליש מהנסקרים השיבו כי הם יוצרים קשר עם המותגים בהם הם מתעניינים דרך הפלטפורמה.

מעבר לזאת, אין ספק שהפלטפורמה ממשיכה לצמוח: 57% השיבו כי הם משתמשים בה יותר מאשר בשנה שעברה ו-44% העריכו כי יגבירו עוד יותר את השימוש בה גם במהלך השנה הבאה. עוד נתון מעניין הוא שלמרות שאינסטגרם עדיין פופולארית בעיקר בקרב בני 18-24 (67%), גם בחתך הגיל שבין 25% ל-34, נתוני השימוש עדיין גבוהים מאוד (60%), משם האחוזים ממשיכים לרדת (31% אחוזים בלבד בקרב בני יותר מ-55).

עוד נתון שמפרסמים אולי ירצו לשים לב אליו הוא ש-50% מן המשתמשים בפלטפורמה לא צופים בטלוויזיה על בסיס שבועי, אך 64% עדיין הצהירו כי הם פתוחים למסרים של המותגים שחושפים את עצמם שם. לגבי אופי הפרסום, 68% מעדיפים סרטונים קצרים של פחות מ-30%, אך חשוב להם גם שהוא יותאם ספציפית לפיד או לסטוריס.

מה אנחנו רוצים לראות באינסטגרם

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
40
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
122
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104785
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100251
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99159
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.