סניפטים חדשים בגוגל, פלטפורמה לקידום אוטומטי, השפעת הלוגו על העסק ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מאפשרת יותר שליטה בתצוגת החיפוש

חדש מבית היוצר של גוגל – תגיות מטא חדשות שיאפשרו למנהלי אתרים לבחור כיצד המידע בדף יוצג בתוצאות החיפוש. עד היום הייתה אך ורק תגית אחת שנקראת no snippet, ובחירתה מנעה הצגה של תקצירים (סניפטים) בתוצאות. כעת נוספו תגיות חדשות, המאפשרות יותר שליטה בנראות של התקצירים:

“max-snippet:[number]”

קביעת אורך טקסט מרבי. במקום number יש לכתוב את מספר התווים הדרוש.

“max-video-preview:[number]”

קביעת זמן הצגה מרבי בתצוגה מקדימה של סרטון. במקום number יש לכתוב את מספר השניות.

“max-image-preview:[setting]”

קביעת גודל מרבי של תמונה ו/או תמונות בדף. במקום setting יש לכתוב אחת מהאופציות הבאות: none, standard, large

לנוחות מנהלי האתרים, ניתן לשלב את כל האלמנטים גם בשורת קוד אחת. לדוגמה:

<meta name=”robots” content=”max-snippet:50, max-image-preview:large”>

יש לקחת בחשבון שהוספת הקוד בעמוד/ים באתר, עשויה להשפיע גם על נראות התשובות הישירות בגוגל (Featured Snippets) ו/או התקצירים העשירים (Rich Snippets). השינויים יחלו להופיע בתוצאות החיפוש מאמצע-סוף אוקטובר.

Bright Edge חשפה פלטפורמה לאוטומציית SEO

חברת ברייט אדג’, יצרנית של תוכנות לקידום אתרים, חשפה פלטפורמה חדשה בשם Autopilot. הפלטפורמה מאפשרת לבצע חלקים מסוימים בתהליך הקידום, בצורה אוטומטית לחלוטין – תוכן כפול, קישורים שבורים, נושאי מובייל, ביצועי דף, נושאי תשתית ועוד.

הפלטפורמה צפויה לעלות לאוויר בתחילת 2020, ולטענת החברה היא תהיה Game Changer רציני. החברה עבדה משך 12 שנים לצורך כך, וסרקה 500 מיליארד דפי אינטרנט במגוון נישות ועסקים. כיום הפלטפורמה פועלת ב-1,700 אתרים שנבחרו במיוחד, והתוצאות מרשימות (כפי שדיווחו לקוחות החברה):

  • עלייה של 60% בצפיות דף בכל ביקור.
  • עלייה של 21% בכמות מילות המפתח שהתברגו בעמוד הראשון.
  • פי 2 יותר המרות.
  • שיפור של 28% בציוני איכות של מודעות ממומנות.

אחת החברות המשתמשות בפלטפורמה, אף דיווחה על שינויים ושיפורים משמעותיים תוך יום אחד: 4,000 מילות מפתח נכנסו לעמוד הראשון, 75,000 תמונות כווצו אוטומטית, 35% מהדפים קיבלו האצה במהירות הטעינה וכן הלאה.

לידיעה המלאה >>>

סטטוס בוואצאפ יוכל לעלות כסטורי בפייסבוק

חדש בענקית המדיה החברתית – כעת ניתן להעלות כל סטטוס של וואצאפ גם כסטורי בפייסבוק. אומנם התכונה עדיין לא זמינה לכל המשתמשים בישראל, אבל מומלץ לעדכן את הוואצאפ לגרסה האחרונה ביותר (2.19.258) ולנסות בעצמכם. יש לזכור שהשיתוף הזה דורס את ההצפנה הקיימת בוואצאפ, כך שההודעות לא מוגנות באמצעות מעטה האבטחה הקיים.

מחקר: לוגו משפיע על תדמית ועל רווחיות

מחקר חדש מגלה שצרכנים לא מתחברים ללוגואים מופשטים, ומעדיפים לוגואים תיאוריים. למשל, הלוגו של בורגר קינג הוא תיאורי – לעומת זאת הלוגו של מקדונלדס אינו תיאורי (אלא מופשט לחלוטין).

המחקר פורסם ב- Journal of Marketing Research, ובחן 597 לוגואים בעזרת 2,000 משתתפים. ממצאי המחקר מגלים ש-60% מהחברות הגדולות משתמשות בלוגו מופשט, ו-40% משתמשות בלוגו תיאורי. משתתפי המחקר נתנו ציונים גבוהים ללוגואים התיאוריים בכל קטגוריה שנבדקה.

ההעדפה ללוגו תיאורי אינה רק שאלה של עיצוב ואסתטיקה. לוגואים תיאוריים מאפשרים לצרכנים להתחבר למותג, ומתורגמים ביעילות גבוהה יותר לרווחים, לעומת לוגואים מופשטים. בעוד שמותגי על מוכרים וידועים לא סובלים מהבעיה – הם יכולים להרשות לעצמם להמשיך להשתמש בלוגואים מופשטים – מומלץ לחברות לא ידועות ליצור לוגו כמה שיותר תיאורי, שיעיד על מהותן.

פייסבוק מקימה בית דין עצמאי לתוכן

לאור כל נושאי התוכן הבעייתי שמציפים את ענקיות הטכנולוגיה, פייסבוק החליטה להקים בית דין עצמאי לנושאי תוכן. מדובר בגוף עצמאי לחלוטין שיורכב מ-40 נציגים מרקעים שונים, והחלטותיו יהיו סופיות (גם מארק צוקרברג יהיה מחויב להן). כל אחד מחברי בית הדין יכהן לא יותר מ-9 שנים, כאשר כל כהונה תימשך 3 שנים.

בית הדין לתוכן יהיה אחראי לבדיקת כל פנייה וערעור שיוגשו לו בנושאי תוכן בעייתי – אלימות, גזענות, פורנוגרפיה וכן הלאה. הגוף יחליט האם ראוי להסיר תכנים מסוימים, וכן ישמש בית משפט לערעורים עבור אנשים וגופים הטוענים שהתוכן שלהם הוסר ללא סיבה מוצדקת.

כמו כל בית משפט ציבורי אחר, הדיונים וההחלטות יהיו גלויים ושקופים לציבור. החלטותיו של בית הדין יהיו סופיות ולא ניתן יהיה לערער עליהן. בית הדין לתוכן יתחיל לפעול לא לפני נובמבר 2020.

ידיעות בקטנה

  • גוגל תפיק סדרת סרטונים בשם Google Search News, לסיכום הדברים החשובים בתחום.
  • פייסבוק החלה להסתיר לייקים בפועל – ראשית באוסטרליה החל מ-27 לספטמבר.
  • עדכון הליבה של גוגל לחודש ספטמבר יצא לדרך, אבל הוא פחות משמעותי מהעדכון של יולי.
  • פינטרסט שדרגה את עיצוב הפרופילים העסקיים.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104687
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100123
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.